بیت کوین اولین ارز دیجیتال در بازار رزارزهاست. این ارز از زمان معرفی خود به‌عنوان اولین ارز دیجیتال، طوفانی در جهان به راه انداخته است. از استخراج تا معامله، ارزهای دیجیتال بازارهای مالی جدیدی را به روی مردم باز کرده‌اند و جایگزینی مطمئن برای بانکداری سنتی ارائه می‌دهند. برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید از صرافی آنلاین ایرانی اکسبیتو استفاده کنید. البته در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه‌ی استخراج بیت کوین و تعداد آن صحبت کنیم.


استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست. رقابت در صنعت ماینینگ بسیار شدید است و هنگام انتخاب دستگاه‌های استخراج و راه‌اندازی آن‌ها باید متغیرهای زیادی را در نظر بگیرید. استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بیت کوین‌های جدید با روش حل معادلات پیچیده ریاضی است.


در فرآیند ماینینگ، سیستم‌های محاسباتی مجهز به تراشه‌های تخصصی برای حل این معادلات باهم رقابت می‌کنند. اولین کسی که بتواند یک معادله را حل کند بیت کوین پاداش می‌گیرد. البته حل این معادلات به‌وسیله دستگاه‌های استخراج انجام می‌شود که بسیار هزینه‌بر هستند. فرآیند ماینینگ همچنین تراکنش‌های موجود در شبکه ارز دیجیتال را تأیید کرده و آن‌ها را قابل‌اعتماد می‌کند.


چیزی که بسیاری از ماینرهای جدید از آن شگفت‌زده می‌شوند این است که مشابه روش استخراج استاندارد، تعداد محدودی بیت کوین برای استخراج وجود دارد. در کد منبع بیت کوین نوشته شده که حداکثر ۲۱ میلیون بیت کوین برای استخراج وجود دارد. پس از رسیدن به این تعداد، ماینرها برای دریافت پاداش‌های m.comary به کارمزد تراکنش‌های بلوک‌های استخراج‌شده از قبل وابسته خواهند بود. البته، هنوز سال‌های زیادی تا رسیدن به آن نقطه باقی مانده و هیچ‌کس نمی‌داند که بازار ارزهای دیجیتال از هم‌اکنون تا آن زمان چه تغییراتی خواهد کرد.


آخرین بیت کوین چه زمانی استخراج می‌شود؟

تا ماه مارس 2021، حدود 18.5 میلیون بیت کوین یعنی 88 درصد از آن استخراج شده و در سراسر جهان در گردش است. این موضوع باعث شده تا تعداد 2.5 میلیون بیت کوین برای استخراج وجود داشته باشد. زمان استخراج فعلی یک بلوک جدید هر ده دقیقه است که با هر بلوک تازه استخراج‌شده 6.25 بیت کوین جدید به بازار اضافه می‌شود. این تعداد معادل 900 بیت کوین جدید است که به‌صورت روزانه به بازار ارزهای دیجیتال اضافه می‌شوند.

آخرین بیت کوین چه زمانی استخراج می‌شود؟.png

با توجه به ماهیت در حال تغییر پلتفرم‌های آنلاین و امکانات آن‌ها، پیش‌بینی دقیق زمان استخراج آخرین بیت کوین بسیار سخت است. کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند که بر اساس ریاضیات می‌توان انتظار داشت که آخرین بیت کوین تا سال 2140 استخراج شود. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که با توجه به قضیه Bitcoin’s Halving Event، مقدار بیت کوین دریافتی برای هر بلوک استخراج‌شده در هر بلوک به نصف کاهش می‌یابد. این اتفاق هر چهار سال یک‌بار می‌افتد و آخرین مورد آن در فوریه 2021 بود.


قبلاً به ازای هر بلوک 12.5 بیت کوین ایجاد می‌شد، اما اکنون به ازای هر بلوک 6.25 بیت کوین ایجاد می‌شود. این یک مکانیسم داخلی است که نرخ توزیع بیت کوین را کنترل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به سال ۲۱۴۰، ماینرها باید سال‌ها برای استخراج بلوک زمان صرف کنند تا بتوانند آخرین بیت کوین را استخراج کنند. سرمایه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که از هم‌اکنون تا آن زمان ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد که بر تعداد بیت کوین استخراجی تأثیر بگذارد.


وقتی تعداد بیت کوین به حد مجاز خود برسد چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی‌که ظرفیت بیت کوین تکمیل شود، ماینرها از تراکنش‌های انجام‌شده در بلوک کارمزد دریافت می‌کنند. این کارمزدها احتمالاً با گذشت سال‌ها و افزایش قیمت خرید بیت کوین افزایش می‌یابند.


استخراج یک بیت کوین چقدر طول می‌کشد؟

ارزهای دیجیتال برای اولین بار در سال 2008 به بازار عرضه شدند و مردم را به سمت خود کشاندند. اولین ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) است که افزایش معاملات و ارزش آن کنجکاوی مردم را برانگیخته است. از بیت کوین می‌توان به‌صورت ایمن و ناشناس استفاده کرد، بنابراین به یک روش پرطرفدار برای پرداخت آنلاین تبدیل شده است.


بیت کوین مبتنی بر بلاکچین ساخته شده که امن‌ترین راه برای انجام تراکنش‌های آنلاین در نظر گرفته می‌شود. در اصل بلاکچین یک بلوک امن است که از کدهای رمزنگاری زیادی تشکیل شده که داده‌ها را ذخیره می‌کند. راه‌های مختلفی برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد. شما می‌توانید بیت کوین را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی مانند صرافی اکسبیتو خریداری کنید. یکی دیگر از این راه‌ها استخراج بیت کوین است. استخراج می‌تواند از ده دقیقه تا چند هفته طول بکشد و می‌تواند بسیار سودآور باشد.

استخراج یک بیت کوین چقدر طول می‌کشد.png

امروزه ارزش یک بیت کوین بیش از 40 هزار دلار است. علاوه بر استخراج مداوم، این افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند به دلیل معرفی ارز دیجیتال به‌عنوان یک کالای تجاری در سال 2010 باشد. علاوه بر این، بیت کوین همچنان برای خرید ارز دیجیتال و تجارت آنلاین به‌عنوان یک دارایی باارزش در دسترس خواهد بود.


فرآیند استخراج چگونه کار می‌کند؟

استخراج ارز دیجیتال شامل یافتن بلوک‌هایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها از طریق یک سخت‌افزار حل معادلات ریاضی برای تأیید آن‌ها است. این فرآیند ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. هنگامی‌ که یک بلوک را از طریق استخراج پیدا کردید، داده‌ها و تراکنش‌های جدید در آن بلوک ثبت می‌شوند و به دفتر کل داده‌ها اضافه می‌شوند. برای تأیید این تراکنش‌ها، ماینر با معادلات رمزنگاری مختلفی که نیاز به حل دارند، به چالش کشیده می‌شود. فرآیندی که از طریق آن چالش‌ها حل شده و تأیید می‌شوند، به رمزگذاری امنیتی بلاکچین کمک می‌کند. پس از تکمیل، ماینر به ازای هر بلوک جدید یافت شده و تأییدشده، پاداش بیت کوین دریافت می‌کند.


کدام صرافی‌ها ماینینگ ارائه می‌دهند؟

چندین صرافی دیجیتال وجود دارد که استخراج یکپارچه را برای همه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به کسب درآمد غیرفعال ارائه می‌دهند. شروع به کار در این صرافی‌ها آسان است. برخی از بهترین صرافی‌ها برای ماینینگ ارز دیجیتال عبارت‌اند از:


  • StormGain
  • Okex
  • Binance
  • Gate.io

کدام صرافی‌ها ماینینگ ارائه می‌دهند؟.png

چیزی که بسیاری از مردم را به فرآیند ماینینگ علاقه‌مند می‌کند این واقعیت است که استفاده از ماینینگ رایگان است و برای شروع فقط باید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ مناسب داشته باشید. جوایز کسب‌شده در پلتفرم بسته به فعالیت تجاری شما متفاوت خواهد بود. هرچه حجم معاملات ماهانه بیشتر باشد، پاداش‌های استخراج بهتر و زمان استخراج کمتر می‌شود.


فرآیند استخراج چقدر طول می‌کشد؟

مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا بیت کوین استخراج شود و با موفقیت به استخراج‌کننده تعلق بگیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل قدرت CPU، نوع سخت‌افزار ماینینگ و تعداد ماینرهایی است که در آن زمان با آن‌ها رقابت می‌کنید. اگر تمام عوامل گفته‌شده در بهترین شرایط خود باشند می‌توانید در عرض ده دقیقه یک بیت کوین استخراج کنید.

فرآیند استخراج چقدر طول می‌کشد؟.png

بااین‌حال، به دلیل ایجاد سازمان‌های استخراج بزرگ و رقابت زیادی که در این فرآیند و جود دارد، استخراج موفقیت‌آمیز یک بیت کوین ممکن است تا 30 روز طول بکشد. شایان‌ذکر است که به دلیل هجوم ماینرها و شرکت‌های ماینینگ، بهینه‌سازی حداکثری تمام عناصر فوق همیشه امکان‌پذیر نیست و می‌تواند هزینه‌بر باشد.


هزینه های استخراج بیت کوین

  • هزینه‌های برق
  • هزینه‌های سخت‌افزاری
  • هزینه‌های استخر ماینینگ
  • هزینه‌های مربوط به شرایط پیش‌بینی‌نشده مانند هک یا خرابی

یکی دیگر از جنبه‌های تأثیرگذار در زمان استخراج بیت کوین موقعیت مکانی شما است. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که نرخ مصرف از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و استخراج آن از برخی کشورها نسبت به کشورهای دیگر سودمندتر است. بسته به موقعیت مکانی، راه‌اندازی و دستگاه‌های مورداستفاده، دستیابی به یک بیت کوین در مدت 30 روز می‌تواند بیش از 70 هزار دلار هزینه داشته باشد.


سخن آخر

یکی از روش‌های به دست آوردن دارایی دیجیتال خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما می‌توانید این ارزهای دیجیتال را از صرافی ایرانی اکسبیتو خریداری کنید، اما یکی دیگر از روش‌ها استخراج ارز دیجیتال است. با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تعداد ماینرهای مصممی که به دنبال سود کردن هستند نیز در حال افزایش است.


هنگامی‌که برای اولین بار مفهوم ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال معرفی شد، تمام کاری که باید انجام می‌شد داشتن یک کامپیوتر بود که می‌توانست ارز دیجیتال استخراج کند. امروزه ماینینگ موفق نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزارهای قدرتمندی است که در صورت استفاده صحیح، کاملاً ارزشمند بوده و می‌توانند سودآوری زیادی داشته باشند.