ارز دیجیتال ریپل دارای کیف پول های مختلفی همانند دیگر رمزارزها می باشد که در امروز برایتان توضیحاتی مختصر در این باره میدهیم. امروزه رمز ارزهای زیادی در بازار دیجیتال وجود دارد که هر کدام از آنها را کیف پول‌های زیادی پشتیبانی می‌کند اما رمز ارز ریپل با همه آنها فرق دارد و به دلیل مسائل سیاسی و درگیری و مشکلات زیادش با قانون‌گذاری آمریکا، به شهرت زیادی رسید. در این مقاله سعی داریم انواع مختلف کیف پول ریپل را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در مورد قیمت رمز ارز ریپل و چگونگی ساخت کیف پول ریپل را در اختیار شما بگذاریم.


ارز دیجیتال ریپل چیست؟

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی افراد اسم ریپل را می‌شوند، ناخودآگاه فکر آنها به سمت یک نوع ارز دیجیتال به نام XRP کشیده می‌شود. اما در واقع باید بدانیم که این دو با هم متفاوت هستند و این ارز با سایر رمز ارزهایی که در بازار آنلاین وجود دارند، متفاوت است. لازم است بدانیم که ارز ریپل، هم پلتفرم است و هم ارز دیجیتال محسوب می‌شود که به جای اینکه از سیستم بلاک‌چین استفاده کند، از طریق گروهی از سرورها و به وسیله یک یک مکانیزم اجماع برای تایید خرید و فروش‌های خود استفاده می‌کند. پلتفرم ریپل در حقیقت یک پروتکل است که برای انجام تراکنش‌های ارزان‌قیمت و با سرعت بالا به وجود آمده است.


ارز دیجیتال ریپل، با وجودی که به طور رسمی در سال 2012 وارد بازار دیجیتال شد اما طول عمر بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و سال ایجاد آن به 2004 برمی‌گردد. این ارز توسط سیستم‌های بانکی و تمامی موسسات مالی تایید شده است به گونه‌ای که معتقدند این ارز می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد و همچنین نسبت به ارزهای دیگر امنیت بیشتری دارد.


کیف پول ریپل

ارزهای دیجیتال مزیت‌هایی دارند که می‌توان به ذخیره سازی آنها بدون واسطه قرار دادن شخص ثالث اشاره کرد. رمزنگاری کردن یک ارز، به شما این اجازه را می‌دهد که میزان آن را در یک کیف پول، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین نگهداری کنید. کیف پول ارز دیجیتال ریپل نیز همین کار را انجام می‌دهد.

کیف پول ریپل۲.png

داشتن کیف پول ریپل، هم آزادی بیشتری به شما می‌دهد و هم مسئولیت شما را در قبال رمز ارزهایی که دارید بیشتر می‌کند چرا که با داشتن کیف پول، مراقبت از دارایی، گذرواژه و عبارت‌های پشتیبانی و مواردی از این قبیل، بر عهده خود شخص است. بنابراین با آشنایی اولیه‌ای که درباره کیف پول داشته باشید، متوجه می‌شوید که برای ذخیره‌سازی و همچنین آگاهی از قیمت ارز ریپل، لازم است که کیف پولی که بتواند ارز مورد نظر را پشتیبان کند داشته باشید.


آموزش ساخت کیف پول ریپل

همانطور که گفتیم، کیف پول، یک محل امن برای مراقبت و نگهداری از ارزهای رمزنگاری شده است بنابراین باید توجه داشته باشید که این اپلیکیشن را با دقت و حساسیت بالایی انتخاب کنید که از امنیت آن مطمئن باشید. برای ارز ریپل نیز انتخاب کیف پول مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است و در مقایسه با دیگر ارزها متفاوت است چرا که برای ساخت این والت، مانند ساخت حساب بانکی که مقداری پول در حساب، قابل برداشت نیست، کاربر باید 20 واحد XRP پرداخت کند بنابراین برای ساخت این کیف پول دقت لازم را به خرج دهید تا برای چندین بار مجبور پرداخت هزینه نباشید. در اینجا سعی داریم ساخت والت ریپل را به طور دقیق و به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دهیم:


  • مرحله اول: همانطور که می‌دانید بهترین کیف پول‌ها برای هر ارز، کیف پولی است که خود ارزها به آن اشاره دارند در مورد کیف پول ارز ریپل نیز سایت‌هایی را معرفی کرده‌اند که در مرحله اول برای ساخت کیف پول ریپل به سایت مورد نظر بروید، در این قسمت از شما می‌خواهد که نوع سیستم عامل مورد نظر خود را مشخص کنید و برنامه را برای سیستم خود از نوع اندروید، آیفون، ویندوز و یا هر سیستمی که مد نظرتان است، دانلود کنید. ( لازم به ذکر است که اگر این برنامه را برای ویندوز در نظر داشته باشید می‌توانید نوع آن را نیز مشخص کنید مثلا اینکه برای یک نوع ویندوز خاص انتخاب می‌کنید و یا اگر بخواهید به عنوان یک مرورگر از آن استفاده کنید، نوع تحت وب آن را می‌توانید انتخاب کنید.)

  • مرحله دوم: فایل والت دانلود شده را باز کنید و بعد در پایین صفحه باز شده بر روی قسمت ایجاد یک کیف پول جدید (creat a new walt) کلیک کنید و بعد در این قسمت باید یک PIN برای والت خود تعریف کنید و بعد پیام تایید PIN داده می‌شود که شما برای بار دوم پین مورد نظر را تایپ و تایید کنید.

  • مرحله سوم: در این مرحله صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در اینجا از شما یک رمز می‌خواهد که برای ارسال ریپل آن را نیاز دارید. این رمز، باید شامل حروف بزرگ و کوچک باشد و بهتر است که طولانی باشد. رمز مورد نظر خود را در کادر اول تایپ می‌کنید و در کادر دوم به منظور تایید نیز آن را تایپ می‌کنید و در نهایت بر روی جمله (set a passphrase) کلیک می‌کند. ( بهتر است برای اینکه رمز خود را فراموش نکنید، آن را در جایی بنویسید و نگه دارید.)
کیف پول ریپل.png

  • مرحله چهارم: در این مرحله برای نصب کیف پول از شما شش کلمه می‌خواهد و تاکید دارد که این شش کلمه را حتما بر روی کاغذ یادداشت کنید تا در صورت از دست رفتن کیف پول بتوانید آن را بازیابی کنید. در این مرحله، کلمات بازیابی خود را بنویسید و در نهایت بر روی کادر حاوی جمله Finish Setup کلیک کنید.

  • مرحله پنجم: در اینجا برای کمک مالی به برنامه گزینه‌هایی برای شما نشان داده می‌شود که می‌توانید گزینه آخر که جمله ( not at this sine) را انتخاب کنید. و به مرحله بعد بروید.

  • مرحله ششم: در این قسمت برای استفاده از کیف پول و دریافت ارز باید یک اکانت ایجاد کنید؛ بنابراین بر روی Generate New Address کلیک کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، می‌خواهد که به صورت اختیاری یک نام وارد کنید. در کادر بعدی باید رمز عبوری را که خودتان تعریف کردید، وارد کنید و بر روی عبارت (import this address) کلیک کنید.

بعد از آن پیغامی برای شما باز می‌شود که می‌گوید از عبارات بازیابی خود backup بگیرید و در جای امن نگه دارید برای این کار بر روی عبارتی که در کادر قرمز است کلیک کنید تا عبارات برای شما باز شود. آنها را کپی کنید و در جایی نگه دارید.


  • مرحله هفتم: بر روی عبارت home کلیک کنید تا ساخت اکانت شما کامل شود. در این قسمت برای اینکه اکانت شما فعال شود باید 20 ریپل پرداخت کنید. بنابراین برای این کار باید در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، یک آدرس به شما نشان داده می‌شود که آدرس کیف پولتان است، برای فعال شدن کیف پول باید آدرس را کپی کنید و به شخصی بفرستید تا 20 ریپل را برای شما پرداخت کند.

در صفحه‌ای که برای شما باز شده است در پایین صفحه، یک علامت دلار وجود دارد که اگر بخواهید برای کسی ریپل ارسال کنید باید بر روی آن کلیک کنید تا به صفحه بعدی برود، در این صفحه آدرس مقصد را وارد می‌کنید و در کادر آخر مقدار ریپل مد نظر را می‌نویسید و بر روی pay کلیک می‌کنید.


بهترین و امن ترین کیف پول ریپل

نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که معمولا برای هر رمز ارز، کیف پول‌های مخصوص خود آن ارز، معرفی می‌شود که ارز دیجیتال ریپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای آن کیف پول‌هایی معرفی شده است. قبل از اینکه به معرفی کیف پول برای ریپل بپردازیم باید بدانید کیف پول‌های مربوط به رمز ارزها سه دسته هستند:


  1. کیف پول نرم‌افزاری
  2. کیف پول سخت افزاری
  3. کیف پول پیپر (کاغذی)

و اما در اینجا بهترین کیف پول ریپل را برای شما معرفی می‌کنیم:


  • کیف پول اکسبیتو: کیف پول اکسبیتو کیف پول نرم افزاری می باشد که شما برای دسترسی به آن باید احراز هویت سریع انجام دهید تا بتوانید از طریف پنل کاربری‌تان آن را فعال کنید. کیف پول اکسبیتو از تمامی ارزهای موجود پشتیبانی می کند و می توانید علاوه بر انجام معاملات در پلتفرم مالی اکسبیتو، به صورت رایگان از کیف پول امن اکسبیتو استفاده نمایید. همچنین بعد از احراز هویت در سایت برای شارژ کیف پول خود می توانید از طریق مقاله واریز ریال به کیف پول و برای کریپتوکارنسی واریز دلار به کیف پول ارز دیجیتال اقدام نمایید.

  • کیف پول آبرا: کیف پول Abra Wallet یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ریپل است که در سال 2014 ساخته شد و در حوزه کریپتوکارنسی و بلاک‌چین فعالیت دارد. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت و آسان است ه.چنین یک رابط کاربری بر روی این کیف پول وجود دارد که برای کاربران تازه وارد می‌تواند مناسب باشد. این کیف پول، دارای یک صرافی است که علاوه بر امکان تبادل رمز ارزها با یکدیگر، می‌توانید در آن ارزهای فیات را به رمز ارز تبدیل کنید.
کیف پول آبرا.png

این اپلیکیشن دارای ابزاری برای ساخت پرتفوی است به همین خاطر، یک اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کریپتو به حساب می‌آید نه یک کیف پول ساده. علاوه بر موارد ذکر شده، کیف پول آبرا، امکان سرمایه‌گذاری در بهترین بورس‌های دنیا، از بازارهای بین‌المللی را برای کاربر فراهم می‌کند؛ از جمله اینکه تنها کیف پولی است که این توانایی را به تریدرهای کریپتوکارنسی می‌دهد که بتوانند در بورس‌های آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.


  • تراست والت: تراست والت یا Trust Wallet یکی از کیف پول های غیر حضانتی ریپل است که به علت اینکه تعداد ارزهای زیادی را پشتیبانی می‌کند، باعث شد صرافی بایننس که بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا است برای خرید آن ترغیب شود. این اپلیکیشن، به کاربر اجازه می‌دهد که در داخل آن، اقدام به معاملات مختلف رمز ارزهای خود کند و همچنین کاربر این اجازه را دارد که بر روی دستگاه خود، کلیدهای خصوصی داشته باشد و آنها را مدیریت کند.

تراست والت امنیت بالایی دارد که با توجه به آن و همچنین قبلیت‌های زیادی که دارد، کاربرهای زیادی را جذب کرده و باعث شده است که توسعه دهندگان آن، امکانات آن را بهبود ببخشند، امکانات ویژه‌ای را بر روی آن در دسترس قرار دهند و در نهایت رضایت کاربر را اولویت قرار دهند. در این کیف پول، شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای ریپل را داشته باشید.


  • اتمیک والت: یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های ریپل، Atomic Wallet است که هم برای موبایل و هم برای ویندوز، قابل استفاده است و شما در آن می‌توانید نمودار ریپل را در هر زمان از شبانه روز مشاهده کنید. این کیف پول در سال 2017 ایجاد شد و تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول، امکان تبادل دارایی برای کاربر را ایجاد می‌کند و به واسطه ویژگی‌ Atomic Swaps آن می‌توانید اقدام به ترید ارزها کنید. این کیف پول، غیرمتمرکز است و برای خرید و فروش ارز در آن، نیازی به تسهیل کننده کمکی ندارد.

معاملات در این کیف پول به صورت متقابل انجام می‌گیرد وبه دلیل اینکه این معاملات به صورت زنجیروار انجام می‌گیرد، کامزد کمتری از ارزم ارزها کم می‌شود. از ویژگی‌های مهم Atomic Wallet این است که به یک نوع ابزار مدیریت پرتفوی و نظارت بر قیمت مجهز است به همین علت، می‌توانید نرخ ریپل و همچنین ارزش سرمایه رمز ارزهای خود را در لحظه مشاهده کنید.


  • کریپتریوم: کیف پول کریپتریوم، یک اپلیکیشن جامع و کاربردی است که مخصوص گوشی موبایل طراحی شده است و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. در این کیف پول می‌توانید قیمت ارز دیجیتال ریپل را دنبال کنید و همچنین به خرید ریپل، فروش آن و همچنین تبدیل رمز ارزهای خود به پول و انتقال آن به حساب‌های بانکی بپردازید و همچنین قادر به دریافت سود و مخصوصا خرج کردن رمز ارزها با یک کارت فیزیکی یا مجازی خواهید بود.

کیف پول های سخت افزاری ریپل

کیف پول‌های سخت افزاری ریپل در مقابل نرم‌افزارهای آن، امنیت فوق‌العاده‌ای دارند و برای خرید آنها حداقل 50 دلار باید هزینه کنید. این کیف پول‌ها به شکل یک فلش USB هستند که امکان ایجاد کلید خصوصی به صورت آفلاین و همچنین امضای دیجیتالی در داخل دستگاه را برای کاربر فراهم کرده است و خیال شما را از بابت امنیت دارایی‌تان راحت می‌کند. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • کیف پول لجر نانو اس: کیف پول لجر نانو اس ledger nano s یکی از بهترین و محبوب‌ترین والت‌ها در بازار است که حدود 1500 توکن وکوین را پشتیبانی می‌کند به همین خاطر برای افرادی که ارزهای زیادی را ترید می‌کنند، انتخاب بسیار مناسبی است. از ویژگی‌های این کیف پول این است که به وسیله OTG می‌توانید آن را به گوشی خود متصل کنید و هیچ نیازی به همراه داشتن لپ‌تاپ نداشته باشید.

  • کیف پول لجر نانو ایکس: کیف پول لجر نانو ایکس نسخه جدید و به روز کیف پول لجر نانو اس است که ویژگی‌های بیشتری نسبت به محصول قبلی دارد به همین خاطر قیمت بالاتری نیز دارد. مهمترین ویژگی این کیف پول این است که از طریق بلوتوث به گوشی و یا تبلت متصل می‌شود و به همین علت نیازی به همراه داشتن کابل OTG نیست.