هر فناوری جدیدی که عرضه می‌شود، در آغاز با مشکلاتی روبه‌رو است. پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، با وجود دگرگونی بزرگی که در دنیای تجارت و معاملات تجاری به وجود آورد، دارای نقص‌هایی هم بود. یکی از این اشکالات سرعت پائین تایید تراکنش‌ها بود. پس از بیت کوین اتریوم پدید آمد و سرعت تایید تراکنش‌ها را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داد. اما کارمزد بالای معاملات در اتریوم هم نقص آن به شمار می‌رفت. پیدایش شبکه و ارز سولانا دگرگونی دیگری در بازار رمز ارزها ایجاد کرد.


شبکه سولانا از سرعت بالایی برخوردار است و کارمزد تراکنش‌های آن نیز نسبت به اتریوم کاهش یافته است. درباره این رمزارز پرسشی برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال مطرح است. آیا ارز دیجیتال Sol آینده روبه‌رشدی دارد؟ تا روشن شدن پاسخ این پرسش و نگاهی با آینده رمز ارز سولانا با اکسبیتو همراه باشید.


Familiarity with Solana digital currency

آشنایی با ارز دیجیتال سولانا

دو ویژگی در توصیف رمز ارز سولانا (Solana) در وب‌سایت اصلی سولانا آمده است: قدرتمند برای توسعه‌هندگان و سریع برای همه ذکر شده است. انجام و تایید تراکنش‌ها در شبکه سولانا برای همه کاربران در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد. سرعت و مقیاس‌پذیری بالای این شبکه، در کنار کارمزد پائین آن توانسته Sol ارز دیجیتال را به یکی از بهترین رمز ارزها در این بازار تبدیل سازد. پشتیبانی از قراردادهای هوشمند پیچیده هم برتری دیگر رمز ارز Sol است که امکان فعالیت پروژه‌های مختلف را در آن فراهم ساخته است. برای پیش‌بینی آینده این ارز دیجیتال ابتدا بهتر است نگاهی به ویژگی‌های آن داشته باشیم.


ویژگی‌های ارز سولانا

1- مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی:


مقیاس‌پذیری به‌معنای مدیریت هزاران تراکنش در ثانیه است که یکی از ویژگی‌های رمز ارز سولانا به شمار می‌رود. بدون داشتن ویژگی امنیت، اطمینانی به حفظ دارایی کاربران در شبکه نیست و پلتفرم سولانا در این زمینه نیز پیشتاز است. تمرکززدایی یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه‌های بلاک چین از آغاز تاکنون بوده است. تمرکززدایی به‌معنای فراهم کردن امکان پرداخت دیجیتال، بدون نیاز به واسطه است. پلتفرم سولانا در این زمینه نیز پیشتاز است. از برتری‌های Sol ارز دیجیتال، تلاش در حل مشکلات بلاک چین‌ها در دارا بودن این سه ویژگی همراه با هم است.


2- الگوریتم اثبات تاریخ:


توضیح برتری‌های شبکه سولانا و آینده توکن سولانا بدون معرفی الگوریتم آن ممکن نیست. شبکه سولانا از الگوریتمی به نام اثبات تاریخ بهره می‌برد. الگوریتم اثبات تاریخ در این بلاک چین باعث بالاتر رفتن سرعت عملکرد در آن شبکه بلاک چین‌ها شده است. البته بالاتر رفتن سرعت نباید باعث اختلال در امنیت شبکه شود.


در ساختار اثبات تاریخ، هر رویداد دارای زمان رمزنگاری‌شده مخصوص به خود است. یعنی دیر یا زود اتفاق افتادن رویدادها در این شبکه ثبت شده است. در بلاک چین سولانا هر نود دارای ساعتی رمزنگاری‌شده است. این ویژگی باعث شده تا شبکه در تشخیص ترتیب واکنش‌ها و زمان رویدادها برتر از شبکه‌های دیگر عمل کند. در واقع شبکه سولانا با بهره‌گیری از یک ساعت زمانی غیرمتمرکز و بدون از دست رفتن امنیت، سرعت تراکنش‌ها را بالا می‌برد.


سرعت مکانیسم اثبات تاریخ یا PoH بالاتر و برتر از مکانیسم اجماع است. به بیانی دیگر، این شبکه همه عملکردهای اتریوم را با سرعتی 20 برابر بیشتر انجام می‌دهد. می‌توان گفت برگ برنده این بلاک چین در برابر اتریوم، پولکادات، کاردانو و برخی از بلاک چین‌های دیگر زمان سریع تراکنش‌ها و کارمزد پائین آنها است. سرعت پردازشی برابر با 65 هزار تراکنش در ثانیه یکی از برترین ویژگی‌های شبکه سولانا است.


البته شما باید زمان 0.4 ثانیه‌ای برای پدید آوردن بلاک و کارمزد حدود 0.0009 دلاری آن را هم برای تراکنش‌ها به برتری‌های شبکه اضافه کنید. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که سولانا از اثبات سهام نیز به‌عنوان یک اقدام امنیتی اضافه برای بالاتر بردن امنیت شبکه بهره می‌برد.


قیمت لحظه‌ای رمز ارز سولانا و قیمت سولانا در سال 2022

ارز دیجیتال سولانا با نماد Sol یکی از دارایی‌های دیجیتال است که با ارزش حدود 26.61 میلیارد دلار، رتبه 9 بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. سهم رمز ارز Sol از کل بازار ارزهای دیجیتال 1.45 درصد است. اکنون در تاریخ سوم ماه مارس 2022، ارزش هر واحد از این رمزارز 82.39 دلار است که با توجه به ارزش تتر که 26,176 تومان است، قیمت هر واحد از ارز سولانا 2,156،669 تومان برآورد می‌شود. قیمت لحظه ای ارز سولانا در 24 ساعت گذشته 1.75 درصد افزایش داشته است.

Instant purchase price of Solana digital currency in 2022

لازم است بدانید بالاترین قیمت ارز Sol مربوط به ششم نوامبر 2021، و برابر با 259.62 دلار بوده است. قیمت کنونی رمز ارز سولانا نسبت به زمان اوج قیمت آن، بیش از 68 درصد کاهش داشته است. تعداد واحدهای در گردش این رمز ارز در حال حاضر 322.95 میلیون واحد است و در نهایت به 488.63 میلیون واحد خواهد رسید. با توجه با اینکه شبکه سولانا با سرعت چشمگیری در حال نزدیک شدن به اتریوم است، پیش‌بینی می‌شود قیمت آن هم در حال افزایش باشد.


پیش‌بینی آینده سولانا با توجه به ویژگی‌های آن

ارز دیجیتال سولانا دارای شبکه‌ای غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و دارای سرعت بالا است. پلتفرم سولانا با هدف بسترسازی برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا Dapp یا قراردادهای هوشمند طراحی شد. دی‌‌اپ‌ها همان اپلیکیشن‌هایی هستند که با بهره‌گیری از آنها می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز را در خدمت برنامه‌های اقتصادی و تجاری قرار داد.


از ویژگی‌های برنامه‌های هوشمند، متن باز بودن، تمرکززدایی، انگیزشی بودن و پروتکل‌های امن است. پیش از این هم اتریوم توانسته بود زمینه اجرای قراردادهای هوشمند و بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های هوشمند را فراهم کند. اما اتریوم مشکلاتی در زمینه مقیاس‌پذیری داشت که باعث شد ارز Sol بتواند جای خود را در تجارت رمزارزها به‌خوبی باز کند.


توانایی شبکه سولانا در پردازش تراکنش‌ها به بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه می‌رسد. در واقع راهی را که بیت کوین با گشایش شبکه بلاک چین‌ها آغاز کرد، ارزهایی مانند سولانا به‌خوبی ادامه دادند. بیت کوین انتقال پول را در دنیا بدون نیاز به واسطه عملی کرد و بلاک چین‌های پس از آن در صدد برطرف کردن اشکال‌های آن برآمدند و موفق هم شدند.


پیش‌بینی کارشناسان از قیمت سولانا در آینده

برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال که قصد سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال سولانا را دارند، این پرسش مطرح است که آیا قیمت ارز سولانا افزایش خواهد یافت؟ در واقع آیا سرمایه‌گذاری روی این ارز دارای آینده روشنی است؟ با نگاهی به گذشته Sol ارز دیجیتال یک نکته برای همگان روشن می‌شود. این شبکه در زمان کوتاهی پس از آغاز فعالیت خود به یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد.


انتظار می‌رود سرعت روبه‌رشد این شبکه همچنان در سال 2022 ادامه پیدا کند. از دلایلی که نشان‌دهنده رشد این شبکه در بین ارزهای دیجیتال است، ارزش دارایی قفل‌شده ارز Sol در سال گذشته میلادی است. ارزش دارایی قفل‌شده ارز سولانا در سال 2021 به 660 میلیون دلار رسید. مشارکت بیش از 40 برنامه غیرمتمرکز در این شبکه توانست حجم این رمز ارز را در بازار به 11 میلیارد دلار برساند.


آیا آینده قیمت سولانا رو به رشد است؟

برای بررسی قیمت سولانا در آینده باید چند نکته مهم را مورد بررسی قرار داد.


  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در شبکه سولانا:

یکی از مواردی که نشان از آینده روشن قیمت ارز solana دارد، علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ به این شبکه است. به‌عنوان مثال می‌توان به فروش 314 میلیون دلاری سولانا لبز در عرضه خصوصی ارز دیجیتال سولانا اشاره کرد. این فروش که در ماه ژوئن 2021 صورت گرفت، نمایانگر خوش‌بینی شرکت‌های بزرگ به قیمت سولانا در آینده است.


مثالی از یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌ها در این شبکه، جمع‌آوری سرمایه 18 میلیون دلاری برای پروژه صرافی غیرمتمرکز اوراک (orac) است. این صرافی در پلتفرم سولانا به فعالیت مشغول است. همچنین با نگاهی به تعداد برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فعال در شبکه سولانا می‌توان به این اطمینان دست یافت که قیمت ارز سولانا در آینده روبه‌افزایش خواهد بود.


  • سومین بازار بزرگ آینده در اختیار رمز ارز سولانا است:

یکی دیگر از دلایلی که نوید افزایش قیمت ارز Sol را در آینده می‌دهد، ارزش قراردادهای باز آن در بازار ارزهای دیجیتال است. ارز سولانا رتبه سوم را در بازارهای آینده ارزهای دیجیتال در اختیار دارد. بر اساس قانون سنجش وضعیت یک ارز دیجیتال، باید ارزش کل قراردادهای باز آن در نظر گرفته شود. در این روشِ سنجش، ارزش معاملات گذشته در نظر گرفته نمی‌شود و فقط قراردادهای باز تسویه‌نشده مورد نظر کارشناسان قرار می‌گیرد.


  • ارزش بالای سرمایه قفل‌شده، کاربران ارز دیجیتال سولانا و بازارهای برآمده از آن:

یکی دیگر از ملاک‌های موثر در پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال Sol آمارهای مربوط به بازارهای زیرمجموعه آن است. آمارها نشان می‌دهند فعالیت زیادی در زیرمجموعه‌های این شبکه در حال انجام و گسترش است. به‌عنوان نمونه 15 برابر شدن ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه سولانا در شش ماه گذشته، آینده ارز سولانا را روشن جلوه می‌دهد. در این مقایسه یک نکته را نیز در خاطر داشته باشید.


کاربران شبکه سولانا در حال حاضر حدود یک‌دوم کاربران شبکه اتریوم است و چنین افزایش سرمایه‌گذاری در آن قابل‌توجه است. در واقع می‌توان گفت توکن سولانا با سرعتی بالا در حال کم کردن فاصله ارزشی خود با شبکه اتریوم است. پیشتازی ارز دیجیتال سولانا به‌گونه‌ای است که ارزهای ترا، پالیگان و اولنچ را هم پشت‌سر گذاشته است.

The future of Solana currency

آینده قیمت ارز سولانا چگونه است؟

رمز ارز سولانا در آوریل سال 2020 با قیمتی در حدود یک دلار وارد بازار دادوستد ارزهای دیجیتال شد. خرید و فروش Sol ارز دیجیتال در ماه‌های اولیه با همان قیمت ابتدایی صورت می‌گرفت. اما پس از اینکه صرافی رمز ارز FTX برنامه خود را برای توسعه یک پروژه جدید، یعنی صرافی غیرمتمرکز سروم (Serum) اعلام کرد، مورد توجه قرار گرفت. به این ترتیب قیمت سولانا در فاصله زمانی حدود چهار ماه پس از پیدایش آن، یعنی ماه آگوست همان سال به4.78 دلار رسید.


البته این رمزارز هم مانند دیگر ارزهای دیجیتال در زمان فعالیت‌ خود نوسان‌های مختلفی را تجربه کرده است. همان‌طور که پیش از این گفته شد، بیشترین قیمت ارز سولانا به 259 دلار رسید. اکنون هم‌زمان با کاهش ارزش دیگر رمز ارزها، سولانا نیز کاهش قیمت را تجربه می‌کند. اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، قیمت ارز Sol در سال 2022 بار دیگر رشد چشمگیری خواهد داشت. همچنین کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند ممکن است ارز سولانا رشد قیمتی را تا حدود 200 دلار تا پایان سال 2024 تجربه کند.


صرافی‌های فعال در خرید و فروش ارز سولانا

صرافی‌های مختلفی در خرید و فروش Sol ارز دیجیتال فعالیت دارند. فعالان ارزهای دیجیتال می‌دانند برای استفاده از پلتفرم صرافی‌های خارجی بهتر است با زبان انگلیسی آشنا باشند. یکی از صرافی‌های ایرانی که در حال گسترش فعالیت‌های خود در بازار رمز ارزها است، صرافی اکسبیتو است. برای آشنایی با این صرافی کافی است روی آن کلیک کنید. از بهترین ویژگی‌های این صرافی کاربری آسان آن برای کاربران ایرانی است. در پلتفرم صرافی اکسبیتو همه چیز را می‌توانید به زبان فارسی بخوانید و با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. همچنین لازم است بدانید صرافی اکسبیتو با کارمزد پایین و امنیتی که در پلتفرم خود دارد، سبب جذب کاربران خود شده است. برای آگاهی از کارمزدهای اکسبیتو بر روی لینک کلیک نمایید.


صرافی اکسبیتو از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. رمز ارز سولانا نیز از ارزهایی است که در ماه‌های اخیر به لیست رمزارزهای این صرافی افزوده شده است. برای خرید و فروش در این صرافی، کافی است در آن ثبت نام کنید و پس از احراز هویت در اکسبیتو به دادوستد بپردازید.


کیف پول ارز دیجیتال Sol

رمز ارز سولانا دارای کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی است که یکی از آنها کیف پول نرم‌افزاری اکسبیتو است. این کیف پول پس از ثبت نام در صرافی اکسبیتو در اختیار شما قرار می‌گیرد. کاربری کیف پول اکسبیتو نیز همانند پلتفرم این صرافی آسان است و برای استفاده از آن کافی است بر روی کیف پول کلیک کنید. یک نکته را نیز به خاطر داشته باشید. نگهداری ارزهای دیجیتال در این کیف پول باعث کم شدن کارمزد از حساب شما نخواهد شد.

Digital Currency solana Wallet

سخن پایانی

همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در یکی از شبکه‌های بلاک چین را دارند، باید یک نکته را به خاطر داشته باشند. بسیاری از داده‌های آماری و پیش‌بینی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به وقوع پیوسته است. اما گاهی نیز مسائلی غیرقابل‌پیش‌بینی در اقتصاد، تجارت و سیاست به وقوع می‌پیوندد که روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند.


بدین ترتیب بهترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در این بازار کسانی هستند که از همه تحلیل‌ها آگاه باشند، قیمت رمز ارزها را در اتفاقات روزمره جهانی دنبال کنند، با کارشناسان این حوزه گفت‌وگو کنند، اما در نهایت با تصمیم‌گیری شخصی خود اقدام به خرید یا فروش آنها کنند. در واقع کمک گرفتن از عقل جمعی، اما در نهایت تصمیم‌گیری فردی بهترین شیوه عملکرد در این بازار است.