خرید ارز دیجیتال یونی سواپ | فروش Uniswap | قیمت UNI

صرافی‌های ارز دیجیتال دارای دو نوع متمرکز (Centralized exchange) و غیرمتمرکز (Decentralized exchange) هستند. اگرچه صرافی‌های متمرکز گسترش زیادی دارند، اما صرافی‌های غیرمتمرکز که با‌عنوان دکس (DEX) نیز شناخته می‌شوند، در سال‌های قبل محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از اولین و محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در جهان، صرافی یونی سواپ (Uniswap) است. دکس‌ها از این جهت محبوبیت دارند که برای استفاده از خدمات آن‌ها به احراز هویت نیازی نیست. هر شخصی از هر نقطه از جهان، تنها با اتصال اینترنت می‌تواند به صرافی‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشد. ارز دیجیتال صرافی یونی سواپ با نماد «UNI» در بازار کریپتو عرضه شده است. در این مطلب، ضمن بررسی ماهیت و نحوه کارکرد رمز ارز یونی سواپ، نحوه خرید یونی سواپ و عوامل مؤثر بر قیمت یونی سواپ را بررسی خواهیم کرد.


قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) برای اولین‌بار در تاریخ 17 سپتامبر 2020 با قیمت حدود 1.0994 دلار در بازار کریپتوکارنسی‌ها عرضه شد و دو روز بعد به بالای 6 دلار رسید. پایین‌ترین قیمت ثبت شده برای یونی سواپ، قیمت عرضه اولیه آن است. یونی سواپ تا اواخر سال 2020 در بین 1 تا 6 دلار در نوسان بود تا اینکه در ژانویه 2021 توانست به نزدیک 20 دلار برسد و یک روند صعودی شارپ را در پیش بگیرد؛ به‌طوری‌ که این ارز دیجیتال توانست بالاترین قیمت خود را در 5 می 2021 در 43.08 دلار ثبت کند.


یونی سواپ تا اواخر سال 2021 در محدود 14 تا 30 دلار در نوسان بود؛ اما با ورود به سال 2022 وارد روند نزولی شده و در ماه ژوئن به 3.6378 دلار سقوط کرد. یونی سواپ در سال 2023 بین 3 تا 8 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال درحال‌حاضر (ژانویه 2024) با قیمت حدود 6 دلار در صرافی‌ها معامله می‌شود.


خرید و فروش ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در ایران

برحسب اطلاعات ثبت‌شده در وب‌سایت جامع کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در بهترین صرافی‌های جهان معامله می‌شود. ازجمله‌ی این صرافی‌ها می‌توان بینگ ایکس (BingX)، بایننس (Binance)، اچ تی ایکس (HTX)، اوکی ایکس (OKX)، کوین بیس (Coinbase)، بای بیت (Bybit)، گیت (Gate.io)، کراکن (Kraken) و کوکوین (KuCoin) را نام برد. کاربران ایرانی به‌خاطر تحریم‌‌ها، نمی‌توانند از صرافی‌های خارجی نامبرده استفاده کنند؛ به همین دلیل، بیشتر کاربران ایرانی، خرید رمز ارز یونی سواپ را از طریق صرافی‌های ایرانی انجام می‌دهند. در همین راستا، رمز ارز یونی سواپ (UNI) در صرافی اکسبیتو قابل معامله است. می‌توان یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید ارز دیجیتال از اکسبیتو را معامله در بازارهای ریالی و تتری این صرافی با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در نظر گرفت. شما می‌توانید برای خرید رمز ارز یونی سواپ در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو از سه روش زیر استفاده کنید:


1_ خرید و فروش محدود


2_ خرید و فروش فوری


3_ سواپ


یونی سواپ (Uniswap) چیست؟

یونی سواپ (Uniswap) چیست؟

یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که از سیستم بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. یونی سواپ یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دیفای در جهان محسوب می‌شود. صرافی‌های غیرمتمرکز در ابتدا طرفداران چندانی نداشتند، اما سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) در نوامبر 2022 و همچنین برکناری بنیان‌گذار صرافی بزرگ بایننس (Binance) در اواخر سال 2023 سبب شده تا صرافی‌های غیرمتمرکز، به‌ویژه صرافی یونی سواپ، بسیار مورد توجه قرار بگیرند. در وصف ماهیت پروژه یونی سواپ می‌توان گفت:


1_ پلتفرم یونی سواپ کاربران را قادر می‌سازد تا بدون دخالت شخص ثالث، ارزهای دیجیتال مختلف را معامله کنند.


2_ صرافی یونی سواپ بر روی شبکه بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.


3_ صرافی یونی سواپ پیشگام استفاده از سیستم بازارساز خودکار (AMM) به‌جای دفترهای سفارش سنتی بوده است که بعدها سایر صرافی‌های غیرمتمرکز نیز از همین سیستم استفاده کردند.


4_ کاربران بدون احراز هویت و وارد کردن اطلاعات شخصی، از هر نقطه از جهان، بدون محدودیت می‌توانند از صرافی یونی سواپ استفاده کنند.


5_ ارز دیجیتال بومی و حاکمیتی صرافی یونی سواپ با نماد یونی (UNI) در بازار کریپتو ارائه شده و هر روزه توسط تریدرها مورد معامله قرار می‌گیرد.


یونی سواپ (Uniswap) چگونه کار می‌کند؟

یونی سواپ (Uniswap) چگونه کار می‌کند؟

پروتکل یونی سواپ چیزی فراتر از یک بستر معاملاتی ساده است و می‌تواند پلتفرمی برای ارائه خدمات مختلف دیفای باشد؛ در واقع، یونی سواپ به سنگ بنایی برای صنعت دیفای تبدیل شده است که در آن می‌توان ارزهای دیجیتال مختلف و NFTها را معامله کرد. برای درک کارکرد یونی سواپ باید موارد مختلفی را در ادامه، بررسی کنیم:


بازارساز خودکار (Automated Market Maker)

سیستم بازارساز خودکار (AMM) به افراد اجازه می‌دهد تا بدون واسطه در تجارت همتابه‌همتا (P2P) شرکت کنند. افراد در این سیستم به‌جای تکیه بر یک میانجی یا شخص ثالث، مستقیماً نقدینگی را در اختیار استخرهایی قرار می‌دهند که توسط صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ مدیریت می‌شوند. استخرهای یونی سواپ برای فعالیت خود از معادله «X×Y=K» استفاده می‌کنند. در این معادله، مقدار K ثابت است، X ذخیره اولین دارایی و Y ذخیره دارایی دوم در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، اگر X را ارز دیجیتال اتر (ETH) و Y را استیبل کوین تتر (USDT) و K را نتیجه در نظر بگیریم، به این معنی است که همه تأمین‌کنندگان نقدینگی باید نقدینگی اضافی را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا مقدار k را تغییر ندهند.


کسی که ETH را در ازای USDT از استخر نقدینگی خریداری می‌کند، در نهایت بر تعادل بین دو دارایی موجود در این جفت تجارت تأثیر می‌گذارد (افزایش قیمت ETH و کاهش قیمت USDT).


فلش سواپ (Flash Swaps)

فلش سواپ به‌معنای «تبادل فوری» است. در واقع، فلش سواپ نوعی وام محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌ها را بدون نیاز به پیش پرداخت برداشت کنند. فلش سواپ بسیار محبوب معامله‌گران آربیتراژ شد، چون به آنان اجازه می‌داد تا هر چقدر که می‌خواهند از یونی سواپ برداشت کرده، بدون اینکه ابتدا کارمزد تراکنش را پرداخت کنند (آربیتراژ به تفاوت قیمت یک ارز دیجیتال در دو صرافی مختلف اشاره دارد و آربیتراژگیرها کسانی هستند که از چنین معاملاتی سود می‌برند). شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید بدون محدودیت و به‌صورت آنی از صرافی یونی سواپ وام دریافت کنید و تنها با 0.3 درصد سود آن را برگردانید.


نسخه‌های متعدد یونی سواپ

نسخه‌های متعدد یونی سواپ

یونی سواپ از زمان راه‌اندازی اولیه خود در سال 2018 تا به امروز، سه نسخه مختلف را ارائه کرده است تا خدمات خود را برای جامعه کریپتو توسعه دهد. هریک از این نسخه‌ها دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند که در ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم:


یونی سواپ نسخه اول (Uniswap V1)

اولین نسخه صرافی یونی سواپ (UniSwap) در نوامبر 2018 به‌دنبال اثبات مفهومی برای بازارسازی خودکار (AMM) راه‌اندازی شد؛ از این نسخه به‌عنوان نسخه بتا یا آزمایشی یونی سواپ (Uniswap beta) یاد می‌کنند. قبل از ظهور یونی سواپ، اتر دلتا (EtherDelta) تنها صرافی غیرمتمرکزی بود که اگرچه از دفتر سفارش سنتی استفاده می‌کرد، مخاطبان قابل توجهی داشت؛ اما به‌دلیل روش سنتی فعالیت، نتوانسته بود نقدینگی مناسبی ایجاد کند.


یونی سواپ نسخه اول فقط از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کرد. بنابراین، برای معامله هر نوع ارز دیجیتال دیگر در نسخه اول یونی سواپ، ابتدا باید آن رمز ارز را به اتر (ETH) یا یک توکن «ERC20» دیگر تبدیل می‌کردید؛ بنابراین، اگر می‌خواستید در این شبکه یو اس دی کوین (USDC) را با دای (DAI) مبادله کنید، باید یو اس دی کوین را با اتر تعویض کرده و سپس برای دریافت دای به استخر ETH-DAI می‌رفتید.


ورژن یک یونی سواپ، موفقیت بزرگی بود و این موضوع شبکه اتریوم را مجبور کرد تا نسخه به‌روز شده یونی سواپ، یعنی یونی سواپ ورژن 2 (Uniswap v2) را راه‌اندازی کند.


یونی سواپ نسخه دوم (Uniswap V2)

یونی سواپ نسخه دوم (Uniswap V2)

یونی سواپ نسخه دوم در سال 2020 راه‌اندازی شد که ویژگی‌ها و بهینه‌سازی‌های جدیدی را ارائه داده و زمینه را برای رشد تصاعدی در پذیرش AMM فراهم کرد. کمتر از یک‌سال از زمان راه‌اندازی نسخه دوم، یونی سواپ توانست بیش از 135 میلیارد دلار حجم معاملات را تسهیل کند و به‌عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان رتبه‌بندی شود. V2 سعی کرد بسیاری از کاستی‌های نسخه یک را جبران کند؛ به‌طوری‌ که یک رابط کاربری کاربرپسندتر و بصری‌تر ارائه داد؛ همچنین، چالش پل زدن اتریوم (ETH bridge) را حل کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌‌های یونی سواپ نسخه دوم، رونمایی از قابلیت سواپ فلش بود که قبلاً ماهیت آن را توضیح دادیم.


V2 دارای کارایی سرمایه بیشتر برای ارائه‌دهندگان نقدینگی و اجرای بهتر برای معامله‌گران بود. پس از این نسخه، قیمت یونی سواپ به بالاترین قیمت تاریخ در 44.97 دلار رسید که منجر به راه‌اندازی یونی سواپ نسخه سوم شد.


یونی سواپ نسخه سوم (Uniswap V3)

یونی سواپ نسخه سوم در تاریخ 5 مه 2021 راه‌اندازی شد. یونی سواپ 3، پیشرفته‌ترین، مؤثرترین و کاربرپسندترین نسخه صرافی یونی سواپ تا به امروز است؛ در این نسخه به‌نسبت یونی سواپ نسخه دوم، ارائه‌دهندگان نقدینگی می‌توانند نقدینگی با بهره‌وری سرمایه تا 4000 برابر را فراهم کنند و بازدهی بالاتری داشته باشند. نسخه سوم دو ویژگی مهم دارد:


1_ نقدینگی متمرکز: استخرهای نسخه سوم از نقدینگی متمرکز استفاده کرده تا امکان تمرکز متراکم‌تر نقدینگی را در قیمت‌های خاص فراهم کنند؛ این درحالی است که در مدل نقدینگی V2، کارمزدها به‌صورت خودکار در استخر نقدینگی ترکیب می‌شدند؛ این بدان معناست که برای هر مبادله، کارمزد به استخر بازمی‌گشت و ارزش موقعیت را افزایش می‌داد؛ اما نقدینگی متمرکز به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا معاملات بزرگ‌تر را با تأثیر کمتر بر قیمت انجام دهند.


2_ ردیف‌های مختلف هزینه: منظور از ردیف هزینه، درصدی از کارمزدهای صرافی یونی سواپ است که باید هنگام مبادله پرداخت شود. یونی سواپ نسخه سوم دارای هزینه‌های مختلف (1٪ - 0.3٪ - 0.05٪ - 0.01٪) است؛ در V3 هزینه‌ها جمع‌آوری و ذخیره شده، اما به استخر اضافه نمی‌شوند. ارائه‌دهندگان نقدینگی توانایی جمع‌آوری این هزینه‌ها را دارند. آ‌ن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که هزینه‌ها به استخر اضافه شده یا حفظ شوند. درحال‌حاضر، V3 بهترین نسخه از یونی سواپ است که کاربران از سراسر جهان می‌توانند از قابلیت‌های آن بهره بگیرند.


بنیان‌گذاران یونی سواپ (Uniswap) چه افرادی هستند؟

بنیان‌گذاران یونی سواپ (Uniswap) چه افرادی هستند؟

یونی سواپ برای اولین‌بار در نوامبر 2018 راه‌اندازی شد. خالق این پلتفرم، هیدن آدامز (Hayden Adams) مهندس مکانیک سابق زیمنس (Siemens) و توسعه‌دهنده اتریوم است. آدامز در حین نهایی کردن پروژه یونی سواپ در پروژه‌های مختلفی کار کرد و کار او مستقیماً توسط خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) اطلاع‌رسانی شد. آدامز اعلام کرده که یکی از پست‌های وبلاگ ویتالیک بوترین، الهام‌بخش اصلی او برای راه‌اندازی پلتفرم یونی سواپ بوده است. اگرچه هیدن آدامز به‌عنوان بنیان‌گذار یونی سواپ مطرح شده، اما برخی‌ها معتقدند که فعالیت‌های زیرساختی یونی سواپ بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم، توسط ویتالیک بوترین صورت گرفته است.



چه چیزی یونی سواپ (Uniswap) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ برخلاف صرافی‌های سنتی، منحصربه‌فرد هستند؛ چراکه به کاربران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را بدون دخالت یا نظارت شخص ثالث مبادله کنند؛ اما یونی سواپ به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز برتری‌های دیگری هم دارد:


1_ یونی سواپ فقط یک صرافی غیرمتمرکز نیست؛ بلکه تلاشی برای حل مسائلی است که صرافی‌های غیرمتمرکز قبلی برای تأمین نقدینگی با آن‌ها روبه‌رو بودند. یونی سواپ با استفاده از بازارساز خودکار (AMM) باعث ایجاد تحولی بزرگ در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شد.


2_ یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد یونی سواپ این است که گفته می‌شود خود پروژه هیچ درآمدی دریافت نمی‌کند؛ ازآنجایی‌که یونی سواپ یک پروتکل غیرمتمرکز است و کاربران آن تمام نقدینگی را برای پلتفرم فراهم می‌کنند، همه کارمزدها مستقیماً به تأمین‌کنندگان نقدینگی می‌رسد.


3_ امکان تجارت دارایی‌های غیر قابل تعویض (NFT) با کارمزد اندک در صرافی یونی سواپ وجود دارد؛ اگرچه بسیاری دیگر از صرافی‌ها نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند، اما تجارت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و NFTها در کنار سایر خدمات صرافی یونی سواپ، یک پروژه قدرتمند از آن می‌سازد.


ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) چیست؟

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) چیست؟

ارز دیجیتال بومی یونی سواپ با نماد «UNI» شناخته می‌شود؛ این توکن استاندارد «ERC-20» دارد و یک توکن اتریومی به حساب می‌آید. توکن یونی در اواسط سپتامبر 2020 توسط یونی سواپ ارائه شد. توکن UNI وظایف و کاربردهای مختلفی دارد که عبارتند از:


1_ پرداخت: توکن UNI می‌تواند در کنار اتر (ETH) برای پرداخت در شبکه یونی سواپ استفاده شود؛ بنابراین UNI به‌عنوان یک رمز ارز پرداختی در یونی سواپ به کار می‌رود.


2_ سهام‌گذاری: کاربران یونی سواپ می‌توانند نقدینگی را با سهام‌گذاری (Staking) رمز ارزی یونی سواپ یا توافق بر عدم معامله یا فروش دارایی‌های دیجیتال خود فراهم کنند. کسانی که ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم یونی سواپ به اشتراک می‌گذارند، از این پلتفرم پاداش می‌گیرند.


3_ حاکمیت: پلتفرم یونی سواپ بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی شده و توسط دارندگان توکن UNI اداره می‌شود. دارندگان این توکن می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های یونی سواپ مشارکت داشته باشند. هرکس که توکن UNI بیشتری داشته باشد، حق رأی بیشتری هم خواهد داشت. البته شرکت در شبکه یونی سواپ مستلزم اتصال یک کیف پول دیجیتال سازگار مانند متامسک (Metamask) است.


4_ مبادله: توکن UNI خارج از پلتفرم یونی سواپ در بازار کریپتو لیست شده و توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود. تریدرها می‌توانند از نوسان قیمت UNI در صرافی‌ها سود بگیرند. همین حالا می‌توانید برای مشاهده قیمت یونی سواپ یا خرید یونی سواپ از اکسبیتو اقدام نمایید.


توکنومیک ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

توکنومیک ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

مجموع عرضه توکن‌های UNI برابر با یک میلیارد واحد است که از این تعداد، بیش از 750 میلیون واحد آن در گردش قرار دارند. البته این توکن‌ها در طول چهار سال در دسترس خواهند بود و پس از آن، یونی سواپ برای حفظ مشارکت شبکه، نرخ تورم دائمی 2 درصدی را معرفی خواهد کرد. عرضه توکن‌های UNI به این صورت بوده است:


1_ حدود 60 درصد برای اعضای انجمن یونی سواپ (کاربران)


2_ حدود 21.51 درصد برای اعضای تیم


3_ حدود 17.8 درصد سرمایه‌گذاران


4_ حدود 0.69 درصد برای مشاوران


مزایا و معایب یونی سواپ (Uniswap) کدامند؟

تا به اینجا فقط به بررسی ویژگی‌ها و مزایای یونی سواپ پرداخته‌ایم؛ اما در جدول زیر می‌توان علاوه بر مزایا، معایب این پروژه را نیز مشاهده کرد:


مزایا و معایب یونی سواپ (Uniswap) کدامند؟

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) را کجا ذخیره کنیم؟

شما برای نگهداری از توکن‌های یونی سواپ خود، به یک کیف پول دیجیتالی نیاز خواهید داشت. در انتخاب کیف پول دیجیتالی مناسب برای UNI، باید به مواردی چون مقدار کارمزد، نوع شبکه‌ی انتقال و امنیت آن کیف پول توجه داشته باشید. بهترین کیف پول‌هایی که درحال‌حاضر می‌توانید پس از خرید یونی سواپ از آن‌ها استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند:


1_ لجر (Ledger)


2_ ترزور (Trezor)


3_ متامسک (MetaMask)


4_ مای اتر والت (MyEtherWallet)


5_ تراست والت (Trust Wallet)


6_ اتمیک والت (Atomic Wallet)


7_ گواردا (Guarda)


8_ کوین بیس والت (Coinbase Wallet)


9_ کیف پول اختصاصی صرافی اکسبیتو


شما می‌توانید علاوه‌بر کیف پول‌های بین‌المللی، پس از خرید یونی سواپ از کیف پول اختصاصی خود در صرافی اکسبیتو استفاده کنید. این کیف پول امنیت بالایی دارد؛ همچنین به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ی انتقال UNI را کاهش دهید.


خرید ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید یونی سواپ در صرافی اکسبیتو فرایند آسانی دارد. همچنین می‌توان قیمت یونی سواپ را به‌صورت 24 ساعته، در اکسبیتو مشاهده کرد. خرید یونی سواپ یا هر ارز دیجیتال دیگر از اکسبیتو با کمترین قیمت و به‌سرعت انجام می‌شود. برای خرید یونی سواپ در صرافی اکسبیتو، باید چنین مراحلی را طی کنید:


1_ ثبت‌نام در صرافی اکسبیتو و ایجاد حساب کاربری در آن


2_ ورود به حساب کاربری‌ اکسبیتو و تکمیل مراحل احراز هویت (احراز هویت صرافی اکسبیتو با سرعت بالا و در دو مرحله قابل انجام است. مرحله‌ی اول تنها 1 دقیقه طول می‌کشد و به شما اجازه خرید و فروش یونی سواپ و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد. مرحله‌ی دوم برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر صرافی اکسبیتو در نظر گرفته شده و برای اطلاع از آن می‌توانید به بخش احراز هویت اکسبیتو مراجعه نمایید.)


3_ ثبت اطلاعات کارت بانکی برای واریز وجه (واریز وجه در اکسبیتو به‌صورت نامحدود قابل انجام است.) پس از طی کردن مراحل فوق، برای خرید یونی سواپ به‌صورت ریالی، باید مبلغ مورد نظر خود را به صرافی اکسبیتو واریز نمایید. از سوی دیگر، برای خرید یونی سواپ به‌صورت قیمت تتری نیز باید مقدار تتر مورد نظر خود را به کیف پولتان در اکسبیتو انتقال دهید.


4_ پس از ثبت سفارش و خرید ارز دیجیتال یونی سواپ، مقدار UNI مورد نظر به کیف پول شما در صرافی اکسبیتو منتقل شده و در داشبورد حساب کاربری‌تان قابل مشاهده خواهد بود.


فروش ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال یونی سواپ در صرافی اکسبیتو نیز با بهترین قیمت فروش و به‌سرعت انجام می‌شود. پس از فروش یونی سواپ، معادل ریالی یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل خواهد شد. برای فروش یونی سواپ در صرافی اکسبیتو، باید چنین مراحلی را پشت‌سر بگذارید:


1_ ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در اکسبیتو


2_ ورود به حساب کاربری و تکمیل مرحله اول احراز هویت صرافی اکسبیتو


3_ وارد کردن اطلاعات کارت بانکی برای برداشت پول


4_ انتقال ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) به کیف پول اختصاصی‌ اکسبیتو (درصورتی‌که UNI را در کیف پول اکسبیتو نگهداری می‌کنید، نیازی به انتقال آن ندارید.)


5_ ثبت سفارش فروش یونی سواپ در صرافی اکسبیتو


6_ پس از فروش یونی سواپ، معادل ریالی یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شود. حالا شما به‌راحتی و با سرعت می‌توانید تسویه حساب آنی را انجام داده و وجه حاصل از فروش UNI را از اکسبیتو برداشت نمایید.


تسویه حساب آنی یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

تسویه حساب آنی یونی سواپ (UNI) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

پس از فروش یونی سواپ می‌توان برای تسویه حساب آنی در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو اقدام کرد. صرافی اکسبیتو تسویه حساب آنی را توسط 14 بانک معتبر کشور تا سقف 50 میلیون تومان در روز انجام می‌دهد. همچنین، امکان تسویه حساب آنی در صرافی اکسبیتو به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته وجود دارد. پس از ثبت تسویه حساب آنی در اکسبیتو، بین 3 ثانیه تا یک دقیقه بعد، وجه مورد نظر به حساب شما واریز خواهد شد.


اگر در طی مراحل خرید و فروش یونی سواپ یا سایر ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه شدید، می‌توانید به بخش سوالات متداول اکسبیتو مراجعه نمایید. همچنین، همکاران ما در واحد پشتیبانی اکسبیتو به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته به‌صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما هستند.