تتر (USDT) به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ارزهای موجود در بازار است که توسط اغلب معامله‌گران استفاده می‌شود. این ارز جذاب به‌دلیل قیمت ثابتی که دارد یک دارایی ارزشمند به شمار می‌رود و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند در شرایط بحرانی بازار ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند. ارز دیجیتال تتر قیمتی برابر با یک دلار آمریکا دارد و بیشترین حجم معاملات روزانه را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به این تفاسیر اگر می‌خواهید فعالیت بهتر و راحت‌تری در بازار کریپتوکارنسی داشته باشید باید از ارز دیجیتال تتر استفاده کنید. همچنین باید نحوه انتقال تتر و برداشت آن را نیز به‌طور کامل یاد بگیرید. در این مقاله از اکسبیتو نحوه انتقال تتر USDT را برای شما شرح خواهیم داد.


تتر USDT چگونه رمز ارزی است؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین توسط شرکت iFinex اداره شده و ارزش آن همیشه برابر با 1 دلار آمریکا خواهد بود. در واقع، ارز دیجیتال تتر هیچگونه نوسان قیمتی نداشته و یک دارایی باثبات به شمار می‌رود. این استیبل کوین توسط بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌شود؛ به همین جهت، می‌توانید تتر را با استفاده از شبکه‌های دلخواه خود منتقل کنید. تتر با حجم معاملات بالای 46 میلیون دلار بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است و به دلیل ارزش بازار بالای خود در رتبه 3 مارکت کریپتو قرار دارد. ارز دیجیتال تتر توسط صرافی‌ها و کیف پول‌های معتبری پشتیبانی می‌شود؛ به همین دلیل، شما مشکلی از بابت خرید، فروش، انتقال و نقد کردن USDT نخواهید داشت. در حالت کلی، تتر یک دارایی ارزشمند به شمار می رود که برای نمایندگی از ارزش دلار آمریکا و جلوگیری از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال پایه‌گذاری شده است. ازاین‌رو، از ارزش بالایی برخوردار بوده و توسط اغلب معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


چگونه تتر USDT را انتقال دهیم؟

منظور از انتقال تتر جابه‌جایی USDT بین دو کیف پول یا دو پلتفرم مختلف است. ازآنجایی‌که تتر به‌عنوان استیبل کوینی کاربردی در زمینه‌های مختلفی، مانند وام‌دهی، استیکینگ، جفت‌ارزهای معاملاتی و… کاربرد دارد، طبیعتاً شما نیاز دارید که این رمز ارز را بین پلتفرم‌های گوناگون جابه‌جا کنید. ازاین‌رو، باید با نحوه انتقال تتر آشنا باشید.


به همین منظور، ما قصد داریم که در این بخش، به‌صورت عملی، نحوه انتقال تتر را برای شما توضیح دهیم. در این آموزش، فرض می‌کنیم که شما یک تریدر هستید و قصد دارید در بزرگترین صرافی دنیا، یعنی بایننس، معاملات فیوچرز یا مشتقات را انجام دهید. ازآنجایی‌که کاربران ایرانی فقط با تتر می‌توانند چنین معاملاتی را انجام دهند، پس شما باید USDTهای خود را به بایننس انتقال دهید. توجه داشته باشید که نحوه انتقال USDT در تمام پلتفرم‌ها، تقریباً به همین صورت انجام می‌شود.


برای انتقال تتر مراحل زیر را دنبال کنید:


1- صولاً برای انتقال تتر، باید مقداری USDT در کیف پول شخصی خود داشته باشید.


2- سپس، باید به پلتفرم مقصد بروید و وارد بخش «کیف پول» (Wallet) شوید.


3- در این بخش، گزینه «واریز» (Deposit) را انتخاب کنید.


در این بخش

4- در گام بعدی، باید ارز مورد نظر خود را برای انتقال انتخاب کنید. در اینجا، هدف ما انتقال USDT است.


در گام بعدی

5- تتر با شبکه‌های مختلفی مانند اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان، ترون و… ادغام شده است. برای انتقال USDT شما باید، با در نظر گرفتن کارمزد و سرعت، شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولاً زنجیره هوشمند بایننس (BEP20) و ترون (TRC-20) گزینه‌هایی سریع و ارزان به حساب می‌آیند. بااین‌حال، برای آموزش، ما شبکه مشهورتر اتریوم (ERC-20) را انتخاب کرده‌ایم که استفاده از آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.


تر با شبکه‌های مختلفی

6- در گام بعدی، آدرس کیف پول تتر شما در پلتفرم مقصد نمایش داده می‌شود. در بایننس، شما می‌توانید ولت مبدأ را هم معرفی کنید، اما در اغلب پلتفرم‌ها نیازی به این کار ندارید. حالا باید آدرس کیف پول مقصد را با دقت کپی کنید.


مقصد را با دقت کپی کنی

آنچه در این بخش برای شما توضیح دادیم، نحوه انتقال یا همان واریز تتر به یک پلتفرم کریپتو بود. بااین‌حال، شما باید نحوه برداشت تتر را نیز یاد بگیرید تا فرایند جابه‌جایی تتر تکمیل شود. توجه داشته باشید، پیش از همه‌ی این فرایندها، شما باید به خرید تتر از یک صرافی معتبر ایرانی اقدام کنید. در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید USDT را با کمترین قیمت و کارمزد برای شما فراهم کرده است. به همین خاطر، در ادامه، نحوه برداشت تتر از اکسبیتو را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.


نحوه برداشت تتر USDT چگونه است؟

برداشت تتر از کیف پول یا صرافی نیز جزء خدمات پرطرفدار USDT به شمار می‌رود. شما می‌توانید مقدار تتر مورد نیازتان را به‌راحتی برداشت کنید. برای انجام این کار باید یک‌سری مراحل ساده را پشت‌سر بگذارید. انتخاب شبکه مناسب برای برداشت تتر و وارد کردن آدرس دقیق مقصد از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام برداشت تتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شما می‌توانید برداشت USDT را از طریق کیف پول یا صرافی انجام دهید. در واقع، این قضیه بستگی به محل قرار داشتن دارایی‌های شما دارد.


برای اینکه با این فرایند بهتر آشنا شوید، ما در این بخش، گام‌های خرید تتر از اکسبیتو و برداشت آن از کیف پول اختصاصی‌تان را توضیح خواهیم داد:


1- در ابتدا، باید به سایت یا نرم‌افزار اکسبیتو مراجعه کرده و در آن ثبت‌نام کنید.


2- در مرحله بعد، احراز هویت را تکمیل کرده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.


3- حالا می‌توانید با واریز ریالی به اکسبیتو، مقدار تتر مد نظرتان را خریداری کنید.


4- دراین‌صورت، کیف پول اختصاصی شما در اکسبیتو، با رمز ارز USDT شارژ خواهد شد.


5- در این گام، می‌توانید تترهای خود را برداشت کنید. منظور از برداشت، انتقال آن به پلتفرم مورد نظر شما است. توجه داشته باشید که نحوه برداشت از کیف پول اکسبیتو با شیوه برداشت رمز ارز از ولت‌های خارجی تفاوتی ندارد؛ در نتیجه، اگر تترهای شما در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت، متامسک و… نیز قرار دارند، می‌توانید با سپری کردن گام‌های بعدی، انتقال تتر را انجام دهید.


6- به کیف پول اختصاصی خود در اکسبیتو بروید.


7- ارز دیجیتال USDT را انتخاب کرده و روی گزینه برداشت (Withdraw) بزنید.


8- مقدار تتر مورد نظر خود را برای برداشت تعیین کنید.


9- شبکه انتقال را درست مطابق با شبکه‌‌ی آدرس کیف پول پلتفرم مقصد انتخاب کنید. به یاد دارید که در بخش قبلی، ما ERC-20 را انتخاب کردیم.


10- حالا باید آدرس کیف پول مقصد را که در بخش قبلی توضیح دادیم، در کادر ارائه‌شده وارد کنید.


11- سپس، اطلاعات تراکنش به شما نمایش داده می‌شود.


12- پس از مطالعه اطلاعات تراکنش، برداشت را تأیید کنید تا تترهای شما منتقل شوند.


در ضمن، اگر USDTهای شما در کیف پول دیگری قرار دارند و می‌خواهید آن‌ها را به ریال تبدیل کنید، کار ساده‌ای در پیش خواهید داشت؛ چراکه با در نظر گرفتن همین آموزش و جایگزینی اکسبیتو به‌جای بایننس، می‌توانید تترهای خود را با اکسبیتو انتقال دهید. سپس، امکان فروش USDT در بازار اکسبیتو برای شما با بهترین قیمت فراهم خواهد شد.


سخن پایانی


تتر (USDT) محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که توسط شبکه‌های بلاک چین مختلفی همچون اتریوم، ترون، متیک، الگوراند، بایننس اسمارت چین و... پشتیبانی می‌شود. این ارز جذاب ویژگی‌های زیادی دارد و برای موارد مختلفی همچون پرداخت هزینه کالا و خدمات، نقل و انتقال دارایی و خرید ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله نحوه انتقال و برداشت تتر از طریق صرافی را مورد بررسی قرار دادیم. با استفاده از این آموزش می‌توانید تترهای مورد نیاز خود را به فرد یا افراد مورد نظر انتقال داده یا در صورت نیاز تترهای خود را برداشت نمایید. پشتیبانی تتر توسط بلاک چین‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید این دارایی ارزشمند را به‌راحتی انتقال داده و از آن برای رفع نیازهای خودتان استفاده نمایید.