دوستان و همراهان گرامیِ اکسبیتو،

معنای فعالیت در حوزه رمزارز برای ما، همواره تعهد واقعی، مسئولیت‌پذیری و صداقت کامل با کاربرانمان بوده است. ما همواره تلاش کرده‌ایم که با وجود تمام چالش‌ها، به فعالیت خود ادامه دهیم و به عنوان حافظ دارایی و اطلاعات مشتریان‌مان عمل کنیم. کاربرانِ ما، بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و به اعتمادی که به برند اکسبیتو داشته‌اند، مدیونیم. ما قدردان شش سال حضور در کنار شما و کسب اعتماد شما می باشیم.

متأسفانه، و با وجود تمام تلاش های شبانه روزی که در این مدت انجام داده اییم، ادامه فعالیت اکسبیتو و ارائه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر شده است. اکسبیتو همواره در جهت رشد و پیشرفت کشورمان گام برداشته و کسب عنوان شرکت دانش‌بنیان، نشان‌دهنده این مسیر است.

محدودیت های ایجاد شده در سال های اخیر برای پلتفرم های رمز ارز کشور از سمت نهاد ناظر و عدم درک صحیح فضای پیچیده کسب و کار از سوی نهاد های قانون گذار و هم چنین بی نتیجه ماندن فضای گفتمان قانون گذاری تنها بار مسئولیتمان را نسبت به اعتماد کاربران سنگین‌تر می‌کند، در نتیجه به این تصمیم رسیده‌ایم که ادامه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر است. سال‌هاست که بررسی قانون‌گذاری در این حوزه مطرح می‌شود و روز به روز محدودیت های بیشتری را در این زمینه شاهد هستیم و همچنان هیچ گونه شفافیت قانون گذاری را شاهد نبوده اییم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم اکسبیتو تصمیم سخت بر آن گرفتیم فعالیت اکسبیتو را متوقف نماییم.

بدیهی‌ست که این تصمیم بسیار دشوار بوده است؛ ولی با توجه به شرایط موجود، ناگزیر به انجامِ آن هستیم. در طول این سال‌ها، با تمام فراز و نشیب‌ها، سوخته و ساخته‌ایم و پایدار مانده‌ایم. اکسبیتو همواره تلاش کرده که در چارچوب قوانین کشور فعالیت و به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک نماید؛ اما متأسفانه هر روز با موانع بیشتری روبرو شده است. این مشکلاتِ فزاینده و خارج از کنترلِ ما، ادامه فعالیت را دشوار ساخته و در همین راستا، در پایان ماه اردیبهشت سال 1403، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اکسبیتو دیگر فعالیتی نخواهد داشت. امیدواریم در آینده، با بهبود شرایط، مجددا فعالیت پلتفرم از سر گرفته شود.

به اطلاع کاربران گرامی می‌رسانیم که زمان‌بندی توقف فعالیت پلتفرم اکسبیتو به شرح زیر است:

  • واریز ریالی و رمزارز از روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه متوقف خواهد شد.
  • امکان معامله پس از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه وجود ندارد و همه سفارش‌های باز، بسته می‌شوند.
  • امکان برداشت دارایی‌ها تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت اکسبیتو وجود دارد و پس از این تاریخ، فرآیند جدید اعلام می‌شود.
  • از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه اکسبیتو کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و هیچ مسئولیتی در قبال دارایی‌های برداشت نشده‌ی کاربران نخواهد داشت.

    با توجه به اینکه «برداشت‌های رمزارز به‌صورت آنی» ولی «برداشت‌های ریالی تا 48 ساعت بعد» به حساب شما واریز می‌شود، بهتر است موجودی خود را به‌صورت رمزارز (کریپتوکارنسی) برداشت نمایید.

    لازم به ذکر است که کلیه قوانینِ اکسبیتو تا تاریخِ اعلام‌شده، لازم‌الاجرا است و در صورت نقض قوانین، کلیه عواقب آن به عهده کاربر خواهد بود.

    تیم فنی و پشتیبانی اکسبیتو، مثل همیشه، تا تاریخ اعلام شده به صورت ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی سوالات، ابهامات و مشکلات شما خواهد بود.

    از اعتمادی که به ما داشته‌اید، صمیمانه سپاسگزاریم و امیدواریم که تجربه‌ای مثبت از همکاری با اکسبیتو داشته باشید.

    با احترام،
    صرافی ارزهای دیجیتال اکسبیتو

آموزش قدم به قدم برداشت ریالی در اکسبیتو (وازیر تا 48 ساعت):
https://exbito.com/blog/deposit-and-withdraw-rial
آموزش قدم به قدم برداشت رمزارز در اکسبیتو (واریز آنی):
https://exbito.com/blog/deposit-and-withdraw-cryptocurrency