با خرید و فروش ارز دیجیتال در اکسبیتو می‌توانید سود بیشتری به دست آورید. شاید بپرسید چگونه؟ پاسخ ساده است، اکسبیتو با سرعت بالای خود امکان معامله با قیمت انتخابی را به شما می‌دهد و با کارمزد بسیار اندکی که نسبت به سایر اکسچنج‌ها از شما می‌گیرد سبب حفظ دارایی شما می‌شود. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چگونه ارز دیجیتال را در بازارهای رمزارزی با قیمت مناسبی بخرید و چگونه ارزهای دیجیتال خود را با یک قیمت عالی بفروشید.


نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در اکسبیتو

پیش از هر چیز باید بدانید در بازار اکسبیتو دو نوع خرید و فروش انجام می‌شود:

  1. سفارش محدود
  2. سفارش فوری

برای ورود به بازار اکسبیتو و انجام معامله باید وارد حساب کاربری خود شوید یا اگر حساب کاربری ندارید، در اکسبیتو ثبت‌ نام کنید. پس از ورود به اکسبیتو، صفحه داشبورد یا همان پیشخوان را خواهید دید:

آموزش خرید از بازار اکسبیتو

بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید،‌ حال باید از منوی سمت راست، گزینه «بازارها» را انتخاب کنید. بعد از انتخاب و ورود به صفحه بازار،‌ تصویر زیر را مشاهده می کنید.

آموزش خرید از بازار اکسبیتو

در این صفحه می‌توانید نوع بازار مربوط به رمزارز را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید معاملات شما به صورت ریالی انجام شود، گزینه «بازارهای اکسبیتو» و اگر مایل هستید معاملات تتری انجام دهید، گزینه «بازارهای جهانی» را انتخاب کنید. سپس ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد بازار معاملاتی آن رمزارز شوید.

آموزش خرید از بازار اکسبیتو (2).png

دقت داشته باشید که برای خرید و فروش رمز ارز باید کیف پول خود را شارژ کرده باشید. برای آموزش شارژ کیف پول به صورت ریالی روی اینجا کلیک کنید و برای شاٰرژ کیف پول به صورت رمزارزی روی اینجا کلیک کنید.

صفحه زیر شمای کلی بازار معاملاتی مربوط به یک ارز دیجیتال در اکسبیتو است. در قسمت بالای صفحه می‌توانید نام رمزارز انتخاب شده را ببینید.

آموزش خرید از بازار اکسبیتو

در صورتی که بخواهید سریعا به بازار ارز دیجیتال دیگری وارد شوید، یک گزینه دسترسی سریع برای شما آماده شده است که با انتخاب آن می‌توانید به راحتی وارد صفحه ارز دیگری شوید.

آموزش خرید از بازار اکسبیتو


آموزش خرید و فروش محدود در اکسبیتو

آموزش ویدئویی خرید و فروش در سفارش محدود 👇🏻

از قسمت پایین صفحه نوع بازار را «سفارش محدود» انتخاب کنید. اکسبیتو برای راهنمایی بیشتر شما، خرید و فروش را به صورت واقعی با رمزارز بیت کوین انجام داده است.

آموزش سفارش محدود از بازار اکسبیتو

خرید رمزارز در سفارش محدود

برای سفارش گذاری به صورت سفارش محدود، باید مبلغ و مقدار بیت کوین را به صورت دلخواه و بر اساس نیازتان در جایگاه‌های قیمت خرید و مقدار (ارز دیجیتال) وارد کنید؛ گزینه خرید رمزارز را بزنید و منتظر بمانید تا کاربر فروشنده‌ای با مقدار و قیمت خرید شما موافقت کند. پس از این اتفاق، ارز دیجیتال با مقدار انتخابی شما به شما خریداری می‌شود.

آموزش خرید از سارش محدود بازار اکسبیتو

در این نوع سفارش خرید شما به صورت سفارش باز که در جاهای دیگر به نام open order هم گفته می‌شود، ثبت می شود و تا زمانی که کاربری با مبلغ و تعداد رمزارز خواسته شده توسط شما موافقت نکرده باشد، خریدی صورت نمی‌گیرد و همچنان می‌بایست منتظر بمانید تا فروشنده پیدا شود.

آموزش خرید از سفارش محدود بازار اکسبیتو


⚠️ نکته: این نوع خرید و فروش برای افرادی که قصد دارند در نقش سفارش گذار (Tacker) وارد شوند، مناسب است تا بتوانند با قیمت دلخواه خرید و فروش کنند. در صورتی که سفارش گذار سفارش خود را در رنج بازار ثبت کند، سفارش با سرعت انجام می‌شود.

آموزش خرید از بازار اکسبیتو

فروش رمزارز در سفارش محدود

برای فروش ارز دیجیتال خود به صورت سفارش محدود، مشابه مراحل خرید سفارش محدود، وارد بازار می‌شوید اما مقدار ارز دیجیتال و قیمت فروش را در جایگاه فروش تعیین می‌کنید تا خریدار سفارش شما را مطابق قیمت و مقدار خرید درخواستی شما ثبت کند و رمزارزبه فروش برسد. جایگاه فروش در تصویر بازار، در کنار جایگاه خرید و سمت چپ قرار دارد.

آموزش فروش در بازار اکسبیتو


نکات مهم در استفاده از بازار اکسبیتو

  • اگر به کادرهای خرید و فروش دقت کنید قسمتی مربوط به قیمت خرید و یا فروش وجود دارد و قسمت زیر آن مربوط به مقدار است. این قسمت‌ها دارای محدودیت سقف انتخاب هستند به طور مثال برای خرید بیت کوین با ریال حداقل مقدار ریال انتخابی باید 1000,000 ریال (یا 100 هزار تومان) باشد تا بتوانید معامله را فعال و سفارش خود را ثبت کنید. در هنگام فروش هم باید حداقل همین مقدار بیت کوین را به فروش برسانید و امکان ثبت سفارش کمتر از آن امکان پذیر نیست. جدول کارمزدها و سطوح کاربری را در اینجا ببینید.

    آموزش پنل صرافی اکسبیتو

  • بخش دیگری که باید به آن توجه کنید، حجم، موجودی و کارمزد سفارش شما است.
  • حجم در واقع مقدار بیت کوینی (یا رمزارزی) که قصد خرید یا فروش آن را دارید را نمایش می‌دهد.
  • موجودی چه در فروش و چه در خرید رمز ارز، موجودی رمزارزی، تتری (دلاری) یا ریال شما را نمایش می‌دهد و می‌توانید بر اساس کل موجودی یا بخشی از موجودی‌تان خرید کنید یا بخشی از موجودی را به تتر یا ریال به فروش برسانید.
  • آخرین گزینه کارمزد است، کارمزد خرید و فروش شما مبلغی است که صرافی به ازای ارائه خدمات بازار خرید و فروش از شما دریافت می‌کند. کارمزد بر اساس سطح کاربری افراد و نوع معامله (خرید باشد یا فروش) متفاوت است. سطوح کاربری تعریف شده در اکسبیتو را می‌توانید در صفحه کارمزدها و سطوح کاربری ببینید.

لغو سفارش در سفارش محدود بازار

برای لغو سفارش در بازار محدود به منوی «سفارشات باز» بروید و در آنجا بر روی سفارش های شما یک گزینه ضربدر برای لغو وجود دارد. با زدن روی این گزینه می توانید سفارش خود را لغو کنند. حال سرمایه و یا رمزارز شما از حالت بلوکه خارج شده و پول به کیف پول شما باز می گردد و می‌توانید مبلغ را برداشت بزنید یا در معاملات دیگری با حجم، مقدار یا قیمت دیگری استفاده کنید.

لغو سفارش در بازار محدود

لغو سفارش بازار اکسبیتو

خرید و فروش با سفارش فوری در اکسبیتو

آموزش ویدئویی خرید و فروش با سفارش فوری👇🏻

خرید و فروش در سفارش فوری تفاوت زیادی با خرید و فروش با سفارش محدود دارد. در سفارش محدود تا زمانی که کاربری با قیمت و مقدار سفارش شما موافق نباشد، یا اصطلاحا خریدار یا فروشنده با قیمت شما پیدا نشود، رمزارز و پول شما بلوکه و معلق می شود تا زمانی که سفارش شما به تایید فروشنده یا خریدار برسد. اما در سفارش فوری اینگونه نیست. در این نوع سفارش شما فقط مقدار ارز دیجیتال را مشخص می‌کنید و مبلغ بر اساس تجمیعی از سفارشات موجود در لیست سفارشات برای شما خریده می‌شود یا برای شما به فروش می‌رسد. در این مدل خرید از بازار، سفارش شما سریعا انجام می‌شود چرا که، به راحتی می‌بینید سفارش شما خرد خرد از بالای مارکت شروع به خرید کرده است و سفارش شما به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

خرید از سفارش بازار

⚠️ نکته: این نوع خرید و فروش برای افرادی مناسب است که قصد دارند در نقش سفارش پذیر (میکر) وارد شوندو با قیمت بازار نسبت به خرید و فروش اقدام کنند. در نقش سفارش پذیر و سفارش فوری قیمت ملاک عمل نیست و کاربری که از سفارش فوری استفاده می‌کند حجم مورد نظر را برای این لحظه نیاز دارد..


خرید به صورت سفارش فوری

در این نوع سفارش گذاری شما دیگر قادر به تعیین قیمت دلخواه خود برای خرید و یا فروش نیستید و به نوعی سفارش سریع با قیمت‌های موجود در بازار است. بعد از انتخاب مقدار خرید، بازار برای شما به صورت خودکار از کمترین قیمت تا به میزان مورد نیاز شما در سفارشات بازار را در لحظه به صورت آنلاین خرید انجام شده و در حین خرید پول از حساب شما کسر می‌شود.

خرید از سفارش بازار

در این نوع سفارش امکان لغو سفارش وجود ندارد و بازار به صورت خودکار فرآیند خرید را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید تاریخچه خرید و فروش خود را در قسمت تاریخچه و پس از آن در قسمت معاملات بازار ببینید.

تاریخچه معاملات بازار

فروش به صورت سفارش فوری

در فروش با استفاده از سفارش فوری، مانند مراحل خرید تنها کافی است مقدار رمزارز مورد نظر خود را در صفحه بازار انتخاب کنید و فروش رمز ارز را بزنید تا سفارش فروش شما با بالاترین قیمت خرید مطابقت داده شده و ارز دیجیتال به فروش برسد. به طور مثال اگر شما بخواهید یک بیت کوین بفروشید، در بخشی که تعداد را انتخاب می‌کنید،‌ سفارش‌های زیادی برای خرید با قیمت‌های مختلف ثبت شده است. بعد از ثبت سفارش فروش، مشاهده خواهید کرد که هر کاربری که سفارش خرید بیت کوین را گذاشته است به همان تعدادی که سفارش گذاشته از ۱ عدد بیت کوین شما کسر می شود و خرید کاربر انجام می شود.

فروش در سفارش بازار

این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند تا یک عدد بیت کوین شما به صورت کامل به فروش برسد. اما باید بدانید که بیت کوین شما با بالاترین و یا پایین ترین قیمت به فروش نمی رسد، بلکه هر قیمتی که در سفارش های خرید تعیین شده باشد، انتخاب و در نهایت فروش شما با قیمت های مختلف انجام می شود. در این بخش از فروش بازاری شما نمی توانید سفارش خود را لغو کنید. این نوع فروش بیشتر برای کاربرانی توصیه می‌شود که قصد فروش سریع و نقد کردن رمزارز را دارند و مبلغ پیشنهادی بازار برای آنها مناسب است.

تاریخچه معاملات بازار

جزئیات قیمت فروش ارز دیجیتال خود در سفارش فوری را مانند خرید در سفارش فوری می‌توانید در بخش تاریخچه معاملات ببینید. در صورت هرگونه سوال یا ابهام که با مقاله آموزشی برطرف نشده است می‌توانید با تیم پشتیبانی اکسبیتو تماس حاصل کنید. از یاد نبرید که، شما می‌توانید در همین بخش از بازار، ارزهای دیگر را برای خرید و فروش انتخاب کنید. و یا اگر بخواهید موجودی خود را در بخش کیف پول میان صفحه مشاهده کنید و براساس آن تصمیم به خرید و یا فروش بگیرید.

مشاهده کیف پول در بازار