تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به شفاف بودن و امنیت بالا معروف‌اند. یعنی سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر لحظه تراکنش‌های مورد نظر خود را ردیابی کرده و از انتقال دارایی‌های خود مطمئن شوند. استیبل کوین تتر پرمعامله‌ترین ارز دیجیتال بازار لقب گرفته و افراد زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. **مهم‌ترین دلیل این استقبال، ثابت بودن قیمت و راحتی استفاده از آن است.** هرروزه افراد تازه‌ای به اکوسیستم بزرگ تتر اضافه می‌شوند و ردیابی تراکنش‌ها و فعالیت‌های درون شبکه آن، کاری سودمند و ضروری به نظر می‌رسد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ابزارها و معیارهایی آشنا کنیم که به کمک آنها بتوانید تترها را در سراسر دنیا دنبال کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری بهتری در این استیبل کوین پرطرفدار داشته باشید و امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهید.
چگونه می‌توان بر قراردادهای هوشمند تتر و فعالیت بلاک چین نظارت کرد؟

چگونه می‌توان بر قراردادهای هوشمند تتر و فعالیت بلاک چین نظارت کرد؟

استیبل کوین تتر بر بستر بلاک‌ چین‌های مهمی مانند اتریوم، ترون، سولانا، الگوراند و ... معامله می‌شود. جزییات مربوط به هر شبکه با دیگری متفاوت است اما ساختار مشترک میان آنها، قراردادهای هوشمند هستند. با استفاده از قراردادهای هوشمند می‌توان تتر یا هر توکن دیگری را روی بلاک چین ایجاد و صادر کرد. این قراردادها درست مانند قراردادهای معمولی کار می‌کنند با این تفاوت که به صورت اتوماتیک و بدون واسطه اجرا می‌شوند. به عنوان مثال در قرارداد هوشمند هر شبکه ذکر می‌شود، تنها در صورتی یک تتر تازه وارد بازار می‌شود که یک دلار آمریکا در خزانه ذخیره شود. این قراردادهای هوشمند برای همگان قابل دسترسی و مشاهده هستند و می‌توان به کمک آنها میزان عرضه و تقاضای تتر را تحلیل کرد.


بلاک چین اتریوم یکی از مهم‌ترین بلاک چین‌ها برای صادر کردن تتر و معاملات آن است. ابزارهای مختلفی برای ردیابی این تراکنش‌ها در شبکه اتریوم وجود دارند که موارد زیر از جمله آنهاست:


مرورگرهای بلاک چین (Block explorers)

مرورگرهای بلاک چین (Block explorers)

مرورگرهای بلاک چین درست مثل مرورگرهای اینترنتی کار می‌کنند و تمام تراکنش‌ها را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. مرورگر اتراسکن یکی از مهم‌ترین مرورگرهای بلاک چین اتریوم است. این مرورگر به کاربران امکان می‌دهد تا تراکنش‌ها و آدرس‌های قراردادهای هوشمند را در شبکه جستجو کرده و دنبال کنند. امکان تحلیل حجم معاملات و تعداد آنها نیز در اتراسکن فراهم است.


ابزارهای تحلیل زنجیره‌ای (Chain analysis tools)

مرورگرهای بلاک چین اطلاعات را به صورت خام در اختیار کاربران قرار می‌دهند که خواندن آنها سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. به همین دلیل ابزارهای تازه‌ای پا به بازار گذاشته‌اند که این اطلاعات را به صورت تصویری و خوانا تبدیل می‌کنند. سرمایه‌گذاران با دیدن نمودارها و چارت‌های تحلیل می‌توانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را در مورد تراکنش‌ها و حجم معاملات به دست بیاورند. دون آنالیتیکس (Dune Analytics) و نانسن (Nansen) دو ابزار پرکاربرد در این زمینه هستند.


تبدیل شدن به یک نود در شبکه اتریوم (Running an Ethereum node)

هر فردی می‌تواند به یک نود یا گره در شبکه اتریوم تبدیل شود. نودها تراکنش‌های شبکه را تایید می‌کنند و نقش مهمی در آن دارند. با تبدیل شدن به یک نود، می‌توان به همه داده‌ها در بلاک چین دسترسی پیدا کرد و فعالیت‌های استیبل کوین تتر را به خصوص زیر نظر داشت.


معیارهای کلیدی برای نظارت بر تتر USDT کدامند؟

معیارهای کلیدی برای نظارت بر تتر USDT کدامند؟

با تحلیل تراکنش‌های تتر اطلاعات و داده‌های زیادی را می‌توان به دست آورد. تحلیلگران معیارهای مختلفی را تعریف کرده‌اند که با استفاده از آنها دید جامع و کاملی از بازار به دست می‌آید. بعضی از این معیارها عبارت‌اند از:


میزان عرضه تتر (Tether supply metrics)

مکانیزم عرضه تتر به این شکل است که به ازای هر تتر جدید، یک دلار باید در خزانه آن ذخیره شود. هرچه تعداد تترهای بیشتری وارد بازار شوند و عرضه افزایش پیدا کند، نشان‌دهنده مقبولیت و افزایش استفاده از آن است. تعداد تترهای بیشتر، ارزش بازار آن را نیز بالا می‌برد که خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران این استیبل کوین محسوب می‌شود. ما می‌توانیم عرضه تتر را روی بلاک چین‌های مختلف نیز بررسی کنیم. براین اساس بلاک چین‌ها و شبکه‌های مطمئن‌تر نیز برای سرمایه‌گذاری در تتر مشخص می‌شوند.


حجم و تعداد تراکنش‌های تتر (Transaction Frequency)

حجم معاملات تتر را می‌توان به صورت میانگین در دوره‌های مختلف به دست آورد. به عنوان مثال حجم معاملات تتر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه قابل دستیابی است. این معیار سلامت و فعال بودن شبکه را نشان می‌دهد. اگر به طور ناگهانی افزایش یا کاهشی در حجم معاملات مشاهده شود، خبر از اتفاق خاصی دارد. دنبال کردن حجم و تعداد تراکنش‌ها به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تغییرات را در شبکه تحلیل کنند و استراتژی مناسبی را در پیش بگیرند.


جریان معاملات میان صرافی‌ها و پروتکل‌های مختلف (Flows between parties)

حجم معاملات به تنهایی اطلاعات زیادی را به ما نمی‌دهد. فاکتور دیگری که می‌توانیم به کمک بلاک چین زیر نظر داشته باشیم جریان معاملات است. اینکه تقاضا در بازار تتر چگونه است و از چه سمتی شدت گرفته، معانی مختلفی دارد. ما می‌توانیم میزان تترهای ورودی و خروجی به صرافی‌های ارز دیجیتال یا پروتکل‌های مختلف را بررسی کنیم. هرچه حجم تترِ ورودی به صرافی‌ها بیشتر شود، نشان‌دهنده فروش تتر و خرید ارزهای دیجیتال دیگر است. علاوه بر این، معاملات بزرگ و پرحجم معمولا بیرون از صرافی‌ها اتفاق می‌افتند و تنها با ردیابی تراکنش‌ها روی بلاک چین، می‌توان آنها را زیر نظر داشت.


صادر کردن تترهای جدید (New Tether Issuance)

صادر کردن تترهای جدید (New Tether Issuance)

تترهای تازه در بلاک چین از طریق قراردادهای هوشمند به وجود می‌آیند. براساس این قراردادهای هوشمند، زمانی که به اندازه تتر صادر شده، دلار در حساب‌های بانکی یا موسسات مالی ذخیره شود، تترها وارد بازار خواهند شد. ما می‌توانیم در بلاک چین، قراردادهای هوشمند را دنبال کنیم و صدور تترها را چک کنیم. ورود تترهای جدید به بازار نشان‌ از تقاضای تازه در بازار دارد و باعث رشد ارزش بازار تتر می‌شود.


بازخرید تترهای قبلی (Tether Redemptions)

همانطور که صادر کردن تترهای جدید حاکی از افزایش تقاضا در بازار است، بازخرید تترهای قبلی، کاهش تقاضا و رفتن به سمت استیبل کوین‌های دیگر را نشان می‌دهد. بازخرید تترها هم از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. در این قراردادها تترهای بازخرید شده از چرخه خارج می‌شوند و معادل دلاری آنها به سرمایه‌‌گذاران پرداخت می‌شود. در حال حاضر استیبل کوین‌های زیاد دیگری نیز در بازار وجود دارند که به صورت تنگاتنگی با تتر رقابت می‌کنند. اگر ارزش بازار تتر کاهش پیدا کند و اعتماد سرمایه‌گذاران از دست برود، استیبل کوین‌های جدید می‌توانند جای تتر را بگیرند.


چرا مانیتور کردن تتر USDT مهم است؟

چرا مانیتور کردن تتر USDT مهم است؟

با توجه به معیارهایی که معرفی کردیم، دیدیم که نظارت بر فعالیت‌ها و تراکنش‌های تتر کمک زیادی به سرمایه‌گذاران می‌کند. آنها دید دقیقی نسبت به اکوسیستم این استیبل کوین پرمعامله به دست می‌آورند و می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند. این شفافیت تنها به لطف تکنولوژی بلاک چین میسر است، چون در بازارهای مالی دیگر همه تراکنش‌ها از دید سرمایه‌گذاران پنهان می‌ماند. بعضی از مهم‌ترین دلایل برای مانیتور کردن تراکنش‌های تتر در بلاک چین عبارتند از:


  • تحلیل میزان تتر صادر شده در بلاک‌چین‌ها و شبکه‌های مختلف مانند اتریوم، ترون، سولانا و ... و میزان محبوبیت هرکدام از این شبکه‌ها در میان سرمایه‌گذاران تتر

  • آگاهی از زمان ورود سرمایه جدید و صدور تترهای تازه در بازار که می‌تواند به افزایش حجم معاملات و نوسان منجر شود

  • پیدا کردن نهنگ‌های تتر، معاملات پرحجم آنها و جریان معاملاتشان

  • میزان استفاده از تتر در صرافی‌های مختلف متمرکز و غیرمتمرکز

سخن پایانی:


استیبل کوین تتر نقشی کلیدی در دنیای ارز دیجیتال پیدا کرده است. این نکته از حجم معاملات آن کاملا قابل مشاهده است. همه ارزهای دیجیتال در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز به صورت جفت ارز با تتر معامله می‌شوند و بیشتر معامله‌گران در معاملات خود از این استیبل کوین استفاده می‌کنند. در نتیجه نظارت و مانیتور کردن تراکنش‌ها می‌تواند نشان‌دهنده معاملات در کل بازار باشد. تحلیلگران خبره با تحلیل داده‌های روی زنجیره مربوط به تتر، دید دقیق‌تری نسبت به آینده و جریان‌های پیش رو پیدا می‌کنند. شفافیت‌ بلاک چین‌هایی مانند اتریوم نیز کمک می‌کند تا چیزی از چشم سرمایه‌گذاران پنهان نماند. برای استفاده از این ابزارهای تحلیلی، راهنماهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و تحلیل‌های دقیق‌تری از بازار داشته باشید.