امروزه کاربردهای فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال گسترش چشمگیری داشته‌اند. در واقع، رمز ارزها از ابزارهایی برای پرداخت فراتر رفته‌اند و حوزه‌ی مالی غیرمتمرکزی را به نام دیفای (Defi) پایه‌گذاری کرده‌اند تا همه افراد بتوانند، بدون نظارت بانک‌ها و دولت‌ها، به خدمات پولی دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، ادغام کسب‌وکارها با فناوری بلاک چین هنوز هم برای صاحبان مشاغل دشوار است.

ازاین‌رو، مسک نتورک (Mask Network) با توکن MASK پا به عرصه گذاشته تا به‌عنوان پُلی میان خدمات غیرمتمرکز و کاربران عمل کند.


با توجه به ویژگی‌های مسک نتورک، می‌توان موارد استفاده گوناگونی را برای این پروژه در نظر گرفت. به همین خاطر، در این مقاله از بلاگ اکسبیتو، قصد داریم تا کاربردهای این پروژه را برای شما توضیح دهیم. مطالعه این مقاله به سرمایه‌گذاران نیز کمک می‌کند تا با عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال مسک نتورک آشنا شوند. ازاین‌طریق، همه افراد قادر هستند که با در نظر گرفتن موارد استفاده MASK، به خرید مسک نتورک اقدام کنند.


آشنایی با رمز ارز مسک نتورک MASK

آشنایی با رمز ارز مسک نتورک MASK

مسک نتورک (Mask Network) یک پلتفرم اجتماعی مبتنی بر بلاک چین است که قصد دارد تا کنترل کامل داده‌ها و اطلاعات شخصی را برای کاربران فراهم کند. این پلتفرم که در سال 2019 توسط تیمی از توسعه‌دهندگان، به رهبری «سوجی یان» (Suji Yan) راه‌اندازی شد، بر بستر بلاک چین اتریوم به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این تیم معتقد بود که رسانه‌های اجتماعی فعلی قدرت بسیار زیادی را به دست آورده‌اند و متمرکز بودن آن‌ها می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به کاربران وارد کند. ازاین‌رو، ایده پشت راه‌اندازی مسک نتورک ایجاد یک پلتفرم شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بود که حریم خصوصی، امنیت و کنترل داده‌ها را برای کاربران به ارمغان بیاورد.


امروزه مسک نتورک به یک اکوسیستم جامع تبدیل شده که قابلیت‌های وب 2 (اینترنت فعلی) را با وب 3 (نسل آتی و غیرمتمرکز اینترنت) ادغام می‌کند. ازاین‌طریق، کاربران می‌توانند از پلتفرم‌های قدرتمند وب 2، مانند فیسبوک و توییتر، به‌صورت غیرمتمرکر بهره‌مند شوند.


از طرفی، توکن MASK به‌عنوان یک رمز ارز کاربردی، نقشی حیاتی را در اقتصاد مسک نتورک بر عهده دارد. به همین دلیل، می‌توان توقع داشت که رشد این پروژه باعث افزایش قیمت مسک نتورک (MASK) نیز شود. همین مسئله باعث شده که سرمایه‌گذاران زیادی به خرید مسک نتورک علاقه پیدا کنند. درصورتی‌که شما نیز به سرمایه‌گذاری بر روی MASK تمایل دارید، به‌راحتی می‌توانید این کار را از طریق صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو انجام دهید. اکسبیتو امکان خرید مسک نتورک را با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد برای شما فراهم کرده است.


استفاده‌های کاربردی مسک نتورک (Mask Network) کدام‌اند؟

استفاده‌های کاربردی مسک نتورک (Mask Network) کدام‌اند؟

همان‌طور که گفتیم، مسک نتورک (Mask Network) به‌دنبال ادغام ویژگی‌های وب 2 و وب 3 است؛ به همین خاطر، این شبکه موارد استفاده گوناگونی را برای نسل جدید اینترنت و امور مالی غیرمتمرکز پیشنهاد می‌دهد. ازاین‌رو، در این بخش، قصد داریم تا کاربردهای مختلف این پروژه را مورد بررسی قرار دهیم.


ویژگی‌های حریم خصوصی

وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت می‌پردازید، اطلاعات شخصی و پیام‌هایتان به‌صورت عمومی در پلتفرم ذخیره می‌شوند. این اطلاعات نه‌تنها در دسترس شرکتِ ارائه‌دهنده‌ی رسانه اجتماعی قرار دارند، بلکه در صورت هک شدن، امکان درز کردن آن‌ها به بیرون نیز وجود خواهد داشت. ازاین‌رو، مسک نتورک (MASK) سعی می‌کند تا با رمزگذاری پیام‌ها و داده‌های شما، از حریم خصوصی‌تان محافظت کند.


به‌این‌ترتیب، شما با خیال راحت می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سرشناسی، مانند اینستاگرام و توییتر، پیام‌های مورد نظرتان را برای دیگران بفرستید و از ایمنی آن‌ها اطمینان داشته باشید.


شخصی‌سازی پیام‌ها

شخصی‌سازی پیام‌ها

مسک نتورک (MASK) به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌هایی شخصی‌سازی‌شده را ارسال کنند. این پیام‌ها را تنها گیرندگان تعیین‌شده می‌توانند بخوانند و پس از یک بار خواندن، امکان مطالعه مجدد آن‌ها وجود نخواهد داشت. این ویژگی‌ نیز نقش مهمی در حفاظت از حریم خصوصی کاربران دارد.


ترید در توییتر

پلتفرم‌های اجتماعی وب 2، از قابلیت ترید یا معامله‌گری برخوردار نیستند. بااین‌حال، مسک نتورک (Mask Network) به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به خروج از توییتر، ارزهای دیجیتال را مورد معامله قرار دهند. این ویژگی برای کاربرانی که در رسانه‌های اجتماعی به فعالیت در زمینه امور مالی غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال می‌پردازند، بسیار مفید خواهد بود.


ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ها

مسک نتورک (Mask Network) ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل‌ها را از طریق ادغام با «سیستم فایل بین سیاره‌ای» (InterPlanetary File System) یا IPFS ارائه می‌کند. با استفاده از این سیستم، کاربران قادر هستند که فایل‌های گوناگون خود را به‌صورت ایمن ذخیره کرده و آن‌ها را به‌شکل غیرمتمرکز با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. این فایل‌ها می‌توانند اطلاعات مختلفی را مانند موسیقی، ویدئو، تصویر و... در بر بگیرند.


قابلیت میان‌زنجیره‌ای

قابلیت میان‌زنجیره‌ای

یکی از مشکلات بلاک چین‌ها، طراحی شدن آن‌ها به‌شکل جزیره‌هایی منزوی و دورافتاده است. در واقع، اطلاعات و دارایی‌های موجود در هر بلاک چین، فقط می‌توانند بر روی همان زنجیره بلوکی مبادله شوند. بااین‌حال، مسک نتورک (MASK) با ارائه قابلیت «میان‌زنجیره‌ای» (Cross-chain) به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها و دارایی‌ها را از زنجیره‌ای به یک زنجیره‌ی دیگر انتقال دهند.


تأیید هویت غیرمتمرکز

مسک نتورک یک سیستم «تأیید هویت غیرمتمرکز» (Decentralized Identity Verification) را ارائه می‌دهد. با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند بدون نیاز به نظارت یک نهاد مرکزی، هویت خود را به اثبات برسانند. این قابلیت سطح جدیدی از حریم خصوصی و کنترل اطلاعات شخصی را در اختیار کاربران می‌گذارد.


سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز

مسک نتورک (MASK) با پلتفرم‌ها و پروژه‌های تأمین مالی جمعی گوناگونی ادغام شده است. از طریق این پلتفرم‌ها، کاربران به‌راحتی می‌توانند پروژه‌های جدید و آینده‌دار را شناسایی کرده و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به‌این‌ترتیب، سرمایه‌گذاری‌ها بسیار ساده‌تر از حوزه سنتی خواهند بود و شما قادر هستید که مستقیماً به خرید رمز ارز پروژه مورد نظرتان اقدام نمایید.


توکن‌های غیرقابل تعویض چندزنجیره‌ای

توکن‌های غیرقابل تعویض چندزنجیره‌ای

یکی از محصولات جذاب و شگفت‌انگیز فناوری بلاک چین، توکن غیرقابل تعویض (NFT) است. این توکن‌ها در حکم سند مالکیت یک دارایی منحصربه‌فرد، مانند هنرهای دیجیتالی، اقلام کلکسیونی، املاک و... عمل می‌کنند. بااین‌حال، این توکن‌ها بر روی یک بلاک چین به‌خصوص ساخته می‌شوند و این مسئله انتقال آن‌ها را با محدودیت مواجه می‌کند.


برای غلبه بر این چالش، مسک نتورک تراکنش‌های «چندزنجیره‌ای» (Multi-chain) توکن‌های غیرقابل تعویض را ارائه می‌دهد. ازاین‌طریق، فرصت‌های جدیدی در بازار روبه‌رشد NFTها ایجاد می‌شوند و کاربران می‌توانند دارایی‌های متمایز خود را بین زنجیره‌های گوناگون معامله کنند.


کیف پول‌های محبوب

مسک نتورک (Mask Network) با کیف پول‌های معروف ادغام می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی دارایی‌های گوناگون را معامله کنند و به خدمات امور مالی غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. با کمک این ویژگی، کاربران بدون نیاز به خروج از کیف پول رمز ارزی خود، می‌توانند از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز مختلف دیفای استفاده کنند.


برنامه ارجاع غیرمتمرکز

برنامه ارجاع غیرمتمرکز

مسک نتورک (Mask Network) یک برنامه ارجاع غیرمتمرکز را ارائه داده است. از طریق این برنامه، کاربران یک کد ارجاع منحصربه‌فرد را دریافت خواهند کرد و با اشتراک‌گذاری این کد، می‌توانند دوستان خود را به استفاده از مسک نتورک دعوت کنند. پیوستن دوستانتان به مسک نتورک، نه‌تنها برای شما پاداش‌هایی را به‌همراه دارد، بلکه باعث رشد و پذیرش بیشتر MASK خواهد شد.


مرور ایمن نرم‌افزار غیرمتمرکز

نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps) که بر بستر فناوری بلاک چین ایجاد می‌شوند، طیف گسترده‌ای از خدمات را در اختیار کاربران می‌گذارند. در همین راستا، مسک نتورک (Mask Network) به شما اجازه می‌دهد تا با حفظ حریم خصوصی خود با این نرم‌افزارها به تعامل بپردازید. با مسک نتورک شما قادر هستید که در حین استفاده از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز، امنیت اطلاعات خود را حفظ کنید.


تراکنش خصوصی

تراکنش خصوصی

فناوری بلاک چین امکان انجام تراکنش‌های غیرمتمرکز را فراهم کرده است. بااین‌حال، دفاتر کل توزیع‌شده بسیار شفاف هستند و تمام اطلاعات ثبت‌شده در بلوک‌ها را می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. اگرچه استفاده از اسامی ناشناس باعث می‌شود که هویت شما شناسایی نشود، اما تمام تراکنش‌های یک آدرس کیف پول قابل پیگیری هستند.


برای رفع این مشکل، مسک نتورک (Mask Network) امکان انجام تراکنش‌های ایمن و ناشناس را فراهم می‌کند. در واقع، ادغام مسک نتورک با برخی از پروتکل‌های حریم خصوصی به کاربران اجازه داده تا تراکنش‌های خود را کمال محرمانگی انجام دهند.


وبلاگ‌نویسی غیرمتمرکز

وبلاگ‌نویسی از دیرباز در جوامع مدرن و نیمه‌مدرن محبوب بوده است. بااین‌حال، وبلاگ‌نویسان محتوای نگارش‌شده‌ی خود را در پلتفرم‌های متمرکز منتشر می‌کنند. در همین راستا، مسک نتورک (Mask Network) به تولیدکنندگان محتوای نوشتاری اجازه می‌دهد تا با حذف واسطه‌ها، مطلب خود را به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز با دیگران به اشتراک بگذارند. این مسئله گامی بلند در زمینه آزادی بیان و حفظ حق مالکیت محتوا به حساب می‌آید و همچنین، امکان درآمدزایی غیرمتمرکز از وبلاگ‌نویسی را برای افراد فراهم می‌کند.


سخن پایانی

سخن پایانی


مسک نتورک (Mask Network) یک اکوسیستم جامع است که دسترسی غیرمتمرکز افراد را به طیف وسیعی از خدمات فراهم می‌کند. با استفاده از مسک نتورک کاربران شبکه‌های مجازی، تولیدکنندگان محتوا، معامله‌گران و... می‌توانند کنترل بیشتری بر حریم خصوصی خود داشته باشند و ایمنی حساب کاربری خود را حفظ کنند. از طرفی، تمرکززدایی از رسانه‌های اجتماعی سنتی، مانند فیسبوک و توییتر، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مسک نتورک به حساب می‌آید. با توجه به خدمات گوناگون این شبکه، انتظار می‌رود که کاربردهای توکن MASK روزبه‌روز زیادتر شوند و سرمایه‌گذاران بیشتری به خرید مسک نتورک تمایل پیدا کنند. درصورتی‌که شما هم به خرید مسک نتورک علاقه دارید، به‌راحتی و با سرعت بسیار بالایی می‌توانید این کار را از طریق صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو انجام دهید. اکسبیتو امکان خرید و فروش مسک نتورک را با بهترین قیمت بازار برای شما فراهم کرده است تا ازاین‌طریق، بتوانید سرمایه‌گذاری مطلوب و به‌صرفه‌ای را ترتیب دهید.