ارز سندباکس را می‌توانید هم بازی کنید و هم درآمد کسب کنید. تا به‌ حال به این فکر کرده‌‌اید که بتوانید با بازی کردن هم پول دربیاورید؟ با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، تا چند سال آینده شاهد رشد و شکوفایی بازی‌ها هم خواهیم بود. علاوه بر بازی‌های ویدیویی، بازی‌هایی در بستر بلاکچین نیز درحال‌توسعه هستند که می‌توان از آن‌ها کسب درآمد کرد. Sandbox پلتفرمی است با استفاده از بلاک چین، NFT و متاورس ایجاد شده تا کاربران و توسعه‌دهندگان بازی‌ها بتوانند از این راه به درآمد برسند. با ما همراه باشید تا پول درآوردن از طریق سرگرمی و بازی کردن را به شما آموزش بدهیم.


ارز SAND چیست؟

سند باکس یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که توسط مردم، یعنی کاربران و توسعه‌دهندگان اداره می‌شود. در این دنیای مجازی، کاربران می‌توانند چیزهای مختلفی را بسازند، آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند و از طریق فروش آن‌ها به درآمد برسند. سند باکس یک متاورس مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن ایجاد یک فضای جدید برای بازی کردن است.


روش سند باکس با بازی‌های ویدیویی معمولی متفاوت است. در این دنیای مجازی بازیکنان می‌توانند با تولید محتوا و کمک به توسعه‌دهندگان بازی به درآمد برسند. سند باکس توسط تیم Pixowl ایجاد شده است. در این دنیای مجازی کاربران می‌توانند با استفاده از توکن SAND به کسب درآمد بپردازند. آن‌ها می‌توانند ارز سند را به توکن های غیرقابل تعویض (NFT) تبدیل کرده و از این طریق به بازی‌سازها کمک کنند و خودشان هم درآمد داشته باشند. کاربران می‌توانند از طریق صرافی آنلاین اکسبیتو برای خرید ارز سند اقدام کنند.

what-is-sandbox

سند باکس چگونه به وجود آمد؟

درواقع می‌توان گفت که سند باکس از سه بخش ساخته شده است:


  • گیم VoxEdit: این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند چیزهای سه‌بعدی بسازند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از این ابزار و همچنین توکن گیمینگ ERC-1155 به ساخت شخصیت، حیوان و ... سه‌بعدی بپردازند و از آن‌ها در جهت کسب درآمد استفاده کنند.
  • بازار سندباکس Sandbox Marketplace: بازار سند باکس جایی است که کاربران می‌توانند اشیا ساخته‌شده خود را در آنجا به فروش برسانند و از این طریق به درآمد برسند.
  • بازی ساز Sandbox Game Maker: این ابزار یک ابزار ساخت بازی است که به کاربران امکان ساخت بازی‌های مختلف را می‌دهد. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند بازی‌های سه‌بعدی بسازند و آن‌ها را در بازار سند باکس به فروش برسانند.

در محیط سند باکس ابزارهای متنوعی وجود دارد که افراد بدون هیچ دانشی می‌توانند با استفاده از آن‌ها محصول ایجاد کرده و آن‌ها را به فروش برسانند. با گسترش علم و تکنولوژی، هرروز شاهد افزایش تولید این بازی‌های مجازی و رشد آن‌ها هستیم. این بازی‌ها در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و توسعه‌دهندگان هم به فکر خلق ایده‌های جدید در بستر بلاک چین هستند.


ارز سند باکس چگونه ایجاد می‌شود؟

سند باکس در سال 2012 به‌عنوان یک بازی موبایلی به بازار ارائه شد، اما شش سال بعد سباستین بورگت و آرتور مادرید این اپ موبایلی را گسترش دادند و آن را به یک بازی در دنیای مجازی تبدیل کردند. در این بازی افراد می‌توانند با انتخاب یک آواتار برای خود به گشت‌وگذار بپردازند و با انجام بازی‌های مختلف پاداش دریافت کنند. رفته‌ رفته این دو نفر نسخه بلاکچین بازی سند باکس را در سال 2021 ارائه کردند. در حال حاضر این بازی به یکی از بازی‌های درآمدزا از طریق ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.


در این دنیای مجازی کاربران می‌توانند کارهای مختلفی را انجام بدهند. آن‌ها می‌توانند ساختمان بسازند، بازی طراحی کنند و آن‌ها را در بازارهای مجازی مانند OpenSea یا The Sandbox به فروش برسانند. کاربران می‌توانند بدون هیچ دانش قبلی در این متاورس فعالیت کنند و به درآمد برسند. کاربران برای اینکه بتوانند در این دنیای مجازی فعالیت کنند و به خریدوفروش بپردازند، باید از ارز دیجیتال SAND استفاده کنند. آن‌ها همچنین با داشتن ارز سند باکس نشانه حاکمیت دریافت می‌کنند؛ یعنی می‌توانند برای بهبود پلتفرم رأی بدهند و درواقع جزئی کوچک از این پلتفرم باشند.


تغییرات قیمت ارز SAND

قیمت ارز SAND در روز 25 ژانویه 3.02 دلار بود که افزایشی 12 درصدی را نشان می‌داد. حجم معاملات ارز سند نیز 13.80 درصد افزایش داشت. حداکثر قیمت ارز سند باکس 8.44 دلار و حداقل قیمت آن 0.07633 دلار بوده است. حداکثر قیمت ارز SAND که 8.44 دلار بود در روز 25 نوامبر 2021 اتفاق افتاد. ارز دیجیتال SAND در طول یک سال گذشته حدود 3121 درصد سود به سرمایه‌گذاران داده است.

Screen Shot 1400-12-09 at 11.30.22.png


البته این میزان سود در بازار نقطه قوت این ارز دیجیتال بوده است، زیرا بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی داشته است. قیمت ارزهای دیجیتال پایه مانند بیت کوین و اتریوم بر قیمت اکثر ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد. بنابراین برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار باید ارز دیجیتال موردنظر و ارزهای پایه را تحلیل کرده و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال سند باکس دارید، همین حالا می‌توانید از طریق صرافی آنلاین اکسبیتو این کار را انجام دهید. علاوه بر ارز دیجیتال سندباکس می توانید ارزهای دیگر را که نیاز به خرید و فروش آنها دارید را مشاهده و معامله خود را آغاز نمایید. برای مشاهده ارزهای دیجیتال در اکسبیتو بر روی لینک درج شده کلیک نمایید و وارد صفحه های کوین های قابل معامله شوید.

what-is-sandbox

ظرفیت بازار ارز سند باکس

ارز SAND توکن اصلی و اختصاصی پلتفرم سند باکس است و بر پایه استاندارد ERC-20 ایجاد شده است. کاربران برای فعالیت در سند باکس به این ارز دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند به خریدوفروش محصولات بپردازند و به درآمد برسند. تا پایان سال 2021 کل تعداد رمزارز سند که می‌تواند در بازار عرضه شود سه میلیارد واحد است که از این تعداد 1.06 عدد تابه‌حال به بازار وارد شده و در حال گردش است. قیمت این ارز در نوسان است و می توانید قیمت آن را از طریق صفحه ارز سندباکس مشاهده کنید.


در حال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال SAND بیش از 4 میلیارد دلار است. با در نظر گرفتن نوسانات بازار باید گفت که ارزش رمز ارز سند نیز روزبه‌روز در حال تغییر است. 31 درصد از سهم عرضه ارز سند به توسعه‌دهندگان و 12 درصد هم به لانچ پد بایننس داده شده است. لانچ پد بایننس پلتفرمی است که به راه‌اندازی توکن‌های جدید کمک می‌کند. این پلتفرم باعث می‌شود تا پروژه‌های جدید سرمایه‌گذار جذب کرده و بتوانند کار خود را شروع کنند.


ارز SAND را از کدام صرافی بخریم؟

از نوامبر سال 2021 و هم‌زمان با صعودی شدن نمودار ارز دیجیتال سند و افزایش قیمت آن، سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به خرید این ارز دیجیتال کردند. با توجه به میزان تقاضا، خرید ارز SAND از طریق صرافی‌های ایرانی مانند صرافی آنلاین اکسبیتو نیز امکان‌پذیر شد. در حال حاضر می‌توانید خرید ارز دیجیتال SAND را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Binance، Gemini و FTX و صرافی آنلاین اکسبیتو انجام دهید. بعد از این که صرافی خود را انتخاب کردید، باید احراز هویت را انجام دهید. برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های ایرانی پیشنهاد خوبی است، زیرا خود صرافی بیشتر کارهای ثبت‌ نام و احراز هویت را انجام می‌دهد و کار شما را آسان‌تر می‌کند. بعدازاینکه ثبت‌ نام و خرید ارز دیجیتال را انجام دادید، باید ارزهای دیجیتال خود را به یک کیف پول ایمن انتقال داده و آن‌ها را ذخیره کنید.


خرید ارز SAND از صرافی آنلاین اکسبیتو

کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید ارزهای دیجیتال و خرید ارز SAND از صرافی‌های ایرانی استفاده کنند. برای این کار، پس از ثبت‌ نام و احراز هویت می‌توانید حساب خود را شارژ کنید و سپس به معامله بپردازید. شما می‌توانید این کار را از طریق صرافی آنلاین اکسبیتو انجام دهید. برای این کار باید وارد کیف ‌پول شوید و گزینه واریز پول را انتخاب کنید. در صفحه بعدی کارت‌بانکی ثبت‌شده در صرافی و مبلغ موردنظر خود را وارد کنید. پس‌ازآن شما به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید که مراحل پرداخت را انجام داده و حساب خود را در صرافی شارژ می‌کنید. اکنون ارز SAND را در صرافی اکسبیتو پیدا کرده و آن را انتخاب می‌کنید. در مرحله آخر هم تعداد ارز سند و قیمت پایه آن را وارد کرده و گزینه خرید را انتخاب می کنید.


خرید ارز دیجیتال SAND خوب است یا نه؟

با توجه به افزایش قیمت ارز SAND در بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضا برای این ارز، احتمالاً در ادامه نیز شاهد روند صعودی این ارز دیجیتال خواهیم بود. هر روز به طرفداران دنیای متاورس افزوده می‌شود. با این اوصاف ارزهای دیجیتال کاربردی در این دنیای مجازی هم طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد و سرمایه‌گذاری روی این ارزها مانند ارز SAND می‌تواند بسیار سودآور باشد. سند باکس که سرمایه‌گذاران مشهوری مانند آتاری و آدیداس و چهره‌های مشهوری مانند اسنوپ داگ را به سمت خود جذب کرده است، نسبت به رقیبان خود اوضاع بسیار بهتری دارد.


البته آینده سند باکس که یک دنیای بازی محور است، به آینده بازی‌ها و همچنین ارز دیجیتال اتریوم بستگی دارد، زیرا اتریوم پایه و اساس ارزهای دیجیتالی است که در دنیای بازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری روی ارز SAND می‌تواند پر ریسک باشد، زیرا این ارز دیجیتال فقط در بازی‌های دنیای متاورس مورد استفاده قرار میگیرد و در جاهای دیگر کاربردی ندارد. درنتیجه برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری سودآوری روی ارز دیجیتال SAND داشته باشید، باید به سابقه آن در بازار ارزهای دیجیتال و نمودار آن رجوع کرده و آن‌ها را تحلیل کنید.


مزایا و معایب رمز ارز سند باکس

هر رمز ارزی دارای مزایا و معایبی است که برای خرید آن‌ها باید به این مزایا و معایب توجه کرد و سپس برای خرید آن‌ها تصمیم گرفت. در اینجا به بیان مزایا و معایب رمز ارز سند می‌پردازیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها نسبت به خرید این ارز دیجیتال اقدام کنید.


  • سند باکس با ارائه بازی‌هایی بر بستر بلاکچین، دنیای بازی را متحول می‌کند. بازی‌هایی که می‌توان از انجام آن‌ها به درآمد رسید.
  • ارز SAND که در این بازی‌ها کاربرد دارد، فراتر از یک دارایی معمولی است. این ارزها با بازی کردن و فعالیت در دنیای متاورس رشد می‌کنند و زیاد می‌شوند. این بازی‌ها مانند بازی در دنیای واقعی هستند و بنابراین طرفداران زیادی دارند.
  • پلتفرم سند باکس یک پلتفرم غیرمتمرکز است. از آنجایی که سرمایه‌گذاران بیشتر به سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های غیرمتمرکز تمایل دارند، می‌توانند از امکانات این پلتفرم نهایت استفاده را ببرند.
  • سند باکس از NFTها یا توکن های غیرقابل تعویض برای نشان دادن مالکیت دارایی‌ها استفاده می‌کند که این موضوع یکی از مزایای این پلتفرم به‌حساب می‌آید.
  • استفاده از NFTها امینت دارایی‌های شما را بالا می‌برد.
  • کسانی که ارز SAND دارند می‌توانند نشان حاکمیت دریافت کرده و به مدیریت پلتفرم بپردازند.
  • پلتفرم سند باکس از ویژگی AMA استفاده می‌کند. این سیستم که برای سؤالات کاربران طراحی شده، به آن‌ها کمک می‌کند تا هر سؤالی که دارند بپرسند و نحوه استفاده از پلتفرم سند باکس را یاد بگیرند.
  • ازآنجایی‌که رمز ارز سند با نوسانات زیادی روبرو است، برای اینکه سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای سنگین نشوند، بخشی از درآمد پلتفرم سند باکس به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
  • توسعه‌دهندگان و اعضای تیم سند باکس در فضای مجازی بسیار فعال هستند و کاربران را از خبرهای جدید مطلع می‌سازند.

علاوه بر مزایای ذکرشده، ارز سند معایبی هم دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


  • درواقع SAND نه یک ارز دیجیتال کامل به‌حساب می‌آید و نه یک دارایی دیجیتال. این ارز دیجیتال محدودیت‌های زیادی دارد و فقط در محیط سند باکس و برای خریدوفروش محصولات در این متاورس می‌توان از آن استفاده کرد. بااین‌حال این ارز طرفداران زیادی دارد، زیرا کار بازی‌سازها و کاربران را راه می‌اندازد.
  • ارز SAND با نوسانات زیادی در بازار مواجه است و این موضوع کاربران را نگران می‌کند.
  • مدت‌زمان زیادی از ارائه پلتفرم سند باکس نمی‌گذرد، بنابراین راه زیادی در پیش دارد و هنوز برنامه خود را به‌طور کامل ارائه نکرده است.
what-is-sandbox

خرید ارز سند

اگر قصد خرید ارز سند را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هر سرمایه‌گذار شرایط متفاوتی دارد. مثلاً شرایط مالی و ریسک‌پذیری هر شخص با دیگری متفاوت است و شما برای اینکه یک ارز دیجیتال خریداری کنید، باید به شخصیت خود نگاه کرده و بعد برای خرید ارز سند تصمیمی گیری کنید. سند باکس با پشتوانه قوی‌ای که دارد، روزبه‌روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است و افراد زیادی هم در آن فعالیت می‌کنند. ازآنجایی‌که این محیط بیشتر برای گیمینگ است، در آینده هم احتمالاً طرفداران زیادی خواهد داشت که اقدام به خرید ارز SAND و فعالیت در این دنیای مجازی می‌کنند.


کلام آخر


ارزش بازار ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال تغییر است. هم‌اکنون ارزش بازار ارزهای دیجیتال بیش از 2 تریلیون دلار است. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که در آینده ارزش ارزهای دیجیتال استفاده‌ شده در دنیای متاورس هم افزایش می‌یابند. طبق وب‌ سایت رسمی سند باکس، این پلتفرم قصد سوزاندن ارزهای SAND و خارج کردن آن‌ها از بازار را ندارد. پیش‌ بینی کارشناسان و تحلیلگران بازار نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 روند نزولی خواهد داشت. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام ارزها مانند بیت کوین می‌توانند از این رقابت جان سالم به درببرند.