تتر (Tether) یک استیبل کوین جذاب و قدرتمند است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی پشتیبانی می‌کند. قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا بوده و در برابر نوسانات ارزی پایداری خوبی دارد. این موضوع سبب می‌شود که کاربران معاملات و تراکنش‌های خود را با استفاده از تتر انجام دهند. ارز دیجیتال تتر با استانداردهای مختلفی روانه بازار می‌شود. TRC-20 و ERC-20 دو نمونه رایج و پرکاربرد تتر هستند که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این تترها ویژگی‌های خاص خود را داشته و به‌نوبه‌ی خود گزینه مناسبی برای انجام تراکنش‌ها به‌شمار می‌روند؛ اما تتر بر پایه ترون بیشتر از تتر بر پایه اتریوم استفاده می‌شود. در این مقاله از اکسبیتو بررسی خواهیم کرد که چرا حجم تراکنش ERC-20 USDT نسبت به تتر TRC-20 کمتر است. پس اگر می‌خواهید تفاوت بین این دو را به‌طور کامل بدانید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.


تتر TRC-20 چیست؟

تتر TRC-20 چیست؟

تتر TRC-20 به تتری گفته می‌شود که در بلاک چین ترون ایجاد شده است. آدرس این نوع از تتر با حرف T شروع می‌شود و از سرعت انتقال بالایی برخوردار است. کارمزد انتقال نیز در شبکه ترون در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ به همین جهت، شما می‌توانید برای انجام تراکنش‌های خود از TRC-20 استفاده کنید. تمام تراکنش‌هایی که با استاندارد TRC-20 انجام می‌شوند، مختص شبکه بلاک چین ترون هستند. شما با استفاده از استاندارد TRC-20 می‌توانید تراکنش‌های خود را در مدت‌زمانی کوتاه و با میانگین کارمزد 2 دلار انجام دهید.


USDT اتریوم چیست؟

USDT اتریوم چیست؟

USDT اتریوم نوعی تتر است که روی شبکه بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC-20 ساخته می‌شود. اتریوم یکی از قدرتمندترین شبکه‌های بلاک چین است؛ به همین جهت، تترهایی که با استاندارد ERC-20 ساخته شوند، از امنیت بالایی برخوردار خواهند بود. آدرس تتر ERC-20 با کاراکترهای 0 و X شروع می‌شود و سرعت انتقال نسبتا خوبی دارد. با استفاده از USDT اتریوم می‌توانید تراکنش‌هایی در حجم زیاد را با امنیت بالایی انجام دهید. اتریوم به دلیل محبوبیت بالایی که دارد مورد توجه کاربران قرار گرفته است و اغلب کاربران برای انجام تراکنش‌های خود از آن استفاده می‌کنند؛ به همین جهت، انتقال تتر ERC-20 کمی زمانبر خواهد بود.


چرا حجم تراکنش USDT اتریوم نسبت به تتر TRC-20 کمتر است؟

چرا حجم تراکنش USDT اتریوم نسبت به تتر TRC-20 کمتر است؟

TRC-20 و ERC-20 دو استاندارد متفاوت برای تتر هستند که عملکردی کاملا یکسان دارند. با‌این‌حال، در یک‌سری خصوصیات و ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند. این موضوع سبب شده است که تتر TRC-20 محبوبیت و حجم تراکنش بیشتری نسبت به USDT اتریوم داشته باشد. در این بخش، دلایل این که چرا حجم تراکنش USDT اتریوم نسبت به تتر TRC-20 کمتر است را برای شما شرح می‌دهیم.


1- TRC-20 سرعت تراکنش بیشتری نسبت به ERC-20 دارد

ترون و اتریوم دو نمونه از بلاک چین‌های قدرتمند هستند که از لحاظ سرعت تراکنش تفاوت زیادی با هم دارند. سرعت انتقال تراکنش‌ها در بلاک چین ترون نسبت به بلاک چین اتریوم بیشتر است. این موضوع سبب می‌شود که افراد بتوانند دارایی‌های خود را طی مدت‌زمان کوتاه‌تری انتقال دهند. تراکنش‌های ERC-20 بین چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشند. این درحالی است که تراکنش‌های TRC-20 به چند ثانیه تا چند دقیقه نیاز دارند. اگر دقیق‌تر بگوییم استاندارد TRC-20 قادر است که 2000 تراکنش مختلف را در هر ثانیه انجام دهد؛ ولی قدرت پردازش استاندارد ERC-20 تنها 20 تراکنش در هر ثانیه است. بنابراین کاربران می‌توانند تراکنش‌های کوچک یا بزرگ خود را با استفاده از تتر ترون و در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهند.


2- کارمزد تراکنش تتر TRC-20 نسبت به USDT اتریوم کمتر است

کارمزد پایین شبکه ترون سبب شده است که TRC-20 محبوبیت بیشتری داشته و برای انجام تراکنش‌ها به تتر اتریومی ترجیح داده شود. بلاک چین ترون از مکانیزم اجماع متفاوتی نسبت به اتریوم استفاده می‌کند؛ به همین جهت، کاربران می‌توانند با استفاده از TRC-20 تراکنش‌های ارزان‌تری را تجربه کنند. در عوض، اتریوم یک شبکه محبوب با ازدحام بسیار زیاد است؛ به همین دلیل، نرخ کارمزد بالاتری دارد. هرچقدر شبکه اتریوم شلوغ‌تر باشد، باعث افزایش زمان و هزینه تراکنش‌ خواهد شد. به‌طور میانگین، هزینه تراکنش به وسیله تتر ترون برابر با 2 دلار، ولی هزینه تراکنش با تتر ERC-20 برابر با 30 دلار است. با توجه به این تفاسیر، می‌توان گفت که TRC-20 کاملا مقرون‌به‌صرفه بوده و گزینه بهتری برای انجام تراکنش‌ها به شمار می‌رود.


تتر بر پایه ترون برای هر تراکنشی مناسب‌تر است

3- تتر بر پایه ترون برای هر تراکنشی مناسب‌تر است

اغلب کاربرانی که در دنیای کریپتو فعال هستند، تراکنش‌هایی با مبالغ پایین انجام می‌دهند. با توجه به سرعت بالای تراکنش و کارمزد پایین بلاک چین ترون، می‌توان از تتر TRC-20 برای انجام تراکنش‌های ریز و درشت استفاده کرد؛ اما بلاک چین اتریوم به دلیل ازدحام بالای شبکه و دریافت کارمزد بالا، فقط برای انتقال مبالغ کلان کاربرد دارد.


درحال‌حاضر، TRC-20 و ERC-20 دو استاندارد شناخته‌شده تتر هستند که برای انجام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوشبختانه توکن‌های TRC-20 و ERC-20 در حال گسترش هستند و شما به‌راحتی می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اکسبیتو یکی از صرافی‌های پیشرو ارز دیجیتال در ایران است که از انواع ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین اتریوم و ترون پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را با پرداخت کارمزد پایین و در مدت‌زمانی کوتاه از صرافی اکسبیتو خریداری کنید.


سخن پایانی


تتر (Tether) به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین استیبل کوین موجود در کریپتو شناخته می‌شود. این ارز جذاب ارزش ثابتی دارد و در طی نوسانات شدید بازار، دچار افت زیادی قیمت نمی‌شود. بهره‌مندی از این ویژگی باعث شده که تتر یک سرمایه امن و مطمئن برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باشد. تتر بر روی شبکه‌های بلاک چین مختلف وجود دارد؛ ولی TRC-20 و ERC-20 بیشترین حجم تراکنش‌های تتر را به خود اختصاص داده‌اند. هر یک از این تترها ویژگی‌های خاص خود را داشته و به‌نوبه خود گزینه مناسبی برای انجام معاملات و تراکنش‌های رمزارزی هستند. به همین منظور، در این مقاله، تتر TRC-20 و ERC-20 و دلیل این که چرا حجم تراکنش USDT اتریوم کمتر از TRC-20 است را مورد بررسی قرار دادیم.