صرافی ارز دیجیتال هوبی (Huobi) که نزدیک به یک دهه است در زمینه خرید و فروش رمزارزها فعالیت می‌کند، به تازگی روی پروژه‌ای کار می‌کند که متمرکز بر رشد اکوسیستم بازارهای مالی غیرمتمرکز (دیفای) و پروتکل‌های بلاکچین مبتنی بر وب۳ است. این صرافی با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که آن‌ها زیرمجموعه‌ای برای سرمایه‌گذاری در دیفای و وب۳ به نام آیوی بلاکز (Ivy Blocks) را راه‌اندازی کرده‌اند.


به گفته مدیران هوبی،‌ آیوی بلاکز ویژگی جدیدی است که تمرکزش بر شناسایی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های امیدبخش بلاکچینی‌ بوده و سبب رشد این پروژه‌ها و توسعه پروتکل‌های غیرمتمرکز و وب ۳ می‌شود. سرمایه اولیه Ivy Blocks، بیش از یک میلیارد دلار است که صرافی هیوبی برای استفاده از فرصت‌های بازار ارز دیجیتال روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.


این زیرمجموعه سرمایه‌گذاری برای ارزیابی پروژه‌ها، سه بخش مختلف را راه‌اندازی می‌کند که شامل نقدینگی، آیوی لبز و آیوی ریسرچ می‌شود. نقدینگی، پلتفرمی برای مدیریت دارایی‌هاست که در زمینه استخراج هوشمند دیفای و تجمیع درآمد فعالیت می‌کند. آیوی لبز یک مرکز رشد رمزارز و بلاک‌چین است. آیوی ریسرچ نیز یک مرکز تحقیقاتی متمرکز بر ارزهای دیجیتال است.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری صرافی هوبی روی پروژه‌های وب ۳ و دیفای

آیوی بلاک Ivy Block به نقدینگی در سرمایه‌گذاری، حمایت از پروژه رشد، راهنمایی تکنیکال و مربیان حرفه‌ای وابسته است. به گفته لیلی جانگ (Lily Zhang)، مدیر مالی صرافی هوبی درباره این پروژه سرمایه‌گذاری گفته است: «بسیاری از پروژه‌ها با محدودیت‌های نقدینگی و عدم حمایت بازار مواجه می‌شوند و این مسائل، موانع قابل توجهی برای رشد به حساب می‌آیند. تمرکز ما فراهم کردن پروژه‌هایی مانند آیوی بلاکز است که خدمات ساخت اکوسیستم بلاک‌چین را دارد.»


براساس گزارش دلویت (deloitte)، هشت درصد از ۸۶ هزار پروژه‌ی رمزارزی که در گیت‌هاب لیست شده‌اند، موفق بودند. مدیران پروژه آیوی بلاکز بر این باورند که دلیل کم بودن تعداد این پروژه‌های موفق، کمبود حمایت از DeFi و web 3.0 است.