بسیاری از مردم تصور میکنند که تنها راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، داشتن دانش گسترده از ریاضیات، امور مالی و فناوری است. با این حال، واقعیت این است که برای افراد معمولی که توان و حوصله یادگیری تحلیل و یادگیری همه چیز را ندارند، ابزارهای مفید زیادی در دسترس است. کپی تریدینگ یک استراتژی مناسب برای مبتدیان در بازار ارز دیجیتال است که در ادامه به بررسی معنا و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.


کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال یک استراتژی معاملاتی است که از اتوماسیون برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. این اتوماسیون به شما این امکان را می‌دهد که روش‌های معامله‌گر دیگری را کپی کنید، بنابراین به زمان یا تجربه زیادی نیاز ندارید.


کل مفهوم کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال حول ایده شناسایی تریدرهای موفق و تقلید از اقدامات آن‌ها می‌چرخد. برخلاف معاملات معمولی، کپی تریدینگ بر شناسایی روندهای بازار یا تلاش برای استراتژی‌های معاملاتی پیچیده تمرکز نمی‌کند. در عوض، نرم افزار خودکار به سادگی به آنچه معامله‌گر دیگری انجام می‌دهد نگاه می‌کند و همان کار را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یک معامله‌گر 5٪ از پول خود را برای یک سکه خاص خرج کند، نرم افزار معامله‌گر کپی 5٪ از پول خود را برای همان سکه هزینه می‌کند.

مفهوم کپی تریدینگ

کپی تریدینگ برای مبتدیان عالی است زیرا آن‌ها مجبور نیستند خودشان بازار را به طور کامل درک کنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند از تخصص سایر معامله‌گران برای تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده کنند. حتی اگر خودتان بازار را درک کرده باشید، کپی تریدینگ می‌تواند ابزار مفیدی باشد. این نوع معامله نیازی به فعالیت زیاد ندارد، بنابراین استفاده از کپی تریدینگ می‌تواند مقداری از زمان شما را آزاد کند. این‌که بتوانید ببینید معامله‌گران دیگر چگونه تصمیم می‌گیرند، می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد بازار بیاموزید و استراتژی‌هایی ایجاد کنید که برای نیازهای شما کار می‌کنند.


کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

کپی تریدینگ ارز دیجیتال فقط با یک نرم‌افزار مناسب کار می‌کند. تنظیم آن کمی‌ زمان می‌برد، اما پس از اتمام تنظیم، به طور خودکار اجرا می‌شود. یک سیستم کپی تریدینگ معمولی به طور خودکار همیشه از تریدر اصلی تقلید می‌کند. می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که با همان مقدار واقعی معامله‌گر اصلی سرمایه‌گذاری کند، یا می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که درصدی از وجوه خود را برابر با درصد معامله‌گر اصلی سرمایه‌گذاری کند.

کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

اگرچه کپی تریدینگ ارز دیجیتال به ورودی شما نیاز ندارد، در صورت تمایل می‌توانید ورودی اضافه کنید. می‌توانید هر معامله‌ای را که نرم‌افزار انجام می‌دهد متوقف کنید، و این امکان را دارید که قبل از معامله‌گر اصلی، یک موقعیت را به‌صورت دستی ببندید. کپی تریدینگ ارز دیجیتال به هیچ تریدر خاصی وابسته نیست، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید استراتژی شخصی را که کپی می‌کنید، تغییر دهید. این مسئله را می‌توان یکی از مزیت‌های کپی تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال دانست.


برای اینکه معاملات کپی کریپتو به درستی کار کند، باید در واقع به معاملات شخص دیگری دسترسی داشته باشید. از کجا رضایت معامله‌گر را از این مسئله می‌فهمید؟ اکثر نرم افزارهای کپی تریدینگ این کار را آسان می‌کنند. شما به مجموعه‌ای از تریدرهای اصلی نگاه می‌کنید و مدل خود را در معامله کردن پیدا می‌کنید. سپس از نرم افزار برای شروع به تقلید خودکار معاملات آن شخص استفاده می‌کنید. شما سود حاصل از معاملات را دریافت می‌کنید و نرم افزار کارمزد کمی‌ را دریافت می‌کند که معمولاً حدود 5٪ تا 10٪ از سود شما است.


این سیستم ممکن است بسیار آینده نگرانه به نظر برسد، اما در واقع یک تکنیک قدیمی‌ است. کپی تریدینگ به هر شکلی از سال 2007 وجود داشته است. بسیار معتبر است و توسط سازمان رفتار مالی، سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا و سایر سازمان‌های نظارتی به رسمیت شناخته شده است. این سازمان‌ها مقررات زیادی را برای کپی تریدینگ وضع می‌کنند، بنابراین تا زمانی که از یک سرویس کپی تریدینگ مجاز استفاده می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که این یک روش معاملاتی قانونی است.


اهمیت کپی تریدینگ

کپی تریدینگ اهمیت بسیاری زیادی برای معامله‌گران دارند. این استراتژی به صورت ویژه‌ای برای افرادی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند، مناسب است. کپی تریدینگ برای همه معامله‌گران اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اهمیت کپی تریدینگ

بدون نیاز به دانش و تجربه

این موضوع کل کپی تریدینگ کریپتو است: نیازی به دانش گسترده کاربران در مورد بازارهای بی‌شمار رمزنگاری یا تجربه عملی ندارد. حتی اگر کاملاً مبتدی باشید و درکی از نحوه کارکرد معاملات ندارید، باز هم می‌توانید تجارت را کپی کنید و مبلغ قابل توجهی کسب کنید.


یادگیری مهارت جدید

تریدرها می‌توانند معامله ارزهای دیجیتال را چالش برانگیز و گیج‌کننده بدانند. تجربه کردن یک تریدر جدید در بازار می‌تواند چالش برانگیز باشد. یادگیری معامله از طریق معاملات کپی امکان پذیر است. معاملات سایر تریدرها را می‌توان به طور خودکار در حساب معاملاتی شما کپی کرد. شما می‌توانید زمان خرید و فروش را با نمودارهای معاملاتی زمان واقعی بر اساس حرکت بازار تعیین کنید.


صرفه جویی در زمان

در حالت عادی، برای انجام معامله شما باید ساعت‌ها وقت بگذارید، تحلیل یاد بگیرند و در نهایت ممکن است کلا به جایی نشده


زمانی که تمام وقت کار می‌کنید، تکمیل فرآیند به زمان بیشتری نیاز دارد. معامله کپی به شما این امکان را می‌دهد که این کار وقت‌گیر و چالش برانگیز را به دیگران محول کنید. سود معاملات کپی را می‌توان حتی توسط تریدران با تجربه نیز تجربه کرد. این به شما این امکان را می‌دهد که از معامله استراحت کنید زیرا منبع درآمد ثانیه‌ای خواهید داشت.


پورتفولیوی متنوع

تنوع به این معناست که چگونه می‌توانید ریسک کلی سرمایه‌گذاری خود را با سرمایه‌گذاری کردن روی ارزهای دیجیتال مختلف کاهش دهید و از ضرر احتمالی به مال‌تان جلوگیری کنید. یک ضرب‌المثل انگلیسی با مضمون "تمام تخم مرغ‌هایت را داخل یک سبد نگذار" وجود دارد که به خوبی توصیف می‌کند خطر ناشی از سرمایه‌گذاری روی یک دارایی می‌تواند چقدر بزرگ باشد. تا زمانی که تریدر به خوبی، عملکرد خود را ادامه دهد، همه چیز خوب خواهد بود. با کپی تریدینگ، می‌توانید چندین نفر را همزمان کپی کنید. با استفاده از مبالغ کم برای هر تراکنش، می‌توانید ریسک خود را با کپی کردن معاملات چند نفر تقسیم کنید.


درآمد منفعلانه

هیچ تلاشی برای اجرای این راه حل برد-برد از طرف هر دو طرف لازم نیست. تجربه استراتژی‌های مختلف و تحقیق در مورد بهترین معامله‌گران یکی از ویژگی‌های عالی پلتفرم‌های کپی تریدینگ است. پلتفرم کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهد که حتی در هنگام خواب هم کسب درآمد کنید. شانس انجام بیش از صد معامله در هفته با کپی برداری از چند معامله‌گر افزایش می‌یابد. راه‌اندازی کپی تریدینگ پس از ایجاد آن بسیار ساده است. باید هر چند روز یکبار حساب خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید همه چیز مرتب است. مزیت اصلی این روش توانایی ایجاد درآمد غیرفعال است.


مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ مزایا و معایب زیادی دارد که دانستن آن‌ها برای شما مهم است. دانستن مزایای کپی تریدینگ به شما کمک می‌کند درک درستی داشته باشد و معایب آن شما را نسبت به ابعاد مختلف آن آگاه می‌کند.


مزایای کپی تریدینگ

مهمترین و بهترین مزایای کپی تریدینگ مواردی هستند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

مزایای کپی تریدینگ

  • شما می‌توانید از معیارهای موجود در سایت‌های کپی تریدینگ استفاده کنید تا به سرعت و به وضوح، معامله‌گران را با استراتژی‌های برنده شناسایی کنید.
  • کپی تریدینگ به شما امکان می‌دهد زمان خود را برای سایر موارد آزاد کنید در حالی که نرم افزار کار را برای شما انجام می‌دهد.
  • شما می‌توانید پول خود را بر اساس آمار سرمایه‌گذاری کنید، این دقیقا در مقابل زمانی است که شما تحت تاثیر احساسات قرار می‌گیرید و به وضعیت مالی خود آسیب می‌زنید. معامله‌گران کپی تریدینگ به دلیل وحشت یا FOMO کمتر دچار اشتباه می‌شوند.
  • از آنجایی که شما معامله‌گران خبره را دنبال می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به انجام تمام تحقیقات و یادگیری در مورد کریپتوها، معاملات آگاهانه انجام دهید.
  • کپی تریدینگ به شما امکان می‌دهد از نزدیک ببینید که سرمایه گذاران دیگر چه می‌کنند، بنابراین بینش زیادی در مورد نحوه عملکرد بازار کریپتو به دست می‌آورید.
  • کارمزدهای مرتبط با کپی تریدینگ می‌تواند ارزان‌تر از پرداخت به سرمایه‌گذار برای مدیریت معاملات رمزنگاری شما برای شما باشد.

معایب کپی تریدینگ

با این حال، چند جنبه منفی نیز برای کپی تریدینگ وجود دارد:

معایب کپی تریدینگ

  • معامله نیازی به تایید از طرف شما ندارد و به همین دلیل شما عملا هیچ کنترلی بر روند معامله ندارید.
  • معاملات شما فقط به خوبی معامله‌گری خواهد بود که دنبال می‌کنید. انتخاب یک معامله‌گر اشتباه برای دنبال کردن، می‌تواند باعث از دست رفتن پول شما شود.
  • از آن‌جایی که معاملات شما کمی‌از معامله‌گران اصلی عقب است، یک بازار پر نوسان می‌تواند شما را از دستیابی به نتایج یکسان باز دارد. اگر تفاوت زیادی بین قیمت بازار و قیمتی که معامله‌گر اصلی استفاده می‌کند، برخی از سایت‌ها سفارش‌ها را لغو می‌کنند.
  • هر معامله‌گر سطح متفاوتی از راحتی با ریسک دارد. اگر از تمام پس‌انداز خود برای کپی کردن یک معامله‌گر که تحمل ریسک بالایی دارد و پول زیادی برای بازی کردن دارد، می‌توانید با مشکلاتی روبرو شوید.

ممکن است لازم باشد درصد کمی‌ از سود خود را با معامله‌گر اصلی به اشتراک بگذارید تا کارشان را جبران کنید.

مسائل قانونی کپی رایتینگ

اگر تصور می‌کنید کپی تریدینگ یک مفهوم جدید است، اشتباه می‌کنید؛ نهادهای نظارتی مانند اداره رفتار مالی (FCA)، یک نهاد نظارتی مالی در بریتانیا، و سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA)، تنظیم‌کننده و ناظر بازارهای مالی اتحادیه اروپا، چند سالی هست که معاملات کپی را به رسمیت شناخته‌اند.


برای درک وضعیت حقوقی کپی تریدینگ در کشوری که فرد قبل از سرمایه گذاری در آن ساکن است، به همان اندازه مهم است که مشخص شود که فروشنده تحت نظارت است. مقررات زیادی برای کپی تریدینگ تنظیم شده است، بنابراین اگر از یک سرویس مجاز استفاده می‌کنید، می‌توانید کپی تریدینگ را به عنوان یک روش معاملاتی قانونی در نظر بگیرید. نکته مهم درباره این استراتژی معامله این است که در ایران امکان دید آن را ندارد.


بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ

همانطور که به ذهن می‌رسد، همه صرافی‌های ارز دیجیتال امکان انجام کپی تریدینگ را ندارند و به همین دلیل مهم است که بدانید کدام صرافی‌ها و در چه مقیاس امکان کپی تریدینگ را به کاربران می‌دهند.


  • Bybit
    Bybit یک صرافی ارز دیجیتال است که در مارس 2018 در راستای بهبود خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد شد؛ معامله گران رمزارز می‌توانند موتور(انجین) تطبیق فوق العاده سریع، خدمات مشتری عالی و پشتیبانی چند زبانه داشته باشند. این صرافی ارز دیجیتال یکی از بهترین صرافی‌های ارائه دهنده‌ی کپی تریدینگ است.

  • MEXC
    MEXC Global یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال پیشرو در جهان است. پلتفرم MEXC، بیش از 7 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و تجربه کاربری عالی با تراکنش‌های ایمن و سریع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این صرافی ارز دیجیتال، بیش از 1600 رمز ارز فهرست شده و انواع معاملات مثل کپی تریدینگ به کاربران خود ارائه می‌دهد.

  • Pionex
    Pionex یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2019 با تمرکز بر معاملات خودکار، با 16 ربات معاملاتی داخلی رایگان، تأسیس شد. این یک پلتفرم عالی برای معامله گرانی است که به تازگی با ربات‌های معاملاتی شروع کرده‌اند.

مراحل انجام کپی تریدینگ

در ادامه به بررسی مراحل مختلفی که برای انجام معامله کپی تریدینگ انجام دهید، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مراحل انجام کپی تریدینگ

معامله‌گر مورد نظر خود را پیدا کنید.

زمانی که شخصی تصمیم می‌گیرد به کپی تریدینگ کریپتو برود، اولین قدم شناسایی معامله‌گر مناسب است. کارایی کپی تریدینگ همواره به سطح مهارت معامله‌گری که دنبال می‌کند وابسته است. فرد باید به دقت در مورد معامله‌گران موجود تحقیق و سطح مهارت آن‌ها را در برابر پارامترهای خاصی مانند سودآوری معاملات، کل مقدار سرمایه‌ای که مدیریت می‌کنند، سطح ریسک و تعداد دنبال کنندگان و سایر موارد تجزیه و تحلیل کند. پارامترهایی که فرد در نهایت انتخاب می‌کند به ترجیحات خود بستگی دارد. سرمایه گذاران آماتور ارزهای دیجیتال باید به دقت تعیین کنند که چه چیزی برای آنها برای تصمیم گیری در مورد استراتژی تجارت کریپتو مهم است.


ممکن است کسی بپرسد که چگونه می‌توان بینشی در مورد عملکرد معامله‌گران مختلف به دست آورد. پاسخ این است که تمام اطلاعات مورد نیاز را در نرم‌افزارهای معمولی کپی تریدینگ پیدا کنید، زیرا معامله‌گران با میل رضایت دارند که به معامله‌گران عضو، دسترسی به حرکات تجاری خود را بدهند. می‌توان سوابق معامله‌گران سرنخ مختلف را در داشبورد بررسی کرد و موردی را انتخاب کرد که با پارامترهای انتخابی آن‌ها مطابقت دارد. به خود معامله‌گران اصلی، برای اجازه کپی کردن معاملاتشان، کارمزد کمی‌پرداخت می‌شود. کارمزد معمولاً حدود 7 درصد سود حاصل شده است. بنابراین، این سیستم به نفع معامله‌گران خبره و همچنین کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، کار می‌کند.


نرم افزار را راه اندازی کنید.

انتخاب نرم افزار مناسب به اندازه انتخاب معامله‌گر رمز ارزها مناسب است. هنگامی‌که معامله‌گر نرم‌افزار را به صفر رساند، مرحله بعدی تنظیم آن است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما بعداً به دلیل خودکار شدن فرآیند، یک سفر روان است. معمولاً می‌توان این نرم‌افزار را طوری تنظیم کرد که همان مقدار یا درصدی را که معامله‌گر تقلید می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.


حتی پس از راه‌اندازی نرم‌افزار، یک معامله‌گر می‌تواند هر زمان که بخواهد به معامله‌گر دیگری تغییر مکان دهد. آن‌ها می‌توانند هر معامله‌ای را که نرم‌افزار انجام می‌دهد متوقف کنند یا می‌توانند به تنهایی درباره بستن یک موقعیت بدون منتظر اقدام معامله‌گر اصلی تصمیم بگیرند. سرمایه گذاران رمزارز همچنین می‌توانند بیش از یک معامله‌گر اصلی را برای تنوع بخشیدن به سبد خود انتخاب کنند. با این حال، باید مقدار بودجه‌ای را که می‌خواهند به هر مدیر اصلی اختصاص دهند، مشخص کرد.


دقیق باشید!

الگوریتم‌های پلتفرم‌های معاملاتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور خودکار، معاملات سرمایه گذاران اصلی را کپی کنند. با این حال، یکی در کنترل کامل معاملات است و می‌‌تواند نرم افزار را در هر زمان لغو کند. معامله‌گران می‌توانند این کار را کاملاً به نرم‌افزار بسپارند یا خودشان انتخاب پرتفولیوی همتایان خود را تماشا کنند و بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری خود اقدامات تجاری انجام دهند.


خطرات کپی تریدینگ

تا حد زیادی، کارایی فرآیند معاملات ارزهای دیجیتال به انتخاب پلتفرم و تخصص معامله‌گر اصلی بستگی دارد. یک حرکت اشتباه می‌تواند کل تمرین را ضعیف کند. مهم است که هر تصمیمی‌ را پس از بررسی لازم اتخاذ کنید. پلتفرم‌های معاملاتی کپی کریپتو بسیار زیادی وجود دارد که انتخاب مناسب برای یک معامله‌گر آماتور که دانش کمی‌ در مورد دامنه دارد می‌تواند بسیار سخت باشد. معامله‌گری که نمی‌تواند یک تصمیم خوب اتخاذ کند ممکن است صدها یا هزاران دلار را از دست بدهد. معامله‌گران کپی با تجربه ویژگی‌های پلتفرم‌های مختلف را مقایسه می‌کنند و قبل از تصمیم گیری، بررسی‌های خود را مرور می‌کنند.


هنگامی‌که به دنبال یک معامله‌گر هستید، انتخاب یک معامله‌گر در عصر رسانه‌های اجتماعی چالش برانگیز است. سیل اطلاعات از انواع منابع، قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد، کار را سخت‌تر می‌کند. مهم است که در هنگام انتخاب یک معامله‌گر به جای بررسی مشخصات یک فرد، تحقیقات کافی انجام دهید. همه نرم افزارها، صرف نظر از اینکه چقدر خوب توسعه یافته باشند، ممکن است در هر زمانی دچار مشکل شوند و نتایج غیرمنتظره‌ای را ارائه دهند. یک معامله‌گر باید روند معاملات ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته باشد و در صورت احساس ضرر مداوم از موقعیت خود خارج شود.


معامله‌گری یک شغل تمام وقت است که از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌خواهد که روزهای کامل را صرف مطالعه نمودارها، به روز رسانی خود در مورد آخرین پیشرفت‌ها و آزمایش سناریوهای مختلف برای تعیین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال کنند. در حالی که تجارت کپی به یک معامله‌گر اجازه می‌دهد تا اقدامات معامله گران اصلی را مشاهده کند، آن‌ها نمی‌توانند کارهای پشت صحنه را ببینند که آن‌ها را به انجام این حرکت‌ها سوق داده است.


کلام آخر
کپی تریدینگ، یکی از راحت‌ترین و بهترین استراتژی‌های انجام معامله در بازار ارز دیجیتال. کپی تریدینگ که در معنای تقلید از یک معامله‌گر خیلی حرفه‌ای برای میمیک کردن او و کسب سود است. ما تمام ابعاد مختلف کپی تریدینگ را بررسی کردیم و نحوه انجام آن را بررسی کردیم. اگر درباره کپی تریدینگ پرسشی دارید، با اکسبیتو همراه باشید.