صرافی بایننس بزرگترین و یکی از معتبرترین و متنوع‌ترین پلتفرم‌های معاملات کریپتو در جهان است. این صرافی انواع مختلفی از امکانات و ابزارهای معاملاتی را در اختیار سرمایه‌گذاران رمزارزی قرار می‌دهد و شاید به همین خاطر باشد که کمی پیچیده به نظر می‌رسد و طراحی آن چندان کاربرپسند نیست. به‌عبارتی، صرافی ارزهای دیجیتالی بایننس (Binance) روی دانش قبلی کاربرانش حساب باز کرده و آن را بدیهی دانسته است.


این پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال، از ابزارها و امکانات معاملاتی مختلف و متنوعی مثل معاملات فیوچرز یا قراردادهای آتی، معاملات اهرم دار یا مارجین در کنار معاملات عادی spot که در آن ارزهای دیجیتالی به صورت آنی و فوری داد و ستد می‌شوند پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این صرافی، علاوه بر داد و ستد رمزارزها یا کریپتوکارنسی‌ها به بستر آموزشی کامل آن و همینطور به پلتفرم اختصاصی NFT آن هم دسترسی دارید.


استارت صرافی بایننس از کشور چین

صرافی Binance در سال ۲۰۱۷ توسط یک توسعه دهنده نرم‌افزار چینی به نام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بنیانگذاری شد و در ابتدا هم در چین مستقر بود و در حال حاضر بیشترین حجم معاملاتی در داد و ستد رمزارز ها و ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص داده است. این اکسچنج ارز دیجیتال بسترهای معاملاتی را برای صدها ارز دیجیتالی فراهم آورده است و حجم معاملاتی نسبتا خوبی هم دارد و معمولاً نگرانی از بابت کمبود نقدینگی در آن نخواهید داشت.


با توجه به اینکه بایننس بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی در جهان است و حجم مبادلات در آن بالا است، حساسیت‌ها هم نسبت به این صرافی رمزارز خیلی بالا است. همچنین مسائل و پرونده‌هایی حقوقی علیه آن مطرح می‌شود و بعضاً آن را متهم به پولشویی و دیگر جرایم مالی می‌کنند و به همین دلیل است که این پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال به‌طور مرتب سیاستش در مورد لزوم احراز هویت حساب‌های کاربران را تغییر داده و بروزرسانی کرده است.

استارت صرافی از چین

احراز هویت در صرافی بایننس، ابتدا الزامی نبود، حالا با فشارهایی که برای نظارت و قانون‌گذاری در این صرافی ارز دیجیتال اعمال شده، دیگر معامله‌گران نمی‌توانند بدون احراز هویت از حساب کاربری‌شان استفاده کنند و این فرایند اجباری شده است.


صرافی Binance بالغ بر ۳۶۵ رمزارز معاملاتی را در پلتفرم اصلی‌اش در دسترس کاربرانش از سراسر جهان قرار داده اما آمریکا تنها حدود ۶۵ ارز دیجیتال معاملاتی در این پلتفرم را در اختیار دارد. این صرافی ارز دیجیتال امکان خرید رمزارزها را با استفاده از پول‌های فیات متنوعی همچون دلار، یورو، دلار استرالیا، پوند و دیگر ارزهای رایج را فراهم کرده است.


با استفاده از صرافی ارز دیجیتال بایننس می‌توانید سفارش‌های زیادی را ثبت کنید، از جمله Stop Orders یا سفارش‌های حد ضرر، Limit Orders یا سفارش‌های خرید و فروش معمولی که با رسیدن قیمت به محدوده‌ای مشخص فعال می‌شوند، Stop Limit Orders یا سفارش‌های لیمیتی که امکان تعیین حد ضرر هم دارند، Stop Market Order یا سفارش‌هایی که همان تعیین حد ضرر هستند با این تفاوت که با رسیدن قیمت به عدد مشخصی این سفارش‌ها فعال می‌شوند و رمزارز به قیمت بازار در آن لحظه به فروش رسانده می‌شود یا خریداری می‌گردد و نهایتاً Trailing Stops یا امکان تعیین حد ضررهای پویا و متغیر که در آن‌ها حد ضرر، عدد مشخصی نیست و صرفاً به صورت درصدی پایین تر یا بالاتر از قیمت کنونی بازار تعیین می‌شود.


بایننس، شبکه بلاکچین خاص خودش به نام Binance Chain را هم توسعه داده است و رمزارز داخلی این شبکه هم Binance Coin یا BNB است. کارمزدهایی که این اکسچنج بابت برداشت از حساب و یا انجام معاملات Spot می‌گیرد نسبتاً پایین است و چنانچه کوین BNB را هم خریداری کرده باشید و در والتتان نگه داشته باشید می‌توانید با استفاده از آن این کارمزدها را بپردازید و تخفیف بیشتری هم بگیرید.


لازم به ذکر است که شبکه بلاکچین Binance Chain و رمزارز Binance Coin یا BNB زیرمجموعه‌هایی از این پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال هستند. کارمزدهایی که این صرافی بابت برداشت از حساب و یا انجام معاملات Spot می‌گیرد نسبتاً پایین است و چنانچه کوین BNB را هم خریداری کرده و در کیف پول رمزارزی خود نگه داشته باشید، می‌توانید با استفاده از آن کوین این کارمزدها را بپردازید و تخفیف بیشتری هم بگیرید.


امنیت صرافی کریپتوکارنسی بایننس در سطح نسبتاً خوبی است. کاربران می‌توانند برای حساب کاربری‌شان، احراز هویت دو عاملی یا 2FA را از طریق برنامه موبایلی Google Authenticator و یا ارسال اس‌ام‌اس فعال‌سازی کنند که البته این گزینه برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست چرا که صرافی بایننس (Binance) به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کند و چنانچه متوجه شود کاربرش ایرانی است ممکن است اقدام به قفل یا مسدود کردن حساب کاربری‌اش کند. پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از چنین ریسک‌هایی از صرافی‌های معتبر و حرفه‌ای داخلی مثل صرافی رمزارز اکسبیتو استفاده کنید و با خیال راحت از داد و ستد ارزهای دیجیتالی لذت ببرید.


ثبت حساب کاربری در صرافی بایننس با ایمیل

1- وارد سایت بایننس (Binance) شوید و بر روی دکمه Register کلیک کنید تا مراحل ثبت حساب کاربری در این صرافی کریپتوکارنسی آغاز شود.

مراحل ثبت حساب کاربری در بایننس با استفاده از ایمیل

2- در فرمی که پیش رویتان قرار می‌گیرد، سربرگ Email را انتخاب کنید، در کادر اول آدرس ایمیلتان را وارد کنید. سپس در کادر Password یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری‌تان تعیین کنید. بعد از پر کردن کادرهای مربوطه، بر روی دکمه Create Account کلیک کنید.


نکات مهم در خصوص ساخت پسورد


  • هر چه تعداد کاراکترهای رمز عبوری که تعیین می‌کنید بیشتر باشد، امنیت حساب کاربریتان هم بیشتر می‌شود.
  • باید در رمز عبوری که تعیین می‌کنید دست کم یک حرف بزرگ انگلیسی، یک عدد و چند حرف کوچک انگلیسی و نمادهایی مثل $&#@!? را بکار ببرید.
  • حداقل طول رمز عبوری که می‌توانید در صرافی بایننس تعیین کنید ۸ کاراکتر است.
  • در صورتی که کسی این صرافی را به شما معرفی کرده است و کد Referral یا کد ارجاع خودش را به شما داده، آن کد را دقیق در کادر Referral ID وارد کنید.
مراحل ثبت حساب کاربری در بایننس با استفاده از ایمیل

3- پازل را با کشیدن اسلایدر به سمت راست و قرار دادن قطعه سر جایش تکمیل کنید.

مراحل ثبت حساب کاربری در بایننس با استفاده از ایمیل

4- در این مرحله پلتفرم معاملاتی Binance یک کد راستی آزمایی شش رقمی را به آدرس ایمیلی ارسال می‌کند که در مرحله قبل وارد کردید. تا ۳۰ دقیقه فرصت دارید این کد راستی آزمایی را در قسمت تعیین شده وارد کنید. اگر ایمیل راستی آزمایی را در صندوق دریافت ایمیل‌هایتان مشاهده نکردید، پوشه‌های دیگر آدرس ایمیلتان از جمله پوشه هرزنامه‌ها یا اسپم را هم حتماً بررسی کنید و اگر در آنها هم نبود به وب‌سایت این صرافی رفته و بر روی دکمه Resend Email کلیک کنید تا مجدداً این کد را برای شما ارسال کنند.

مراحل ثبت حساب کاربری در بایننس با استفاده از ایمیل

5- شما با موفقیت حساب کاربری‌تان را ثبت کردید و برای افزایش امنیت حساب کاربری‌تان در بایننس باید احراز دو عاملی را هم با استفاده از برنامه موبایلی Google Authenticator فعال‌سازی کنید.

مراحل ثبت حساب کاربری در بایننس با استفاده از ایمیل

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance

رمز 2 عاملی بایننس با استفاده از Google Authenticator

۱- وارد حساب کاربریتان در صرافی ارزهای دیجیتال Binance شوید و نشانگر موس را بر روی سربرگ پروفایل و یا User Center مکث دهید و سپس در فهرستی که باز می‌شود بر روی گزینه Security کلیک کنید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

۲- در مقابل ردیف Google Authenticator بر روی دکمه Enable کلیک کنید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

3- صفحه جدیدی باز می‌شود که طی فرایندی در آن، احراز دو عاملی یا 2FA برای حساب کاربری‌تان فعال می‌شود. ابتدا اپلیکیشن Google Authenticator را در گوشی همراهتان دانلود و نصب کنید. بعد از این کار در این صفحه بر روی دکمه زرد رنگ Next کلیک کنید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

الف: حالا بر روی صفحه نمایشگر‌تان یک QR کد می‌بینید. برنامه موبایلی Google Authenticator را در گوشی همراهتان باز کنید، بر روی دکمه + در گوشه پایین صفحه کلیک کنید و این QR کد را با استفاده از آن اسکن کنید. بعد برگردید به اینجا و با کلیک بر روی دکمه Next کار را ادامه دهید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator
فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

ب: در اینجا بایستی این کلید پشتیبانی یا backup key را در دفتری یادداشت کنید و از آن نگهداری کنید تا در صورتی که به هر دلیلی دسترسی‌تان به گوشی همراهتان را از دست دادید بتوانید آن را مجدداً در گوشی جدید در Google Authenticator وارد کنید و آن را بازیابی کنید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

ج: در این مرحله باید درستی کارکرد احراز دو عاملی Google Authenticator را بررسی کنید. برای این منظور بایستی ابتدا در کادر اول با کلیک بر روی get code کدی که به آدرس ایمیلتان ارسال شده است را وارد کنید. (منظور از آدرس ایمیل همان آدرسی است که در موقع ثبت حساب کاربری به صرافی بایننس داده بودید). در کادر بعدی کد احراز دو عاملی که بوسیله sms به شماره موبایلتان ارسال شده است را وارد کنید. در کادر آخر، کد ۶ رقمی تولید شده در برنامه Google Authenticator را وارد کرده و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

د: با موفقیت احراز دو عاملی حساب کاربری‌تان با استفاده از Google Authenticator را فعالسازی کردید.

فعال‌سازی احراز دو عاملی (2FA) حساب کاربری Binance  با استفاده از Google Authenticator

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

1- برای شروع فرایند احراز هویت در بایننس (Binance) وارد حساب کاربری خود شوید و سپس نشانگر موس را بر روی سربرگ User center مکث دهید و از فهرستی که باز می‌شود بر روی گزینه Identification کلیک کنید. در قسمت بالای همین منوی باز شونده می‌توانید سطح کنونی احراز هویت حساب کاربری خود را مشاهده کنید که این سطح میزان محدودیت شما برای انجام معاملات را مشخص می‌کند. برای اینکه بتوانید بدون محدودیت در این صرافی معامله انجام دهید بایستی حتماً مراحل احراز هویت را انجام دهید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

2- در این صفحه شما سه بخش Verified، Verified Plus و Enterprise Verification را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از این سه وضعیت مختلف برای احراز هویت در بایننس، محدودیت‌های واریز و برداشت خاص خودشان را دارند. این محدودیت‌ها ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد. با کلیک بر روی قسمت Residential Country/Region می‌توانید کشور را عوض کنید و این تفاوت‌های احتمالی را مشاهده کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

3- بعد، زیر قسمت Verified بر روی دکمه Start Now کلیک کنید تا حساب کاربری‌تان را در اکسچن احراز هویت کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

4- کشور محل زندگی‌تان را انتخاب کنید. دقت کنید که کشور محل زندگی‌تان حتماً با نام کشوری که در مدرک شناسایی‌تان ذکر شده است مطابقت داشته باشد.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

سپس فهرستی از مواردی که برای احراز هویت در منطقه یا کشور محل زندگیتان الزامی هستند را مشاهده خواهید کرد. بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا فرایند احراز هویت در صرافی بایننس را ادامه دهید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

5- اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.


توجه: لطفاً دقت داشته باشید که تمامی اطلاعاتی که وارد می‌کنید با آنچه در مدرک شناسایی آمده است مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت بعد از ورود اطلاعات دیگر امکان ویرایش آنها را نخواهید داشت.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

6- در این مرحله بایستی تصویری از مدارک شناسایی‌تان را آپلود یا بارگذاری نمایید. از کادر Country of Issue کشوری که مدرک شناسایی را صادر کرده انتخاب کنید و از سه کادر پایین آن نوع مدرک شناسایی که می‌خواهید تصویرش را بارگذاری کنید انتخاب کنید. سه نوع مدرک شناسایی قابل ارائه است که به ترتیب از کادر بالاتر عبارتند از:


  • Government-Issued Card یا کارت شناسایی ملی
  • Driver's license یا گواهینامه رانندگی
  • و Passport یا گذرنامه

با تعیین کشور و نوع مدرک شناسایی که می‌خواهید به این اکسچنج ارائه دهید، بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

7- در این مرحله از احراز هویت حساب کاربری باید با کلیک بر روی قسمت‌هایی که در تصویر زیر مشخص شده با استفاده از دوربین دستگاهتان از پشت و روی مدرک شناسایی‌تان عکس بگیرید و آپلود یا بارگذاری کنید. دقت کنید که دوربین دستگاهتان را فعال کنید، در غیر این صورت امکان ادامه فرایند احراز هویت وجود نخواهد داشت و نمی‌توانید عکس‌هایی که قبلاً گرفته‌اید و در دستگاهتان ذخیره‌سازی کرده‌اید آپلود کنید.


نکات مهم در خصوص احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)


  • مدرک شناسایی‌تان باید معتبر باشد.
  • تصویری که از مدرک شناسایی‌تان بارگذاری می‌کنید، نباید ویرایش شده باشد.
  • در هنگام عکس گرفتن از مدرک شناسایی‌تان آن را در پس زمینه‌ای تک رنگ بگذارید.
  • دقت کنید که عکسی که از مدرک شناسایی‌تان بارگذاری می‌کنید به اندازه کافی روشن، واضح و قابل خواندن و حتماً رنگی باشد.
  • عکسهای سیاه و سفید مورد قبول قرار نمی‌گیرند.
  • مدارک شناسایی که ویرایش شده باشند و یا تاریخ انقضای آنها گذشته باشد مورد قبول قرار نمی‌گیرند.
  • عکسی که از مدرک شناسایی‌تان بارگذاری می‌کنید بایستی بین حداقل ۱۰ تا حداکثر ۵۱۲۰ کیلوبایت حجم داشته باشد و به یکی از فرمت‌های JPG، JPEG یا PNG باشد.

مدرک شناسایی‌تان را در مقابل دوربین قرار دهید و بر روی Take a Photo کلیک کنید و از پشت و روی مدرک شناسایی عکس بگیرید. طوری عکس بگیرید که تمامی جزئیات و اطلاعات مندرج روی کارت واضح و مشخص باشد. بعد از بارگذاری عکس پشت و روی مدرک شناسایی، بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)
احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)
احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

8- بعد از بارگذاری عکس‌های مدرک شناسایی سیستم از شما می‌خواهد یک عکس سلفی از خودتان بگیرید. بر روی Upload File که در تصویر زیر هم مشخص شده کلیک کنید و عکس سلفی که از قبل از خودتان گرفته‌اید و در دستگاهتان ذخیره‌سازی کرده‌اید را بارگذاری کنید.


نکات ضروری برای گرفتن عکس احراز هویت بایننس


  • در عکس سلفی‌ای که از خودتان می‌گیرید چهره‌ای خنثی و خالی از هیجاناتی چون خنده یا شگفت زدگی و مانند آن داشته باشید.
  • تمامی صورتتان در عکس سلفی مشخص باشد، صورتتان در مرکز عکس قرار داشته باشد و چشم‌هایتان باز باشند.
  • عکسی که بارگذاری می‌کنید کراپ شده تصویرتان در مدرک شناسایی نباشد.
  • بخشی از چهره‌تان را نپوشاند. ( از کلاه، فیلترهای زیبا‌سازی عکس و موارد مشابه دیگر استفاده نکنید.)

بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

9- حالا سیستم از شما می‌خواهد احراز چهره انجام دهید. بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا با قرار گرفتن در مقابل دوربین دستگاهتان این مرحله از احراز هویت را هم انجام دهید.


دقت داشته باشید که از کلاه، عینک و یا فیلترهای زیبایی استفاده نکنید و از وجود نور کافی اطمینان حاصل کنید.

البته با لمس QR کد که در گوشه راست و پایین صفحه دیده می‌شود هم می‌توانید مستقیماً وارد برنامه موبایلی بایننس شوید و در آنجا فرایند احراز هویت را تکمیل کنید.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)

10- بعد از تکمیل این فرایند منتظر بمانید. صرافی Binance به نوبت و به موقع داده‌های شما را بررسی می‌کند و به محض اینکه احراز هویت شما مورد تایید قرار گرفت، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد.


  • در طول فرایند احراز هویت، مرورگرتان را refresh نکنید.
  • در هر شبانه روز تا ده بار هم این امکان را دارید که فرایند احراز هویت حساب کاربری‌تان را دنبال کنید. در صورتی که طی این ده بار تلاش و اقدام، موفق به به اتمام رساندن مراحل احراز هویت نشدید، بایستی ۲۴ ساعت صبر کنید تا دوباره بتوانید تلاش کنید.

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی بوده‌اید که این سوال‌ها برایشان مطرح شده که از کجا بیت کوین یا اتریوم یا ریپل بخرم؟ روش امن برای خرید بیت کوین و رمزارزها چیست؟ آیا اکسچنج رمزارز بایننس برای کاربران ایرانی امن است؟ پرحجم ترین صرافی رمزارز یا کریپتوکارنسی در جهان کدام است؟ معتبرترین صرافی‌های خارجی رمزارزها کدام اکسچنج‌ها هستند؟ بهترین صرافی کریپتوکارنسی جهان چیست؟


احتمالاً با مطالعه این مقاله که به معرفی صرافی خارجی Binance پرداخته، جواب بخشی از سوالاتتان را پیدا کرده‌اید. مهم‌ترین نکته درباره استفاده از پلتفرم معاملات ارز دیجیتال بایننس این است که در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های بین المللی که علیه نظام بانکی و مالی ایران وجود دارد، به‌عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار ریسک نکنید و با قرار دادن سرمایه‌تان در صرافی‌های خارجی که مورد رصد و نظارت نهادهای قانونی بین المللی قرار دارند، دارایی‌هایتان را به مخاطره نیندازید؛ اما راه حل چیست؟ پس چطور از این ظرفیت جذاب کریپتوکارنسی و رمزارزها استفاده کنیم و کسب سود و درآمد داشته باشیم؟ پاسخ استفاده از سرویس‌های معتبر و حرفه‌ای داخلی نظیر صرافی ارزهای دیجیتال اکسبیتو است که بستری امن را با بهره‌گیری از نیروهای متخصص برای معاملات شما فراهم آورده است.

احراز هویت در صرافی بایننس (Binance)