شبکه بلاک چین رونین چیست؟ این شبکه در حقیقت بر بلاک چین اتریوم استوار بوده و باید آن را یک شبکه جانبی بدانیم که اتفاقا با داشتن کارایی بالا، توانسته کاربران زیادی را به خود اختصاص دهد. شبکه Ronin در سال 2020 میلادی، به وسیله کمپانی Sky Mavis عرضه شد. بسیاری از توسعه دهندگان بازی و همین طور نرم افزارهای مختلف، از این شبکه استفاده کرده و در حال حاضر نرم افزارها و بازی‌های مختلفی داریم که بر پایه این شبکه نوشته شده و توسعه پیدا کرده‌اند.


شبکه بلاکچین رونین

همه چیز درباره شبکه بلاکچین رونین

با توسعه دنیای بلاکچین، شبکه‌های جانبی بسیاری ایجاد شدند که هر یک با توجه به ساختار خود، مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته و می‌توانستیم از آن‌ها برای نرم افزارهای مختلف و به طور ویژه بازی‌های گوناگون بهره برداری کنیم. یکی از این شبکه‌های موازی بر پایه بلاکچین اتریوم که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار داشته و بازی‌های مختلفی بر پایه آن توسعه پیدا کرده است، همین شبکه بلاکچین رونین محسوب می‌شود.


شبکه Ronin چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا دیدیم که شبکه رونین چیست، حالا به دنبال مرور کردن ویژگی‌های این شبکه بلاکچین هستیم. از جمله ویژگی‌های شبکه Ronin، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:


معاملات در این شبکه برای دارندگان NFT، رایگان است. همان‌طور که گفتیم این شبکه برای توسعه دهندگان بازی به طور مثال کاربران بازی اکسی اینفینیتی، بسیار محبوب است و یکی از دلایل این محبوبیت، رایگان بودن این شبکه برای دارندگان NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض، به حساب می‌آید.

توکن‌های NFT و شبکه رونین


به این ترتیب دارندگان توکن های غیرقابل تعویض یا همان NFTها، می‌توانند بدون پرداخت کارمزد، در شبکه تراکنش‌های رایگان خود را داشته و معاملات مورد نظر را دنبال کنند. این یک فرصت عالی برای این کاربران است که کارمزدی از این بابت پرداخت نکنند و باعث شده تا شبکه رونین، برای آن‌ها به مراتب جذاب‌تر از هر بلاکچین دیگری باشد.


البته لازم به ذکر است که مطابق با تغییرات صورت گرفته، این رایگان بودن، تنها برای تعداد مشخصی معاملات در طول شبانه روز در نظر گرفته شده و برای بیش از آن، کارمزد از کاربر دریافت خواهد شد.


سرعت تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین رونین، بالا است. یکی از ویژگی‌هایی که همیشه در شبکه‌ها و بلاکچین‌های مختلف، به عنوان گزینه و امتیازی مثبت در نظر گرفته می‌شود، سرعت بالای تراکنش‌ها بوده و در صورتی که بلاکچینی از این امتیاز بی بهره باشد، انتقادات بسیاری به سمت آن شکل می‌گیرد. در اینجا خبر خوب این است که در شبکه بلاکچین Ronin، با سرعت بالایی برای تراکنش‌ها روبرو هستیم و این نیز خود به یکی از دلایل محبوبیت زیاد آن تبدیل شده است.


به این شکل برای کاربرانی که معاملات و تراکنش‌های زیادی در طول روز انجام می‌دهند، سرعت بالای تراکنش‌ها در شبکه رونین به عنوان یک ویژگی عالی و کاربردی در نظر گرفته شده و باعث می‌شود که این شبکه را ترجیح بدهند.


اسکای ماویز، بازی ساز دنیای بلاکچین

شبکه رونین توسط شرکت Sky Mavis پشتیبانی می‌شود

در دنیای فناوری ارزهای دیجیتال، عادت داریم که شبکه‌های بلاکچین یا توکن‌های مختلف رمزارزها، بدون پشتیبانی بوده و کاملا غیرمتمرکز باشند. از این روی در صورتی که با شبکه‌ای دارای پشتیبانی روبرو شویم، این به عنوان یک گزینه و امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شود. شبکه رونین نیز از چنین پشتیبانی برخوردار بوده و توسط شرکت بازی ساز Sky Mavis مورد پشتیبانی قرار گرفته است.


بلاکچین رونین چطور کار می‌کند؟

شبکه بلاکچین رونین به این شکل کار می‌کند که ارزهای دیجیتال را استیک کرده و پس از آن توکن‌ها را در زنجیره مقصد، منتشر می‌سازد. اگر بخواهیم در این خصوص مثالی بزنیم، به طور نمونه شما می‌توانید از این شبکه بلاکچین برای انتقال یک ارز دیجیتال استفاده کنید. به این شکل ارز دیجیتال در شبکه اتریوم استیک شده و در ساختار یک زنجیره در شبکه رونین دوباره منتشر خواهد شد.


لازم به توضیح است که این شبکه بلاکچین دارای کیف پول اختصاصی به نام رونین ولت بوده و در صورتی که نگهداری رمزارزها و همین طور تراکنش‌های آن‌ها از طریق این کیف پول اختصاصی انجام شود، هیچ گونه کارمزدی از کاربر کسر نشده و این یکی از امتیازات عالی این شبکه و کیف پول اختصاصی آن به شمار می‎‌آید.


بلاکچین و کیف پول رونین چطور کار می‌کنند؟

توکن RONIN چیست و چطور می‌توان این توکن را دریافت کرد؟

توکن Ronin، توانست بر محبوبیت‌های این شبکه بلاکچین اضافه کند و استخر ایجاد شده برای پایه شبکه بلاکچین‌های رونین و اتریوم، برای عرضه توکن‌های رونین در نظر گرفته شده است. در حقیقت در این استخر، توکن‌های رونین، در قالب پاداش به کاربران داده خواهد شد.


توکن Ronin، توکن اختصاصی شبکه بلاکچین رونین است که دارندگان آن می‌توانند با استیک کردن این توکن، ضریب امنیت شبکه را بالا برده و از این مسیر به کسب درآمد و پاداش بپردازند. لازم به ذکر است که میزان حداکثر عرضه توکن رونین مشخص و تعیین شده و معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد است.


کیف پول رونین چیست؟

کیف پول رونین، یک کیف پول نرم افزاری و در شمار کیف پول‌های گرم است که در پلتفرم رونین قرار دارد. این کیف پول را به نام کیف پول اکسی اینفینیتی نیز می‌شناسیم که با NFTهای بر پایه بلاکچین رونین سازگاری دارد. لازم به ذکر است که این کیف پول غیرحضانتی بوده و هیچ گونه دسترسی به دارایی‌های دیجیتال شما در آن وجود ندارد. به این معنی که اگر کلید خصوصی خود را از دست بدهید، امکان دسترسی به دارایی‌های ذخیره شده شما در این کیف پول، به کلی از دست خواهد رفت.


شما میتوانید توکن‌های ERC-20 مانند اکسی اینفینیتی، USDC، Wrapped Wther و ... و همین طور توکن‌های بی همتا با استاندارد ERC-721 را در کیف پول رونین نگهداری کنید.

کیف پول رونین (ronin)

چطور در کیف پول رونین حساب کاربری بسازیم؟

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که کیف پول رونین برای پلت فرم های اندروید و iOS طراحی شده و همین طور روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس اجرا می‌شود. برای دانلود این کیف پول از طریق لینک زیر اقدام کنید. https://wallet.roninchain.com/


برای ایجاد حساب کاربری در این کیف پول گرم، دو ساختار نصب روی دسکتاپ یا گوشی موبایل را دنبال می‌کنیم:


مراحل ساخت حساب کاربری کیف پول رونین در دسکتاپ

برای انجام این کار، لازم است که پیش از هر کاری، افزونه کیف پول رونین را در نسخه کروم یا فایرفاکس نصب کنید. پس از آن روی گزینه Get Started روی افزونه کلیک کنید. پس از آن به صفحه دیگری وارد خواهید شد که در آن باید برای ایجاد یک کیف پول به نام کاربری خود، روی گزینه I’m new. Let’s get set up! بزنید. پس از آن باید رمز عبور خود را انتخاب کنید که اکیدا توصیه می‌کنیم حتما قوی و غیرقابل کشف باشد.


سپس روی گزینه Create Wallet بزنید. با زدن روی این گزینه، به یک عبارت بازیابی با عنوان Seed Phrase می‌رسید. در اینجا روی گزینه Reveal Seed Phrase بزنید تا عبارت قابل خواندن شده و حتما آن را یادداشت کرده و حفظ کنید. به این شکل حساب کاربری شما در کیف پول رونین ساخته شده است.


بازی اکسی اینفینیتی و کیف پول رونین

مراحل ساخت حساب کاربری کیف پول رونین در گوشی موبایل هوشمند

برای ساخت حساب کاربری این کیف پول در گوشی موبایل هوشمند، می‌توانید از روش اسکن کردن کد QR استفاده کنید. برای انجام این کار، افزونه رونین ولت را باز کرده و با زدن روی آیکون آدمک شکل در گوشه سمت راست بالای صفحه، به بخش تنظیمات وارد شوید.


در بخش Setting، گزینه Sync with Mobile را زده و پسوردی که برای کیف پول رونین خود ایجاد کرده بودید را وارد کنید. سپس روی گزینه Next بزنید. حالا یک کد QR روی مانیتور دسکتاپ شما نمایش داده خواهد شد. حالا به وسیله اپ موبایل رونین، به گزینه Sync With Ronin Wallet Extension زده و کد QR دسکتاپ را اسکن کنید.


پس از آن روی تاییدیه زده و Confirm را انجام دهید. در پایان لازم است که PIN Code را در اینجا با یک رمز قوی تعریف کنید تا کیف پول رونین موبایلی شما تکمیل شود.


چطور با استفاده از Ronin Wallet حساب اکسی اینفینیتی بسازیم؟

چگونه با استفاده از Ronin Wallet حساب اکسی اینفینیتی بسازیم؟

در اینجا لازم است که دو کیف پول دیجیتال داشته باشید:

  1. کیف پول رونین
  2. کیف پول برای اتصال به اپ غیرمتمرکز برای انجام این موضوع، ابتدا باید یک حساب در مارکت پلیت اکسی به آدرس https://marketplace.axieinfinity.com/ ایجاد کنید. به بخش Login وارد شوید.

در اینجا باید گزینه Login with Ronin Wallet را زده و گزینه Confirm را بزنید تا اتصال به کیف پول انجام پذیرد. حالا لازم است که نام کاربری خود را انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید. در اینجا از شما ایمیل خواسته می‌شود و پس از وارد کردن آن، از شما پسورد درخواست خواهد شد. دقت داشته باشید که حتما پسورد کاملا امن انتخاب کنید. در نهایت پس از سپری کردن این مراحل، یک کد تائید برای شما ایمیل می‌شود که باید در کادر خواسته شده آن را وارد کنید تا مراحل تائید حساب، به پایان برسد.


کلام آخر

در بالا دیدیم که شبکه رونین چیست و چطور در دنیای بازی‌ها و نرم افزارهای مختلف، به محبوبیت دست پیدا کرده است. همین طور توکن رونین، به عنوان یک ابزار بالا بردن امنیت شبکه در این بلاکچین شناخته شده و توانسته در مدت اخیر، به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. شما چه اطلاعات دیگری در این باره دارید که در بالا به آن‌ها نپرداخته باشیم؟ اطلاعات و دانسته‌های خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.