تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول رمز ارز موبایل متعلق به صرافی بایننس (Binance) است و به کاربران اجازه می‌دهد بر دارایی‌های دیجیتال خود شامل ارزهای دیجیتال و NFTها کنترل داشته باشند و با رابط کاربری راحت آن به سهام‌گذاری و مبادلات غیرمتمرکز (DEX) بپردازند. تراست ولت توکن رمز ارز حاکمیتی تراست ولت است که در ابتدا برای اهداف آموزش و جذب افراد به دنیای کریپتو ساخته شد. در ادامه به معرفی دقیق‌تر تراست ولت توکن می‌پردازیم.


آشنایی با ارز دیجیتال تراست ولت توکن (TWT)

آشنایی با ارز دیجیتال تراست ولت توکن (TWT)

تراست ولت توکن (TWT) به‌عنوان توکن بومی تراست ولت (Trust Wallet)، در ابتدای کار خود در سال ۲۰۲۰ میلادی با تعداد شگفت‌انگیز ۹۰ میلیارد توکن کار خود را شروع کرد و در اوایل کار به رایگان به هر کسی که به برنامه کاربردی موبایل مراجعه می‌کرد داده می‌شد تا جذب کاربری بالایی صورت گیرد. در ادامهٔ کار تعداد این توکن با سوزاندن توکن‌های اضافی به‌تدریج به ۱ میلیارد عدد کاهش داده شد. ۴۰ درصد این توکن برای جذب کاربر، ۱۵ درصد برای توسعه‌دهندگان و ۱۵ درصد نیز برای جامعه کاربران TWT و ۳۰ درصد نیز برای ذخایر اختصاص یافت.


ویکتور ردچنکو (Viktor Redchenko) بنیان‌گذار پروژه تراست ولت توکن است که در سال ۲۰۱۸ این کیف پول توسط صرافی بایننس خریداری شد و او به کار با تیم بایننس ادامه داد.


صرافی بایننس تلاش کرده است تا تراست ولت توکن تنها یک ارز دیجیتال نبوده و کارایی بیشتری از صرفا یک دارایی دیجیتال داشته باشد که بنا به نظر کارشناسان در این هدف به موفقیت رسیده است. در ادامه جزئیات بیشتری از این توکن توضیح داده خواهد شد.


تراست ولت توکن چگونه کار می‌کند؟

تراست ولت توکن چگونه کار می‌کند؟


تراست ولت کوین به‌عنوان چیزی بیش از یک ارز دیجیتال در بازار عمل کرده و بخشی یکپارچه از پلتفرم تراست ولت است و به‌عنوان مشوقی برای کاربران و راهی برای بالا بردن حاکمیت جامعه کاربری به کار می‌رود. هر کسی که مالک تراست ولت توکن باشد به گزینه‌های اختصاصی مثل تخفیف‌هایی در هزینه‌های تراکنش و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید دست می‌یابد.


تراست ولت توکن همچنین قابل استفاده برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) از قبیل بایننس دکس (Binance DEX) و شبکه کایبر (Kyber Network) است.


تراست ولت (Trust Wallet) یک افزونهٔ مرورگر جدید منتشر کرد و به کاربران خود امکان ذخیره ‌کردن، ارسال و دریافت رمز ارز را از کلیهٔ زنجیره‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) و سولانا (Solana) داد. شبکه پرداخت بایننس (Binance Pay) و شبکه پرداخت کوین بیس (Coinbase Pay) نیز با تراست ولت یکپارچه‌سازی شدند و دسترسی آسان به دریافت و انتقال موجودی‌ها را به کاربران ارائه کردند. در ادامه، جنبه‌های دیگر تراست ولت را بررسی می‌کنیم.


 برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApps)

برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApps)

یک ویژگی جالب تراست ولت مرورگر برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز داخلی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد با dAppهای بررسی‌شده توسط تیم توسعه تعامل داشته باشند. بدین ترتیب یک کاربر می‌تواند با dAppهایی مثل Opensea و سایر نرم‌افزارها بدون نیاز به خارج شدن از پلتفرم خود تعامل برقرار کند.


مبادلهٔ همتابه‌همتا (P2P)

یکی از قابلیت‌های تراست ولت توکن، امکان مبادلهٔ آن با دیگر دارایی‌ها با استفاده از تراست ولت است. بدین ترتیب این توکن به‌عنوان یک ارز دیجیتال تمام عیار قابل استفاده در معاملات ارز دیجیتال خواهد بود.


سهام‌گذاری

کاربران می‌توانند به نگهداری و سهام‌گذاری تراست ولت توکن بپردازند که به حفظ امنیت شبکه کمک کرده و پاداش‌هایی برای آن‌ها به‌همراه دارد. این پاداش‌ها شامل تخفیف در هزینه‌های مبادله، جوایز بالاتر ارجاع کاربران و دسترسی زودهنگام به محصولات جدید است. همچنین درصدی از هزینه‌های تراکنش تولیدشده در پلتفرم تراست والت به سهام‌گذاران تعلق می‌گیرد.


سهام‌گذاری تراست ولت کوین به کاربران فرصت کسب درآمد غیرفعال از طریق جوایز را می‌دهد. کاربرانی که توکن‌های خود را سهام‌گذاری کنند، می‌توانند تا ۴۰ درصد APY در سپرده‌های خود دریافت نمایند. این جوایز به‌طور دوره‌ای توزیع شده و به‌نسبت تعداد توکن سهام‌گذاری‌شده توسط کاربران در شبکه افزایش می‌یابند.


فایدهٔ این مکانیزم فراهم کردن مشوقی برای کاربران جهت حفظ توکن‌های خود برای دوره‌های طولانی‌تر و اطمینان از پایداری بیشتر قیمت توکن است و درعین‌حال، تقاضا برای تراست ولت توکن را افزایش می‌دهد.


 توکن کاربردی

توکن کاربردی

تراست ولت توکن (TWT) رمز ارز بومی و کاربردی تراست ولت است. تراست ولت به‌عنوان کیف پول ارز دیجیتال رسمی صرافی بایننس، ۶۵ ارز دیجیتال از قبیل بیت کوین، اتریوم، ترون، ریپل و بیش از ۴۵ میلیون دارایی ارز دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را پشتیبانی می‌کند. تراست ولت توکن به‌عنوان یک دارایی با پروتکل BEP-20 که بر زنجیره هوشمند بایننس (Binnance Smart Chain) ساخته شده، یک توکن کاربردی بوده که برای ارائه ارزش بیشتر به کاربران برنامه کاربردی موبایل تراست ولت ساخته شده است.


تراست ولت توکن قابل استفاده برای خدمات پرداخت و نیز اعطای حق رأی‌دهی برای امور حاکمیتی توسعه اکوسیستم تراست ولت می‌باشد.


حاکمیت

این توکن از جنبهٔ حاکمیتی خود خوب عمل کرده؛ چراکه ابزاری برای رأی‌گیری از کاربران برای اقدامات جدید بر اکوسیستم تراست ولت است. اولین رأی حاکمیتی به کاربران اجازه می‌داد مشخص کنند که آیا مایل هستند از فایل کوین (Filecoin) در کیف پول خود پشتیبانی کنند یا نه. فایل کوین یک سیستم اشتراک‌گذاری فضای هارد درایو است که ۹۶.۷۳ درصد کاربران به این نظرسنجی پاسخ مثبت دادند و باعث شد تراست ولت توکن FIL را حدود سه هفتهٔ بعد پشتیبانی کند.


تراست ولت دارای یکی از بزرگ‌ترین جوامع کاربری در بین صرافی‌های غیرمتمرکز است. در نتیجه سپردن تصمیمات حاکمیتی از طریق تراست ولت کوین به آن به جذابیت بیشتر پلتفرم قدرتمند تراست ولت می‌انجامد. ضمن این که کاربرانی که تراست ولت توکن را سهام‌گذاری کرده باشند، حق رأی دارند. هر کاربر می‌تواند در طی دوره‌های رأی‌گیری به سهام‌گذاری توکن‌های TWT خود پرداخته و از آن‌ها برای رأی دادن استفاده کند. هر چه توکن بیشتری سهام‌گذاری شده باشد، قدرت رأی بیشتر می‌شود.


تراست ولت توکن مبتنی بر کدام بلاک چین است؟

تراست ولت توکن مبتنی بر کدام بلاک چین است؟

یکپارچه‌سازی تراست ولت با بایننس اسمارت چین (Bainance Smart Chain) باعث گشوده شدن فرصت‌های بسیاری برای مالکین تراست ولت توکن شده است؛ زیرا آن‌ها حالا می‌توانند در فعالیت‌های تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) شرکت کنند. بایننس اسمارت چین یک بلاک چین مستقل است که بر اساس تأییدکنندگان انتخاب شده، امنیت و ایمنی خود را حفظ کرده و با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد. این بلاک چین می‌تواند برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApp) را به‌صورت بهینه و کارآمد اجرا کرده و تجربه کاربری سریع و دلپذیری ایجاد کند.


 مزایا و معایب فناوری تراست ولت توکن کدامند؟

مزایا و معایب فناوری تراست ولت توکن کدامند؟

امنیت بالا از مهم‌ترین مزایای تراست ولت توکن بوده که در سایهٔ امنیت بی‌نظیر کیف پول دیجیتال تراست ولت به دست آمده است. همچنین باید گفت ذخیره و کار با دارایی‌های دیجیتالی در تراست ولت واقعا آسان بوده و آن را به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است؛ زیرا بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال را در کنترل کامل کاربر با کلیدهای خصوصی او قرار می‌دهد. این کلیدها به‌جای سرورهای متمرکز به‌طور محلی در ابزارهای کاربر ذخیره می‌شوند و امکان هک شدن و دسترسی به این دارایی‌ها توسط هکرها را بسیار کم می‌کنند. علاوه‌بر این کاربران می‌توانند امکان تأیید هویت دومرحله‌ای (2FA) را فعال کرده و لایه امنیتی دیگری برای محافظت بهتر از داده‌ها را اضافه کنند.


از معایب تراست ولت توکن محدود بودن پذیرش آن توسط صرافی‌های دیگر محسوب می‌شود؛ زیرا تعداد صرافی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند محدود است.


 آیا تراست ولت توکن سرمایه‌گذاری خوبی است؟

آیا تراست ولت توکن سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با اینکه در بازار ارزهای دیجیتال باید همواره مراقب نوسانات بازار بود؛ باید گفت تراست ولت توکن در تحلیل بازار بر حسب پتانسیل رشد ارزش یک گزینهٔ نویدبخش است. این توکن که در ۲۰۲۰ ارائه شد، به‌سرعت در بین علاقه‌مندان به ارز دیجیتال محبوبیت پیدا کرد و قیمت ارز دیجیتال آن از ۰.۰۲ دلار در ابتدای عرضه در یک ماه به ۱ دلار رسید. هر چه افراد بیشتری از تراست ولت استفاده کنند و کاربرد تراست توکن ولت افزایش یابد، باید انتظار افزایش بیشتر قیمت این توکن را داشته باشیم.


آیندهٔ تراست ولت توکن و جامعه کاربری آن روشن دیده می‌شود و با توسعه‌هایی که در آینده بر آن انجام خواهد شد، فرصت‌های جدیدی برای رشد و نوآوری در اختیار خواهد داشت.


بنا به پیش‌بینی Coincodex قیمت متوسط کمینه و بیشینهٔ تراست ولت توکن تا سال ۲۰۳۰ میلادی روبه‌افزایش خواهد بود و به ترتیب بین ۳.۸۲ دلار تا ۷.۲۱ دلار بالا خواهد رفت.


شایان ذکر است که صرافی اکسبیتو امکان خرید تراست ولت توکن را با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد برای شما فراهم کرده است. خرید تراست ولت توکن در اکسبیتو به‌راحتی و با سرعت بسیاری بالایی انجام می‌شود تا شما به‌سادگی بتوانید روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنید.


سخن پایانی

سخن پایانی


صرافی بایننس با ارائه کیف پول اختصاصی خود و توکن بومی آن یعنی تراست ولت توکن (TWT) توانسته است توجه جامعه کاربری را به‌خوبی به خود جلب کند و با ارائه خدمات متنوع، آیندهٔ روبه‌رشدی برای تراست ولت توکن توسط کارشناسان پیش‌بینی می‌شود.