خرید ارز دیجیتال شیبا اینو | فروش Shiba Inu | قیمت SHIB

ممکن است گمان کنید که ارزهای دیجیتال باید حتماً کاربردی فنی داشته باشند تا با استقبال مواجه شوند؛ اما در سال‌های اخیر توکن‌هایی به بازار کریپتو آمده‌اند که ارزش خود را از طرفداران و جامعه‌ی خود می‌گیرند. برای مثال، میم کوین‌ها (Meme Coins) توکن‌هایی هستند که برای شوخی و سرگرمی ایجاد شده‌اند و شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد اختصاری SHIB یک میم کوین است که ارزش اصلی خود را از جامعه‌ی بزرگ هوادارانش می‌گیرد. البته، در ادامه بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال، کاربردهایی را نیز برای آن تعریف کرده‌اند. به‌خاطر همین در این مقاله به‌سراغ این ارز دیجیتال رفته‌ایم تا ببینیم که چه عواملی ارزش شیبا را تعیین می‌کنند و نحوه خرید و فروش SHIB در صرافی اکسبیتو چگونه است.


قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو SHIB

قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو SHIB

با نگاهی به تاریخچه‌ی قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو، قیمت SHIB از مه تا سپتامبر 2021، در حدود 0.000008 دلار نوسان می‌کند. در ماه سپتامبر، با یک روند صعودی شدید مواجهیم و قیمت Shiba Inu به 0.00006 دلار می‌رسد. پس از آن و تا آغاز سال 2022، با روند نزولی آرام‌تری مواجه هستیم و قیمت ارز شیبا تا ژانویه به 0.00002 بازمی‌گردد. سپس تا ماه مه در همین محدوده نوسان کرده و دوباره روندی نزولی را در پیش می‌گیرد. به‌این‌ترتیب، قیمت شیبا تا ژوئن 2022 به 0.00001 دلار می‌رسد و تا سال 2023، بین 0.000007 تا 0.000012 دلار نوسان می‌کند. شما میتوانید ارز شیبا را با خرید تتر در لحظه انجام دهید.


خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در ایران

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) یکی از رمزارزهای سرشناس بازار کریپتو است؛ بنابراین، امکان خرید و فروش SHIB در بسیاری از صرافی‌های سرشناس دنیا، مانند Binance، Coinbase و Gemini فراهم شده است. بااین‌حال، اغلب این صرافی‌ها، ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داده‌اند و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. از سوی دیگر، امکان خرید و فروش ریالی شیبا اینو در هیچ‌کدام از این صرافی‌ها فراهم نیست.


در نتیجه، برای خرید و فروش Shiba Inu به یک صرافی معتبر ایرانی نیاز دارید. در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو امکان خرید و فروش شیبا اینو را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد برای شما فراهم کرده است. یکی دیگر از مزایای خرید و فروش SHIB در صرافی اکسبیتو، امکان استفاده از بازارهای ریالی و تتری است؛ بنابراین، شما می‌توانید به 3 روش «خرید و فروش محدود»، «خرید و فروش فوری» و «سواپ» ارز دیجیتال شیبا اینو را در صرافی اکسبیتو معامله کنید.


شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

با اینکه بیت کوین (Bitcoin) دستاوردهای گسترده‌ای داشته؛ اما ساختار آن به‌صورتی است که کاملاً غیرمتمرکز نیست. در سوی مقابل، شیبا اینو (Shiba Inu) که در سال 2020، توسط شخصی ناشناس راه‌اندازی شد، اولین توکنی است که به‌طور کامل توسط جامعه‌ی هوادارانش اداره می‌شود. در نتیجه، هدف اصلی از راه‌اندازی شیبا اینو، ایجاد ارز دیجیتالی کاملاً غیرمتمرکز است.


بنیان‌گذار شیبا معتقد است که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز با چالش‌هایی مواجه خواهند شد؛ به‌خاطر همین، شیبا اینو به‌دنبال حفظ استقلال خود است. در واقع، شیبا اینو توسط جامعه‌ای اداره خواهد شد که به آن‌ها «ارتش شیب» (Shib Army) گفته می‌شود. از این طریق، ایده‌ی ایجاد ارز دیجیتالی بدون تیم مرکزی، بودجه و مدیریت متمرکز آزمایش خواهد شد.


شیبا اینو نژاد سگی ژاپنی است که قبلاً به‌عنوان نماد دوج کوین (Dogecoin) نیز استفاده شده بود. هواداران شیبا اینو، این ارز دیجیتال را «قاتل دوج» می‌نامند و معتقدند که این ارز دیجیتال می‌تواند بهتر از دوج کوین عمل کند. در نتیجه، موفقیت شیبا اینو مدیون هواداران پرشور آن و اینفلوئنسرهایی است که این توکن را تبلیغ می‌کنند. به‌این‌ترتیب، شیبا اینو در مدت کوتاهی به یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد و حساب توییتر آن بیش از 2 میلیون دنبال‌کننده دارد و سرمایه‌گذاران بسیاری زیادی به خرید SHIB اقدام کرده‌اند.


شیبا اینو (Shiba Inu) چگونه کار می‌کند؟

شیبا اینو (Shiba Inu) چگونه کار می‌کند؟

پیش از اینکه به‌سراغ نحوه خرید و فروش شیبا اینو برویم، باید ببینم که این ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند و چه عواملی روی ارزش SHIB تأثیر می‌گذارند. شیبا اینو توکنی با استاندارد ERC-20 محسوب می‌شود که بر بستر بلاک‌ چین اتریوم پیاده‌سازی شده است. اگرچه شیبا اینو در پلتفرم اتریوم راه‌اندازی شده؛ اما می‌تواند از قراردادهای هوشمند نیز برای ارائه‌ی خدمات مالی غیرمتمرکز (Defi) پشتیبانی کند. به‌این‌ترتیب، شیبا اینو به‌وسیله‌ی صرافی شیبا سواپ (ShibaSwap) و مرکز رشد شیبا اینو (Shiba Inu Incubator) وارد حوزه‌ی دیفای می‌شود. حضور SHIB در حوزه‌ی دیفای، پس از شهرت و افزایش این ارز دیجیتال، بسیار رشد داشته است.


مرکز رشد شیبا به هنرمندان کمک می‌کند که از قراردادهای هوشمند اتریوم برای ایجاد توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) و فروش آن‌ها به دیگران استفاده کنند.


اکوسیستم شیبا اینو (Shiba Inu) چگونه است؟

اعضای جامعه‌ی شیبا اینو (Shiba Inu) تلاش کردند که با ایجاد یک اکوسیستم جدید، برای SHIB کاربردهایی را تعریف کنند تا ارزش ارز دیجیتال شیبا بیشتر شود. به‌خاطر همین، اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این اکوسیستم را در این بخش توضیح می‌دهیم.


توکن شیبا (SHIB)

شیبا (SHIB) ارز دیجیتال اصلی و پایه‌ای این اکوسیستم است. پس از راه‌اندازی صرافی شیباسواپ، کاربران می‌توانند توکن‌های SHIB را استیک کنند و توکن BONE را به دست بیاورند. این دو توکن به یکدیگر کمک می‌کنند تا نفوذ شیبا اینو در حوزه‌ی دیفای، روزبه‌روز بیشتر شود.


توکن لیش (LEASH)

لیش (LEASH) دومین توکن پروژه‌ی شیبا است. این توکن که با استاندارد ERC-20 ساخته شده به‌عنوان قاتل دیگر دوج کوین شناخته می‌شود و جامعه‌ی شیبا انتظار دارند که به‌زودی از دوج کوین پیشی بگیرد. برخلاف SHIB که عرضه‌ی بسیار زیادی دارد، لیش فقط به تعداد 107،646 واحد عرضه می‌شود و این ساختار ضدتورمی، باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.


در ابتدا، این توکن برای ردیابی قیمت دوج کوین با نسبت 1 به 1000 راه‌اندازی شده بود؛ اما در حال حاضر، این کار را انجام نمی‌دهد و به‌ عنوان ذخیره‌کننده‌ی ارزش برای سرمایه‌گذاران شیبا سواپ عمل می‌کند.


توکن بون (BONE)

از نظر میزان عرضه، توکن بون (BONE) بین دو توکن شیبا و لیش قرار گرفته است و مجموعاً 250 میلیون واحد دارد. دارندگان این توکن می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی اکوسیستم شیبا مشارکت داشته باشند و از این نظر، یک توکن کاربردی محسوب می‌شود.


شیباسواپ (ShibaSwap)

شیباسواپ (ShibaSwap) یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) ارز دیجیتال است که با هدف ایجاد مکانی امن و غیرمتمرکز برای انجام امور تجاری، راه‌اندازی شده است. همچنین، بهترین روش برای خرید SHIB و LEASH در خارج از ایران، صرافی سواپ معرفی شده است. علاوه‌بر آن، کاربران می‌توانند برای ایجاد نقدینگی در این صرافی، توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و پاداش آن را دریافت کنند.


مرکز رشد شیبا اینو (Shiba Inu Incubator)

انکوباتور شیبا یک مرکز رشد است که با تمرکز روی آثار هنری مختلف، مانند نقاشی و عکاسی، قصد دارد که ارزش واقعی این آثار را به همگان معرفی کند. این مرکز رشد از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) و قراردادهای هوشمند اتریوم، برای گسترش فرهنگ آثار هنری دیجیتالی و ارج‌نهادن به آن‌ها، استفاده می‌کند.


شیبوشی‌ها (Shiboshis)

شیبوشی‌ها (Shiboshis) 10 هزار توکن غیرقابل‌تعویض (NFTs) هستند که توسط شیبا اینو بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده‌اند. هرکدام از این شیبوشی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را برای کلکسیونرها جذاب می‌کنند.


بنیان‌گذاران شیبا اینو (Shiba Inu) چه افرادی هستند؟

بنیان‌گذاران شیبا اینو (Shiba Inu) چه افرادی هستند؟

اطلاع از اینکه این پروژه‌ی کریپتو چگونه ایجاد و مدیریت می‌شود، به شما کمک می‌کند که به ارزش Shiba Inu پی ببرید و درباره‌ی سرمایه‌گذاری روی SHIB تصمیم درستی بگیرید. شیبا اینو در آگوست 2020، توسط شخصی ناشناس، با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) راه‌اندازی شد. در واقع، به‌جز حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات دقیقی از هویت ریوشی در دسترس نیست. خود ریوشی در سال 2021، در یک پست شبکه‌ی اجتماعی گفت: «من هیچ‌کس نیستم. مهم نیست که من چه کسی هستم. تلاش‌ها برای افشای هویت من، حتی اگر موفقیت‌آمیز باشد، بسیار بی‌ارزش است.»


آیا شیبا اینو (Shiba Inu) هدفی دارد؟

اصولاً میم کوین‌ها شهرتشان را از جامعه‌ی هواداری خود می‌گیرند. اگرچه اکوسیستم شیبا اینو برای توکن SHIB کاربردهایی را تعریف کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که ارزش ارز دیجیتال SHIB را همین ارتش شیب تعیین می‌کنند. به‌خاطر همین، شیبا اینو توانسته است که به یکی از مشهورترین میم کوین‌های بازار ارز دیجیتال تبدیل شود.


علاوه‌بر آن، با توجه به وایت پیپر این ارز دیجیتال، هدف اصلی شیبا اینو، تبدیل‌شدن به ارز دیجیتالی کاملاً غیرمتمرکز است که توسط جامعه‌ی هواداری‌اش اداره می‌شود.


چه چیزی شیبا اینو (Shiba Inu) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

چه چیزی شیبا اینو (Shiba Inu) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیبا اینو (Shiba Inu) این ارز دیجیتال را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کنند و می‌توانند روی قیمت SHIB تأثیر بگذارند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:


  • شیبا اینو به‌طور کامل توسط هوادارانش اداره می‌شود و به یک نهاد مرکزی مدیریت وابسته نیست.

  • آزمایشی برای ایجاد جامعه‌ای غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

  • تمام بودجه، مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها به‌طور صفر تا 100 بر عهده‌ی جامعه‌ی هواداری آن است.

  • انجمن‌های نیکوکاری را راه‌اندازی کرده است تا بخشی از تراکنش‌ها به نجات سگ‌های شیبا اختصاص داده شود.

  • از هنرمندان ساکن نقاط مختلف جهان حمایت می‌کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) چیست؟

توکن SHIB ارز دیجیتال اکوسیستم شیبا اینو است. این توکن که با استاندارد ERC-20 و بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده، می‌تواند عملکرد صرافی غیرمتمرکز شیباسواپ را بهبود ببخشید. در نتیجه، کاربران می‌توانند در این صرافی خرید، فروش و سپرده‌گذاری شیبا را انجام دهند و بابت ایجاد نقدینگی این صرافی، پاداش دریافت کنند.


علاوه‌بر آن، با انتقال بلاک چین اتریوم به نسخه‌ی جدید و استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS)، شیباسواپ نیز تراکنش‌های ارزان‌تری را ارائه خواهد کرد؛ در نتیجه، استفاده از توکن SHIB نیز فراگیرتر خواهد شد.


توکنومیک ارز دیجیتال شیبا اینو SHIB

شیبا اینو (SHIB) به‌ تعداد بالای توکن‌هایش شهرت دارد. تعداد کل واحدهای شیبا 1 کوادریلیون یا یک هزار تریلیون توکن است. ریوشی، بنیان‌گذار شیبا، 50 درصد از این توکن‌ها را در صرافی یونی‌سواپ (Uniswap) قفل کرد و 50 درصد مابقی را برای ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، فرستاد. در سال 2021، بوترین 50 تریلیون توکن شیبا را که در آن زمان 1 میلیارد دلار قیمت داشت، به صندوق امداد کووید در هندوستان ارسال کرد. همچنین، 40 درصد از توکن‌ها را با ارسال به یک کیف پول ناشناس، سوزاند.


چرا شیبا اینو (Shiba Inu) قاتل دوج کوین (Dogecoin) است؟

دوج کوین (Dogecoin) معروف‌ترین میم کوین است که با یک شوخی آغاز شد و مورد استقبال افراد سرشناسی، مانند ایلان ماسک، قرار گرفت. همین مسئله باعث شد که به یکی از 10 ارز دیجیتال برتر دنیا تبدیل شود. یکی از دلایل شهرت دوج کوین، قیمت ارزان‌تر آن نسبت به سایر ارزهای سرشناس بود و این مسئله به سرمایه‌گذاران کمک می‌کرد که بتوانند به‌راحتی آن را خریداری کنند. بااین‌حال، برخی از کارشناسان معتقدند که رشد دوج کوین حبابی بیش نیست و احتمال سقوط آن در آینده، وجود دارد.


در سوی مقابل، شیبا اینو (Shiba Inu) به‌عنوان قاتل دوج معرفی می‌شود؛ چون‌که ارتش شیب معتقدند که ارزش SHIB می‌تواند از دوج کوین پیشی بگیرد. البته باید به این نکته توجه داشت که دوج نام سگی از نژاد شیبا است و هر دوی این ارزهای دیجیتال طرف‌داران زیادی دارند. همچنین، هر دو ارز با استقبال گسترده‌ای توسط افراد سرشناس و اینفلوئنسرها مواجه شده‌اند. همین ویژگی‌ها باعث شهرت و رقابت این دو ارز دیجیتال شده است.


چرا شیبا اینو (Shiba Inu) مشهور است؟

عوامل مختلفی باعث شهرت شیبا اینو شده‌اند و روی قیمت SHIB تأثیر گذاشته‌اند؛ بااین‌حال، دو عامل مهمی که شیبا را بر سر زبان‌ها انداختند، عبارت‌اند از:


  • توییت ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا، درباره‌ی علاقه‌اش به داشتن یک سگ شیبا، باعث افزایش 300 درصدی قیمت ارز دیجیتال شیبا شد.

  • وقتی که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، 50 تریلیون واحد شیبا را به یک صندوق امداد کووید در هند اهدا کرد، قیمت ارز SHIB 40 درصد افزایش یافت.

مزایا و معایب شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

همه‌ی پروژه‌های کریپتو، در کنار مزایایشان، معایبی نیز دارند. اطلاع از مزایا و معایب این پروژه نیز به شما کمک می‌کند که با ارزش SHIB بیشتر آشنا شوید و برای سرمایه ‌گذاری روی شیبا اینو تصمیم درستی بگیرید.


مزایا و معایب شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) را کجا ذخیره کنیم؟

برای سرمایه گذاری روی شیبا اینو، پس از خرید SHIB، به کیف پولی برای نگهداری از ارزهای خود نیاز دارید. در انتخاب کیف پول مناسب برای شیبا اینو باید به مواردی مانند امنیت، شبکه‌های انتقال، امکان خریدوفروش داخلی و... توجه داشته باشید. به‌خاطر همین، در این بخش، بهترین کیف پول‌های SHIB را به شما معرفی می‌کنیم:


  • Coinbase Wallet

  • Atomic Wallet

  • Infinity Wallet

  • ZenGo

  • FreeWallet

  • Paybis

  • Guarda

  • COINS

  • Lumi Wallet

  • Bit2Me

  • کیف پول اختصاصی اکسبیتو

همچنین، پس از خرید SHIB، می‌توانید توکن‌های خود را در کیف پول اختصاصی خود در صرافی اکسبیتو نگهداری کنید. کیف پول اکسبیتو امنیت بسیار بالایی دارد و به شما کمک می‌کند که هزینه‌های انتقال شیبا اینو را کاهش دهید.


خرید ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی اکسبیتو بسیار ساده است و با کمترین قیمت و به‌سرعت انجام می‌شود. برای خرید شیبا اینو در صرافی اکسبیتو، مراحل زیر را دنبال کنید:


1_ ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی اکسبیتو


2_ ورود به حساب کاربری و تکمیل مراحل احراز هویت (احراز هویت در اکسبیتو بسیار آسان است و سرعت زیادی دارد. این احراز هویت در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله‌ی اول که تنها 1 دقیقه طول می‌کشد، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال SHIB و سایر رمزارزها را فراهم می‌کند. مرحله‌ی دوم نیز برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر است و برای اطلاع از آن، می‌توانید به بخش احراز هویت اکسبیتو مراجعه کنید.)


3_ ارائه‌ی اطلاعات کارت یا حساب بانکی برای واریز پول (واریز پول توسط اکسبیتو به‌صورت نامحدود انجام می‌شود.)


4_ برای خرید ریالی شیبا اینو باید مبلغ موردنظر را به صرافی اکسبیتو واریز کنید و برای خرید تتری SHIB، مقدار تتر مدنظر را به کیف پول خود در اکسبیتو انتقال دهید.


5- پس از ثبت سفارش و خرید ارز دیجیتال شیبا اینو، مقدار SHIB موردنظر به کیف پول اختصاصی شما در اکسبیتو منتقل می‌شود.


فروش ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

فروش ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی اکسبیتو با بهترین قیمت فروش و به‌سرعت انجام می‌شود. پس از فروش Shiba Inu معادل ریالی و یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شود و شما به‌راحتی می‌توانید وجه خود را برداشت کنید. برای فروش ارز دیجیتال شیبا اینو در صرافی اکسبیتو، مراحل زیر را انجام دهید:


1_ ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو


2_ ورود به حساب کاربری اکسبیتو و تکمیل مراحل احراز هویت


3_ ارائه‌ی اطلاعات کارت یا حساب بانکی برای واریز پول


4_ انتقال ارز دیجیتال شیبا اینو به صرافی اکسبیتو (درصورتی‌که SHIB را در کیف پول اختصاصی خود در اکسبیتو نگهداری می‌کنید، نیازی به انجام این مرحله ندارید.)


5_ ثبت سفارش فروش SHIB در صرافی اکسبیتو


6_ پس از فروش شیبا اینو، معادل ریالی و یا تتری آن به کیف پول شما در اکسبیتو منتقل می‌شوند. حالا شما به‌راحتی می‌توانید با تسویه حساب آنی، وجه خود را برداشت کنید.


تسویه حسابی آنی شیبا اینو (SHIB) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

تسویه حساب ریالی پس از فروش ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) در صرافی اکسبیتو به‌صورت تسویه حساب آنی یا واریز آنی پول به حساب بانکی انجام می‌شود. صرافی اکسبیتو تسویه حساب آنی را تا سقف 50 میلیون تومان به‌صورت شبانه‌روزی و توسط 14 بانک معتبر کشور انجام می‌دهد. تسویه حساب آنی اکسبیتو بسیار سریع است و فقط 3 ثانیه تا 1 دقیقه طول می‌کشد.


درصورتی‌که در مراحل خرید و فروش شیبا اینو (SHIB) و سایر ارزهای دیجیتال با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید به بخش سوالات متداول اکسبیتو مراجعه کنید. در ضمن، همکاران ما در تیم پشتیبانی اکسبیتو، به‌صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته پاسخ‌گوی سوالات شما هستند.