خرید ارز دیجیتال آمپ | فروش Amp | قیمت AMP

یکی از مهم‌ترین علت‌های از بین رفتن مقیاس‌پذیری در بلاک چین‌ها و کاهش سرعت تایید تراکنش‌ها، تأمین امنیت است. بلاک چین‌ها برای تأمین امنیت تراکنش‌ها، از فرایندهای پیچیده اعتبارسنجی استفاده می‌کنند و ازاین‌رو، فرایند تأیید تراکنش طولانی می‌شود. تاکنون، پروتکل‌های مختلفی بر بستر دیفای راه‌اندازی شده‌اند که هرکدام از آن‌ها راهکارهایی برای حل مشکل مقیاس‌پذیری ارائه می‌دهند. بعضی از آن‌ها با راه‌اندازی زنجیره‌های جانبی، توان پردازشی را افزایش داده و بعضی دیگر راهکارهایی برای کوتاه کردن فرایند اعتبارسنجی دارند. پروژه آمپ با توکن بومی AMP، با ارائه وثیقه به تأیید سریع‌تر تراکنش‌ها کمک می‌کند. در آمپ، توکن‌های AMP به‌عنوان یک وثیقه در تراکنش‌های ارز دیجیتال عمل می‌کنند؛ بنابراین، اگر تراکنش تقلبی باشد یا کامل نشود، می‌توان با استفاده از این وثیقه، خسارت‌های واردشده را جبران کرد. در این مقاله توضیح می‌دهیم آمپ چیست و چه مزیت‌هایی دارد. همچنین درباره قیمت AMP و نحوه خرید و فروش AMP صحبت می‌کنیم.


قیمت ارز دیجیتال آمپ AMP

قیمت ارز دیجیتال آمپ AMP

اولین قیمت AMP در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ۰.۰۱ دلار بود. نرخ این ارز دیجیتال بعد از عرضه تا ۰.۰۰۶ هم پایین آمد، اما از اواخر ژانویه ۲۰۲۱ روند صعودی گرفت و تا ۰.۰۳ دلار بالا رفت. قیمت AMP بعد از کاهشی کوتاه‌مدت دوباره روند صعودی گرفت و این‌بار به ۰.۰۷ دلار رسید. بعد از آن، شیب نمودار AMP نزولی شد و به قیمت قبلی برگشت، اما طولی نکشید که روند صعودی مجددی را آغاز کرد و در ۱۷ مه ۲۰۲۱، اوج قیمت تاریخی AMP در ۰.۱ دلار ثبت شد. قیمت AMP حدود یک ماه بعد، به ۰.۰۴ رسید.


ارز دیجیتال آمپ تا اواخر سال ۲۰۲۱ نوسان‌های متعددی را تجربه کرد. به‌عنوان مثال، در جولای و نوامبر تا ۰.۰۷ دلار بالا رفت، اما در سپتامبر و اکتبر، قیمت کمتر از ۰.۰۴ دلار را هم تجربه کرد. قیمت AMP از اول سال ۲۰۲۲ وارد روند نزولی بلندمدتی شد. نرخ این ارز دیجیتال در ابتدای ۲۰۲۲، ۰.۰۵ دلار بود، اما تا نیمه اول ۲۰۲۲ به ۰.۰۱ دلار رسید. این روند نزولی حتی در نیمه دوم ۲۰۲۲ هم متوقف نشد و قیمت AMP در اواخر این سال ۰.۰۰۳ دلار را تجربه کرد. در سال ۲۰۲۳، شدت نزول قیمت کمتر شد، اما توکن Amp همچنان با نرخی بین ۰.۰۰۷ تا ۰.۰۰۱ خرید و فروش می‌شود. قیمت AMP در زمان نگارش این مقاله در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۰.۰۰۱۹ دلار است.


خرید و فروش ارز دیجیتال آمپ (AMP) در ایران

خرید و فروش ارز دیجیتال آمپ (AMP) در ایران

خرید و فروش AMP در صرافی‌های معتبر متمرکز و غیرمتمرکز امکان‌پذیر است. این ارز دیجیتال در لیست معاملاتی صرافی‌های متمرکزی چون بایننس، کوکوین، کوین‌بیس، جمینی و بیت‌ استامپ وجود دارد. این ارز دیجیتال همچنین در صرافی‌های غیرمتمرکزی چون یونی سواپ و سوشی سواپ خرید و فروش می‌شود.


صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز بین‌المللی معمولا به احراز هویت نیاز دارند، اما مدارک هویتی ایرانی‌ها برای این صرافی‌ها معتبر نیست. بسیاری از آن‌ها حتی به‌خاطر پیروی از تحریم‌ها، به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند و ایرانی‌ها باید با تغییر آی‌پی و مدارک هویتی جعلی از این صرافی‌ها استفاده کنند. اگر صرافی متوجه آی‌پی یا مدارک هویتی تقلبی شود، حساب کاربری را با تمام موجودی آن مسدود می‌کند. مسئله دیگر درباره کار با صرافی‌های بین‌المللی این است که امکان خرید و فروش AMP با ریال ایران را ندارند و ایرانی‌ها باید ابتدا ریال را به تتر تبدیل کنند و سپس توکن آمپ بخرند.


بهترین روش خرید AMP و فروش این ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی، استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی است که هم لیست معاملاتی گسترده‌ای دارد و هم خدماتی در سطح صرافی‌های بزرگ دنیا به آن‌ها ارائه می‌دهد. اکسبیتو یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که خدمات خرید و فروش AMP به‌صورت مستقیم با ریال ایران و تتر را ارائه می‌دهد. این صرافی ایرانی ریسک‌های مرتبط با تحریم را از پیش روی کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال برمی‌دارد و امکان خرید و فروش AMP به سه روش «سواپ»، «خرید و فروش فوری» و «خرید و فروش محدود» را به کاربران ارائه می‌دهد.


آمپ (Amp) چیست؟

آمپ (Amp) چیست؟

آمپ پروتکلی است که با استفاده از ارز دیجیتال بومی خود (AMP) خدمات وثیقه‌گذاری در بلاک چین را ارائه می‌دهد. این پروژه بر بستر بلاک چین اتریوم کار می‌کند. با ارائه وثیقه توسط پروتکل آمپ، تراکنش‌ها دیگر در صف انتظار برای اعتبارسنجی و تأیید نمی‌مانند و خیلی سریع پردازش می‌شوند. پروژه آمپ خدمات خود را به کمک یک شبکه پرداخت به نام Flexa ارائه می‌دهد.


Flexa به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت در نظر بگیرند. تمام پرداخت‌های Flexa با استفاده از توکن‌های وثیقه آمپ، تضمین می‌شوند. در نتیجه صاحبان فروشگاه‌های آنلاین مطمئن هستند که با پذیرش ارزهای دیجیتال، هزینه محصولات فروخته‌شده را به‌صورت کامل دریافت می‌کنند. ازاین‌رو، این افراد منتظر تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین نمی‌مانند و فرایند فروش محصولات را به‌سرعت تکمیل خواهند کرد.


آمپ (Amp) چطور کار می کند؟‌

Flexa یک شبکه پرداخت است که امکان پذیرش ارزهای دیجیتال را برای خرده‌فروشان فراهم می‌کند. در این شبکه برای هر تراکنش بارکدی به نام flexcode صادر می‌شود. وقتی فروشندگان این بارکد را اسکن می‌کنند، شبکه Flexa تراکنش را تسویه خواهد کرد. این فرایند مستقل از سرویس بلاک چین انجام می‌شود و در نهایت وقتی تراکنش در بلاک چین تأیید شد، Flexa مبلغ آزادشده توسط بلاک چین را دریافت می‌کند. در این میان، ممکن است تعداد محدودی از تراکنش‌ها توسط اعتبارسنج‌های بلاک چین‌ تأیید نشوند. در این صورت، پای وثیقه‌های آمپ به میان می‌آید و با تسویه تراکنش، خسارت‌های واردشده را جبران می‌کند.


در وثیقه‌گذاری آمپ برای Flexa، یک نهاد به‌عنوان واسطه‌ بین دو طرف معامله عمل می‌کند. AMP با پرداخت‌هایی که از کاربران می‌گیرد، یک حساب سپرده ایجاد می‌کند تا در صورت عدم تأیید تراکنش، خسارت‌ها را با استفاده از آن بپردازد. بیایید با ذکر یک مثال ملموس، این فرایند را دقیق‌تر توضیح دهیم. تصور کنید شما از بانک وام مسکن دریافت کرده‌اید و به‌صورت منظم اقساط آن را می‌پردازید. بانک همیشه بخشی از پرداخت‌های شما را ذخیره می‌کند تا در صورت سررسید موعد پرداخت مالیات یا بیمه، موجودی کافی داشته باشد. فرایند کار آمپ هم به همین صورت است.


وقتی آمپ در تراکنشی وثیقه‌گذاری می‌کند، منتظر تأیید آن می‌ماند. بعد از تأیید تراکنش و آزاد شدن مبلغ موجود در آن، وثیقه‌ها هم آزاد می‌شوند تا برای تضمین تراکنشی دیگر مورد استفاده قرار گیرند. توکن‌هایی که به‌عنوان وثیقه استفاده می‌شوند، توکن‌های استیک‌شده توسط کاربران هستند. فرایند استیکینگ در آمپ با سایر پروتکل‌ها متفاوت است. کاربران می‌توانند توکن‌هایشان را برای وثیقه در اختیار آمپ قرار دهند و در ازای این کار پاداش بگیرند، اما این توکن‌ها در پروتکل آمپ قفل نمی‌شوند و کنترل دارایی‌ها در اختیار مالکین باقی می‌ماند.


بنیان‌گذاران آمپ (Amp) چه کسانی هستند؟

بنیان‌گذاران آمپ (Amp) چه کسانی هستند؟

شرکت مادر آمپ، کمپانی Flexa است. این شرکت در زمینه پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین و ارائه خدمات فین تک فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است. فلکسا قصد دارد که تراکنش‌های دریافت و پرداخت با سطح امنیتی بالا و سرعت زیاد انجام شوند و کارمزد آن‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه باشد. فلکسا در تلاش است که این ویژگی‌ها را نه‌فقط از نظر تئوری و روی کاغذ، بلکه در عمل ایجاد کند.


کمپانی فلکسا در سال ۲۰۱۸ توسط ترور فلیتر (Trevor Filter)، زاکاری کیلگور (Zachary Kilgore) و تایلر اسپالدینگ (Zachary Kilgore) راه‌اندازی شد. اسپالدینگ مدیرعامل فلکسا است و پروژه آمپ را به کمک تیم این شرکت راه‌اندازی کرد. او مدرک مهندسی مکانیک و ارشد مهندسی هوافضا از دانشگاه ایلینوی دارد. اسپالدینگ در مدرسه بازرگانی هاروارد تحصیل کرده است و از دانشگاه MIT نیز مدرک MBA دارد. او از سال ۲۰۱۱ در زمینه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و راه‌اندازی پروژه‌های بلاک چینی فعالیت می‌کند.


چه چیزی آمپ (Amp) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

Amp یک پروژه منحصربه‌فرد در حوزه بلاک چین است که تراکنش‌های سریع و تضمین‌شده بر بستر بلاک چین انجام می‌دهد. این پروژه نوعی بیمه برای تراکنش‌ ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید و با خدمات خود، اعتماد کاربرانی را که هنوز نسبت به تکنولوژی بلاک چین و قراردادهای هوشمند تردید دارند، جلب می‌کند. فعالیت آمپ به‌صورت غیرمتمرکز و متن‌باز است و سطح امنیتی بالایی دارد.


سیستم استیکینگ آمپ از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پروتکل است. کاربران با استیک کردن توکن‌های AMP در آمپ می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند. آمپ از توکن‌های استیک‌شده برای تأمین وجوه مورد نیاز به‌عنوان وثیقه استفاده می‌کند و درصدی از کارمزد دریافت‌شده از طرفین معامله را به‌عنوان پاداش به استیک‌کنندگان قرار می‌دهد. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، در فرایند استیکینگ آمپ، توکن‌های AMP قفل نمی‌شوند و مالکان می‌توانند در هر زمان که خواستند آن‌ها را از حالت استیک خارج کنند.


ارز دیجیتال آمپ (AMP) چیست؟

ارز دیجیتال آمپ (AMP) چیست؟

احتمالا تا این بخش از مقاله متوجه شده‌اید که ارز دیجیتال AMP چیست و چه نقشی در پروتکل آمپ ایفا می‌کند. این ارز دیجیتال به‌عنوان وثیقه در پروتکل آمپ عمل کرده و همچنین برای پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان استیکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.


توکنومیک ارز دیجیتال آمپ AMP

حداکثر عرضه توکن‌های آمپ، ۹۹ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۴۴۷ عدد خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله (۱۰ نوامبر ۲۰۲۳) ۵۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۴۰ توکن AMP در گردش بازار وجود دارند. ارزش بازار این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله، حدود ۱۰۹ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار است.


در عرضه اولیه AMP، توکن‌ها به شیوه زیر تقسیم شده‌اند:


  • ۲۵ درصد از توکن‌ها به صندوق مربوط به خرده‌فروش‌های فلکسا اختصاص پیدا کردند.

  • ۲۵ درصد از توکن‌ها برای تأمین هزینه‌های توسعه پروتکل مورد استفاده قرار گرفتند.

  • ۲۰ درصد از توکن‌ها بین تیم توسعه‌دهنده و اعضای سازمان فلکسا تقسیم شدند.

  • ۲۰ درصد از توکن‌ها در ICO به فروش رسیدند.

  • ۱۰ درصد از توکن‌ها به صندوق توسعه شبکه اختصاص پیدا کردند.

مزایا و معایب آمپ (Amp) چیست؟

بعضی از افراد بر این باورند که آمپ یک پروژه کاربردی و فوق‌العاده در دنیای ارزهای دیجیتال است که هم پرداخت‌های ارز دیجیتال را تضمین می‌کند و هم سرعت مبادلات را افزایش می‌دهد. در مقابل، گروهی هم به امنیت کامل بلاک چین اعتماد دارند و بر این باورند که تمام تراکنش‌های بلاک چین تأیید می‌شوند و نیازی به وثیقه‌گذاری ندارند. در ادامه مزایا و معایب آمپ را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم تا هم بیشتر با این پروژه بلاک چینی آشنا شوید و هم راحت‌تر بتوانید درباره خرید و فروش آمپ تصمیم بگیرید.


مزایا و معایب آمپ (Amp) چیست؟

ارز دیجیتال آمپ (AMP) را کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال AMP بر بستر سه بلاک چین اتریوم، سولانا و نیر کار می‌کند. بنابراین امکان ذخیره آن روی اکثر والت‌های ارز دیجیتال وجود دارد. معتبرترین کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره AMP عبارتند از:


  • متامسک

  • تراست والت

  • اکسودوس

  • کوین بیس

  • لجر نانو

  • ترزور

  • فانتوم

  • سول‌فلر

  • اتمیک

  • گواردا

  • کیف پول اختصاصی اکسبیتو

کیف پول ارز دیجیتال اکسبیتو بهترین انتخاب برای ذخیره AMP در ایران است. این والت دیجیتال یک پلتفرم ایرانی است و به‌خاطر تحریم‌ها محدودیتی ندارد. کیف پول اکسبیتو از پیشرفته‌ترین پروتکل‌های امنیتی استفاده می‌کند و برای ذخیره AMP مناسب است. همچنین به‌دلیل اتصال مستقیم به صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، امکان خرید و فروش AMP را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند. والت اکسبیتو یک کیف پول استاندارد است که امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به سایر کیف پول‌ها را هم دارد.


خرید ارز دیجیتال آمپ (AMP) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید ارز دیجیتال آمپ (AMP) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

خرید AMP در اکسبیتو، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای کاربران ایرانی است. در اکسبیتو می‌توانید این ارز دیجیتال را با ریال و تتر بخرید. تراکنش خرید شما به‌سرعت پردازش می‌شود و شما برای دریافت رمز ارزهایتان منتظر نمی‌مانید. خرید AMP در اکسبیتو با بهترین قیمت انجام می‌شود.


برای خرید AMP از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گام‌های زیر را انجام دهید:


1_ وارد سایت اکسبیتو شوید و روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید. می‌توانید از طریق اپلیکیشن اکسبیتو ثبت‌نام را انجام دهید.


2_ اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. برای خرید و فروش، باید مرحله اول احراز هویت را انجام دهید؛ این مرحله تنها یک دقیقه زمان نیاز دارد. (مرحله دوم احراز هویت برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر اکسبیتو انجام می‌شود. در بخش احراز هویت اکسبیتو توضیحات مورد نیاز درباره هر دو مرحله ارائه شده است.)


3_ اطلاعات حساب یا کارت بانکی‌تان را برای واریز پول ارائه دهید. (واریز پول توسط اکسبیتو به‌صورت نامحدود انجام می‌شود.)


4_ در اکسبیتو امکان خرید AMP با تتر و ریال فراهم شده است. اگر قصد خرید با ریال دارید، حسابتان را شارژ کرده و اگر می‌خواهید با تتر خرید کنید، مقدار تتر مورد نظر را به کیف پولتان در اکسبیتو انتقال دهید.


5_ درخواست خرید AMP را ثبت کنید و منتظر پردازش سفارش بمانید.


6- بعد از تکمیل سفارش، توکن‌های AMP به حساب شما در اکسبیتو واریز می‌شوند و امکان انتقال آن‌ها به انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال وجود دارد.


فروش ارز دیجیتال آمپ (AMP) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو.png

فروش ارز دیجیتال آمپ (AMP) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

در اکسبیتو می‌توان فروش AMP را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد انجام داد. در این صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در ازای فروش توکن‌ها، ریال ایران یا تتر دریافت کنید؛ همچنین امکان تسویه حساب آنی موجودی ریالی حساب خود را خواهید داشت. سرعت بالای پردازش تراکنش از دیگر مزیت‌های فروش AMP در اکسبیتو است.


گام‌های فروش AMP در اکسبیتو عبارت‌اند از:


1_ وارد سایت اکسبیتو شوید و روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید. ثبت نام از طریق اپلیکیشن اکسبیتو نیز امکان‌پذیر است.


2_ اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. برای خرید و فروش، باید مرحله اول احراز هویت را انجام دهید؛ این مرحله یک دقیقه‌ای انجام می‌شود. (مرحله دوم احراز هویت نیز برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر اکسبیتو است.)


3_ اطلاعات حساب یا کارت بانکی‌تان را برای واریز پول ارائه دهید. (واریز پول توسط اکسبیتو به‌صورت نامحدود انجام می‌شود.)


4_ در اکسبیتو امکان خرید AMP با تتر و ریال فراهم شده است. اگر قصد خرید با ریال دارید، حسابتان را شارژ کرده و اگر می‌خواهید با تتر خرید کنید، مقدار تتر مورد نظر را به کیف پولتان در اکسبیتو انتقال دهید.


5_ درخواست خرید AMP را ثبت کنید و منتظر پردازش سفارش بمانید.


6_ بعد از تکمیل سفارش، توکن‌های AMP به حساب شما در اکسبیتو واریز می‌شوند و امکان انتقال آن‌ها به انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال وجود دارد.


تسویه حساب آنی آمپ (AMP) در صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

تسویه حساب آنی یکی از کاربردی‌ترین خدمات صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو است که با همکاری ۱۴ بانک در سراسر کشور به کاربران ارائه می‌شود. تسویه حساب آنی یعنی در هر زمانی که درخواست برداشت وجه از حسابتان را ثبت کنید، مبلغ مورد نظر طی ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه بعد به حساب بانکی‌تان واریز می‌شود. حتی اگر درخواست برداشت را در ساعات غیر اداری یا روزهای تعطیل ثبت کرده باشید، باز هم واریز ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه بعد انجام خواهد شد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید درخواست تسویه حساب آنی اکسبیتو را تا سقف 50 میلیون تومان در روز ارائه دهید.


اگر در زمینه خرید و فروش AMP، تسویه حساب آنی یا سایر بخش‌های کار با صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو سوالی دارید، راهنمای ارائه‎شده در بخش پرسش‌های متداول را بخوانید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید. کارشناسان پشتیبانی اکسبیتو به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته، پاسخگوی سوالات شما هستند.