صنعت تجارت کریپتو در چند سال گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است. این بازار جوان است و امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری ظاهر شده است.


نیازی به گفتن نیست که کریپتو در برابر تغییرات بازار نیز بی‌ثبات است و این جنبه، آن را به یکی از پرخطرترین دارایی‌های سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. سرمایه‌گذاران با تجربه می‌توانند از این آسیب پذیری برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال استفاده کنند. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران جدید، بدون هیچ دانش یا آموزش قبلی وارد بازار می‌شوند. ابزارهای فنی یک راه عالی برای پر کردن این شکاف هستند و اطلاعاتی را برای هر نوع سرمایه‌گذاری، برای تصمیم‌گیری بهتر در معاملات ارائه می‌دهند.


بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال

ابزارهای تحلیل به شما امکانات زیادی می‌دهند که می‌توانید هر زمان از آن‌ها استفاده کنید. انواع معیارها، از جمله ارزش بازار، نوسانات، سهم بازار و موارد دیگر، با بیش از ده سال داده در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، داشتن این تعداد معیار در یک مکان، شما را قادر می‌سازد تا درک کلی از حرکت بازار به دست آورید. در ادامه به چند مورد از این ابزارها اشاره خواهیم کرد.


تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحلیل تکنیکال است. این ابزار، یک پلتفرم مبتنی بر کلاود است که به راحتی می‌توان آن را در گوشی موبایل دانلود کرد. تریدینگ ویو در بازارهای سنتی بسیار محبوب است و اکنون به یکی از بهترین ابزارهای تحلیل بازار برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال نیز تبدیل شده است.

تریدینگ ویو

با TradingView، کاربران می‌توانند بازار را اسکن کرده و داده‌ها را از صرافی‌های رمزنگاری مانند Coinbase، Binance، Bitfinex و Bittrex جمع‌آوری کنند. این ابزار به شما امکان می‌دهد وارد صرافی‌های مختلف رمزنگاری شده و نمودارهای قیمت لحظه‌ای آن‌ها را مشاهده و مقایسه کنید.


یکی از مزایای TradingView این است که این پلتفرم مبتنی بر جمعی از تحلیلگران است. شبکه اجتماعی آن‌ها کاملا فعال است. شما می‌توانید ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید و آن‌ها را منتشر کنید و از استراتژی‌های معاملاتی که سایر معامله‌گران در جامعه به اشتراک می گذارند، بیاموزید.


با محبوبیت روزافزون اپلیکیشن TradingView، بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری، نمودار قیمت خود را با آن‌ها یکپارچه می‌کنند. طرح پایه TradingView خدمات رایگانی را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌های مختلف را نمودار کنید.


کریپتو ویو (CryptoView)

کریپتو ویو به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌های ارز دیجیتال را در چندین پلتفرم صرافی ذخیره کنید و کیف‌پول‌های شخص ثالثی را ردیابی کنید. یک راه‌حل معاملاتی همه‌جانبه که داده‌های لایو ارائه می‌کند، استراتژی‌های معاملاتی را ساده می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد تا از طریق چندین حساب تجاری، در چندین معامله فعالیت کنند.

کوین ویو

CryptoView به مشتریان خود کمک می‌کند تا چندین پورتفولیو را از طریق یک رابط واحد مدیریت کنند. کاربران می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کنند و با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری و تاریخچه تجارت در صرافی‌های متعدد، عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند تاریخ معاملات را از طریق رابط کاربری خواننده پیگیری کنند.


کریپتو ویو با امکانات خیلی خوبی همراه است؛ دارای بیش از 75 ابزار طراحی، 85 نشانگر فنی و طرح‌بندی صفحه است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا جفت‌های معاملاتی را پیکربندی کنند و چارت‌ها را از طریق merge کردن با کندل‌های ویژه تریدینگ ویو ترسیم کنند.


مشتریان می‌توانند هشدارها و اعلان‌های مربوط به آخرین اخبار و تقویم رویدادهای رمزنگاری را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنند. CryptoView یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ارائه می‌دهد. برنامه های اشتراک از 13 تا 19 دلار در ماه شروع می‌شود و برای کاربرانی که در برنامه یک ساله مشترک هستند 30٪ تخفیف ارائه می‌دهند. البته لازم به گفتن است که اشتراک این ابزار برای ایرانیان واقعا گران به حساب می‌آید، اما اگر یک تحلیلگر حرفه‌ای هستید، به این ابزار به چشم وسیله کارتان نگاه کنید و در خریداری اشتراک آن درنگ نکنید.


گلس نود (Glassnode)

Glassnode یک ابزار تجزیه تحلیل بلاک‌چین داده و هوش بازار است. این یک وب‌اپ بر پایه API است که به شما دیدگاه مناسبی درباره بازار می‌دهد. گلس‌نود اطلاعات مرتبطی در مورد داده‌های معاملات کریپتو، معیارها، داده‌ها، دارایی‌های کیف‌پول‌ها و سود و زیان معاملاتی سرمایه‌گذاران در اختیار شما می‌گذارد.

گلس نود

این ابزار به شما اجازه می‌دهد جزئیات بازار، تراکنش‌های موفق، اطلاعات قیمت کوین‌ها و آدرس‌های کیف‌پول فعال را بررسی کنید. مشتریان می‌توانند آلارم یا نوتیفیکیشن دریافت نمایند و اطلاعات بازار را از برنامه دانلود کنند. طرح اولیه رایگان، هر روز آپدیت می‌شود؛ نسخه‌های پولی با اشتراک ماهانه از 29 دلار تا 799 دلاربسته به نوع ابزارهایی که انتخاب می‌شوند، در دسترس هستند.


کوینیجی (Coinigy)

Coinigy یک ابزار عالی برای تحلیل ارزهای دیجیتال است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از API صرافی‌های مختلف، تمام کیف‌پول‌ها و حساب‌های مبادله خود را در یک رابط کاربری واحد، ترکیب کنید. بیش از 45 پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، شامل چارت‌هایی که می‌توانید روی آن‌ها الگو ترسیم کنید و به راحتی چارت یک ارز دیجیتال را تحلیل کنید. می‌توانید در بسیاری از صرافی‌ها معامله کنید و برای کاربران امکان دریافت پیامک از اخبار و اطلاعات جدید هم وجود دارد.

کوینیجی

کوینیجی یک ابزار معاملاتی در چند صرافی مختلف است که نمای ساده‌ای از تمام معاملات اصلی بیت کوین را در یک داشبورد به شما ارائه می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این ابزار این است که استفاده از نسخه اولیه آن، نیازی به اشتراک ندارد و حتی اگر تصمیم بگیرید نسخه حرفه‌ای آن را بخرید، به نسبت هزینه زیادی ندارد.


کوین متریکس (Coin Metrics)

کوین متریکس که در سال 2017 تأسیس شده، یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل بازار ارز دیجیتال است که به دو شکل آن‌چین و آف‌چین موجود است. این ویژگی به سرمایه گذاران، تحلیلگران و محققان کمک می‌کند تا پویایی بازار کریپتو را درک کنند. Coin Metrics ابزارهای تجسم بازار، فید داده‌ها، شاخص‌ها، نرخ مرجع قیمت و معیارها را فراهم می‌کند.

کوین متریکس

مشتریان همچنین می‌توانند فیدهای توییتر را برای احساسات بازار مشاهده کنند. این پلتفرم بیش از 100 دارایی رمزنگاری را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید در خبرنامه هفتگی آن‌‌ها ثبت‌ نام کنید و به گزارش‌ها و موضوعات گسترده در بازار کریپتو دسترسی داشته باشید.


کوین مارکت کل (CoinMarketCal)

علاقه دارید بدانید در بازار ارزهای دیجیتال چه خبر است؟ با عضویت در تقویم ارز دیجیتال CoinMarketCal، می‌توانید از جدیدترین و مهمترین اتفاق‌ها و اخبار در جهان رمزارزها مطلع شوید.

کوین مارکت کل

قابل‌اعتمادترین تقویم اقتصادی برای اخبار ارزهای دیجیتال، کوین مارکت کل است. این ابزار همه رویدادهایی که به معامله‌گران ارزهای دیجیتال در انتخاب عاقلانه کمک می‌کنند، را شرح می‌دهد. این پلتفرم در واقع نوعی شبکه اجتماعی است که توسط تحلیلگران و فعالان ارزهای دیجیتال هدایت می‌شود. کاربران کوین مارکت کل در مورد رویدادهای کریپتویی نظر می‌دهند و اخبار ارائه شده توسط آن‌ها، امکان انتشار دارند.


اخبار بعد از نوشته شدن توسط کاربر در پلتفرم بررسی می‌شود. اخبار صحیح رتبه بالاتری دارند در حالی که اخبار نادرست رتبه‌های پایین‌تری دریافت می‌کنند. کاربران می‌توانند برای بازدید از وبسایت‌های معتبر، روی لینک‌ها کلیک کنند و بعد، جزئیات اخبار را در مورد یک رویداد یا یک کوین خاص دریافت کنند. این پلتفرم برای تحلیل‌گرانی که معتقدند در جهان کریپتو، همه چیز به اخبار بستگی دارد فوق‌العاده مناسب است.


کلام آخر
تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، معمولا از چند مورد از این ابزارها به صورت همزمان استفاده می‌کنند تا علاوه بر دریافت کردن بهترین اطلاعات، خودشان را در معرض همه اخبارها قرار دهند؛ اما اگر شما یک تازه‌کار هستید بهتر است با یک ابزار ساده و رایگان شروع کنید و در نهایت، بعد از کسب تجربه کافی، یک حساب کاربری در ابزار مورد علاقه‌تان باز کنید و تحلیل کردن را به صورت جدی شروع کنید. اگر درباره تحلیل تکنیکال و ابزارهای لیست پرسشی داشتید، در کامنت‌ها از ما بپرسید.