قیمت‌ بیت‌کوین امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه از ۲۰ هزار دلار کمتر شد و براساس داده‌های سایت کوین مارکت‌کپ، به کانال ۱۹ هزار دلار وارد شد. طبق داده‌های منتشر شده، بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۱۹,۴۶۰ دلار معامله می‌شود و امروز حدود ۶ درصد کاهش قیمت داشته است.


این کاهش قیمت ممکن است منجر به تحولات عظیمی در صنعت ارزهای دیجیتال شود و بازار برای مدتی خرسی باقی بماند. علاوه بر اولین ارز دیجیتال بازار، اتریوم و دیگر رمزارزها هم امروز کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. به گفته برخی تحلیلگران حوزه دارایی‌های دیجیتال، این آخر هفته بازار نوسانات بسیاری خواهد داشت تا در نهایت برنده جنگ خرس‌ها و گاوها در کوتاه مدت مشخص شود.

بیت‌کوین وارد کانال ۱۹ هزار دلار شد

اتریوم امروز در محدوده قیمتی ۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در سطح حمایتی خود باقی مانده است. در مجموع شاهد کاهش ۵ درصدی قیمت ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بودیم. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با این کاهش قیمت به ۸۵۳ میلیارد دلار رسیده است. به گفته آرتور هیز، مدیرعامل سابق بیتمکس (BitMEX)، در صورتی که قیمت بیت‌کوین کمتر از ۲۰,۰۰۰ دلار و قیمت اتریوم کمتر از ۱۰۰۰ دلار شود، یعنی فشار فروش افزایش یافته است.


تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال براین باورند که در روزهای آینده تا حدودی وضعیت قیمت رمزارزها مشخص می‌شود. برخی دیگر از تحلیلگران اما معتقدند با توجه به اثرات آبشاری هر رکود قیمتی در بازار کریپتو، نمی‌توان مشخص کرد که چه زمانی قیمت ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود می‌رسند.