وقتی‌که می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید باید به فکر یک کیف پول مناسب و امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود باشید. برای اینکه خیالتان بابت یک کیف پول راحت باشد ما در این مقاله تعدادی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری را باهم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام‌یک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.


کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. در مقاله کیف پول سخت‌افزاری گفتیم که کیف پول‌ها اشکال مختلفی دارند، از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفته تا برنامه‌های موبایلی مانند Coinbase Wallet، که استفاده از رمز ارز را برای شما بسیار راحت می‌کنند. به نظر می‌رسد که کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌ترین و بهترین کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها مانند یک جعبه کوچک هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی شما را نگهداری می‌کنند.


کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتالی مانند ارز بیت کوین، اتریوم و ... دستگاهی هستند که به کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند شما متصل می‌شوند. سپس شما تراکنش را با استفاده از یک برنامه در دستگاه خود راه‌اندازی می‌کنید، درحالی‌که پردازش تراکنش بر روی کیف پول سخت‌افزاری انجام می‌شود. این کیف پول‌ها به‌صورت آفلاین اطلاعات شما را ذخیره می‌کنند، به همین دلیل به آن‌ها کیف پول سرد نیز گفته می‌شود.


نحوه راه‌اندازی کیف پول‌های سخت‌افزاری

نحوه راه‌اندازی کیف پول‌های سخت‌افزاری

استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری آسان است، اما در عین سادگی ایمن‌ترین کیف پول‌ها در بازار امروز هستند. حالا می‌خواهیم بدانیم که این کیف پول‌ها چگونه کار می‌کنند؟ اگر یکی از آن‌ها را راه‌اندازی کنید بقیه را هم می‌توانید راه بیندازید. کیف پول را مستقیماً از سازنده یا فروشنده سفارش دهید. وقتی‌که کیف پول را خریداری کردید بررسی کنید که پلمپ آن باز نشده باشد. اگر پلمپ باز شده امکان دست‌کاری آن وجود دارد. مدل‌هایی مانند Ledger Nano S یا Ledger Blue که از تأیید نرم‌افزاری سیستم‌عامل استفاده می‌کنند بهتر هستند. این کیف پول‌ها بلافاصله تشخیص می‌دهند که آیا هر بار که دستگاه به سیستم وصل شده دست‌کاری‌هایی بر روی آن انجام شده یا خیر.


حالا شروع به راه‌اندازی این کیف پول می‌کنیم. اول باید یک نرم‌افزار را روی سیستم خود نصب کنید و کیف پول سخت‌افزاری را به سیستم متصل کنید. حالا باید یک نسخه پشتیبان از seed خود ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد در صورت خراب شدن یا دزدیده شدن دستگاه بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید. بهتر است این 24 کلمه را یادداشت کنید، وگرنه نسخه پشتیبان به‌صورت دیجیتالی اما ایمن ذخیره می‌شود. یک پین یا رمز عبور برای کیف پول خود انتخاب کنید تا از دسترسی آن توسط دیگران محافظت کنید. برای اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری مراحل بیشتری برای راه‌اندازی لازم نیست. اکنون آماده انجام تراکنش هستید. به‌عنوان‌مثال، اکنون می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری‌شده خود را از یک صرافی ناامن به کیف پول خصوصی و یا کیف پول صرافی آنلاین معتبر و امن خود منتقل کنید.


بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

در اینجا تعدادی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری را به شما معرفی می‌کنیم:


کیف پول Trezor Model T

این کیف پول جدیدترین مدل ساخته‌شده توسط آزمایشگاه ساتوشی است. این آزمایشگاه اولین ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری در جهان است. مدل T از این نظر که دارای رابط صفحه‌نمایش لمسی است با سایر کیف پول‌ها تفاوت دارد. کیف پول Trezor به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال بی‌شماری ازجمله بیت کوین، دوج کوین، نِیم کوین، دش، اتریوم ارز دیجیتال و ... را ذخیره کنید.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری - کیف پول Trezor Model T

مزایای کیف پول Trezor Model T

ترزور از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. امکان تبدیل به ارز فیات را فراهم می‌کند. در کیف پول، صرافی‌ها دارای عملکردهای بسیاری ازجمله مبادله و تبادل ارز فیات هستند.


معایب کیف پول Trezor Model T

این کیف پول کمی گران است. مدل T یک ارتقاء در رابط کاربری است، اما چیز بیشتری از Trezor One ندارد. این کیف پول تقریباً 3 برابر گران‌تر از رقبای خود با همان ویژگی‌ها است.


کیف پول Ledger Nano X

کیف پول لجر متعلق به یک شرکت نوپا مستقر در فرانسه است. این کیف پول مانند یک USB معمولی به نظر می‌رسد، اما از جنس فولاد. این دستگاه را می‌توان به هر دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر با کابل USB یا بلوتوث متصل کرد. اتصال بلوتوث و پشتیبانی از تلفن همراه، ارتقای عمده لجر نانو ایکس نسبت به لجر نانو اس است. این دستگاه از بیش از 30 ارز دیجیتال ازجمله بیت کوین، اتریوم، دش، لایت کوین، ترون و ... پشتیبانی می‌کند. لجر نانو ایکس محبوب‌ترین کیف پول سخت‌افزاری تا به امروز است.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری -  کیف پول Ledger Nano X

مزایای کیف پول Ledger Nano X

کیف پول Ledger محبوب‌ترین ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری است. این کیف پول به شما اجازه می‌دهد تا بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف را ذخیره کنید. پشتیبانی اجتماعی زیادی در قالب یکپارچه‌سازی نرم‌افزار وجود دارد که از یک دفتر کل برای انجام معاملات مستقیم استفاده می‌کند. این‌ها بسیاری از مبادلات غیرمتمرکز جدید را نیز شامل می‌شوند. دستگاه به‌طور مداوم با نرم‌افزارهای جدید به‌روز می‌شود.


معایب کیف پول Ledger Nano X

راه‌اندازی یا راه‌اندازی مجدد این کیف پول زمان زیادی می‌برد. پشتیبانی از موبایل به این کیف پول اضافه شده که عالی است، اما بهبود اصلی آن که بلوتوث است خیلی روان نیست. بسیاری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارند. این کیف پول با خیلی از صرافی‌ها سازگار نیست. البته هیچ نگرانی امنیتی در مورد این کیف پول اثبات نشده است.


کیف پول SecuX STONE V20 Crypto Hardware

این کیف پول یک قاب آلومینیومی الماس شکل دارد و توسط یک شرکت امنیتی بلاکچین مستقر در تایوان طراحی شده است. همه کیف پول‌های SecuX STONE V20، W20 و W10 با یک تراشه Secure Element تعبیه شده‌اند تا خیالتان بابت حفاظت از کلید خصوصی و پین دستگاه راحت باشد. کیف پول‌های SecuX STONE V20، W20 و W10 با صفحه‌نمایش لمسی بزرگ 2.8 اینچی به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا به‌راحتی با این دستگاه کار کنند و چندین حساب ارز دیجیتال را به‌طور هم‌زمان مدیریت کنند. کاربران می‌توانند به‌راحتی آیکون‌های رنگی واضح با کاراکترهای خوانا را انتخاب کنند.


کیف پول‌های SecuX STONE V20/W20 بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کراس پلتفرم هستند که از سیستم‌عامل‌های اصلی ازجمله Windows، Mac OS، Chrome OS، Linux، Android و iOS پشتیبانی می‌کنند. ویژگی اتصال دوگانه در این کیف پول امکان اتصال کیف پول به دسکتاپ، لپ‌تاپ، تلفن همراه از طریق USB یا بلوتوث را فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند از اپلیکیشن SecuX Mobile iOS یا Android برای مدیریت آسان دارایی‌های دیجیتال در کیف پول‌های SecuX STONE دارای بلوتوث استفاده کنند. SecuX STONE V20، W20 و W10 یک برنامه وب SecuX را به‌عنوان یک پورتال بدون نصب برنامه استفاده می‌کنند که راه‌حلی واقعاً آسان برای دسترسی به مدیریت حساب و ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال در هر زمان است.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری - کیف پول SecuX STONE V20 Crypto Hardware

مزایای کیف پول SecuX STONE V20 Crypto Hardware

کیف پول‌های سخت‌افزاری SecuX STONE از سازگاری سیستم‌عامل بین پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند که به کاربران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد به‌راحتی ارزهای دیجیتال را مدیریت کرده و تراکنش را در همه حال انجام دهند.


معایب کیف پول SecuX STONE V20 Crypto Hardware

کیف پول‌های سخت‌افزاری SecuX STONE پشتیبانی کمتری از ارزهای اصلی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بایننس، گروستل‌کوین، دیجی‌بایت، دش، استلار لومن، دوج و همه توکن‌های مبتنی بر اتریوم (ERC-20) دارند.


کیف پول KeepKey

این کیف پول شبیه به Ledger است. بااین‌حال، یک صفحه‌نمایش دیجیتال خوانا دارد. شرکت مادر این کیف پول یعنی Shapeshift، یک ارائه‌دهنده کیف پول نرم‌افزار قدیمی و قابل‌اعتماد در فضای ارز دیجیتال است.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری - کیف پول KeepKey

مزایای کیف پول KeepKey

کیف پول Shapeshift با کیف پول لجر همگام‌سازی می‌شود و گزینه‌هایی را برای مبادله در اختیار شما قرار می‌دهد.


معایب کیف پول KeepKey

هنگامی‌که این کیف پول را با رقبای خود یعنی TREZOR و Ledger مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که افراد زیادی از آن حمایت نمی‌کنند. علاوه بر این، کاربران باید نرم‌افزارهایی مانند Electrum یا MultiBit را برای استفاده از برنامه‌های کیف پول Keepkey نصب کنند. این کیف پول فقط زمانی قابل‌استفاده است که از طریق کابل USB به یک دستگاه متصل به اینترنت وصل شود.


کیف پول NGRAVE

این کیف پول یک رقیب جدید برای سایر کیف پول‌ها است. این شرکت توسط یکی از برترین شرکت‌های تحقیقاتی امنیتی پیشرو در جهان یعنی imec ساخته شده است. این دستگاه که «سردترین کیف پول» در صنعت لقب گرفته است، به‌هیچ‌وجه به شما اجازه اتصال به اینترنت را نمی‌دهد. این کیف پول به‌جای استفاده از پورت USB یا بلوتوث، از QR کد یک‌طرفه برای انتقال اطلاعات به دستگاه‌های متصل استفاده می‌کند، البته دستگاه باید آفلاین باشد. همه این‌ها به این معنی است که شما هرگز نگران نرم‌افزارهای در معرض خطر نخواهید بود.


یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این کیف پول این است که با "پشتیبان گیری ابدی" خود برای عبارت اولیه شما همراه است. این کیف پول همچنین از ورق‌های فولادی ضدزنگ مقاوم در برابر آب و آتش ساخته شده است. این موضوع باعث می‌شود که ذخیره کد Seed شما در مقایسه با سایر ارائه‌دهندگان کیف پول که فقط شامل کاغذ برای پشتیبان از آن هستند، راحت‌تر باشد.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری -  کیف پول NGRAVE

مزایای کیف پول NGRAVE

کیف پول NGRAVE نمونه‌ای از تفکر بادانش در مورد کیف پول ارز دیجیتال است. طراحی منحصربه‌فرد و سرد این کیف پول به این معنی است که نمی‌توان آن را به‌صورت دیجیتالی به خطر انداخت و اگر نرم‌افزار کیف پول سخت‌افزاری شما مشکلی نداشته باشد هرگز نگران هیچ‌چیز نخواهید بود. برای افرادی که خواهان آرامش کامل در مورد ارزهای دیجیتال خود هستند و اغلب با دستگاه‌های خود به سفر می‌روند این کیف پول یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود.


معایب کیف پول NGRAVE

این کیف پول اولین محصول اصلی یک شرکت جدید است. کیف پول NGRAVE با پشت سر گذاشتن IMEC امنیت بالایی دارد. بااین‌حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا مردم با این کیف پول آشنا شوند.


کیف پول Trezor

کیف پول Trezor اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین در جهان است. این کیف پول توسط SatoshiLabs ارائه شده که یک شرکت مستقر در جمهوری چک است. کیف پول Trezor به ارائه امنیت درجه‌یک، محافظت در برابر سرقت فیزیکی و مجازی شهرت دارد. این کیف پول یک دستگاه کوچک با صفحه‌نمایش OLED است که از طریق USB به کامپیوتر یا تلفن همراه متصل می‌شود. این کیف پول راه‌حل مناسبی برای ذخیره مقدار زیادی بیت کوین به‌منظور دور نگه‌داشتن آن‌ها از آسیب است و هدف اساسی آن ذخیره کلیدهای خصوصی شما به‌صورت آفلاین و امضای تراکنش‌ها است. علاوه بر این، Trezor از Chainlink پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری - کیف پول Trezor

کلام پایانی

با مطالعه مطالب بالا به نظر می‌رسد که این کیف پول‌ها همگی مناسب ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. کیف پول NGRAVE تازه به بازار آمده و هنوز امتحان خود را پس نداده است. بااین‌حال توصیه می‌شود از کیف پول‌های شناخته‌شده‌تر مانند ترزور و لجر استفاده کنید تا دارایی‌های شما دچار آسیب نشوند.