معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال، معمولا واچ لیستی از رمزارزهای مورد علاقه خود درست می‌کنند. هدف از ایجاد واچ لیست، بررسی مداوم شرایط تکنیکال آن رمزارز، میزان حجم معاملات و دلایلی از این قبیل است. ما نیز به صورت هفتگی چند ارز دیجیتال مهم بازار را برای مخاطبان خود در صرافی اکسبیتو تحلیل می‌کنیم. هدف ما از تولید این مقالات تحلیلی، ایجاد چشم‌اندازی برای کاربرانمان در مورد شرایط بازار رمزارزها است تا به شما کمک کند که تصمیم‌های هوشمندانه‌‌ای بگیرید و سرمایه‌گذاری‌هایتان کم خطر شود.


فراموش نکنید که استفاده از این مقالات به مهارت‌های نرم نیاز دارد. شما باید مفاهیمی مانند مدیریت ریسک و سرمایه را به خوبی بدانید تا در زمان مناسب وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید یا از این بازار بیرون بیایید.


با بررسی نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که در کدام رمزارز سرمایه گذاری کند؛ همچنین کاربر می‌تواند قدرت ارزها را باهم مقایسه کند و تحلیل‌های معتبر و نامعتبر را از یکدیگر تمیز دهد. در نهایت مسئولیت خرید و فروش تمامی رمز ارزها بر عهده کاربران محترم است و تصمیم گیرنده نهایی شخص کاربر خواهد بود. همه تحلیل‌های ارائه شده، نوعی پیشنهاد هستند و هرگز سیگنال تلقی نمی‌شوند. در واقع اکثر تحلیل‌ها تنها نوعی پیش‌بینی بازار به حساب می‌آیند.


ما سعی داریم تا حد توان خود با ارائه تحلیل‌های مناسب، آرامش خاطر بیشتری به کاربران محترم مجموعه صرافی آنلاین اکسبیتو جهت سرمایه گذاری و تصمیم‌گیری درست ارائه دهیم.


تحلیل قیمت بیت‌ کوین

همانطور که در تحلیل هفتگی گذشته انتظار داشتیم، بیت‌ کوین به سمت محدوده ۲۳ هزار دلار حرکت کرد، اما تلاشش برای عبور از این محدوده مقاومتی ناموفق ماند. حالا با عبور از فاز ریزشی شدید، بیت‌کوین در دوران بدون روند قرار گرفته است و سناریوی اصلی در این فاز حرکتی، برگشت به محدوده ۲۰ هزار دلار است.

ٰ

بررسی بیت‌کوین در تایم‌فریم پایین‌تر و همچنین داده‌های آنچین (On-chain) و بالا رفتن شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که احتمال رشد قیمتی این رمزارز را نیز باید در نظر داشت. در هر صورت برای هر دوی این سناریو‌ها باید منتظر تاییدیه روی چارت بمانیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۲۰ تیر ۱۴۰۱


تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم با اینکه توانست خودش را دوباره به بالای ۱۰۰۰ دلار برساند، ولی همچنان شرایط چارتی مناسبی ندارد. یک واگرایی و به همراه آن یک کنج نزولی در چارت این رمزارز در حال شکل‌گیری است که با تایید شدن آن‌ها احتمال ریزش دوباره اتریوم تا حدود ۹۰۰ دلار تقویت می‌شود. دیدگاه صعودی برای این رمزارز در کوتاه مدت وجود ندارد.

تحلیل قیمت اتریوم ۲۰ تیر ۱۴۰۱


تحلیل قیمت سولانا

سولانا در یک کانال نزولی حدودا ۲۵۰ روزه قرار دارد. در ماه گذشته این ارز دیجیتال بعد از برخورد با کف قیمتی توانست واکنش مثبتی را نشان دهد و کمی رشد کند. قیمت سولانا حالا در محدوده مقاومتی بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه‌اش قرار گرفته و با توجه به قدرت روند و وجود محدوده‌های مقاومتی دیگر سر راه این رمزارز، احتمال به وقوع پیوستن سناریوی نزولی برای آن بیشتر است.

تحلیل قیمت سولانا ۲۰ تیر ۱۴۰۱