ترید، سرمایه‌گذاری، استخراج و استیکینگ روش‌های مختلف کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستند. این روش‌ها یک نقطه ضعف مشترک دارند، اینکه به‌خاطر نوسان‌های قیمت ارزهای دیجیتال مختلف، هیچوقت نمی‌توان پیش‌بینی کرد که میزان درآمد حاصل از آن‌ها چقدر است.


استقراض یا وام‌دهی تتر روشی است که این نقطه ضعف را ندارد. وقتی تتر را وام می‌دهید، مشخص است که بعد از چه مدت چند دلار سود به دست می‌آورید و بر این اساس می‌توانید برای درآمدتان برنامه‌ریزی داشته باشید. این مزیت باعث شده بسیاری از افراد وام دهی تتر را به‌عنوان بهترین روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال معرفی کنند. در این مقاله از اکسبیتو، توضیح می‌دهیم وام دهی تتر چطور انجام می‌شود، چه مزیت‌هایی دارد و چطور می‌توانید بهترین پلتفرم برای استقراض این ارز دیجیتال را پیدا کنید.


تتر USDT؛ استیبل کوین مشهور

تتر USDT؛ استیبل کوین مشهور

تتر یک استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتال پشتوانه‌داری هستند که با دارایی‌های ارزشمندی مثل واحدهای پولی یا فلزات گرانبها پشتیبانی می‌شوند. پشتوانه تتر، دلار آمریکاست و تتر همیشه یک دلار قیمت دارد. می‌توان گفت تتر دلار بازار ارزهای دیجیتال است و به همین خاطر، تا این اندازه کاربرد دارد.


تریدرهای ارز دیجیتال از تتر به‌عنوان یک دارایی باثبات و برای مقابله با نوسان‌های بازار استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، وقتی قیمت یک توکن کاهش پیدا می‌کند، تریدرها برای پیشگیری از ضرر، توکن‌هایشان را می‌فروشند و به‌جای آن تتر می‌خرند؛ ازآنجایی‌که قیمت تتر همیشه ثابت است، دیگر میزان سرمایه‌شان کم نمی‌شود. همچنین وقتی روند قیمت یک توکن افزایشی است و به حد سود تعیین‌شده می‌رسد، تریدر برای خروج از بازار، توکن‌هایش را با تتر مبادله می‌کند تا در صورت پایان روند صعودی، سودی که به دست آورده از بین نرود.


وام تتر USDT چیست و چگونه کار می‌کند؟

وام تتر (USDT) به معنی قرض دادن تتر بر بستر بلاک چین اتریوم است. گیرندگان این وام‌ها در ازای دریافت وام تتر باید توکن‌هایی را که توسط پلتفرم‌های وام‌دهی تعیین می‌شود، به‌عنوان وثیقه سپرده‌گذاری کنند. وام‌دهندگان نیز در ازای وام‌دهی تترهایشان می‌توانند سود دریافت کرده و درآمد داشته باشند. به عبارت دیگر، وام دهی تتر مانند یک سپرده بانکی برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند، با این تفاوت که سود بیشتری نسبت به سپرده‌گذاری در بانک‌ها ارائه می‌دهد. مزیت دیگر وام دهی تتر نسبت به سپرده‌گذاری سنتی این است که شما می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت و کاغذبازی، توکن‌هایتان را برای وام دهی اختصاص دهید.


وام‌های تتر با استفاده از قراردادهای هوشمند ارائه می‌شوند. در این قرارداد هوشمند، وام‌گیرنده باید توکن‌های مورد تأیید پلتفرم وام‌دهی را به‌عنوان وثیقه قفل کند و بعد از آن، می‌تواند تترهای استقراضی را بگیرد. درصورتی‌که به هر دلیلی وام‌گیرنده نتواند وام خود را در مدت‌زمان تعیین‌شده تسویه کند، قرارداد هوشمند توکن‌های وثیقه را آزاد خواهد کرد تا قرض وام‌دهنده را بپردازد. این روش کار پلتفرم‌های وام دهی تتر، ریسک از دست رفتن دارایی‌های وام‌دهنده را به حداقل می‌رساند و یک روش ایمن برای کسب درآمد غیرفعال از بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.


چرا تتر USDT بهترین گزینه برای وام دهی است؟

چرا تتر USDT بهترین گزینه برای وام دهی است؟

سیستم وام‌دهی برای ارزهای دیجیتال مختلف وجود دارد؛ اما اکثر فعالان در این حوزه ترجیح می‌دهند در زمینه وام دهی تتر فعالیت داشته باشند. بیایید با ذکر یک مثال توضیح دهیم که چرا تتر بهترین ارز دیجیتال برای وام دهی است.


تصور کنید یک پلتفرم وام‌دهی به وام‌دهندگان، سالانه ۵ درصد سود می‌دهد. اگر شخصی در ابتدای سال یک اتر (ETH) را برای وام دادن در این پلتفرم سپرده‌گذاری کند، در آخر سال ۱.۰۵ اتر خواهد داشت. اگر اتر در طی این یک سال رشد قیمت داشته باشد، وام‌دهنده سود به دست می‌آورد، اما اگر نرخ اتر در طول سال ۴.۷۶ درصد یا بیشتر کاهش پیدا کند، وام‌دهنده ضرر کرده است.


اگر وام‌دهنده به‌جای یک ETH، هزار توکن USDT را به وام‌دهی اختصاص دهد، در پایان سال ۱۰۵۰ توکن تتر خواهد داشت. قیمت تتر در طول سال هیچ تغییری نکرده است و وام‌دهنده از همان ابتدا می‌دانست که در پایان سال چقدر سود به دست می‌آورد.


نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این مثال‌ها سایر شرایط مثل نرخ تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته نشده و توجه ما صرفا به نوسان‌های قیمت ارزهای دیجیتال بوده است. شما برای اینکه وام دهی تتر را به‌عنوان یک روش کسب درآمد انتخاب کنید، باید شرایط مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید.


برترین ویژگی‌های وام USDT کدامند؟

وام دهی USDT هم برای وام‌گیرندگان و هم برای وام‌دهندگان مزیت‌های بسیاری دارد. وام‌گیرندگان می‌توانند این دارایی‌ها را با نرخ بهره کم‌تر از وام بانکی دریافت کنند و برای دریافت آن نیازی به معرفی ضامن نخواهند داشت. آن‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از تتر، انواع مختلف دارایی‌های دیجیتال را خریداری کنند،‌ سود به دست آورند و سپس وام را تسویه کنند؛ با این کار سودی که از ترید به دست آورده‌اند، برایشان باقی می‌ماند.


مهم‌ترین ویژگی وام تتر (USDT) برای وام‌دهندگان، ایجاد یک مسیر امن برای کسب درآمد غیرفعال است. آن‌ها با این روش‌، سود بیشتری نسبت به سپرده‌گذاری اموال در بانک دریافت می‌کنند و بدون اینکه نیازی به ترید داشته باشند، می‌توانند از بازار ارزهای دیجیتال درآمد به دست آورند.


دریافت توکن‌های وثیقه از وام‌گیرندگان هم یک ویژگی مهم پلتفرم‌های وام دهی تتر است که باعث آسایش خاطر وام‌دهندگان می‌شود. با این روش، آن‌ها می‌دانند که حتی اگر وام‌دهنده توان بازپرداخت تترها را نداشته باشد،‌ آن‌ها توکن‌هایشان را از دست نمی‌دهند و راهی برای جبران ضرر دارند.


چگونه بهترین پلتفرم برای وام تتر را پیدا کنیم؟

چگونه بهترین پلتفرم برای وام تتر را پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین پلتفرم وام دهی تتر یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که باید بگیرید. در ادامه به ۴ نکته کلیدی اشاره می‌کنیم که هنگام انتخاب بهترین پلتفرم وام دهی تتر باید به آن‌ها توجه داشته باشید.


نرخ سودی که در ازای وام دهی تتر ارائه می‌دهند را بررسی کنید پلتفرم‌های وام دهی معمولا سودها را به‌صورت سالانه به وام‌دهندگان پرداخت می‌کنند و نرخ سودی بین ۲ تا ۱۰ درصد دارند. سپرده‌گذاری تتر برای وام دادن در پلتفرم‌هایی که سود کمی ارائه می‌دهند، صرفه اقتصادی ندارد؛ اما باید مراقب پلتفرم‌هایی که وعده سود بیشتر از ۱۰ درصد می‌دهند، باشید. ممکن است پلتفرم‌های نامعتبر برای فریب دادن سرمایه‌گذاران در ابتدا نرخ سود بالا پیشنهاد دهند، اما زمانی که موعد پرداخت می‌رسد، سودی به وام‌دهندگان نپردازند و حتی اصل دارایی‌هایشان را هم از آن‌ها بگیرند.


بررسی کنید که آیا توکن‌هایتان در پلتفرم قفل می‌شود یا خیر پلتفرم‌های مختلف استراتژی‌های گوناگونی در این زمینه دارند. در بعضی از پلتفرم‌های وام دهی، کاربرانی که می‌خواهند به‌عنوان وام دهنده مشارکت داشته باشند، باید توکن‌هایشان را برای مدت مشخصی قفل کنند، یعنی در این مدت اجازه برداشت تترهایشان را نخواهند داشت. بعضی از پلتفرم‌ها نیز دارایی‌ها را قفل نمی‌کنند و وام‌دهندگان هر زمان که بخواهند می‌توانند سرمایه‌شان را برداشت کنند.


بررسی کنید که آیا پلتفرم وام دهی به احراز هویت نیاز دارد یا خیر


بعضی از پلتفرم‌های وام دهی، به‌خصوص پلتفرم‌هایی که به‌صورت متمرکز کار می‌کنند، به احراز هویت نیاز دارند. پلتفرم‌های وام دهی که به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند، نیازی به احراز هویت ندارند و بیشتر مورد استقبال وام‌دهندگان هستند. در سیستم‌های بدون احراز هویت، تنها چیزی که بررسی می‌شود، مشروعیت تترهایی است که برای وام دهی ارائه می‌دهید؛ این بررسی هم به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیازی نیست که شما کار خاصی انجام دهید.


حداقل و حداکثر سپرده مورد نیاز برای وام دهی تتر را بررسی کنید


پلتفرم‌های مختلف حداقل و حداکثر مقدار مشخصی برای وام‌دهی تتر تعیین می‌کنند. باید ارزیابی کنید که آیا این مقادیر با میزان سرمایه‌ای که قصد دارید برای وام دهی اختصاص دهید، تناسب دارند یا خیر. بر اساس این موارد می‌توانید انتخاب کنید که کدام پلتفرم وام دهی برای شما مناسب است.


چگونه با وام دادن تتر USDT سود کسب کنیم؟.

چگونه با وام دادن تتر USDT سود کسب کنیم؟

اولین گام برای وام دهی تتر، خرید USDT است. صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو خدمات خرید تتر با ریال ایران را به شما ارائه می‌دهد. برای خرید تتر از اکسبیتو، تنها کافی است در این صرافی یک حساب کاربری بسازید، از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین، حسابتان را شارژ کرده و دستور خرید تتر را ثبت کنید. تراکنش خرید تتر خیلی سریع پردازش می‌شود و تترهای خریداری‌شده به کیف پول اکسبیتوی شما واریز خواهند شد. بعد از آن می‌توانید تترها را به سایر کیف پول‌ها یا آدرس‌های تعیین‌شده توسط پلت فرم‌های وام‌دهی انتقال دهید. برای وام دهی تتر (USDT) گام‌های زیر را پشت‌سر بگذارید:


1- یک پلتفرم وام دهی مناسب انتخاب کنید.


2- بر اساس نرخ سود و میزان سپرده خود محاسبات لازم را انجام دهید تا متوجه شوید از سرمایه‌تان چقدر سود به دست می‌آورید. بعضی از پلتفرم‌های وام دهی، ماشین حساب مخصوصی برای این کار دارند که میزان بازدهی را برایتان محاسبه می‌کند.


3- وارد فرایند پرداخت سپرده شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا حساب کاربری خود را بسازید.


4- پلتفرم مورد نظر یک آدرس به شما ارائه می‌دهد که باید تترهایتان را به آن آدرس ارسال کنید.


5- اکنون شما آماده کسب درآمد با وام دادن تتر هستید. از طریق حساب کاربری‌ای که در آن پلتفرم ساخته‌اید، می‌توانید میزان سود و اطلاعاتی را که درباره سپرده نیاز دارید، رهگیری کنید.


سخن پایانی


در این مقاله توضیح دادیم وام دهی تتر چیست و چطور انجام می‌شود. وام دهی یک سیستم درآمدی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند با هولدینگ و نگهداری ارزهای دیجیتالی چون تتر ارزش دارایی‌هایشان را در طول زمان حفظ کنند. وام دهی تتر به‌عنوان جایگزینی مناسب برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که تتر (USDT) ثبات قیمت دارد، بسیاری از وام‌دهندگان آن را به‌عنوان بهترین توکن برای وام دهی و کسب درآمد غیرفعال از این طریق می‌شناسند.