استخراج بیت کوین فرایند اعتبارسنجی اطلاعات در یک بلاکِ زنجیره بلوکی یا بلاک چین با تولید یک راه‌حل رمزنگاری است که با معیارهایی خاص مطابقت دارد. هنگامی‌ که راه‌حل درستی به دست آمد، پاداشی به شکل بیت کوین و کارمزد کار انجام‌شده به ماینرهایی که پیش از دیگران به راه‌حل رسیده‌اند، داده می‌شود. فرایند استخراج بیت کوین از جهاتی شبیه به استخراج فلزات گران‌بها از زمین است. به همین دلیل، آن را به‌عنوان استخراج بیت کوین می‌شناسند. هدف این مقاله کمک به خوانندگان برای انتخاب بهترین ماینر بیت کوین است. با گذشت زمان، پاداش استخراج بیت کوین کاهش می‌یابد. این روند پاداش تا زمانی که نهایتا 21 میلیون بیت کوین در گردش باشد، ادامه خواهد یافت. پس از رسیدن به این عدد، انتظار می‌رود که پاداش بیت کوین متوقف شده و استخراج‌کنندگان بیت کوین از طریق کارمزدی که برای کار انجام‌شده پرداخت می‌شود، درآمد داشته باشند.


برای درک چگونگی فرایند استخراج بیت کوین به مثال زیر توجه کنید. مثلا شما از دوستان خود می‌خواهید عدد مد نظرتان را که بین 1 تا 100 است، حدس بزنند. دوستان شما مجبور نیستند عدد دقیق را تشخیص دهند. آن‌ها فقط باید اولین کسانی باشند که عددی کمتر یا مساوی عدد شما را پیدا می‌کنند. اگر عدد مورد نظرتان 19 باشد و یکی از دوستان عدد 21، دیگری 55 و بعدی عدد 83 را بگویند، آن‌ها بازنده خواهند بود؛ زیرا همه آن‌ها عددی بیش از 19 را حدس زده‌اند. بااین‌حال، اگر دوست دیگری هنوز برای شما باقی‌مانده باشد و نفر بعدی عدد 16 را بگوید، او برنده می‌شود و بقیه فرصتی برای حدس زدن ندارند. کسی که 16 را پیدا کند، اولین کسی محسوب می‌شود که به عددی کمتر یا مساوی 19 دست یافته است.


در این مورد، عددی که انتخاب کرده‌اید، یعنی 19، نشان‌دهنده هش مورد نظری بوده که شبکه بیت کوین برای یک بلاک ایجاد می‌کند و پیش‌بینی‌های تصادفی دوستانتان، به‌مثابه حدس‌های استخراج‌کنندگان هستند.


استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین چیست؟

افراد برای کسب پاداش بیت کوین با استفاده از قدرت محاسباتی در فرایندی به نام «اثبات کار» (Proof-of-Work) رقابت می‌کنند. این فرایند به این دلیل نام‌گذاری شده است که فقط شرکت‌کنندگانی (معدنچی‌ها) که ثابت کرده‌اند منابع کافی (یعنی نیروی کار) را به این عرصه اختصاص داده‌اند، شانس برنده شدن جوایز را خواهند داشت. تقریبا هر 10 دقیقه، جوایز به یک «ماینر» برنده اعطا می‌شوند.


پاداش‌ها دو دسته هستند:


1_ «پاداش بلاک» که همان بیت کوینِ تازه استخراج‌شده است. در زمان نگارش این مقاله، پاداش بلوک 6.25 بیت کوین تعیین‌ شده؛ اما از اوایل ماه می 2024 به نصف کاهش می‌یابد، سپس چهار سال بعد دوباره نصف می‌شود و به همین ترتیب، این روند ادامه پیدا می‌کند.


2_ کارمزدهایی که با تمام تراکنش‌های بلاک فعلی مرتبط هستند. کاربران نهایی که مایل به انجام تراکنش باشند باید پاداشی را برای تراکنش خود در نظر بگیرند تا ماینرها برای دریافت این پاداش، تراکنش را در بلاک جدید ثبت کنند.


تاریخچه استخراج بیت کوین چیست؟

تاریخچه استخراج بیت کوین چیست؟

بیت کوین در دهه گذشته با توجه به محبوبیت و ارزش خود به یک نام آشنا تبدیل‌ شده است؛ اما همه‌چیز چگونه آغاز شد؟ پاسخ این سوال در استخراج بیت کوین نهفته است؛ فرایندی که امکان ایجاد بیت کوین‌های جدید را فراهم کرده و درعین‌حال، تراکنش‌های موجود در شبکه را نیز تایید می‌کند.


در روزهای اولیه پیدایش بیت کوین، استخراج فرایند نسبتا ساده‌ای بود که می‌توانست با استفاده از یک CPU معمولی کامپیوتر انجام شود. در آن زمان، پاداش استخراج موفقیت‌آمیز یک بلاک، 50 بیت کوین بود که تقریبا هیچ ارزشی نداشت. با افزایش ارزش بیت کوین، ماینینگ رقابتی‌تر شد و ماینرها برای استخراج کارآمدتر شروع به استفاده از GPU کردند.


در سال 2013، اولین ASICها به بازار معرفی شدند که کارایی و سرعت استخراج چشمگیری داشتند. این پیشرفت نقطه عطفی در استخراج بیت کوین بود و ماینینگ BTC را با استفاده از رایانه شخصی، برای افراد بسیاری چالش‌برانگیز کرد.


استخراج بیت کوین، علی‌رغم افزایش رقابت و پیچیدگی، همچنان یکی از جنبه‌های حیاتی شبکه بیت کوین است. فرایند ماینینگ به‌گونه‌ای طراحی‌ شده که این شبکه را از طریق اعتبارسنجی تراکنش‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های تقلبی ایمن نگه دارد. فرایند ماینینگ همچنین محدود بودن عرضه بیت کوین را تضمین می‌کند و انتظار می‌رود درنهایت تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود داشته باشند. همان‌طور که بیت کوین به تکامل خود ادامه می‌دهد، روند استخراج بیت کوین و تکامل بهترین ماینرهای بیت کوین نیز ادامه خواهد داشت.


چرا باید بیت کوین را استخراج کنیم؟

چرا باید بیت کوین را استخراج کنیم؟

استخراج بیت کوین جزء لازم و ضروری روش این شبکه برای رسیدن به اجماع در مورد وضعیت فعلی دفترکل است. این کار همچنین برای تقویت این شبکه در برابر حملات حیاتی محسوب می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، استخراج بیت کوین برای قادر ساختن افراد به انجام تراکنش‌های بیت کوین ایمن، اهمیت فراوانی دارد. برای درک این دلیل، بایستی با جزئیات بیشتری به نحوه عملکرد بیت کوین و بهترین ماینرهای بیت کوین نگاه کنیم.


شبکه بیت کوین یک دفترکل عمومی توزیع‌شده در سطح جهانی بوده که از فهرستی عظیم از تراکنش‌های دارای مُهر زمانی (دارای زمان دقیق انجام تراکنش) تشکیل‌ شده؛ به‌عنوان‌ مثال، یک ورودی دفتر می‌تواند نشان دهد که شخص A در ساعت 10 صبح روز دوشنبه 1 بیت کوین را برای شخص B ارسال کرده است. دفترکل تقریبا هر 10 دقیقه با افزودن «بلاک‌هایی» که فهرستی از تراکنش‌های جدید را شامل می‌شود، به‌روزرسانی خواهد شد. وجود دفترکل که به‌طور داوطلبانه توسط هزاران شرکت‌کننده، معروف به «نودها» ذخیره می‌شود، به تمام افراد اجازه می‌دهد تا وضعیت فعلی و تاریخچه کامل مالکیت بیت کوین را ببینند.


طراحی بیت کوین به‌گونه‌ای است که هیچ مرجع متمرکزی وجود ندارد که تصمیم بگیرد کدام تراکنش‌ها باید به بلاک‌های جدید اضافه شوند؛ بلکه وضعیت دفترکل (معروف به «حقیقت») به‌طور جمعی و از طریق هماهنگی توسط نودها مطابق با پروتکل بیت کوین به دست می‌آید. این تمرکززدایی چیزی است که به بیت کوین برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های آن را می‌دهد - یعنی مقاومت در برابر سانسور و عدم نیاز به مجوز.


اکثر نودها فقط تاریخچه دفترکل را ذخیره کرده، اعتبار تراکنش‌های جدید را طبق قوانین پروتکل تایید می‌کنند و بلاک‌های جدید تراکنش‌ها را به نودهای دیگر انتقال می‌دهند. به‌این‌ترتیب، وضعیت شبکه در سراسر جهان منتشر می‌شود تا اینکه تمام نودها اطلاعات یکسانی داشته باشند. در آن مرحله، یک «حقیقت» جدید در مورد اینکه چه کسی مالک چه چیزی است، وجود دارد.


⚠️نکته مهم این است که گروه کوچکی از نودها به نام ماینرها برای ایجاد هر بلوک جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند. حقیقت به‌روزشده در مورد اینکه چه کسی مالک چه چیزی است با یک ماینر که حق ایجاد یک بلاک جدید را به دست آورده، شروع می‌شود. کسب حق ایجاد یک بلاک جدید از طریق رقابتی به نام «اثبات کار» حل‌وفصل خواهد شد.

انواع استخراج بیت کوین کدام‌اند؟

انواع استخراج بیت کوین کدام‌اند؟

تاکنون برای استخراج بیت کوین روش‌های گوناگونی ابداع‌ شده‌اند. به‌احتمال‌زیاد، در آینده فناوری‌ها و نوآوری‌هایی جدید ظهور خواهند کرد تا این فرایند را کارآمدتر و پایدارتر کنند و درعین‌حال، نگرانی‌های مربوط به مصرف انرژی و تمرکز را نیز برطرف سازند. به‌هرحال، ما در اینجا به بیان برخی از مهم‌ترین شیوه‌های استخراج بیت کوین می‌پردازیم.


ماینینگ انفرادی (Solo mining)

در استخراج انفرادی، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، یک ماینر به‌طور مستقل فرایند استخراج را انجام می‌دهد. این ماینرهای انفرادی به‌هیچ‌وجه به هیچ شخص ثالثی وابسته نیستند؛ بلکه آن‌ها کامپیوترهای ماینینگ خود را به مشتریان کیف پول کریپتو بومی پیوند داده و بلوک‌ها را کشف می‌کنند.


اگر ماینرهای انفرادی کل فرایند استخراج را در شبکه تکمیل نمایند، مشوق قابل‌ توجهی دریافت خواهند کرد. علاوه‌بر این، استخراج انفرادی به‌شدت به قدرت دستگاه و هش ریت کلی شبکه بستگی دارد. بااین‌حال، در زمانی که پیچیدگی هش ریت کمتر بود، ماینرهای انفرادی سود مناسبی کسب می‌کردند. جدای از این، نوسانات ارزش کریپتو و هزینه‌های بالای برق نیز بر سودآوری تاثیر می‌گذارند.


⚠️امکان استخراج انفرادی و سودآوری بیش از همه به دو عنصر متکی است؛ قدرت دستگاه و سختی شبکه. نکته‌ای که در مورد استخراج انفرادی وجود دارد این است که یا یک ماینر راه‌حل داده‌های بلاک پیچیده را در یک بازه زمانی کوتاه دریافت می‌کند یا احتمال دارد که این کار سال‌ها طول بکشد.

اگرچه در استخراج انفرادی، یافتن بلاک‌ها دشوار است، اما می‌تواند بالاترین بازدهی را در طول زمان به کاربران ارائه دهد. بااین‌حال، این فرایند به عوامل متعددی بستگی دارد. بنابراین ماینرهای انفرادی باید شکیبایی خود را حفظ کنند. ازاین‌رو، توصیه می‌شود تا زمانی که مقدار زیادی قدرت دستگاه به دست نیاورده‌اید، از استخراج انفرادی خودداری کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که درحال‌حاضر ماینرها از FPGA به‌جای CPU یا GPU استفاده می‌کنند تا حداکثر قدرت را به دست آورند. ازاین‌رو باید تحقیقات کاملی در مورد هزینه‌ها و سودهایی که ممکن است با استخراج انفرادی به دست آورید، انجام دهید.


استخر استخراج (Pool mining)

استخر استخراج (Pool mining)

استخر ماینینگ در واقع گروهی از ماینرهای رمزنگاری هستند که قدرت‌های محاسباتی و منابع خود را برای افزایش شانس یافتن یک بلاک یا تکمیل استخراج کریپتو به کار می‌گیرند. اساسا اعضای یک استخر ماینینگ قدرت پردازش خود را ترکیب می‌کنند و هدفشان یافتن بلاک‌ها با در کمترین زمان است. درصورتی‌که بلاک را با موفقیت پیدا کنند، پاداش‌هایی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت خواهند کرد. علاوه‌بر این، سیستم مقدار پاداش را بر اساس درصد مشارکت آن‌ها در استخر بین اعضا توزیع می‌کند. علاوه‌بر این، باید توجه داشته باشید که یک عضو فقط زمانی پاداش می‌گیرد که اثبات کار تراکنش‌ها را نشان دهد.


استخراج ابری (Cloud mining)

ماینینگ ابری مکانیزمی برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. در این مکانیزم از قدرت رایانش ابری اجاره‌ای بدون نصب و اجرای مستقیم سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده می‌شود. شرکت‌های استخراج ابری به افراد اجازه می‌دهند تا حساب باز کنند و از راه دور با پرداخت هزینه در فرایند استخراج ارز دیجیتال شرکت نمایند. این امر کمک می‌کند تا استخراج برای شمار وسیع‌تری از مردم قابل‌دسترسی باشد؛ زیرا نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات یا پرداخت هزینه‌های مستقیم انرژی را کاهش می‌دهد.


ماینرهای ابری در یک استخر استخراج حضور دارند؛ جایی که کاربران مقدار مشخصی «قدرت دستگاه» را خریداری می‌کنند. هر شرکت‌کننده به‌نسبت میزان قدرت هش اجاره‌شده، سهمی از سود کسب خواهد کرد. استخراج ابری از رایانش ابری برای تولید ارزهای رمزپایه مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کند. رایانش ابری، به‌طور کلی، یکی از سریع‌ترین روندهای فناوری است که در آن خدمات محاسباتی مانند پردازش، ظرفیت سرور، خدمات پایگاه داده، نرم‌افزار و ذخیره‌سازی فایل از طریق فضای ابری قابل‌ دسترسی هستند. چنین شرکت‌هایی مانند پرداخت هزینه آب یا برق، بر اساس مصرف، هزینه می‌گیرند.


فرایند استخراج ستون فقرات برخی از بلاک چین‌های ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. استخراج فرایندی به حساب می‌آید که توسط آن تراکنش‌ها تایید و اضافه می‌شوند. همچنین وسیله‌ای است که از طریق آن کوین‌های جدید آزاد خواهند شد.


ماینر یا دستگاه استخراج بیت کوین چیست؟

ماینر یا دستگاه استخراج بیت کوین چیست؟

بیت کوین بر روی یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز یا دفترکل توزیع‌شده اجرا می‌شود که تراکنش‌های ارز دیجیتال را ذخیره می‌سازد. هنگامی‌ که رایانه‌های موجود در شبکه تراکنش‌ها را تایید و پردازش می‌کنند، بیت کوین‌های جدید ایجاد یا استخراج می‌شوند. این رایانه‌های شبکه یا ماینرها، تراکنش را در ازای دریافت پاداش بیت کوین پردازش می‌کنند.


استخراج‌کنندگان امروزه از ماشین‌های استخراج سفارشی به نام ASIC استفاده می‌نمایند که مجهز به تراشه‌های تخصصی برای استخراج سریع‌تر و کارآمدتر بوده و بهترین ماینر بیت کوین هستند. قیمت آن‌ها از چند صد دلار تا ده‌ها هزار دلار است. امروزه استخراج بیت کوین به‌قدری رقابتی شده که انجام آن تنها با به‌کارگیری به‌روزترین ASICها سودآور خواهد بود؛ اما حتی اگر جدیدترین دستگاه‌ها را هم در اختیار داشته باشید، به‌ندرت می‌توانید با استخر ماینینگ رقابت کنید.


در انتخاب ماینر به چه مواردی توجه کنیم؟

در انتخاب ماینر به چه مواردی توجه کنیم؟

انتخاب سخت‌افزار استخراج مناسب بر کارایی عملیات استخراج و بر سودآوری شما تأثیر می‌گذارد. سخت‌افزارهای ماینینگ باکیفیت می‌توانند هش ریت شما را به حداکثر و مصرف انرژی‌تان را به حداقل برسانند و این‌گونه منجر به یک فرایند استخراج مقرون‌به‌صرفه شوند.


ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب یک ماینر عبارت‌اند از؛ هش ریت آن (سرعتی که می‌تواند الگوریتم‌ها را حل کند)، مصرف انرژی و کارایی‌اش (نسبت مصرف انرژی به هش ریت).


مصرف انرژی (Energy Consumption)

رمز ارزها مشکل مصرف انرژی دارند. تخمین زده می‌شود که بیت کوین به‌تنهایی 127 تراوات ساعت (TWh) در سال مصرف می‌کند که از مصرف بسیاری از کشورها، از جمله نروژ، بیشتر است. در ایالات‌ متحده، گفته می‌شود که فعالیت ارزهای رمزنگاری‌شده سالانه بین 25 تا 50 میلیون تن CO2 منتشر می‌کند که برابر با انتشار سالانه سوخت دیزل مورد استفاده در راه‌آهن این کشور است. بنابراین کربن‌زدایی صنعت کریپتو برای دستیابی به یک آینده اقلیمی ایمن ضروری به نظر می‌رسد. مصرف انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین همواره منبع انتقاد بوده و برخی از تخمین‌ها حاکی از آن هستند که استخراج بیت کوین می‌تواند به‌اندازه تمام کشورها انرژی مصرف کند. علاوه‌بر این، تمرکز قدرت استخراج در میان چند استخر بزرگ ماینینگ، نگرانی‌هایی را در مورد تمرکززدایی شبکه بیت کوین ایجاد کرده است.


سرعت هش (Hash Speed)

سرعت هش (Hash Speed)

هش یک کد الفبایی-عددی (alphanumeric) بوده که به‌صورت تصادفی تولید می‌شود و هش کردن در واقع فرایند حدس زدن آن کد (یا تا حد امکان نزدیک به آن) است. هر حدس ارسالی توسط رایانه‌های روی شبکه اندازه‌گیری شده و نرخ هش یا هش ریت به تعداد تمام حدس‌هایی که در هر ثانیه در یک ماینر، یک استخر یا در کل شبکه رخ می‌دهد، اطلاق می‌شود. هش ریت اندازه‌گیری قدرت محاسباتی یک شبکه بلاک چین، گروه یا فرد است. هش ریت بر اساس تعداد حدس‌ها در هر ثانیه تعیین می‌شود. هش ریت بیت کوین یک مقدار عددی محاسبه‌شده است که تخمینی را از تعداد هش‌هایی که توسط استخراج‌کنندگان بیت کوین در تلاش برای حل بلاک فعلی بیت کوین یا هر بلاک معینی تولید می‌شود، بیان می‌کند. هش ریت شبکه جهانی بیت کوین یک مقدار محاسبه‌شده است و برحسب هش در ثانیه (H/s) اندازه‌گیری می‌شود. هش ریت فعلی بیت کوین 486.07 EH/s بوده که نشان‌دهنده هش ریت جهانی بیت کوین با سختی استخراج 73.20 T در ارتفاع بلوک 824635 است. برای شناسایی بهترین ماینر بیت کوین به ماینری نیاز دارید که بالاترین هش ریت ممکن را داشته باشد.


نوع ارز دیجیتال (Cryptocurrency Type)

فاکتور مهم بعدی در انتخاب بهترین ماینر کریپتو نوع رمز ارز است. برای این منظور سعی کردیم تا نظر کارشناسان مختلف را برای دو رمز ارز مطرح بیان کنیم. هر ارز دیجیتال از یک الگوریتم خاص پیروی کرده که با یکدیگر متفاوت‌اند. بنابراین، ابتدا ارز دیجیتالی را که می‌خواهید استخراج کنید، انتخاب نمایید و سخت‌افزار سازگار با الگوریتم را برگزینید. به‌عنوان‌ مثال، بیت کوین از الگوریتم SHA-256 پیروی می‌کند؛ درحالی‌که Kaspa از KHeavyHash استفاده کرده است.


انواع سخت‌افزار استخراج بیت کوین کدم‌اند؟

انواع سخت‌افزار استخراج بیت کوین کدام‌اند؟

انواع سخت‌افزار بیت کوین شامل موارد زیر هستند که پیش از آغاز ماینینگ، باید با آن‌ها آشنا شوید.


واحدهای پردازش مرکزی (CPUs)

برای معرفی انواع سخت‌افزار استخراج بیت کوین، اجازه دهید با CPU یا واحدهای پردازش مرکزی، شروع کنیم. CPU را می‌توان به‌عنوان مغز یک کامپیوتر در نظر بگیریم. استخراج با CPU شامل استفاده از پردازنده اصلی کامپیوتر برای اجرای نرم‌افزار استخراج و انجام محاسبات مورد نیاز است. اگرچه CPUها قدرت کمتری نسبت به GPU و ASIC دارند، اما تطبیق‌پذیری‌شان به آن‌ها امکان می‌دهد تا (از لحاظ نظری) تقریبا هر کوینی را استخراج کنند. این ویژگی خصوصاً در روزهای اولیه بیت کوین مفید بود؛ زمانی که شبکه شلوغی کمتری داشت و سطح دشواری نسبتا پایین بود.


واحدهای پردازش گرافیکی (GPUs)

GPU یا واحدهای پردازش گرافیکی، در ابتدا برای نمایش تصاویر و ویدئوها بر روی صفحه کامپیوتر طراحی‌ شده بودند. بااین‌حال، سخت‌افزار اختصاصی آن‌ها برای محاسبات پیچیده و همچنین قابلیت اجرای عملیات هم‌زمان، آن‌ها را برای ماینینگ مناسب می‌کند.


توانایی محاسباتی قوی GPU به آن‌ها تعادل بهینه‌ای بین عملکرد و هزینه می‌دهد. پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA و AMD پیشتاز این بسته هستند که به دلیل قدرت پردازش و کارایی انرژی برترشان مورد تحسین قرار گرفته‌اند. تطبیق‌پذیری آن‌ها همچنین امکان استخراج طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را فراهم کرده و آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از ماینرها تبدیل می‌کند.


آرایه‌های گیت قابل برنامه‌ریزی (FPGA)

شیوه استخراج FPGA در دنیای ارزهای دیجیتال یک روند نوظهور است که به‌دلیل کارآمد بودن در مقایسه با عملکرد استخراج GPU و CPU، روش استخراج سکه‌ها و توکن‌های مبتنی بر بلاک چین را تغییر می‌دهد. FPGA یک نوع از مدارهای دیجیتال خالی یکپارچه و منحصربه‌فرد است که در انواع مختلف فناوری استفاده می‌شود و در مقایسه با سخت‌افزار واحد پردازش گرافیکی (GPU) هش ریت بالاتری دارد و مقادیر توان و برق کمتری مصرف می‌کند. FPGAها قابل برنامه‌ریزی در میدان هستند، یعنی پس‌ازاینکه مشتری FPGA را خریداری کرد، می‌تواند برای رفع هر نیاز محاسباتی آن را سفارشی و شخصی‌سازی‌ کند.


مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASICs)

اوج سخت‌افزار استخراج کریپتو، ASIC است. این دستگاه‌ها که به‌صورت سفارشی برای استخراج ارزهای دیجیتال خاص طراحی‌ شده‌اند، قدرت محاسباتی بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و از نظر بسیاری بهترین ماینر بیت کوین هستند. آن‌ها از نظر سرعت و کارایی در انجام کار از CPU و GPU بسیار پیشی می‌گیرند. سری Antminer Bitmain یکی از مشهورترین ASICها در عرصه استخراج رمزنگاری است که راه‌حل‌هایی که برای انواع ارزهای دیجیتال بهینه‌شده‌اند را ارائه می‌دهد. سرعت و کارایی این دستگاه‌ها آن‌ها را برای ماینرهای مصمم که خواهان به حداکثر رساندن سود هستند، بسیار مطلوب می‌کند.


بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین کدام‌اند؟

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین کدام‌اند؟

شما چه یک ماینر باتجربه کریپتو باشید و چه تازه‌واردی که تنها به‌دنبال یک نقطه ورود برای استخراج ارز دیجیتال هستید، هنگام مقایسه ماشین‌های ماینینگ کریپتو، بایستی عوامل حیاتی شامل کارایی در مقابل قیمت، تاثیر هش ریت ماشین استخراج بر عملکرد، مصرف انرژی و سودآوری و جنبه‌های دیگر مانند هزینه‌های برق و نیازهای فردی را در نظر بگیرید. همیشه قبل از انجام هرگونه فعالیت رمزنگاری، ازجمله استخراج، تحقیقات خود را انجام دهید. در پاسخ به این سوال که بهترین ماینر بیت کوین کدام است باید گفت به پیشنهاد منابع علمی، Bitmain Antminer S19 XP Hydro (255th) ،AntMiner S19 Pro و MicroBT بهترین ماینر بیت کوین هستند. CGMiner و BFGMiner نیز به‌دلیل ماهیت منبع‌باز، توسعه فعال و سازگاری با سخت‌افزارهای مختلف استخراج، از محبوب‌ترین گزینه‌های دستگاه‌های استخراج بیت کوین به حساب می‌آیند. علاوه‌بر این‌ها این گزینه‌ها انعطاف‌پذیری و کنترل بر روی تنظیمات ماینینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.


سخن پایانی


استخراج بیت کوین فرایندی پرهزینه و آسیب‌رسان به محیط‌زیست محسوب می‌شود. طی سال‌های گذشته و همگام با پیشرفت فناوری استخراج بیت کوین دستخوش تغییرات بنیادین شده است. شیوه‌هایی که در گذشته برای استخراج به کار می‌رفتند امروزه تقریبا منسوخ هستند و احتمال فراوان می‌رود که در آینده شیوه‌های نوین دیگری که دوستدار محیط‌زیست باشند، برای استخراج بیت کوین عرضه شوند.