در عصر تکنولوژی امروز همه ما ساعاتی از شبانه‌روز را به وب گردی اختصاص می‌دهیم. وب یک بستر ایده‌آل و جذاب است که فضای لازم برای توسعه نرم‌افزارها را فراهم کرده است. برنامه‌های وب پیشرو (PWA) از جمله تکنولوژی‌های مدرنی هستند که با استفاده از فناوری‌های وب ساخته شده‌اند و به کاربران کمک می‌کنند که راحتی را تجربه کنند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید به‌صورت آفلاین و در هر مکان و زمانی به وب سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید. در این مقاله نحوه نصب PWA روی مک و دسکتاپ را برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر قصد استفاده از برنامه PWA را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی اکسبیتو همراه باشید.


PWA چیست؟

PWA چیست؟

PWA مخفف Progressive Web Apps است که اصطلاحا در فارسی برنامه وب پیشرو نامیده می‌شود. PWA به برنامه‌هایی گفته می‌شود که با استفاده فناوری‌های پلتفرم وب ساخته شده‌اند اما به‌صورت تعاملی کار نمی‌کنند. به عبارتی این برنامه‌ها از طریق مرورگر وب قابل دسترس هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید. PWA جایگزین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های سنگین گذشته است و به شما این امکان را می‌دهد که با ورود به یک وب سایت تمام نیازهای روزمره خود را انجام دهید.


در واقع برنامه‌های پیشرو یک سرویس نرم‌افزاری پیشرفته هستند که شما را از دانلود و نصب فایل‌های سنگین بی نیاز می‌کنند. شما می‌توانید از PWA به‌صورت آفلاین نیز استفاده کنید و عملیات مورد نیاز خود را روی آن اجرا کنید. دقت داشته باشید که این برنامه‌ها سرعت بارگذاری بسیار زیادی دارند و به‌راحتی با دستگاه‌ها و برنامه‌های نصب شده سازگار می‌شوند. از بهترین برنامه‌های وب پیشرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • Exbito

  • Starbucks

  • Alibaba

  • Medium

  • Forbes

  • Pinterest

  • Uber

  • Spotify

آموزش نصب صرافی ارز دیجیتال روی دسکتاپ

برنامه‌های وب پیشرو قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که زیاد با وب سروکار دارید باید نحوه نصب و استفاده از PWA را یاد بگیرید. امروزه مرورگرهای کروم و مایکروسافت اج به‌طور کامل از این برنامه‌ها پشتیبانی می‌کنند. به همین جهت شما کار چندان سختی برای نصب برنامه‌های PWA نخواهید داشت. فرآیند نصب برنامه پیشرو در مرورگرهای ذکر شده تقریبا یکسان است. در این بخش نحوه نصب برنامه اکسبیتو روی دسکتاپ را برای شما شرح می‌دهیم.


1- وارد سایت اکسبیتو شوید


آموزش نصب اکسبیتو روی دسکتاپ

ابتدا وارد گوگل کروم یا مایکروسافت اج شوید و وارد برنامه وب اکسبیتو شوید. اگر ورود به سیستم اجباری است بهتر است که وارد سایت شوید.


2- روی گزینه install کلیک کنید


آموزش نصب اکسبیتو روی دسکتاپ

در کنار سایت اکسبیتو یک نماد پنجره مانند همراه با علامت + را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه شما با گزینه install مواجه خواهید شد. در این مرحله باید روی آن کلیک کنید تا برنامه نصب شود. اگر این گزینه برای شما نمایش داده نشد کافی است که روی کادر سه گزینه موجود در سمت راست کلیک کنید. سپس باید گزینه apps را انتخاب کنید و گزینه install this site as an app را بزنید.


3- فرآیند نصب را اجرا کنید


آموزش نصب اکسبیتو روی دسکتاپ

اکنون با اعلان نصب برنامه رو‌به‌رو خواهید شد. در این اعلان به شما گفته می‌شود که در حال نصب اکسبیتو هستید تا بتوانید کارهای خود را به‌راحتی انجام دهید. شما می‌توانید برنامه را در taskbar ویندوز خود پین کنید تا دسترسی آسان‌تری به برنامه داشته باشید. روی گزینه install کلیک کنید.


حال از شما خواسته می‌شود که تنظیمات مربوط به نصب برنامه را بررسی کنید. شما می‌توانید مجوز پین برنامه داخل taskbar یا باکس استارت ویندوز را صادر کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که یک شورتکات برای برنامه ایجاد شود یا برنامه به‌صورت خودکار اجرا شود. سپس روی گزینه allow کلیک کنید تا برنامه نصب شود.


آموزش نصب اکسبیتو روی دسکتاپ

پس از تکمیل نصب برنامه اکسبیتو، می‌توانید آن را اجرا کنید و به‌راحتی از آن استفاده کنید.


آموزش نصب صرافی ارز دیجیتال روی مک

در این بخش می‌خواهیم نحوه نصب PWA اکسبیتو روی مک را به شما آموزش دهیم. فرآیند نصب برنامه وب پیشرو در مک همانند نسخه دسکتاپ است و به چند دقیقه وقت نیاز دارد. برای این کار لازم است که به‌صورت زیر عمل کنید:


  • برنامه وب اکسبیتو را در مرورگر کروم یا مایکروسافت اج باز کنید.

  • روی دکمه نصب موجود در نوار آدرس کلیک کنید.

  • سپس روی گزینه install کلیک کنید تا برنامه مورد نظر نصب شود.

پس از نصب برنامه وب پیشرو اکسبیتو، بدون نیاز به باز کردن سایت و وارد شدن به آن می‌توانید نیازهای خود را را با اجرای برنامه برطرف کنید.


سخن پایانی


برنامه‌های وب پیشرو (pwa) به برنامه‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از فناوری وب ساخته می‌شوند. این برنامه‌ها همانند برنامه‌های بومی عمل می‌کنند و شما می‌توانید با نصب آن‌ها یک پنجره شخصی روی رایانه خودتان ایجاد کنید. برنامه‌های PWA سرعت بارگذاری بالایی دارند و همانند برنامه‌های معمولی عمل می‌کنند. شما می‌توانید به‌صورت آفلاین نیز به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید و نیازهای خود را برطرف کنید. در این مقاله نحوه نصب اپ اکسبیتو روی مک و دسکتاپ را برای شما شرح دادیم تا به راحتی از آن استفاده کنید و سرعت خود را بالا ببرید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.