غیرممکن است که شما در بازار کریپتو فعالیت کنید و به تتر (USDT) نیازی نداشته باشید. آن‌قدر این استیبل کوین جایگاه مهمی در دنیای رمز ارزها دارد که اغلب سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و کاربران امور مالی غیرمتمرکز به‌طور مداوم از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال، لازمه‌ی به‌کارگیری تتر، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن است؛ چراکه تنها با چنین ابزاری، می‌توانید USDTهای خود را ذخیره، ارسال و دریافت کنید.


علاوه‌بر آن، امن کردن کیف پول تتر نیز اهمیت زیادی دارد؛ یعنی شما باید یاد بگیرید که با افزودن آیتم‌های امنیتی به ولت خود، ایمنی دارایی‌هایتان را افزایش دهید. ازاین‌رو، در این مقاله از اکسبیتو، قصد داریم که نحوه امن کردن کیف پول تتر را به شما آموزش دهیم.


کیف پول تتر USDT چیست؟

کیف پول تتر USDT چیست؟

تتر (Tether)، با نماد اختصاری USDT، سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است؛ به همین خاطر، تمام کیف پول‌های کریپتویی از آن پشتیبانی می‌کنند. یک ولت ارز دیجیتال ابزاری است که امکان ذخیره‌سازی توکن‌ها و کوین‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در واقع، USDTهای شما بر روی بلاک چین ذخیره می‌شوند و بابت این ذخیره‌سازی، شما یک کلید خصوصی دریافت می‌کنید. این کلید خصوصی آدرس دارایی شما بر روی دفترکل توزیع‌شده است. سپس، کیف پولتان کلیدهای خصوصی شما را به‌صورت ایمن ذخیره خواهد کرد. ازاین‌طریق، یک ولت رمز ارزی امکان تعامل با بلاک چین را برایتان فراهم می‌کند و شما می‌توانید به ارسال، دریافت و ذخیره‌ توکن‌های خود اقدام کنید. علاوه‌بر آن، احتمال دارد که یک کیف پول تتر امکانات دیگری را نیز به شما ارائه دهد. برای مثال، استیکینگ، وام‌دهی، سواپ و معامله USDT برخی از این امکانات هستند.


در همین راستا، کیف پول اکسبیتو یک ولت ایرانی ایمن و کاربردی است که امکان ذخیره‌سازی تتر را نیز برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این کیف پول تتر، علاوه‌بر ذخیره‌سازی USDT، شما می‌توانید این استیبل کوین را با 3 روش «خرید و فروش محدود»، «خرید و فروش فوری» و «سواپ» معامله کنید. کیف پول اکسبیتو امنیت بسیار بالایی دارد و از تمام شبکه‌های انتقال USDT پشتیبانی می‌کند؛ به‌این‌ترتیب، با این ولت، شما به‌راحتی قادر خواهید بود که از مزایای این استیبل کوین محبوب بهره‌مند شوید.


چگونه کیف پول تتر خود را امن کنیم؟

چگونه کیف پول تتر خود را امن کنیم؟

در دنیای کریپتو، کلاهبرداری رواج بسیاری دارد و تبهکاران زیادی سعی می‌کنند که به دارایی‌های شما دسترسی پیدا کنند. فرقی نمی‌کند که شما حرفه‌ای باشید و یا اینکه یک کاربر مبتدی به حساب بیایید، بلکه افزایش امنیت دارایی‌ها، برای همگان ضروری است. به همین خاطر، قصد داریم که در این بخش، نکاتی را به شما آموزش دهیم تا به‌وسیله‌ی آن‌ها، امنیت کیف پول تتر خود را بالاتر ببرید.


کیف پولی با پروتکل امنیتی قوی انتخاب کنید

اگر به‌دنبال دانلود یا خرید یک کیف پول کریپتویی جدید هستید، باید به ویژگی‌های مختلف ولت‌های موجود توجه کنید. یکی از نکات مهم در این زمینه، توجه به پروتکل امنیتی کیف پول است. ازآنجایی‌که وظیفه اصلی یک ولت تتر محافظت از دارایی‌های شما محسوب می‌شود، پس امنیت آن باید اولویت اول شما باشد. برای اینکه یک کیف پول بتواند از توکن‌ها و اطلاعات تراکنش‌های شما به‌خوبی محافظت کند، باید به‌دنبال یک ولت با رتبه امنیتی خوب (good security rating) بگردید.


در ابتدا، می‌توانید درباره کیف پول مورد علاقه خود تحقیق کنید. ببینید که این گزینه از ویژگی‌های امنیتی، مانند احراز هویت دومرحله‌ای و یا شناسایی بیومتریک، بهره می‌برد یا خیر. این موارد هک کردن ولت شما را بسیار دشوار می‌کنند. همچنین، سراغ ولتی بروید که از آخرین فناوری رمزنگاری روز دنیا برخوردار باشد. روش‌های رمزنگاری پیشرفته اطلاعات شما را از دسترس مجرمان دور نگه می‌دارند.


علاوه‌بر آن، نظرات کاربران دیگر را در مورد کیف پول مد نظرتان مطالعه کنید. ببینید که سایر افراد درباره ویژگی‌های امنیتی آن و تجربه کاربری‌شان به چه نکاتی اشاره کرده‌اند. ازاین‌طریق، اطلاعات خوبی را در مورد یک کیف پول تتر به دست خواهید آورد.


⚠️یکی از نکات مهم در زمینه ارتقای پروتکل امنیتی ولت تتر، به‌روزرسانی آن است. اصولاً چنین ولت‌هایی مدام خود را در برابر خطرهای جدید ارتقا می‌دهند؛ بنابراین، شما با نصب آخرین نسخه آن‌ها، امنیت دارایی‌هایتان را افزایش خواهید داد. توجه داشته باشید که نکات امنیتی، ارکان اصلی یک کیف پول USDT هستند.

احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید

احراز هویت دومرحله‌ای، برای محافظت از دارایی‌هایتان، اهمیت بسیار زیادی دارد و یک لایه امنیتی ویژه به کیف پولتان اضافه می‌کند. در واقع، احراز هویت دومرحله‌ای می‌تواند شامل اثر انگشت یا ارسال کد به تلفن همراه باشد و ازاین‌طریق، دسترسی به حساب کاربری شما را دشوارتر خواهد کرد. به‌این‌تریب، حتی اگر کسی رمز ورود شما را پیدا کند، باز هم نمی‌تواند وارد کیف پولتان شده و تترهایتان را به سرقت ببرد.


فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای بسیار ساده است. برای مثال، در کیف پول اکسبیتو، فقط باید به بخش تنظیمات حساب کاربری بروید و ویژگی‌های امنیتی بیشتری را برای اکانت خود در نظر بگیرید. با این روش، هربار که قصد ورود به کیف پولتان را داشته باشید، یک رمز عبور یکبارمصرف به شماره تلفن شما ارسال خواهد شد.


اگرچه احتمال دارد که این روش، فرایند ورود به حساب کاربری را برای شما دشوار کند، اما باید بدانید که افزودن یک لایه امنیتی بیشتر، ارزش تحمل این سختی را دارد. از طرفی، تقریباً می‌توان گفت که اغلب سرویس‌های آنلاین مالی از احراز هویت دومرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند و این مسئله برای شما یک مزیت به حساب می‌آید. پس، برای فعال‌سازی این ویژگی درنگ نکنید و کار را به فردا نیندازید.


یک رمز عبور پیچیده و طولانی در نظر بگیرید

یک رمز عبور پیچیده و طولانی در نظر بگیرید

همه کاربران کریپتو در معرض خطر هک هستند؛ اما آن دسته از افرادی که به گشت‌و‌گذار در اینترنت می‌پردازند، بیشتر مورد حمله مجرمان سایبری قرار می‌گیرند. ازآنجایی‌که این مجرمان در وب‌سایت‌های مختلف، شکاف‌های امنیتی را شناسایی می‌کنند، از همین شکاف‌ها برای نفوذ به سیستم شما استفاده خواهند کرد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای محافظت از اطلاعات و دارایی‌ها در مقابل چنین دستبردهایی، تنظیم یک رمز عبور پیچیده و طولانی است. چنین رمز پیچیده‌ای، کار را برای مجرمان دشوار کرده و امکان شکستن پسورد را کاهش می‌دهد. به همین منظور، باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها را برای رمز خود در نظر بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که هرگز عبارات قابل پیش‌بینی، مانند شماره تلفن، سال تولد و... را انتخاب نکنید. علاوه‌بر آن، استفاده از رمزهای عبور سایر حساب‌های کاربری‌تان نیز کار اشتباهی است. اگرچه این روش، کار را برای شما ساده می‌کند، اما اگر هکری بتواند یکی از حساب‌های شما را هک کند، قادر خواهد بود که به سایر اکانت‌های شما هم دسترسی داشته باشد. پس، همیشه یک پسورد منحصربه‌فرد و پیچیده را در نظر بگیرید. از طرفی، می‌توانید از یک نرم‌افزار «مدیر رمز عبور» (Password Manager) نیز برای این منظور بهره ببرید. معمولاً این نرم‌افزارها رمزهای پیچیده‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنند و همچنین، از پسوردهای شما نیز در محلی امن نگهداری خواهند کرد.


به‌طور مرتب از کیف پول خود پشتیبان‌گیری کنید

به‌طور مرتب از کیف پول خود پشتیبان‌گیری کنید

برای محافظت از تترهای خود، باید تمام تدابیر امنیتی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای محافظت از توکن‌هایتان، پشتیبان‌گیری (Backup) مداوم از ولت کریپتویی است. بیایید اهمیت این موضوع را به‌دقت بررسی کنیم. در واقع، کیف پول ارز دیجیتال محلی برای ذخیره‌سازی آنلاین یا آفلاین رمز ارزهای شما است. به همین خاطر، اگر امکان دسترسی به ولت خود را نداشته باشید، عملاً رمز ارزهایتان را از دست خواهید داد. برای مثال، اگر رمز عبورتان را فراموش کنید، با نقص سخت‌افزاری مواجه شوید و یا اینکه مورد یک حمله سایبری قرار بگیرید، احتمال دارد که دیگر نتوانید به کیف پولتان وارد شوید.


با پشتیبانی‌گیری مداوم از ولت خود، یک نسخه بک‌آپ از کلیدهای خصوصی‌تان در اختیار خواهید داشت. به‌این‌ترتیب، اگر با حمله هکرها روبه‌رو شوید، با استفاده از نسخه پشتیبان، می‌توانید دوباره تترهای خود را بازیابی کنید.


پشتیبان‌گیری از کیف پول کار دشواری نیست؛ فقط باید وارد تنظیمات ولت شوید و گزینه بک‌آپ را انتخاب کنید. ازاین‌طریق، یک فایل حاوی کلیدهای خصوصی را دریافت خواهید کرد. این فایل را می‌توانید بر روی یک سرویس ذخیره‌سازی ابری و یا جای امنی از هارد دیسک خود نگهداری کنید.


البته به‌طور مداوم باید نسخه پشتیبان را مورد آزمایش قرار دهید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند؛ وگرنه احتمال دارد که در زمانی حیاتی، بفهمید که بک‌آپ کیف پولتان خراب است. پس، باید برای تهیه بک‌آپ و آزمایش آن وقت صرف کنید و برای این فرایند اهمیت قائل شوید.


کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید

کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید

در هنگام سرمایه‌گذاری و یا انجام معاملات ارز دیجیتال، باید احتیاط لازم را به خرج دهید. یکی از مهم‌ترین اقدامات، در این زمینه، ایمن نگه داشتن کلیدهای خصوصی است. اصولاً کیف پول‌های غیرحضانتی، کلیدهای خصوصی را به‌صورت رمز عبوری کاربرپسند، در اختیار خود شما می‌گذارند. بنابراین، کلیدهای خصوصی‌تان همان رمز عبور شما محسوب می‌شوند. برای مثال، تراست ولت این کلیدها را به‌صورت رمز عبوری 12 کلمه‌ای درمی‌آورد.


هرکسی که به کلیدهای خصوصی شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند دارایی‌های شما را به سرقت ببرد. این اتفاق ناگوار برای کاربران ایرانی زیاد رخ می‌دهد. برای مثال، اگر شما کلیدهایتان را در دفترچه یادداشت تلفن همراهتان ذخیره کنید و در همین گوشی، یک فیلترشکن تقلبی داشته باشید، احتمال دارد که ارائه‌دهندگان آن فیلترشکن، به کلیدهای شما دسترسی پیدا کنند.


روش‌های مختلفی برای محافظت از این کلیدها وجود دارند. به همین منظور، یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری تتر است. این ولت‌ها کلیدهای خصوصی را به‌صورت آفلاین ذخیره‌سازی می‌کنند و جلوی دسترسی هکرها به آن‌ها را می‌گیرند. این کیف پول‌ها امنیت بسیار بالایی دارند، اما ازآنجایی‌که کار با آن‌ها کمی دشوار است، به کاربران مبتدی توصیه نمی‌شوند.


همچنین، می‌توانید از یک پلتفرم دیجیتال امن، مانند نرم‌افزار مدیر رمز عبور، بهره ببرید. در انتخاب چنین پلتفرمی نیز باید به ویژگی‌های امنیتی توجه داشته باشید تا سارقان به پسوردهای شما دسترسی پیدا نکنند. در نهایت، مهم‌ترین نکته در این زمینه هوشیاری و اهمیت دادن به نکات ایمنی است. در نتیجه، هیچ‌وقت کلیدهای خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید و همچنین، مطمئن شوید که برای کیف پول تتر خود، ویژگی‌های امنیتی مضاعفی را در نظر گرفته‌اید.


اگر به همه این نکات توجه داشته باشید، خیالتان بابت خرید و فروش تتر و سایر رمز ارزها راحت خواهد بود و می‌توانید با اطمینان بیشتری در بازار کریپتو به فعالیت بپردازید.


سخن پایانی


روزبه‌روز بر شهرت تتر (USDT) افزوده می‌شود و کاربران کریپتو نسبت به این استیبل کوین اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند. هرکسی که از USDT در زمینه‌های مختلفی، مانند سرمایه‌گذاری، وام‌دهی، استیکینگ، معامله‌گری و... استفاده می‌کند، به یک کیف پول تتر نیز نیاز خواهد داشت. ولت تتر ابزاری برای ذخیره‌سازی توکن‌های کاربران است و امکان تعامل با بلاک چین را فراهم می‌کند. نکات مختلفی در هنگام انتخاب یک کیف پول تتر اهمیت دارند و در این میان، ویژگی‌های امنیتی از همه مهم‌تر هستند. علاوه‌بر مزایای امنیتی خود ولت، کاربران نیز باید برخی نکات را رعایت کنند، تا سارقان اینترنتی به دارایی‌هایشان دسترسی نداشته باشند. به همین منظور، شما با انجام چند اقدام ساده، می‌توانید ایمنی ولت USDT را افزایش دهید و با خیال راحت در دنیای گسترده رمز ارزها به فعالیت بپردازید.