در سال‌های اخیر، استیبل کوین‌ها (Stablecoins) محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند؛ به‌طوری که تتر (USDT) به سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا، بعد از بیت کوین و اتریوم، تبدیل شده است. این رمز ارز در زمینه‌های گسترده‌ای کاربرد دارد و روزانه در حجم بالایی معامله می‌شود. بااین‌حال، لازمه‌ی به‌کارگیری تتر و یا سرمایه‌گذاری روی آن، در اختیار داشتن یک کیف پول مناسب است. تقریباً اغلب ولت‌های موجود در بازار از USDT پشتیبانی می‌کنند؛ اما ضروری است که همه‌ی کاربران کیف پولی را متناسب با نیازهای خود برگزینند. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، به‌سراغ انواع کیف پول تتر رفته‌ایم تا شما را در انتخاب بهترین ولت USDT راهنمایی کنیم.


تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) چیست؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT استیبل کوینی با پشتوانه‌ی ارزهای فیات است که هر واحد آن قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. این رمز ارز، در سال 2014، بر روی لایه اومنی شبکه بیت کوین راه‌اندازی شد. بااین‌حال، استقبال گسترده‌ی فعالان کریپتو از تتر، بنیان‌گذاران این پروژه را بر آن داشت تا USDT را بر روی شبکه‌های مختلفی ایجاد کنند. به‌این‌ترتیب، دسترسی کاربران به این ارز دیجیتال افزایش یافت و امروزه در زمینه‌های مختلفی، مانند معاملات، سرمایه‌گذاری، وام‌دهی، استیکینگ و... کاربرد دارد.


کیف پول تتر (Tether Wallet) چیست؟

کیف پول تتر به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که توکن‌های USDT را ذخیره‌سازی کنند. کاربران با توجه به نیاز خود، می‌توانند به‌سراغ یکی از انواع نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ولت تتر بروند. در ضمن، این کیف پول‌ها به‌عنوان ابزاری برای ارسال و دریافت توکن‌ها، از طریق بلاک چین، نیز عمل می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که توکن‌های شما داخل کیف پول قرار نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها روی زنجیره‌ی بلوکی هستند و ولت شما صرفاً وظیفه‌ی محافظت از کلید خصوصی یا آدرس ارزهایتان در یک بلوک مشخص را بر عهده دارد.


علاوه‌بر موارد ذکرشده، کیف پول تتر می‌تواند قابلیت‌های دیگری را نیز به شما ارائه دهد. برای مثال، برخی از ولت‌ها با نرم‌افزارهای کاربردی دیگر ادغام می‌شوند و یا اینکه گزینه‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری را در اختیارتان می‌گذارند. بنابراین، در انتخاب کیف پول تتر باید به نیازهای خود و امکانات ولت مورد نظر توجه داشته باشید.


یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با کیف پول تتر، حضانتی (Custodial) و غیرحضانتی (Non-custodial) بودن آن است. ولت‌های حضانتی کلیدهای خصوصی‌تان را نزد خودشان نگه می‌دارند و شما باید به نهاد صادرکننده‌ی کیف پول، در این زمینه، اعتماد کنید. در عوض، ولت‌های غیرحضانتی مدیریت کلیدهای خصوصی را به خود کاربران واگذار می‌کنند و این افراد مسئول محافظت از کلیدها خواهند بود.


چرا به کیف پول تتر (Tether Wallet) نیاز داریم؟

چرا به کیف پول تتر (Tether Wallet) نیاز داریم؟

حالا که با کیف پول تتر آشنا شدید، باید ببینیم که چرا سرمایه‌گذاران به یک ولت USDT مناسب نیاز دارند. اصولاً دلایل اصلی این موضوع عبارت‌اند از:


  • ایمنی سرمایه‌گذاری: اصلی‌ترین علت استفاده از ولت تتر، ایمن نگه داشتن توکن‌ها است. خصوصاً هرچه میزان سرمایه‌گذاری شما بیشتر باشد، به یک کیف پول مطمئن‌تر نیاز دارید.

  • ارسال و دریافت: کیف پول تتر به شما اجازه می‌دهد که USDT را به آدرسی دیگر انتقال دهید و یا اینکه این رمز ارز را دریافت کنید.

  • کسب درآمد: برخی از ولت‌های USDT قابلیت سرمایه‌گذاری را به شما ارائه‌ می‌دهند. به‌این‌ترتیب، از داخل خود کیف پول و یا اتصال آن به پلتفرمی دیگر، می‌توانید از دارایی‌تان سود هم به دست بیاورید.

  • معاملات: بسیاری از کیف پول‌ها گزینه‌های معاملاتی را هم در اختیار کاربران می‌گذارند و ازاین‌طریق، بدون نیاز به پرداخت کارمزد انتقال، می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

بهترین کیف پول تتر (Tether Wallet) کدام است؟

بهترین کیف پول تتر (Tether Wallet) کدام است؟

حالا که با کیف پول تتر آشنا شدید، باید به‌سراغ بررسی بهترین ولت‌های USDT برویم تا شما بتوانید گزینه‌ی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. به همین خاطر، در این بخش، بهترین کیف پول‌های تتر را به شما معرفی خواهیم کرد.


بست ولت (Best Wallet)

بست ولت (Best Wallet) یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود که به‌تازگی راه‌اندازی شده و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. این کیف پول تتر غیرحضانتی بوده و کنترل کلیدهای خصوصی را به خود کاربران واگذار می‌کند. بست ولت با پشتیبانی از شبکه‌های اصلی اتریوم، پالیگان و زنجیره‌ی هوشمند بایننس، قابلیت همکاری میان‌زنجیره‌ای را فراهم کرده است. همچنین، این کیف پول با تمرکز بر بازار و روندهای قیمتی طراحی شده و به‌طور مداوم اخبار صنعت، احساسات معامله‌گران و رویدادهای مهم را به اطلاع کاربران می‌رساند.


یکی از ویژگی‌های جالب بست ولت، معرفی پروژه‌های آتی کریپتو است تا سرمایه‌گذاران از فرصت‌های خوب درآمدزایی غافل نشوند. از طرفی، این کیف پول با صرافی غیرمتمرکز «بست دکس» (Best DEX) ادغام می‌شود و امکان انجام معاملات را برای کاربران فراهم می‌کند. بست دکس گزینه‌های مختلفی را مانند چارت لحظه‌ای، ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل، ایردراپ توکن‌ها و... پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در ضمن، بست ولت از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) نیز پشتیبانی می‌کند.


مزایای بست ولت (Best Wallet)

مزایای این کیف پول تتر عبارت‌اند از:


  • پشتیبانی از چند زنجیره بلاک چین

  • امکان ادغام با صرافی غیرمتمرکز

  • امنیت بالا

  • ارائه‌ی پاداش به کاربران

معایب بست ولت (Best Wallet)

معایب بست ولت عبارت‌اند از:


  • فعلاً فقط برای گوشی‌های هوشمند در دسترس است؛ اما به‌زودی افزونه‌ی مرورگر آن هم ارائه خواهد شد.

  • به‌اندازه‌ی کافی سابقه ندارد.

ای تورو (eToro)

ای تورو (eToro)

گزینه‌ی بعدی در انتخاب کیف پول تتر، ای تورو (eToro) است. این ولت که توسط یک پلتفرم تجاری جامع ارائه می‌شود، به‌صورت نرم‌افزار موبایلی برای اندروید و ios به بازار آمده است. این کیف پول با در نظر گرفتن کاربران مبتدی طراحی شده و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه‌بر آن، پلتفرم ای تورو از بیشتر موجودی USDT خود با روش «ذخیره‌سازی سرد» (cold storage) محافظت می‌کند؛ به‌خاطر همین، دارایی‌های کاربران از هک و خطرات سایبری در امان خواهند ماند. در ضمن، شما برای هربار ورود به ای تورو، باید از کد امنیتی دو مرحله‌ای استفاده کنید که این مسئله امنیت بالای این ولت را نشان می‌دهد.


این کیف پول به پلتفرم معاملاتی ای تورو متصل است و انواع ابزارهای تجاری را مانند معاملات مشتقه، کپی تریدینگ، بازار فارکس و... در اختیار شما می‌گذارد. همچنین، شما می‌توانید داخل خود این ولت، 500 رمز ارز مختلف را با تتر مبادله کنید.


مزایای ای تورو (eToro)

مزایای این ولت USDT عبارت‌اند از:


  • دارای مجوزهای متعددی بوده و برای سرمایه‌گذاری‌های سازمانی مناسب است.

  • با پلتفرم‌ معاملاتی ای تورو ادغام می‌شود.

  • احراز هویت دو مرحله‌ای و ذخیره‌سازی سرد امنیت این ولت را بالا برده‌اند.

  • ابزارهای کسب درآمد غیرفعال را مانند سبد سرمایه‌ی هوشمند ارائه می‌دهد.

معایب ای تورو (eToro)

معایب این کیف پول تتر شامل موارد زیر هستند:


  • امکان استیکینگ تتر را فراهم نکرده است.

  • برای انتقال رمز ارزها از پلتفرم ای تورو به این کیف پول باید 2 درصد کارمزد بپردازید.

کیف پول اکسبیتو

کیف پول اکسبیتو

یکی از بهترین کیف پول‌های تتر برای کاربران ایرانی، ولت صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو است. ازآنجایی‌که اکسبیتو از چندین شبکه انتقال تتر پشتیبانی می‌کند، شما به‌راحتی می‌توانید USDT را از هر آدرسی به کیف پول اکسبیتو انتقال دهید. همچنین، امکان خرید تتر با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در این صرافی فراهم شده است.


ولت اکسبیتو به‌صورت نسخه وب و نرم‌افزار تلفن همراه در دسترس شما قرار دارد. برای استفاده از این کیف پول تتر کافی است که به سایت اکسبیتو بروید و یا اینکه نرم‌افزار موبایلی این صرافی را دانلود کنید. سپس، با ثبت‌نام و تکمیل احراز هویت، به‌راحتی می‌توانید از این کیف پول ایمن و کاربردی بهره‌مند شوید. ولت و صرافی اکسبیتو با یکدیگر ادغام شده‌اند و شما در کنار امکان ذخیره‌سازی تتر، می‌توانید به انواع ابزارهای تجاری و معاملاتی دسترسی داشته باشید.به‌این‌ترتیب، دیگر نیازی ندارید که برای خرید و انتقال تتر چندین مرحله کارمزد بپردازید.


مزایای کیف پول اکسبیتو

مزایای این کیف پول تتر عبارت‌اند از:


  • کاربری ساده و جذاب

  • ایمنی بسیار بالا

  • امکان خرید تتر به‌صورت ریالی و با کمترین قیمت

  • دسترسی به انواع ابزارهای معاملاتی

  • پشتیبانی از چندین شبکه انتقال

  • قابلیت برداشت‌ با سرعت بسیار بالا

  • پشتیبانی از «ریال» و ارائه‌ی تسویه حساب آنی ریالی

معایب کیف پول اکسبیتو

معایب ولت اکسبیتو عبارت‌اند از: کیف پول اکسبیتو حضانتی است؛ اما ازآنجایی‌که امنیت بسیار بالایی دارد، هیچ خطری دارایی‌های شما را تهدید نخواهد کرد. در ضمن، حضانتی بودن برای کاربران مبتدی یک ویژگی به حساب می‌آید.


تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از سرشناس‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری دنیا است. این ولت تتر به‌صورت غیرحضانتی ارائه شده و در دو نسخه‌ی اندروید و ios در دسترس قرار دارد. البته اخیراً تراست ولت نسخه‌های دسکتاپ و افزونه‌ی مرورگر خود را نیز روانه‌ی بازار کرده است. این کیف پول کلیدهای خصوصی را به‌شکل رمز عبور 12 کلمه‌ای درمی‌آورد تا کار ذخیره‌سازی برای همه‌ی افراد تسهیل شود.


همچنین، گزینه‌هایی مانند اثر انگشت، احراز هویت دو مرحله‌ای و... نیز باعث افزایش امنیت این کیف پول شده‌اند. در نتیجه، علی‌رغم اینکه تراست ولت کاربری بسیار ساده‌ای دارد؛ اما برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هم گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود. علاوه‌بر آن، استفاده از این ولت روش مناسبی برای کسب درآمد غیرفعال به حساب می‌آید؛ زیرا هم درون خود کیف پول گزینه‌ی استیکینگ وجود دارد و هم شما به‌راحتی می‌توانید آن را با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و نرم‌افزارهای کاربردی (dApps) ادغام کنید. در ضمن، تراست ولت از هزاران ارز دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) پشتیبانی کرده و ابزار داخلی تعویض مستقیم توکن را نیز به کاربران ارائه داده است.


مزایای تراست ولت (Trust Wallet)

مزایای این کیف پول USDT شامل موارد زیر هستند:


  • یکی از بهترین کیف پول‌های غیرحضانتی برای ذخیره‌سازی USDT است.

  • امکان مبادله تتر را از داخل ولت فراهم می‌کند.

معایب تراست ولت (Trust Wallet)

معایب تراست ولت عبارت‌اند از:


  • ابزار استیکینگ این کیف پول از تتر پشتیبانی نمی‌کند.

  • انجام معاملات با ارز فیات، شامل 5 درصد کارمزد می‌شود.

متامسک (MetaMask)

متامسک (MetaMask)

متامسک کیف پول محبوبی برای ذخیره‌سازی گرم تتر است؛ یعنی همیشه توکن‌های شما به‌صورت آنلاین نگهداری می‌شوند. این ولت که به‌صورت افزونه‌ی مرورگر ارائه شده، حدود 30 میلیون کاربر فعال دارد و گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری در حجم کم و برای مدتی کوتاه به شمار می‌رود. بااینکه معمولاً کیف پول‌های افزونه‌ی مرورگر امنیت پایینی دارند؛ اما متامسک یکی از ایمن‌ترین نمونه‌های آن‌ها است.


در ضمن، متامسک نسخه‌های اندروید و ios خود را هم ارائه کرده و بر روی سیستم‌های مختلف در دسترس شما قرار دارد. همچنین، این ولت از یک ابزار داخلی تعویض توکن رونمایی کرده که برای استفاده از آن، باید 0.875 درصد کارمزد بپردازید. متامسک از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) هم پشتیبانی می‌کند و استیکینگ ارز دیجیتال را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.


مزایای متامسک (MetaMask)

مزایای این ولت تتر عبارت‌اند از:


  • یکی از بهترین کیف پول‌های گرم برای ذخیره‌سازی USDT است.

  • بر روی فایرفاکس، بریو، کروم، اندروید و ios نصب می‌شود.

معایب متامسک (MetaMask)

معایب متامسک عبارت‌اند از:


  • در کمال تعجب، از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.

  • ابزار داخلی استیکینگ متامسک فقط برای اتریوم ارائه شده است.

بایننس (Binance)

بایننس (Binance)

بایننس (Binance) یکی از بهترین کیف پول‌های تتر از نظر راحتی کاربری است. این کیف پول وب متعلق به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا بوده و امکان مبادله صدها ارز دیجیتال را با کارمزد 0.1 درصدی فراهم می‌کند. همچنین، ویژگی «کسب درآمد» (Earn) در این ولت، گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. برای مثال، با پس‌انداز USDT در «کشت سود» (Yield Farming)، می‌توانید بازدهی 1.67 درصد در سال را دریافت کنید و اگر موجودی شما بالاتر از 500 تتر باشد، 1.5 درصد دیگر را هم به دست می‌آورید.


در ضمن، با استفاده از قابلیت «یو اس دی تی پرپچوال» (USDT perpetual)، می‌توانید معاملات مشتقات بر پایه‌ی تتر را با اهرم انجام دهید؛ مثلاً برای جفت‌ارز BTC/USDT، به اهرم 20 برابری دسترسی دارید. بااین‌حال، ولت بایننس حضانتی است و اختیار کلیدهای خصوصی را به خود کاربران واگذار نمی‌کند. البته بیشتر توکن‌های USDT بایننس به‌صورت سرد ذخیره‌سازی می‌شوند و این مسئله امنیت دارایی‌های کاربران را افزایش می‌دهد. درحال‌حاضر، نسخه‌های وب، اندروید و ios ولت بایننس در دسترس هستند؛ اما نسخه‌ی موبایلی دارای امکانات کمتری است.


مزایای بایننس (Binance)

مزایای ولت بایننس شامل موارد زیر هستند:‌


  • بهترین کیف پول تتر برای کاربرانی که به‌دنبال راحتی هستند.

  • از استیکینگ، کشت سود و حساب‌های پس‌انداز پشتیبانی می‌کند.

  • امکان کسب درآمد غیرفعال را فراهم کرده است.

  • برداشت‌ها با سرعت زیادی انجام می‌شوند.

معایب بایننس (Binance)

معایب این کیف پول USDT عبارت‌اند از:


  • حداقل برداشت 50 تتر است.

  • حضانتی بوده و بسیار متمرکز است.

کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

کوین بیس ولت (Coinbase Wallet) یک کیف پول تتر محسوب می‌شود که برای اندروید و ios در دسترس قرار گرفته است. اگرچه این کیف پول توسط صرافی کوین بیس ارائه می‌شود، اما به صرافی متصل نیست و کاربران کنترل کاملی بر دارایی‌های خود خواهند داشت. این ولت نیز مانند تراست ولت، کلیدهای خصوصی را به‌صورت یک عبارت 12 کلمه‌ای در اختیار کاربران می‌گذارد. علاوه‌بر تتر، کوین بیس از هزاران رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.


کوین بیس ولت به‌صورت یکپارچه به پلتفرم‌های وب 3، مانند «آوه» (Aave) و «سوشی سواپ» (SushiSwap) متصل می‌شود و امکان کسب درآمد از تتر را فراهم می‌کند. این کیف پول برای مبتدیان بسیار مناسب بوده و از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) هم پشتیبانی کرده است.


مزایای کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

مزایای این کیف پول تتر عبارت‌اند از:


  • بسیار کاربرپسند بوده و برای مبتدیان مناسب است.

  • از هزاران رمز ارز و NFTها پشتیبانی می‌کند.

  • بدون نیاز به خروج از کیف پول، به نرم‌افزارهای غیرمتمرکز متصل می‌شود.

معایب کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

معایب کوین بیس ولت شامل موارد زیر هستند:


  • امکان مبادله توکن را فراهم نمی‌کند.

  • ویژگی‌های امنیتی محدودی دارد.

  • نسخه‌ی دسکتاپ از تتر پشتیبانی نمی‌کند.

او کی ایکس ولت (OKX Wallet)

او کی ایکس ولت (OKX Wallet)

اگر به‌دنبال کسب سود بالا از تترهای بلااستفاده‌ی خود هستید، او کی ایکس ولت (OKX Wallet) بهترین گزینه برای شما است. این ولت از یک «پل جمع‌کننده» (Bridge Aggregator) استفاده می‌کند و بیش از 200 صرافی غیرمتمرکز (DEX) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ازاین‌طریق، کاربران می‌توانند بهترین گزینه‌های درآمدزایی را پیدا کرده و از تترهای خود بازدهی سالانه دریافت کنند.


علاوه‌بر آن، او کی ایکس ولت استخرهای نقدینگی را هم ارائه کرده و امکان کسب سود از آن‌ها نیز وجود دارد. درحال‌حاضر، استخر CRU/USDT بالاترین کارمزد را با 22 درصد در سال، به خود اختصاص داده است. همچنین، امکان مبادله توکن نیز در این کیف پول تتر وجود دارد. او کی ایکس ولت از 15 شبکه انتقال مختلف پشتیبانی می‌کند.


مزایای او کی ایکس ولت (OKX Wallet)

مزایای این ولت شامل موارد زیر هستند:


  • بهترین کیف پول تتر برای کسب بازدهی سالانه بالا است.

  • با استفاده از پل جمع‌کننده به 200 صرافی غیرمتمرکز متصل می‌شود.

  • از 15 شبکه انتقال پشتیبانی می‌کند.

معایب او کی ایکس ولت (OKX Wallet)

معایب این ولت USDT عبارت‌اند از:


  • از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.

  • هزینه‌ی مبادله توکن متغیر بوده و فقط در هنگام سفارش قابل مشاهده است.

ترزور (Trezor)

ترزور (Trezor)

ترزور (Trezor) بهترین کیف پول تتر از نظر امنیت به حساب می‌آید. در واقع، ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری است که از تدابیر امنیتی فوق پیشرفته استفاده می‌کند؛ به‌خاطر همین، برای نگهداری بلندمدت از تعداد زیادی USDT مناسب است. این ولت از کلیدهای خصوصی‌تان به‌صورت آفلاین مراقبت کرده و دست هکرها را از تترهای شما کوتاه می‌کند. همچنین، با توجه به مدلی که خریداری کرده‌اید، رمز ورودی بین 12 تا 24 کلمه دریافت خواهید کرد.


پایین‌ترین مدل این ولت، «ترزور مدل وان» (Trezor Model one) است که قیمتی برابر با 69 دلار دارد. این کیف پول دارای یک پد دو دکمه‌ای بوده و از یو‌اس‌بی (USB) مدل A پشتیبانی می‌کند. مدل پیشرفته‌ی این کیف پول تتر، «ترزور مدل تی» (Trezor Model ) نام دارد که برای خرید آن باید 219 دلار بپردازید. این ولت سخت‌افزاری صفحه‌نمایشی لمسی دارد و از یواس‌بی مدل C پشتیبانی کرده است. در ضمن، هر دو مدل امکان ذخیره‌سازی 1000 رمز ارز را از طریق چندین شبکه مختلف به کاربران ارائه می‌دهند.


مزایای ترزور (Trezor)

مزایای ترزور عبارت‌اند از:


  • بهترین کیف پول تتر برای ذخیره‌سازی حجم بالا در مدت‌زمانی طولانی است.

  • ویژگی‌های امنیتی گسترده‌ای دارد.

  • 100 درصد توکن‌ها را به‌صورت سرد ذخیره می‌کند.

  • موجودی کیف پول از طریق نرم‌افزار ترزور قابل مشاهده است.

  • از حدود 1000 رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

معایب ترزور (Trezor)

معایب این کیف پول تتر شامل موارد زیر هستند:


  • برای تریدرهایی که به‌طور مداوم معامله می‌کنند، مناسب نیست.

  • قیمت مدل T بسیار بالا است.

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت (MyEtherWallet) یک کیف پول تتر غیرحضانتی محسوب می‌شود که در سال 2015 به بازار آمد. این ولت از خرید و فروش اتریوم، تتر و همه‌ی توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند. مای اتر ولت به‌صورت موبایلی ارائه شده و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios در دسترس قرار دارد. علاوه‌بر آن، این کیف پول امکان ذخیره‌سازی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) مبتنی بر استاندارد ERC-721 را نیز فراهم کرده است.


البته مای اتر ولت با پروتکل «ولت کانکت» (Wallet Connect) سازگار نیست و ازاین‌رو، نمی‌تواند با نرم‌افزارهای دیفای ادغام شود. همچنین، این کیف پول از نظر شبکه انتقال هم دارای محدودیت است.


مزایای مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مزایای این کیف پول عبارت‌اند از:


  • از تمام توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند.

  • با توکن‌های استاندارد ERC-721 نیز سازگار است.

معایب مای اتر ولت (MyEtherWallet)

معایب این کیف پول عبارت‌اند از:


  • برای دسترسی به توکن‌های شبکه‌های دیگر، به پسوند Enkrypt نیاز دارد.

  • با ولت کانکت سازگار نیست.

چگونه کیف پول تتر (Tether Wallet) را انتخاب کنیم؟

چگونه کیف پول تتر (Tether Wallet) را انتخاب کنیم؟

در بخش‌های قبل، بهترین کیف پول‌های تتر را به شما معرفی کردیم؛ بااین‌حال، برای انتخاب ولت USDT باید نیازهای خود را نیز در نظر بگیرید. زمانی که خواسته‌های خود را به‌درستی درک کردید، می‌توانید از نکات زیر برای انتخاب بهترین کیف پول تتر بهره ببرید:


  • حضانتی یا غیرحضانتی: اگر می‌توانید به‌خوبی از کلیدهای خصوصی خود محافظت کنید، ولت‌های غیرحضانتی گزینه‌های بسیار خوبی برای شما هستند. اگرچه توجه داشته باشید که کاربران مبتدی با استفاده از کیف پول‌های حضانتی راحت‌تر خواهند بود.

  • امنیت: محافظت از توکن‌های USDT اصلی‌ترین دلیل استفاده از یک کیف پول است؛ پس، باید ولتی را انتخاب کنید که بهترین تدابیر امنیتی را اندیشیده باشد.

  • شبکه‌های انتقال: برای اینکه بتوانید تتر را به آدرس‌های مختلفی انتقال دهید، به کیف پولی نیاز دارید که از انواع شبکه‌های بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

  • قابلیت ادغام: ولت‌هایی که با صرافی‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های وب 3 ترکیب می‌شوند، برای کاربرانی که قصد فعالیت در حوزه‌ی دیفای دارند، گزینه‌ی مناسبی هستند.

  • هزینه ولت: اغلب کیف پول‌های گرم رایگان هستند؛ اما برای خرید ولت‌های سرد باید هزینه‌ای را بپردازید. در نتیجه، این کیف پول‌ها به‌درد کاربرانی می‌خورند که قصد ذخیره‌سازی بلندمدت حجم بالایی از تتر را دارند.

  • خرید و فروش: کیف پول‌هایی که از امکان خرید و فروش داخلی پشتیبانی می‌کنند، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای مثال، کیف پول اکسبیتو امکان خرید و فروش ریالی تتر را فراهم کرده است. این مسئله باعث می‌شود که هزینه‌های جاری شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کنند.

سخن پایانی


تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا و محبوب‌ترین استیبل کوین است. این رمز ارز در حوزه‌های مختلفی، مانند سرمایه‌گذاری، معامله‌گری، وام‌دهی، استیکینگ و... کاربرد دارد. بااین‌حال، برای دسترسی به هرکدام از این کاربردها، شما به یک کیف پول تتر نیاز دارید. در انتخاب ولت USDT باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، ضمن بیان نکات کلیدی انتخاب ولت تتر، بهترین گزینه‌های آن را نیز مورد نقد و بررسی قرار دادیم.