جیم کرامر (Jim Cramer)، مجری برنامه تلویزیونی پول دیوانه (Mad Money) و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین به ۱۲,۰۰۰ دلار خواهد رسید. با وجود این‌که کرامر ادعا می‌کند قیمت اولین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار ریزش شدیدی خواهد داشت، به سرمایه‌گذاران رمزارزی توصیه می‌کند از خرید بیت‌کوین و اتریوم غافل نشوند.


این مجری تلویزیونی که در برنامه‌ی خود درباره‌ی آینده دارایی‌های مختلفی مانند بیت‌کوین صحبت می‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین صعود می‌کند یا ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد؟ گفت: «من فکر می‌کنم به قیمت ۱۲,۰۰۰ دلار می‌رسد، جایی که قبل از شروع این شکست قرار داشت.»


مایکرواستراتژی و بیت‌کوین

مجری برنامه Mad Money درباره‌ی رویکرد شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy) نسبت به بیت‌کوین خاطر نشان کرد که مدیرعامل این شرکت سرمایه‌گذاری به دنبال بالا بردن قیمت BTC است. جیم کرامر از صحبت‌هایی گفت که در برنامه‌اش با مایکل سیلر در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین داشته است. به گفته کرامر، مایکل سیلر بر این باور است که اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اولین ارز دیجیتال بوده و اگر حالا BTC بخرید، حتما سود خواهید کرد.

مایکرواستراتژی و بیت‌کوین

جیم کرامر اما معتقد است در صورت سرمایه‌گذاری بیش از اندازه‌ی مایکرواستراژی روی بیت‌کوین، آن‌ها با مشکلاتی مواجه خواهند شد. دلیل این مجری و تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، سیر نزولی و نوسانات شدید قیمت رمزارزها است. کرامر با بررسی روند کاهش قیمت بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌کند در آینده‌ی نزدیک شاهد از دست رفتن ۴۰ درصد از ارزش BTC خواهیم بود.


این مجری تلویزیون نخستین فردی نیست که به کاهش قیمت بیت کوین اشاره کرده است. جف گاندلاچ (Jeff Gundlach)،‌ میلیاردر مشهور پیش‌بینی کرده قیمت بیت‌کوین به ۱۰هزار دلار می‌رسد. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر معتقد است قیمت تا محدوده ۹ هزار دلار کاهش می‌یابد. اسکات ماینرد (Scott Minerd)، مدیرارشد سرمایه‌گذاری در صندوق گوگنهایم (Guggenheim) نیز قیمت BTC را ۸ هزار دلار در آینده نزدیک پیش‌بینی کرده است.


به نظر شما قیمت بیت‌کوین ۸ هزار دلار می‌شود یا ۸۰ هزار دلار؟