کسب درآمد بوسیله ارز دیجیتال تتر از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. نکته مهم درباره تتر این است که به دلیل استیبل بودن و داشتن دلار آمریکا به عنوان پشتیبان، قیمتش روی یک دلار ثابت می‌ماند. تتر یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین بیت کوین منتشر می شود؛ به همین دلیل است که کسب درآمد از این ارز دیجیتال امن و معتبر است. در این مقاله قصد داریم راه‌های کسب درآمد از تتر را بررسی خواهیم کرد.


تتر چیست؟

تتر که در سال 2014 راه اندازی شد، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که برای تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال طراحی شده است. تتر از طریق یک رویکرد مدرن‌تر به پول، سیستم مالی متعارف را مختل می‌کند. تتر با دادن توانایی به مشتریان برای تراکنش با ارزهای سنتی در سراسر بلاک‌چین، بدون نوسانات و پیچیدگی ذاتی که معمولاً با یک ارز دیجیتال مرتبط است، جلو رفته است. تتر به عنوان اولین پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین برای تسهیل استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی، تراکنش‌های فرامرزی را در سراسر بلاک‌چین دموکراتیزه کرده است. هر تتر در گردش قرار است یک به یک توسط ارز دلار که در سپرده نگهداری می‌شود پشتیبانی شود. تتر (USDT) به دلیل دو عامل پیوند خود را با دلار آمریکا حفظ می‌کند:

تتر چیست؟

  • در صورت سپرده، Bitfinex به ازای هر USDT واریز شده، 1 دلار به حساب کاربران اعتبار می دهد.
  • هنگامی که قیمت USDT-USD به طور قابل توجهی از 1 دلار منحرف می شود، آربیتراژورها آن را همزمان باز می‌گرداند.
    ## راه‌های کسب درآمد از تتر کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، راه‌های مختلفی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در اینکه کدام راه و کدام ارزهای دیجیتال را برای کسب درآمد انتخاب کند. تتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد است؛ زیرا این ارز دیجیتال با همه تغییرها قیمتی حدود دلار آمریکا دارد و به همین دلیل است که راه‌های مختلف کسب درآمد اهمیت زیادی دارند. در ادامه به بررسی چهار راه اصلی برای کسب درآمد از تتر خواهیم پرداخت.

استیکینگ

استیک کردن در کریپتو، به معنای وارد شدن در شبکه به عنوان یک نود (گره) و در حقیقت تبدیل شدن به یک نود در شبکه است. زمانی که یک کاربر به عنوان یک نود وارد شبکه شده و در شبکه شروع به بررسی تراکنش‌ها می‌کند، با اضافه کردن بلاک‌های جدید به شبکه بلاک چین، درآمدزایی خواهد داشت. به واقع به زبانی ساده می‌توان گفت که پاداشی که بابت اعتبارسنجی در این شبکه به عنوان یک نود به دست می‌آورید، همان درآمدزایی شما از نگهداری و خرید تتر خواهد بود.

استیکینگ

برای استیک کردن تتر، لازم است که به میزانی از این ارز دیجیتال را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کرده و توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ کیف پولی بروید که دارای میزان کارمزد پایین‌تری باشد. بهترین راه برای استیک کردن تتر، ذخیره آفلاین آن است که برای دراز مدت، ریسک هک کردن وجود نداشته باشد. در استیکینگ تتر سود کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال خواهید داشت اما در عوض تضمین قیمتی تتر باعث می‌شود با خیال راحت آن را نگه دارید و نگران نوسان قیمت ارزهای دیجیتال نباشید.


آربیتراژگیری

آربیتراژخرید و فروش همزمان یک دارایی در بازارهای مختلف به منظور کسب سود از تفاوت های جزئی در قیمت فهرست شده دارایی است. برای مثال شما یک ارز را در بازاری می‌خرید و در همان زمان در بازار دیگری برای سود می‌فروشید. با توجه به اینکه تتر قیمت تقریبا ثابتی دارد و از طرفی می‌توان در بازار دیگری با تفاوت قیمت بسیار کم آن را خرید و فروش کرد و در نهایت سود خوبی به دست آورد. برای اینکه درک بهتری از آربیتراژگیری داشته باشید؛ چند مثال را بررسی خواهیم کرد.

آربیتراژگیری

  • مثال آربیتراژ 1

USDT-USD در کراکن به 0.97 کاهش می‌یابد. یک معامله‌گر USDT را در Kraken خریداری می‌کند، USDT را به Bitfinex منتقل می‌کند، USDT را با 1.0 دلار تبدیل می‌کند، USD را برداشت می‌کند، USD را به Kraken برمی‌گرداند و 3٪ درآمد ناخالص ایجاد می‌کند. داوران معامله آربیتراژ را هر زمان که اسپرد هزینه‌های عملیاتی و ریسک‌های درک شده را توجیه کند، انجام می‌دهند و با انجام این کار، فشار رو به بالا بر USDT-USD وارد می‌کنند و آن را به سمت 1 دلار سوق می‌دهند.

  • مثال آربیتراژ 2

USDT-USD در صرافی‌ها به 0.97 کاهش می‌یابد. در نتیجه، حق بیمه بین BTC-USD در Coinbase و BTC-USDT در Binance به 3٪ به نفع BTC-USDT افزایش می‌یابد. یک معامله‌گر بیت‌کوین (با استفاده از USD) را در کوین بیس می‌خرد، بیت کوین را به بایننس منتقل می‌کند، بیت کوین را به USDT می‌فروشد، USDT را به Bitfinex منتقل می‌کند، با قیمت 1.0 دلار به USD تبدیل می‌کند، USD را خارج می‌کند، USD را به Coinbase برمی‌گرداند و 3٪ تولید می‌کند. در درآمد ناخالص با انجام این کار، آربیتراژورها فشار رو به بالا بر USDT-USD وارد می‌کنند و آن را به سمت 1 دلار عقب می‌برند.

  • مثال آربیتراژ 3

USDT-USDT در صرافی‌ها به 1.03 افزایش می‌یابد. در نتیجه اختلاف بین BTC-USD در Coinbase و BTC-USDT در Binance به 3٪ به نفع BTC-USD افزایش می‌یابد. یک معامله گر BTC را می‌فروشد و USD را در کوین بیس می‌خرد، USD را به Bitfinex منتقل می‌کند، USDT را با 1.0 دلار تبدیل می‌کند، USDT را به Binance منتقل می‌کند، BTC را می‌خرد، BTC را به Coinbase برمی‌گرداند و 3٪ درآمد ناخالص ایجاد می‌کند. با انجام این کار، آربیتراژورها فشار نزولی بر USDT-USD وارد می‌کنند و آن را به سمت 1 دلار می‌برند.


وام‌دهی

از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین، تعداد فزاینده‌ای از سایت‌های وام‌دهنده کریپتو اکنون می‌توانند راهی امن و راحت را برای دارندگان توکن تتر فراهم کنند تا به طور ایمن توکن‌های USDT خود را به وام‌گیرندگان وام دهند و در ازای آن درآمد غیرفعالی کسب کنند.

وام دهی

وام تتر در این پلتفرم‌ها تقریباً بدون ریسک است زیرا وام‌گیرندگان رمز USDT باید وثیقه قابل توجهی را در قالب سایر دارایی‌های رمزنگاری برای گرفتن وام USD Tether بگذارند. اگر وام گیرنده به هر دلیلی قادر به بازپرداخت وام نباشد، این دارایی‌ها به طور خودکار توسط قرارداد هوشمند برای بازپرداخت وام دهنده تتر نقد می‌شود.


سرمایه‌گذاری به جای دلار

با توجه به وضعیت ریال ایران، بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری پول خود و حفظ ارزش آن، پس انداز ریالی خود را به دلار تبدیل می‌کنند. با توجه به مشکلات مختلفی که خرید دلار برای بسیاری از افراد دارد، خرید تتر و نگهداری آن در یک کیف پول ارز دیجیتال، می‌تواند یک راه درست برای کسب درآمد و کسب سود از تتر است. این مسئله اهمیت بسیار زیادی برای افرادی دارد که در ایران سعی دارند سرمایه گذاری یا کسب درآمد کنند. به خصوص در شرایط کنونی، خرید تتر و تعویض تتر با ریال می‌تواند باعث کسب سود باشد.


کلام آخر
در این مقاله ما چهار راه مهم و کاملا قانونی برای ایجاد و کسب سود از طریق تتر را بررسی کردیم. علاوه بر این ما به بررسی انواع این راه‌ها و میزان سوددهی آن‌ها پرداختیم. اگر پس از خواندن این مقاله همچنان درباره کسب درآمد از طریق تتر دارید؛ در کامنت‌ها از ما بپرسید.