اگر با دنیای بلاکچین آشنایی داشته باشید احتمالاً در مورد NFT یا توکن غیر قابل تعویض و نحوه‌ی کسب‌ درآمد از آن شنیده‌اید. NFTها جدیدترین روش درآمدی دنیای دیجیتال هستند که به یک جریان اصلی تبدیل شده‌اند. اگر کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید که نوعی محتوای دیجیتال تولید می‌کنید، منطقی است که با روش‌های کسب درآمد از طریق NFT آشنا شوید. ما در این مقاله روش‌های کسب درآمد از توکن‌های غیرقابل تعویض را به شما آموزش می‌دهیم. بسیاری از ان‌اف‌تی‌ها به صورت ارز دیجیتال وارد دنیای کریپتو شده‌اند. این ارزها معمولا توکن بازی‌های ان اف تی هستند، برای خرید ارزهای nft می‌توانید وارد بازار ارز دیجیتال شوید و آن ها را مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال به‌خصوص NFTها می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

NFT چیست؟

توکن غیرقابل تعویض یا nft یک دارایی‌ دیجیتال با هویت منحصربه‌فرد است که در یک زنجیره بلوکی یا همان بلاکچین نگهداری و تأیید می‌شوند. NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، بخشی از توکن‌های رمزنگاری هستند که در یک بلاکچین وجود دارند. آن‌ها به‌جای اقلام دنیای واقعی مانند آثار هنری، موسیقی و حتی املاک در دنیای مجازی استفاده می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، NFTها را نمی‌توان معامله یا مبادله کرد، زیرا با یکدیگر یکسان نیستند. در واقع می‌توان گفت که NFTها منحصربه‌فرد هستند و از هر کدام از آن‌ها یک عدد موجود است.


روش‌های کسب درآمد از NFT

سال 2021 سال رشد NFTها بود و فروش آن‌ها در نیمه اول سال به 2.5 میلیارد دلار رسید. ان اف تی‌ها این روزها در سراسر اینترنت هستند و همه درباره آن‌ها صحبت می‌کنند. سازندگان و سرمایه‌گذاران چیزهای خیره‌کننده‌ای ساخته‌اند که زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر داده است. در اوایل سال جاری، فروش 69.3 میلیون Beeple’s NFT فضای مجازی را منفجر کرد و دید جهان را نسبت به این مجموعه‌های دیجیتال تغییر داد. حالا همه در حال رقابت هستند تا از این بازار درآمد کسب کنند. در اینجا چند روش برای کسب درآمد با NFT را به شما آموزش می‌دهیم. وقت پولدار شدن است!


NFT خود را بسازید و بفروشید

آیا شما یک هنرمند هستید؟ آیا مهارت‌هایی دارید که بخواهید از آن‌ها کسب درآمد کنید؟ شما می‌توانید با فروش آثار خود به‌عنوان NFT درآمد خود را افزایش دهید. شما می‌توانید هر چیز دیجیتالی را به‌عنوان توکن غیرقابل تعویض بسازید و بفروشید. هنر دیجیتال، موسیقی، ایده یا شخصیت، ویدیو، کلیپ صوتی و بسیاری موارد دیگر می‌توانند یک ان اف تی باشند. شاید باورتان نشود، اما کوچک‌ترین و بی‌ارزش‌ترین چیزها در سراسر جهان به‌عنوان NFT فروخته می‌شوند، پس همین‌الان دست‌به‌کار شوید.

روش‌های کسب درآمد از NFT

NFT معامله کنید

شما می‌توانید با خرید NFTها و خرید ارزهای دیجیتال دیگر و فروش آن‌ها با قیمتی بیشتر سود کسب کنید.Pablo Rodriguez-Fraile، یک مجموعه‌دار هنری ساکن میامی، یک اثر هنری دیجیتال Beeple را تقریباً هزار برابر قیمت اولیه‌اش در کمتر از 6 ماه به فروش رساند! بااین‌حال، همه NFTها یکسان نیستند. برخی از آن‌ها میلیون‌ها دلار ارزش دارند، درحالی‌که برخی اساساً بی‌ارزش هستند. به‌عنوان یک کلکسیونر، باید به یک قطعه با نگاهی انتقادی برای کسب درآمد از فروش مجدد آن نگاه کنید.


بازی‌های NFT

در زمانی که ما زندگی می‌کنیم می‌توانیم با بازی کردن درآمد داشته باشیم. بازی‌های مبتنی بر بلاکچین به شما این امکان را می‌دهند که آیتم‌های درون بازی را به‌عنوان NFT خریداری کرده و آن‌ها را مبادله کنید. در حال حاضر، برخی از این آیتم‌ها کلکسیون‌های بسیار ارزشمندی در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. مانند بازی CryptoKitties که یک گربه دیجیتال در آن بیش از 300 هزار دلار فروخته شده است. اخیراً بازی‌های بیشتری با NFTهای مقرون‌به‌صرفه تر عرضه می‌شوند. برخی از تولیدکنندگان بازی حتی کلکسیون‌های خود را به‌صورت رایگان به دو نفر اولی که بازی را انجام دهند ارائه می‌دهند.

بازی‌های NFT

استیک کردن NFTها

در دنیای ارز دیجیتال، استیک کردن به ذخیره دارایی‌های دیجیتال در قالب استیک و تخصیص آن‌ها به کسانی که مایل به حفظ و نگهداری آن‌ها هستند اشاره دارد. در مقابل، سهمی از سود آن به شما می‌دهند. شما می‌توانید NFTهای خود را برای کسب جوایز و سود در سایت‌های مختلف به اشتراک بگذارید. یکی از این سایت‌ها Rplanet است.


در استارتاپ‌های NFT سرمایه‌گذاری کنید

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد غیرمستقیم با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها است. NFTها ثابت کرده‌اند که یک شاخه پرسرعت از رمزنگاری نیستند. آن‌ها کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند که می‌توانند دنیا را تغییر دهند. بسیاری از استارت‌آپ‌های NFT وجود دارند که نوآوری‌های بزرگی را در دنیای کریپتو به نمایش می‌گذارند. اگر بتوانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا اولین قدم‌های خود را به سوی آینده بردارند می‌تواند تأثیر زیادی بر روند رو به رشد آن‌ها داشته باشد که درنهایت منجر به سودآوری برای شما خواهد شد.


NFT اجاره دهید

یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض، اجاره دادن آن‌ها است. اجاره NFTها می‌تواند منبع خوب برای درآمد غیرفعال برای سازندگان NFT باشد. نکته جالب این است که شما می‌توانید از NFTها برای مدت طولانی استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به ایجاد NFTهای جدید داشته باشید. شما می‌توانید NFTهای خود را در بازی‌ها یا هر پلتفرم دیگری اجاره دهید. حتی می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند rant برای اجاره دادن NFT به دیگران استفاده کنید. نگران NFT خود نباشید. همه NFTها تحت کنترل قراردادهای هوشمند هستند، بااین‌حال مالک NFT این امتیاز را دارد که مدت زمان و نرخ اجاره NFT را در یک قرارداد تعیین کند.


حق امتیاز NFT

با ثبت حق امتیاز NFTهای خود یک منبع عالی برای درآمد ثابت خواهید داشت. ثبت حق امتیاز NFT به این معنی است که حتی پس از فروش آثار خود به کلکسیونرها، به‌طور مداوم درآمد خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال، اگر 10 درصد حق امتیاز برای NFTهای خود تعیین کنید، هر بار که دارایی دیجیتال شما به مالک جدید فروخته می‌شود، 10 درصد از کل قیمت فروش به شما تعلق خواهد گرفت. دیگر چه چیزی می‌خواهید؟ نیازی به اجرای شرایط حق امتیاز یا پیگیری پرداخت به‌صورت دستی ندارید. کافی است حق امتیاز را تنظیم کنید و هر بار که شخصی NFT شما را خریداری می‌کند درآمد داشته باشید.

مجموعه‌های دارای مجوز nft

مجموعه‌های دارای مجوز

کلکسیون‌های فیزیکی را به NFT تبدیل کنید، آن‌ها را بفروشید و در کمترین زمان شروع به کسب درآمد کنید. شما می‌توانید کلکسیون‌های فیزیکی خود را به‌صورت ایمن در بلاکچین ذخیره کنید و آن‌ها را به فروش برسانید. تاکنون کارت‌های ورزشی محبوب‌ترین نوع کلکسیون‌های NFT دارای مجوز هستند. بااین‌حال، برندها به‌آرامی با کلکسیون‌های دارای مجوز خود به گروه NFT می‌پیوندند تا بیشترین استفاده را از آن ببرند. یکی از این برندها NBA است که به‌تازگی مجموعه کارت‌های NFT خود را به بازار معرفی کرده است.

آینده NFT هنوز به‌طور کامل مشخص نیست. NFT اینجاست تا بماند و پتانسیل تبدیل‌شدن به جریان اصلی را دارد. NFT به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه هنر و بازی دارد، هنوز به ارزش واقعی خود دست پیدا نکرده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود که با افزایش ورود افراد و کسب‌وکارها به جهان توکن‌های غیرقابل تعویض (Non-Fungible Token)، این اکوسیستم با سرعت بیشتری رشد کند.


کلام آخر

در راه کسب درآمد از NFTها ریسک‌های زیادی وجود دارد. به یاد داشته باشید که به‌طور گسترده درباره اکوسیستم توکن‌های غیرقابل تعویض تحقیق و سپس در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید تا پشیمان نشوید.