امکان واریز ریالی در معاملات بازار ارزهای دیجیتال برای بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. در بازار خرسی و گاوی، هر کدام از خرس‌ها و گاوها نیاز ویژه‌ای به ابزار واریز یا برداشت سریع دارند.


در حال حاضر هر کاربر اکسبیتو می‌تواند با هر کد ملی تا سقف 25 میلیون تومان به صورت روزانه واریز ریالی آنلاین به کیف‌پول خود انجام دهد.


اما در اکسبیتو، هر کاربر با دریافت شناسه واریز از طریق واریز بانکی ریالی، می‌تواند مبالغ بالای 25 میلیون تومان و سقف نامحدود را، با مراجعه حضوری به بانک، استفاده از اینترنت بانک، موبایل بانک یا دستگاه خودپرداز با استفاده از انتقال وجه ساتنا، پایا و پل در کیف پول خود شارژ کند.


در این امکان جدید اکسبیتو، کاربران و معامله‌گران فعال بازار، قادر هستند بدون محدودیت واریز روزانه، حساب کاربری خود را شارژ کنند. این قابلیت برای تمامی بانک‌های سراسر کشور فعال شده است و کافی است شناسه واریز دریافت شده از اکسبیتو، از طریق مراجعه حضوری به بانک، استفاده از موبایل بانک یا ATM، ارائه و کیف‌پول اکسبیتو در لحظه شارژ شود.


مزیت دیگر این قابلیت، شارژ شدن کیف‌پول ریالی اکسبیتو حداقل 15 دقیقه بعد از انجام تراکنش توسط بانک است. البته با توجه به ترافیک شبکه بانکی، این واریز ممکن است تا انجام سیکل پایای بعدی به طول بیانجامد.

آموزش واریز ریالی به کیف پول با استفاده از واریز ریالی

نکات مهم در خصوص واریز ریالی با استفاده از شناسه واریز

انجام واریز ریالی با استفاده از شناسه واریز بانکی برای تمامی حساب‌های بانکی ثبت‌شده در اکسبیتو کاربران امکان پذیر است. اما نکات لازم در خصوص استفاده و دریافت این شناسه واریز را در زیر برای شما یادآور می‌شویم:


  • شناسه واریز دریافت شده برای هر حساب بانکی ثبت‌شده شما، یک شماره اختصاصی است و نمی‌توانید با کارت بانکی دیگری و شناسه واریز یک کارت دیگر، مبلغی را در کیف‌پول خود شارژ کنید.
  • شناسه واریز دریافت شده توسط شما، تاریخ انقضا ندارد و قابلیت استفاده در چند بار پرداخت را دارد.
  • شناسه واریز یک کد 16 رقمی و یکتا و برای مبالغ بیش از 25 میلیون تومان است.
  • واریز وجه از طریق روش‌های دیگری که در این مقاله عنوان شده، مانند چک بین بانکی و… مشمول این نوع واریز نخواهند بود و منجر به بازگشت وجه و تبدیل تراکنش به تراکنش ناموفق می‌شوند. تراکنش‌های ناموفق هم مشمول کارمزد خواهند بود.
  • اگر مبلغ را از طریق شعبه واریز می‌کنید از مسئول باجه بخواهید شناسه واریز شما را در انتقال وجه ثبت کند و در صورتی که از طریق اینترنت بانک واریز را انجام می‌دهید، این ثبت شناسه واریز را خودتان انجام دهید.
  • در صورتی که شناسه واریز در قسمت برداشت ثبت نشود و یا شناسه واریز مربوط به آن شماره شبا را ثبت نکرده باشید، مبلغ به حساب شما عودت داده خواهد شد. این کار مشمول هزینه بازگشت بوده و هزینه کارمزد بازگشت وجه به ازای هر تراکنش، 5000 تومان و سقف مبلغ تراکنش‌های بازگشت وجه حداکثر 50 میلیون تومان است. به عنوان مثال برای بازگشت وجه یا استرداد 80 میلیون تومانی، 2 تراکنش 30 و 50 میلیون تومانی ثبت خواهد شد که کارمزد آن 10 هزار تومان خواهد بود.
  • زمان اطلاع رسانی تراکنش ناموفق در سیکل‌های استاندارد پایا خواهد بود و بازگشت وجه به حساب واریز کننده حداکثر تا 72 ساعت پس از واریز صورت خواهد گرفت.
  • برای استفاده از قابلیت 25+ میلیون تومان، باید مجموع واریزهای قبلی ریالی شما به 25 میلیون رسیده باشد.
✅ در آخرین به‌روز رسانی اکسبیتو واریز شناسه‌دار دیگر به سطح کاربری وابسته نیست و افراد با هر سطح کاربری می‌توانند واریز ریالی شناسه‌دار را به اکسبیتو انجام دهند.
جدول کارمزد واریز و برداشت