با توجه به اعلان پیشین شرکت «پکسوس» (Paxos)،صادرکننده‌ی استیبل کوین دلار بایننس (BUSD)، این کمپانی تا ماه فوریه 2024، پشتیبانی از BUSD را متوقف خواهد کرد. درحال‌حاضر، صرافی بایننس (Binance) نیز اعلام کرده است که تا آن زمان، پشتیبانی از BUSD متوقف خواهد شد.


به همین منظور، صرافی اکسبیتو که رمزارز دلار بایننس یا BUSD را از ابتدای سال 1402، به لیست رمزارزهای خود اضافه کرده بود نیز اعلام می‌دارد که خرید و فروش دلار بایننس و واریز و برداشت این رمزارز را تا چند روز آینده متوقف خواهد کرد.


توقف پشتیبانی بایننس از BUSD

صرافی بایننس یکی از سرشناس‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی دنیا است که استیبل کوین BUSD را با قیمتی برابر با یک دلار امریکا به کاربران ارائه می‌داد؛ اما به‌علت قطع همکاری شرکت صادرکننده‌ی این استیبل کوین، یعنی پکسوس (Paxos) با بایننس، از این پس پشتیبانی از این رمزارز انجام نخواهد شد.


در ضمن، صرافی بایننس بیان کرده است که روی یک استیبل کوین جدید تمرکز خواهد کرد. این تصمیم صرافی بایننس مطابق با برنامه‌های پکسوس برای پایان دادن به بازخرید BUSD گرفته شد. در واقع، پس از اینکه چند کاربر اسکرین‌شات‌هایی را مبنی بر توقف پشتیبانی از BUSD توسط بایننس منتشر کردند، این صرافی نیز مجبور شد که در بیانیه‌ای رسمی موضع خود را در مورد این اتفاق بیان کند.


بیانیه بایننس برای معاوضه BUSD

صرافی بایننس در بیانیه رسمی خود از کاربران درخواست کرد که دارایی‌های BUSD خود را با First Digital BUSD یا FBUSD معاوضه کنند. FBUSD استیبل کوینی است که توسط شرکت هنگ‌کنگی First Digital Group توسعه داده شده و برای اولین‌بار در ماه ژوئیه، در لیست معاملاتی بایننس قرار گرفته است.


به همین منظور، صرافی بایننس مبادله‌ی BUSD با FBUSD را در لیست معاملات خود قرار داده است و این معاملات بدون کارمزد انجام خواهند شد. علاوه‌بر آن، بایننس تا 30 اوت، 8 جفت‌ارز BUSD را از لیست معاملاتی خود حذف کرد.


به نظر می‌رسد که تصمیم بایننس برای توقف پشتیبانی از BUSD به این خاطر بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در 13 فوریه، در یک اعلان یا نامه اخطار (Wells Notice) ادعا کرد که BUSD یک اوراق بهادار ثبت‌نشده محسوب می‌شود. این اعلان برای شرکت پکسوس صادر شد. علاوه‌بر آن، در همان تاریخ، اداره خدمات مالی ایالت نیویورک نیز از پکسوس درخواست کرد که صدور BUSD را متوقف کند.


جزئیات توقف خرید و فروش دلار بایننس در صرافی اکسبیتو

ازآنجایی‌که صرافی بایننس پشتیبانی از استیل کوین خود (BUSD) را متوقف کرده است، این استیبل کوین از بازار کریپتو خارج شده و نقش خود را در معاملات روزمره از دست خواهد داد. با توجه به اینکه صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو همیشه با دنیای کریپتوکارنسی همگام بوده است و حفظ ارزش دارایی‌های کاربران برای این صرافی اهمیت زیادی دارد، پشتیبانی از BUSD را متوقف خواهد کرد.


به همین منظور، استیبل کوین BUSD به‌زودی از لیست معاملات صرافی اکسبیتو حذف خواهد شد؛ بااین‌حال، دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند به صرافی اکسبیتو مراجعه کرده و BUSD را با ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌های دیگر معاوضه کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای معاوضه با این استیبل کوین، تتر (USDT) محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، تتر سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا بوده و اعتبار بسیار بالایی دارد. در ضمن، معاوضه BUSD با سایر رمزارزها در صرافی اکسبیتو با کارمزد اندکی انجام می‌شود.


اقدامات اکسبیتو همزمان با حذف دلار بایننس از لیست صرافی

از تاریخ 9 مهر 1402 همزمان با دلیست کردن دلار بایننس در صرافی اکسبیتو امکان واریز و خرید BUSD در پلتفرم اکسبیتو امکان ‌پذیر نخواهد بود اما کاربرانی که در کیف‌پول خود دارایی دلار بایننس را دارند، می‌توانند تا تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ سرمایه خود را به سایر ارزهای دیجیتال یا ریال تبدیل کنند و به سایر کیف‌پول‌های رمزارزی انتقال دهند.


فعالیت‌های قابل انجام از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۲ الی ۲۰ مهر ۱۴۰2:

  • خرید دلار بایننس ❌
  • فروش دلار بایننس ✅
  • تبدیل دلار بایننس به سایر رمزارزها ✅
  • واریز دلار بایننس ❌
  • برداشت دلار بایننس ✅

از تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ تبدیل سریع، برداشت و فروش دلار بایننس هم در اکسبیتو امکان پذیر نخواهد بود.