در اکسبیتو می‌توانید با استفاده از ابزار تبدیل سریع یا Swap، ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید، بخرید و بفروشید و به راحتی سود خوبی به دست آورید. این قابلیت برای کاربرانی که نمی‌خواهند وارد مارکت‌های ارز دیجیتال شوند بسیار مناسب است و کار کرد بسیار آسانی دارد.

کاربران اکسبیتو در هر ساعت از شبانه روز و در هفت روز هفته می‌توانند به وسیله این امکان و سایر امکانات پلتفرم ارزدیجیتال اکسبیتو معامله کرده و جزو معامله‌گران حرفه‌ای بازار شوند. برای یادگیری و آموزش استفاده از اکسبیتو می‌توانید صفحه راهنمای اکسبیتو را ببینید.

تبدیل سریع ارز دیجیتال چیست؟

تبدیل سریع قابلیتی است که تنها چند صرافی رمزارزی مانند بایننس، و صرافی داخلی اکسبیتو از آن بهره‌مند هستند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد علاوه بر خرید و فروش رمزارزها در یک لحظه، ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنند بدون آنکه نیاز باشد رمزارزها را یک بار به تتر یا ارز فیات مانند ریال تبدیل کنند. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند سرعت بالاتری را در انجام معاملات تجربه کند.

نوع احراز هویت مورد نیاز برای انجام تبدیل سریع

برای استفاده از تبدیل سریع اکسبیتو کافی است مرحله احراز هویت اولیه خود را تکمیل کنید. این مرحله کاملا اتوماتیک با استعلام از سامانه‌های بانکی و ثبت احوال انجام می‌شود و نیازی به تایید اپراتور برای تایید مدارک ندارد.


مزایای استفاده از تبدیل سریع اکسبیتو

  • خرید و فروش ساده‌تر از بازارهای رمزارزی
  • کارمزد صفر در تبدیل و خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • امکان خرید یا فروش رمزارزها با ریال و تمامی ارزهای لیست شده در اکسبیتو
  • امکان تعیین حجم دلخواه از موجودی کیف پول
  • خرید و فروش در لحظه بدون محدودیت
  • تبدیل مستقیم و در لحظه یک ارز به ارزهای دیگر

آموزش خرید و فروش در تبدیل اکسبیتو

آموزش ویدئویی خرید و فروش در تبدیل اکسبیتو👇🏻

قبل از آنکه یاد بگیرید چگونه در اکسبیتو خرید و فروش کنید، لازم است در اکسبیتو یک حساب کاربری داشته باشید. اگر در اکسبیتو حساب کاربری ندارید، در بالای همین بر روی صفحه گزینه ثبت‌ نام کلیک کنید و یک حساب کاربری بسازید. اگر نمی‌دانید چگونه باید حساب کاربری بسازید، مقاله آموزش قدم به قدم ثبت نام واحراز هویت در اکسبیتو را بخوایند. مراحل ثبت‌ نام را برای شما به صورت مرحله به مرحله ذکر کرده‌ایم.

آموزش ترید یا تبدل سریع - پیشخوان اکسبیتو

اما اگر در اکسبیتو ثبت‌ نام کرده‌اید و حساب کاربری دارید، کافی است از قسمت ورود، وارد حساب کاربری خود شوید تا داشبورد اکسبیتو در اختیار شما قرار بگیرد.

آموزش ترید یا تبدیل سریع اکسبیتو - صفحه تبدیل سریع

برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر در ابتدا از قسمت سمت راست، در پیشخوان، گزینه تبدیل سریع را انتخاب کنید تا وارد صفحه Swap یا همان تبدیل سریع شوید.

انتخاب ارزها در تبدیل سریع

انتخاب ارز در تبدیل سریع یا ترید
  • در این صفحه باید ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در عکس بالا شما تبدیل ارز IRR یا همان ریال را به ارز BTC یا بیت کوین را می‌بینید. دقت کنید که باید در حساب کاربری خود ارزی که در قسمت بالا نمایش داده می‌شود را موجود داشته باشید تا بتوانید به ارز دوم تبدیل کنید.
    انتخاب بودجه بیشتر

  • در صورتی که بودجه انتخاب شده بیش از مبلغ موجود در کیف‌پول شما باشد، مبلغ کسری به عنوان ما به التفاوت و با عدد منفی در کادر پایین صفحه به شما نمایش داده می‌شود.
    اخطار موجودی در تبدیل سریع

  • اگر موجودی شما از حداقل مبلغ تعیین شده کمتر باشد تبدیل شما انجام نمی‌شود و یک اخطار با کادر مشکی در صفحه برای شما به نمایش در می‌آید.
تایید انجام تبدیل سریع

در صورتی که موجودی شما کافی باشد و دکمه این تبدیل را انجام بده را زده باشید، یک تایید دوباره روی صفحه شما به نمایش در می آید که از شما مجددا می‌پرسد آیا می‌خواهید تبدیل زیر را انجام دهید؟ شما 20 ثانیه زمان دارید تا گزینه بله، تبدیل کن را بفشارید، در غیر این صورت تایید حذف می‌شود و شما باید مجددا گزینه این تبدیل را انجام بده را برای انجام تبدیل بزنید.
دریافت رسید تبدیل در تبدیل سریع

پس از انجام تبدیل، شما به صفحه تاریخچه یا History خود منتقل می‌شوید و رسید تراکنش انجام شده به شما نمایش داده می‌شود. اگر بخواهید لیست همه تراکنش‌ها را ببینید، باید یکبار دیگر روی گزینه تاریخچه در پیشخوان کلیک کنید.

تعداد ارزهای موجود در تبدیل سریع اکسبیتو

تعداد ارزهای لیست شده در بخش تبدیل سریع اکسبیتو بیشتر از ارزهای لیست شده در مارکتهای جهانی و مارکت اکسبیتو است. تمامی ارزهای اکسبیتو را میتوانید از طریق صفحه قیمت ارز دیجیتال ببینید و تغییرات 24 ساعته، پایینترین و بالاترین قیمت هر ارز را در یک نگاه مشاهده کنید.

نکات مهم و محدودیت‌های تبدیل سریع اکسبیتو


  • شما می‌توانید هر ارزی که در اکسبیتو وجود دارد را به ارز دیگری که در لیست وجود دارد، تبدیل کنید.
  • در صورتی که بخواهید درصدی از دارایی خود را به ارز دیگری تبدیل کنید، با استفاده از خط درصد نمایش داده شده در زیر باکس اول، می‌توانید به راحتی درصد را مشخص کنید. (مثلا 25% از دارایی ریال یا کاردانوی خود را به بیت کوین تبدیل کنید)
  • برای تبدیل هر ارز به هر رمزارز محدودیت تبدیلی وجود دارد که پس از انتخاب ارزها به شما نمایش داده می‌شود.
  • در هر بازه یک ساعته تنها می‌توانید 3 بار هر جفت ارز را به یکدیگر تبدیل کنید. (مثلا تنها 3 بار در یک ساعت می‌توانید کاردانو را به بیت‌کوین و برعکس تبدیل کنید اما در همان بازه ساعتی می‌توانید 3 بار کاردانو را به بیت‌کوین و برعکس و 3 بار هم به سولانا و برعکس تبدیل کنید.)
  • در هر بازه 24 ساعته، هر جفت ارز را تنها 10 بار می‌توانید به یکدیگر تبدیل کنید.
  • هر رمزارز دارای یک سقف تبدیل است که برای اطلاع از این سقف تبدیل می‌توانید با پشتیبانی اکسبیتو ارتباط بگیرید.