بلاک چین یک صنعت درحال توسعه است که از زمان پیدایش بیت کوین فعالیت می‌کند. امروزه ارزهای دیجیتال متنوع زیادی در بازار کریپتو وجود دارند؛ ولی این موضوع مانع ارائه ارزهای جدید به بازار نمی‌شود. به همین جهت، شاهد راه‌اندازی پروژه‌های ارز دیجیتال جدید با اهداف مختلف هستیم. هر یک از پروژه‌های جدید با اهداف مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و در تلاش هستند که گرهی از مشکلات کاربران باز کنند. بنابراین، شما با شناخت ارزهای دیجیتال جدید و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، می‌توانید سود خوبی به دست آورید و به پیشرفت پروژه کمک کنید. در این مقاله از اکسبیتو، جدیدترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 را که پتانسیل نسبتاً بالایی برای رشد دارند، به شما معرفی خواهیم کرد.


معرفی جدیدترین ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا

بازار کریپتوکارنسی مملو از ارزهای دیجیتال است و هر روز پروژه‌های جدیدی به آن اضافه می‌شوند. هر یک از این پروژه‌های جدید ویژگی‌های خاص خود را داشته و پتانسیل نسبتا بالایی برای رشد دارند. در این بخش، جدیدترین ارزهای دیجیتال کریپتو را که در سال 2023 به بازار عرضه شده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم. شناخت این ارزها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید پروژه‌های جدید را که امکان رشد دارند، برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. به‌طور کلی جدیدترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 عبارت‌اند از:


سی نتورک (SEI)

1- سی نتورک (SEI)

SEI یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال است که در 15 آگوست 2023 به بازار عرضه شد. این پروژه جذاب برای کمک به بهبود مقیاس‌پذیری بلاک چین و با استفاده از فناوری لایه یک طراحی شده است. سی نتورک امنیت بسیار زیادی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تراکنش‌های خود را با سرعت بالایی انجام دهند. این پروژه روی حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت تمرکز دارد؛ بنابراین، شما با خیال راحت می‌توانید با استفاده از سی نیورک نیازهای خود را برطرف کنید. درحال‌حاضر (28 اکتبر 2023)، قیمت ارز دیجیتال SEI برابر با 0.1101 است و با ارزش بازار 200 میلیون دلار در رتبه 138 بازار قرار دارد.


2- وال استریت میمز (WSM)

وال استریت میمز یکی دیگر از پروژه‌های جذاب کریپتو است که در 28 سپتامبر 2023 از آن رونمایی شد. این پروژه با بهره‌مندی از جامعه قدرتمند 1.1 میلیون نفری در شبکه اجتماعی ردیت، سلطه وال استریت به دنیا را به‌طور طنز به چالش می‌کشد. WSM از همان ابتدای پیدایش خود توانست توجه کاربران و حتی اینفلوئنسرهای کریپتو را به‌سمت خود جلب کند. این توکن در همان دقایق اولیه پیش‌فروش خود توانست بیش از 100 هزار دلار به دست آورد. استقبال زیاد از ارز دیجیتال WSM سبب شده است که برخی از کارشناسان آن را با میم کوین‌هایی همچون پپه کوین و شیبا اینو مقایسه کنند. درحال‌حاضر (28 اکتبر 2023)، قیمت ارز دیجیتال وال استریت میمز برابر با 0.031 دلار است و با ارزش بازار 57 میلیون دلار در رتبه 394 بازار قرار دارد.


3- تیریون (TYON)

تیریون یک پلتفرم تبلیغاتی غیرمتمرکز است که شرایط لازم برای کسب درآمد از طریق تبلیغات را فراهم می‌کند. در واقع، همه کاربران می‌توانند با استفاده از مخاطبان یا طرفداران خود نسبت به انتشار تبلیغات در این پلتفرم اقدام کنند. کاربران با انجام این کار می‌توانند کسب درآمد خوبی داشته باشند. توکن اختصاصی پلتفرم تیریون که با نماد TYON در 19 سپتامبر 2023 به بازار عرضه شده است، یک دارایی ضدتورمی محسوب می‌شود. دارایی‌های ضدتورمی به‌دلیل عرضه ثابت یا محدودی که دارند با گذشت زمان دچار افت قیمت نشده و ارزش خود را حفظ می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند با استیک کردن تیریون پاداش بگیرند. فناوری قدرتمند پشت Tyrion و هدف جالب آن سبب می‌شوند که این پروژه توجه مخاطبان را به‌سمت خود جلب کند. ارز دیجیتال TYON دارای حداکثر عرضه 1 میلیارد توکن است و درحال‌حاضر با قیمت 0.0044 دلار معامله می‌شود.


وایپرد (YPRED)

4- وایپرد (YPRED)

وایپرد یکی از جدید‌ترین و خلاقانه‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال به شمار می‌رود که امسال راه‌اندازی شده است. این پروژه از فناوری هوش مصنوعی و تجزیه‌و‌تحلیل کریپتو برای پیشبرد اهداف خود یعنی بررسی آسان پروژه های ارز دیجیتال و کریپتو استفاده می‌کند؛ به همین جهت، عملکرد متفاوتی نسبت به سایر پروژه‌ها دارد. YPRED در مرحله پیش‌فروش خود توانست 3.1 میلیون دلار بودجه جمع آوری کند. این عدد نشان می‌دهد که پروژه وایپرد علاقه‌مندان زیادی داشته و به نظر می‌رسد که آینده خوبی در انتظار آن باشد. علاوه‌بر آن، YPRED یک ابزار قدرتمند سئو برای تدوین استراتژی‌های موثر بازاریابی دیجیتال نیز ارائه می‌دهد. همه این ویژگی‌ها دست‌ به دست هم داده‌اند تا وایپرد محبوبیت بیشتری پیدا کرده و توجه کاربران زیادی را به‌سمت خود جلب کند.


5- اسپونج (SPONGE)

محبوبیت میم کوین‌هایی مثل پپه باعث شده است که راه برای عرضه میم کوین‌های بیشتر و جذاب‌تر باز شود. SPONGE به‌عنوان یکی از میم کوین‌های جدید بازار کریپتوکارنسی، بر اساس شخصیت افسانه‌ای باب اسفنجی طراحی شده است. این ارز تنها در عرض چند روز پس از فهرست شدن، توانست از تمام میم کوین‌های قبلی پیشی بگیرد و در 24 ساعت اول 800 درصد رشد داشته باشد. درحال‌حاضر (28 اکتبر 2023) قیمت ارز دیجیتال اسپونج برابر با 0.00011 دلار است. SPONGE برخلاف سایر میم کوین ها تمام مراحل قانونی را پشت‌سر گذاشته و توسعه‌دهندگان آن اعلام کرده‌اند اسپونج یک طرح پامپ و دامپ نیست؛ این موضوع سبب می‌شود که شک و تردیدی درباره اسپونج وجود نداشته باشد و کاربران بتوانند با خیال راحت‌تری روی آن سرمایه‌گذاری کنند. ارز دیجیتال SPONGE دارای حداکثر حجم عرضه 40 میلیارد توکن است.


6- لانچ پد ایکس وای زد (LPX)

LPX یکی دیگر از پروژه‌های جذاب کریپتو است که بر مبنای وب 3 راه‌اندازی شده و ویژگی‌های ارزشمند زیادی دارد. این پروژه روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و هدف اصلی آن تبدیل شدن به یک هاب مرکزی (central hub) برای تمام امکانات وب 3 است. در واقع، لانچ پد قصد دارد که پروژه های وب 3 را به هم متصل کند تا کاربران بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند. این پلتفرم دارای مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات مختلف است که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و NFTها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. LPX ارز دیجیتال بومی اکوسیستم لانچ پد ایکس وای زد است که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها و انجام خدمات مختلف داخل شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌فروش LPX از 25 آوریل 2023 آغاز شده و در طی 10 مرحله مختلف انجام می‌شود. کاربران می‌توانند حداقل 100 LPX را با استفاده از تتر، اتریوم و کارت اعتباری خریداری کنند.


ورلد کوین (WLD)

7- ورلد کوین (WLD)

Worldcoin یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال است که پس از سه سال آزمایش به‌طور رسمی در جولای 2023 توسط سم آلتمن (Sam Altman) رئیس شرکت OpenAI منتشر شد. ورلد کوین یک پاسپورت دیجیتال برای اثبات انسان بودن فرد مورد نظر با استفاده از یک شناسه جهانی است. پروژه‌های وب 3 و مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی در بازار وجود دارند؛ ولی خلاقیت Worldcoin باعث شد که ارز دیجیتال بومی آن، یعنی WLD، خیلی زود خودش را در جمع برترین ارزهای کریپتو ببیند. هوش مصنوعی به‌سرعت درحال رشد است و ترکیب آن با فناوری بلاک چین کمک می‌کند که ورلد کوین بتواند هویت جهانی را برای تمام شهروندان دنیا اجرا کند. دقت داشته باشید که Worldcoin یک چارچوب مشخص برای استاندارد بین‌المللی در نظر گرفته است و بر اساس آن هویت جهانی افراد را تنظیم می‌کند. درحال‌حاضر، قیمت ارز دیجیتال WLD برابر با 1.82 دلار است و در رتبه 118 کریپتو قرار دارد.


8- اویل پپه (EVILPEPE)

اویل پپه یکی دیگر از جدیدترین ارزهای دیجیتال است که طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارد. این ارز جذاب در مرحله پیش‌فروش قرار دارد و یک میم کوین مبتنی بر جامعه (community-driven meme token) محسوب می‌شود. EVILPEPE یک توکن برای سرگرمی است و نباید انتظار مفید بودن برای کاربران را از آن داشت. این ارز جدید با هدف به چالش کشیدن میم کوین PEPE طراحی شده است. ارز دیجیتال اویل پپه دارای حداکثر حجم عرضه 6.66 میلیارد توکن است که 10 درصد از آن به تامین نقدینگی DEX اختصاص داده شده تا بتواند آینده‌ای پایدار برای آن تامین کند. اویل پپه بیش از 50 هزار دلار را از طریق پیش‌فروش جمع‌آوری کرده و با قیمت 0.000031 دلار در دسترس است.


9- چیمپزی (CHIMPZ)

Chimpzee یکی از پروژه‌های جدید کریپتو است که امکان حفاظت از حیات وحش و تغییرات آب و هوایی را برای کاربران فراهم می‌کند. این پروژه یک طرح انگیزشی پر جنب‌و‌جوش بوده و کاربران می‌توانند از طریق آن درآمد غیرفعال کسب کنند. چیمپزی قابلیت‌های مختلفی دارد و کاربران می‌توانند استفاده‌های زیادی از آن داشته باشند. فروشگاه Chimpzee، بازی Zero Tolerance و پلتفرم خرید و فروش NFT به‌عنوان سه رکن اصلی این پروژه محسوب می‌شوند. در واقع، هدف چیمپزی کمک به نجات حیوانات در حال انقراض، نجات جنگل و جلوگیری از تغییرات اقلیمی است تا بتواند تاثیر مثبتی روی محیط زیست داشته باشد. با توجه به این تفاسیر شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف وارد چیمپزی شده و کسب درآمد کنید. ارز دیجیتال بومی این پروژه با نماد CHIMPZ در مرحله پیش‌فروش سه‌ماه دوم قرار دارد و کاربران می‌توانند از طریق خرید تتر، اتریوم و کارت اعتباری آن را خریداری نمایند.


اکو ترا (ECOTERRA)

10- اکو ترا (ECOTERRA)

ECOTERRA یکی دیگر از پروژه‌های جدید کریپتو است که به مبارزه با اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند. این پروژه در کنار مفید بودن خود، شرایط لازم برای کسب درآمد را برای کاربران فراهم کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم ECOTERRA را در لیست جدیدترین ارزهای دیجیتال کریپتو قرار دهیم. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌ازای بازیافت زباله‌های خود پاداش دریافت کرده و سهم بزرگی در نجات سیاره زمین از شر آب و هوای ناسالم داشته باشند. EcoTerra تاکنون بیش از 4.8 میلیون دلار از طریق پیش فروش به دست آورده است و جزو پروژه‌های آینده دار به شمار می‌رود.


سخن پایانی


پروژه‌های ارز دیجیتال در حال افزایش هستند و این موضوع پیدا کردن پروژه‌هایی که پتانسیل نسبتاً بالایی دارند را سخت‌تر می‌کند. هر یک از ارزهای جدید ویژگی‌های خاص خود را داشته و با هدفی خاص به بازار عرضه می‌شوند. برخی از این پروژه‌ها سودآوری خوبی به‌همراه دارند؛ ولی برخی از آن‌ها خیلی زود از صحنه رقابت کنار می‌روند. بنابراین، شما با شناخت پروژه‌های جدید با پتانسیل رشد نسبتاً بالا، می‌توانید یک پرتفوی کم‌ریسک و با بازدهی خوب برای خود فراهم کنید. دقت داشته باشید که این پروژه‌ها ممکن است پتانسیل رشد بالایی داشته باشند اما قبل از سرمایه‌گذاری روی آن‌ها باید تحقیقات لازم را انجام دهید. پس خرید و فروش جدیدترین ارزهای دیجیتال مستعد رشد باید همراه با استدلال و تحقیقات لازم باشد تا سرمایه شما را به خطر نیندازد.