تتر (Tether)، با نماد اختصاری USDT، سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است. امکان ندارد که شما در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید و تتر را نشناسید. خصوصاً ساکنان ایران که به پرداخت دلاری دسترسی ندارند، برای استفاده از امور مالی غیرمتمرکز، به تتر نیازمند هستند. ازآنجایی‌که USDT قیمتی برابر با دلار آمریکا دارد و ارزش این ارز فیات را در بازار رمز ارزها نمایندگی می‌کند، به‌طور گسترده توسط معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و کاربران دیفای مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بااین‌حال، برای اینکه بتوانید از مزایای تتر بهره‌مند شوید، به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. می‌توان گفت که تمام کیف پول‌های کریپتو از تتر پشتیبانی می‌کنند، اما همه‌ی آن‌ها دارای ویژگی‌های یکسانی نیستند. در این میان، ولت‌های نرم‌ افزاری، به‌خاطر سهولت نصب و استفاده، طرفداران بیشتری دارند. به همین خاطر، در این مقاله از اکسبیتو، قصد داریم که 5 کیف پول نرم افزاری برتر تتر را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های آن‌ها را برایتان توضیح دهیم.


کیف پول نرم افزاری تتر چیست؟

کیف پول نرم افزاری تتر چیست؟

هر کاربری که قصد استفاده از تتر (USDT) را داشته باشد، به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارد. ولت‌های کریپتویی ابزارهایی هستند که امکان ذخیره‌سازی تتر را برای شما فراهم می‌کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که این کیف پول‌ها تنها کلیدهای خصوصی شما را حفظ خواهند کرد و دارای‌های شما صرفاً بر روی دفترکل توزیع‌شده یا بلاک چین قرار می‌گیرند. در واقع، کلیدهای خصوصی آدرس دارایی‌هایتان بر روی بلاک چین بوده و ولت کریپتویی با نگهداری از این کلیدها، از ارزهای دیجیتال شما محافظت می‌کند.


با این تفاسیر، کیف پول ارز دیجیتال ابزاری برای تعامل با بلاک چین است. در‌این‌بین، کیف پول‌های نرم‌ افزاری به‌صورت برنامه‌هایی ارائه می‌شوند که امکان نصب آن‌ها بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف فراهم شده است. اصولاً کیف پول نرم‌ افزاری تتر، علاوه‌بر ذخیره‌سازی USDT، امکانات دیگری را نیز به شما ارائه می‌دهد. برای مثال، دریافت و ارسال تتر، ادغام با نرم‌افزارهای غیرمتمرکز، استیکینگ، وام‌دهی و... برخی از ویژگی‌های مضاعف این ولت‌ها هستند.


اصولاً کار با کیف پول نرم افزاری تتر ساده است و فقط شما باید از قبل به خرید مقداری USDT اقدام کرده باشید. به همین منظور، شما به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن، می‌توانید تتر را از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو خریداری کنید. صرافی اکسبیتو، به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی دانش‌بنیان، امکان خرید و فروش تتر و سایر رمز ارزها را با کمترین قیمت و کارمزد برای کاربران فراهم کرده است. پس از خرید USDT از اکسبیتو، در عرض چند ثانیه، قادر خواهید بود که تترهایتان را به کیف پول نرم افزاری خود انتقال دهید.


بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر USDT کدامند؟

بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر USDT کدامند؟

پیش از انتخاب کیف پول نرم افزاری تتر، باید به ویژگی‌های ولت‌های گوناگون توجه داشته باشید. ذکر این نکته اهمیت دارد که USDT با شبکه‌های بلاک چین گوناگونی ادغام شده است و شما برای جابه‌جایی این رمز ارز، بین دو کیف پول، باید از شبکه‌ای یکسان استفاده کنید. ازاین‌رو، باید به‌سراغ ولتی بروید که از اغلب شبکه‌های انتقال پشتیبانی می‌کند. در ضمن، ارائه امکانات مضاعف نیز باعث برتری یک کیف پول نسبت به سایرین می‌شود. ازاین‌رو، در این بخش، قصد داریم بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر را به شما معرفی کرده و آن‌ها را به‌طور کامل بررسی کنیم.


ای تورو (eToro)

ای تورو (eToro)

ای تورو (eToro) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر است که توسط یک پلتفرم معاملاتی بسیار سرشناس، با همین نام، ارائه می‌شود. ای تورو به‌صورت نرم افزار موبایلی عرضه شده و شما می‌توانید آن را به‌طور رایگان بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و ios نصب کنید. این ولت کریپتو امنیت بسیار بالایی دارد و حجم زیادی از دارایی‌های کاربران را به‌شیوه‌ی سرد ذخیره‌سازی می‌کند؛ ازاین‌رو، گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به حساب می‌آید.


علاوه‌بر آن، کار با ای تورو بسیار ساده است و کاربران مبتدی نیز به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. این کیف پول نرم افزاری تتر از احراز هویت دو مرحله‌ای سود می‌برد و هربار که شما قصد ورود داشته باشید، باید این مراحل را پشت‌سر بگذارید تا ایمنی دارایی‌هایتان حفظ شود.


این کیف پول به پلتفرم معاملاتی ای تورو متصل شده است و کاربران می‌توانند به طیف وسیعی از امکانات تجاری این پلتفرم دسترسی داشته باشند. برای مثال، شما می‌توانید با تترهایتان، بیش از 90 رمز ارز دیگر را معامله کرده و سپس، آن‌ها را در همین ولت ذخیره کنید. دسترسی به ابزارهای کسب درآمد غیرفعال، مانند سبد پورتفولیوی هوشمند، نیز از طریق ای تورو فراهم شده است. در ضمن، ای تورو دارای مجوزهای مختلفی از نهادهای نظارتی بین‌المللی بوده و این مسئله خیال کاربران را نسبت به اعتبار این پلتفرم راحت می‌کند.


ذخیره‌سازی تتر در ای تورو کاملاً رایگان است؛ اما شما برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، باید 1 درصد کارمزد بپردازید. همچنین، برداشت USDT از این کیف پول نیز مشمول کارمزد می‌شود.


مزایای ای تورو (eToro)

مزایای ای تورو (eToro)

مزایای این کیف پول نرم افزاری تتر عبارت‌اند از:


  • توسط نهادهای نظارتی تنظیم شده است و از این منظر، اعتبار بسیار بالایی دارد.

  • این ولت به پلتفرم ای تورو متصل بوده و امکان معامله بیش از 90 رمز ارز را فراهم کرده است.

  • به‌خاطر ذخیره‌سازی سرد توکن‌ها و بهره بردن از احراز هویت دومرحله‌ای، امنیت خوبی دارد.

  • ابزارهای کسب درآمد غیرفعال، مانند سبد هوشمند سرمایه‌گذاری را به کاربران ارائه می‌کند.

معایب ای تورو (eToro)

معایب ای تورو شامل موارد زیر هستند:


  • ابزار استیکینگ این کیف پول از تتر پشتیبانی نمی‌کند.

  • برای انتقال توکن‌ها از پلتفرم ای تورو به این کیف پول، باید 2 درصد کارمزد بپردازید.

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی دیگر از کیف پول‌های نرم افزاری تتر است که در بین کاربران ایرانی طرفداران زیادی دارد. این ولت به‌صورت غیرحضانتی ارائه شده و کلیدهای خصوصی را در اختیار خود کاربران می‌گذارد. علاوه‌بر آن، گزینه‌های ایمنی دیگری نیز، مانند پین و تشخیص چهره، در این ولت در نظر گرفته شده‌اند. تراست ولت کلیدهای خصوصی‌تان را به‌صورت یک رمز عبور 12 کلمه‌ای درمی‌آورد تا کاربرپسندتر باشند. شما می‌توانید این کیف پول تتر را بر روی اندروید، ios و ویندوز نصب کنید. همچنین، افزونه مرورگر تراست ولت نیز اخیراً به بازار آمده است.


از طرفی، بررسی‌ها نشان می‌دهند که تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های تتر برای کسب درآمد به حساب می‌آید. اگرچه خود این ولت از استیکینگ شبکه اتریوم پشتیبانی نمی‌کند، اما با اتصال آن به صرافی‌های غیرمتمرکزی، مانند یونی سواپ، سوشی سواپ و آوه، می‌توانید از سهام‌گذاری USDT، سود کسب کنید. در ضمن، داخل تراست ولت ابزار سواپ رمز ارزی هم فراهم شده و نیاز شما را به صرافی‌های غیرمتمرکز برطرف می‌کند. این کیف پول از میلیون‌ها دارایی‌ دیجیتال مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی کرده است و از این نظر، کاملاً منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.


مزایای تراست ولت (Trust Wallet)

مزایای تراست ولت (Trust Wallet)

مزایای این ولت نرم افزاری تتر عبارت‌اند از:


  • یکی از بهترین کیف پول‌های تتر برای ذخیره‌سازی USDT و سایر دارایی‌های دیجیتال، از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، محسوب می‌شود.

  • با ابزار سواپ داخلی تراست ولت، می‌توان تتر را با سایر رمز ارزها مبادله کرد.

  • هیچ هزینه‌ای برای ارسال، دریافت و مبادله توکن‌ها در نظر نگرفته است.

معایب تراست ولت (Trust Wallet)

معایب تراست ولت شامل موارد زیر هستند:


  • به‌صورت چت آنلاین از کاربران پشتیبانی نمی‌کند.

  • ابزار استیکینگ داخلی تراست ولت، با USDT سازگار نیست.

  • برای واریز ارز فیات باید 5 درصد کارمزد بپردازید.

متامسک (MetaMask)

متامسک (MetaMask)

متامسک (MetaMask) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر است که USDT را به‌شیوه‌ی گرم نگهداری می‌کند. ازآنجایی‌که این ولت همیشه آنلاین است، برای سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. بااین‌حال، این روش ذخیره‌سازی آنلاین با خطر هک مواجه بوده و نباید از این کیف پول برای نگهداری بلندمدت و همچنین، ذخیره مقدار زیادی USDT استفاده کنید. البته در میان کیف پول‌های گرم موجود در بازار، متامسک یکی از ایمن‌ترین‌ها است.


متامسک کلیدهای خصوصی شما را رمزنگاری می‌کند؛ همچنین، امکان استفاده از پین و رمز عبور نیز امنیت این ولت را افزایش می‌دهد. اگرچه این کیف پول به‌صورت نسخه اندروید و ios نیز ارائه شده، اما نسخه مرورگر آن شهرت بیشتری دارد؛ چراکه امکان ادغام با نرم‌افزارهای حوزه امور مالی غیرمتمرکز را تسهیل می‌کند. متامسک، علاوه‌بر استاندارد ERC-20، از شبکه‌های انتقال دیگری، مانند آپتیمیزم، آربیتروم، پالیگان، زنجیره هوشمند بایننس و آوالانچ، پشتیبانی کرده است.


در ضمن، این ولت از یک ابزار سواپ داخلی برخوردار بوده و به‌وسیله‌ی آن، شما می‌توانید تتر را با سایر رمز ارزها معاوضه کنید. برای استفاده از سرویس سواپ متامسک باید کارمزدی 0.875 درصدی را بپردازید. بنابراین، گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر این است که این ولت را به صرافی‌های غیرمتمرکز متصل کرده و یا اینکه تترهای خود را از طریق صرافی اکسبیتو معاوضه کنید. همچنین، این ولت از سرویس استیکینگ نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما این سرویس با USDT سازگار نیست.


مزایای متامسک (MetaMask)

مزایای متامسک (MetaMask)

از مزایای متامسک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • یکی از بهترین کیف پول‌های تتر محسوب می‌شود.

  • انتقال تتر را بدون کارمزد انجام می‌دهد.

  • امکان نصب آن بر روی اندروید، ios، فایرفاکس، کروم و بریو فراهم شده است.

معایب متامسک (MetaMask)

معایب این کیف پول USDT عبارت‌اند از:


  • در کمال تعجب، از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.

  • برای استفاده از ابزار سواپ داخلی، باید کارمزد بالایی بپردازید.

  • ابزار استیکینگ داخلی متامسک فقط با شبکه اتریوم سازگاری دارد.

بایننس (Binance)

بایننس (Binance)

بایننس (Binance) یک کیف پول تتر مبتنی بر وب است که توسط بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا ارائه می‌شود. این ولت به انواع ابزارهای معاملاتی صرافی بایننس متصل شده است؛ ازاین‌رو، شما به‌راحتی می‌توانید صدها ارز دیجیتال را فقط با پرداخت کارمزدی 0.1 درصدی، معامله کنید. علاوه‌بر آن، بایننس ابزارهای استیکینگ و وام‌دهی را نیز برای USDT فراهم کرده است و ازاین‌طریق، کاربران به کسب درآمد غیرفعال دسترسی خواهند داشت.


درصورتی‌که قصد سپرده‌گذاری USDT را در بایننس دارید، بازدهی 1.67 درصدی را در سال دریافت می‌کنید و اگر موجودی حساب شما بالای 500 تتر باشد، 1.5 درصد دیگر به سود شما افزوده خواهد شد. علاوه‌بر آن، بایننس امکان کشت سود یا ییلد فارمینگ تتر را نیز میسّر کرده است. بهره سالانه استیکینگ تتر نیز در این پلتفرم معاملاتی، 0.9 درصد در سال در نظر گرفته شده و به کاربران ارائه می‌شود.


ازآنجایی‌که بایننس بزرگ‌ترین بازار کریپتو به حساب می‌آید، شما به‌راحتی می‌توانید با این کیف پول به معاملات پیشرفته‌ای، همچون مشتقات و فیوچرز، دسترسی داشته باشید. برای مثال، معاملات جفت‌ارز BTC/USDT در این صرافی، با اهرم 20 درصدی انجام می‌شوند.


⚠️البته باید به این نکته توجه کنید که کیف پول بایننس حضانتی است، یعنی کلیدهای خصوصی دارایی‌های شما را نزد خود نگه می‌دارد. در عوض، این صرافی تترهای کاربران را به‌صورت سرد ذخیره‌سازی کرده و این مسئله امنیت دارایی‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین، برای ارسال و دریافت تتر، باید از طریق ایمیل یا پیامک، تراکنش را تأیید کنید تا هیچ‌کس نتواند USDTهای شما را به کیف پول دیگری انتقال دهد.

شما می‌توانید کیف پول بایننس را بر روی اندروید و ios نیز نصب کنید؛ بااین‌حال، نسخه موبایلی این ولت، دارای امکانات کمتری است.


مزایای بایننس (Binance)

مزایای بایننس (Binance)

گزینه‌های زیر را می‌توان به‌عنوان مزایای این کیف پول تتر به شمار آورد:


  • کار با بایننس بسیار راحت بوده و گزینه خوبی برای کاربران مبتدی محسوب می‌شود.

  • امکان کسب درآمد را از طریق استیکینگ، وام‌دهی و کشت سود فراهم کرده است.

  • معاملات صرافی بایننس فقط شامل 0.1 درصد کارمزد می‌شوند.

  • برداشت از این کیف پول بسیار سریع است.

معایب بایننس (Binance)

معایب این ولت تتر شامل موارد زیر هستند:


  • حداقل میزان قابل برداشت از بایننس، 50 USDT است.

  • بایننس بسیار متمرکز بوده و این مسئله با ماهیت دنیای کریپتو تناقض دارد.

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مای اتر ولت (MyEtherWallet) یکی دیگر از بهترین کیف پول‌ها تتر (USDT) است که به‌صورت نرم‌ افزاری و گرم ارائه شده و غیرحضانتی به حساب می‌آید. این ولت از تتر مبتنی بر استاندارد ERC-20 و سایر توکن‌های اتریومی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید مای اتر ولت را به‌صورت رایگان بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و ios نصب کنید. علاوه‌بر آن، نسخه مرورگر این کیف پول نیز ارائه شده که از طریق یک برنامه شخص ثالث، در دسترس شما قرار می‌گیرد.


مای اتر ولت، علاوه‌بر ارزهای دیجیتال، از توکن‌های غیرمتمرکز (NFTs) مبتنی بر استاندارد ERC-721 نیز پشتیبانی کرده است. این ولت تتر به صرافی غیرمتمرکز آوه نیز متصل می‌شود و امکان مبادله USDT را برای شما فراهم می‌کند.


⚠️البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مای اتر ولت با کمبودهایی نیز مواجه است. برای مثال، این کیف پول با WalletConnect سازگار نیست؛ در نتیجه، شما در استفاده از امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای با محدودیت مواجه خواهید شد. همچنین، تنها شبکه انتقال تتر، در مای اتر ولت، فقط اتریوم است؛ بنابراین، باید دقت کنید که امکان ذخیره‌سازی تترهای استانداردهای دیگر در این کیف پول فراهم نیست.

مزایای مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مزایای مای اتر ولت (MyEtherWallet)

مزایای مای اتر ولت، به‌عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های تتر، شامل موارد زیر هستند:


  • این کیف پول با هدف پشتیبانی از تمام توکن‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد.

  • هیچ هزینه‌ای برای دریافت و نگهداری از تتر در نظر نگرفته است.

  • به‌طور مستقیم به آوه وصل شده و امکان سواپ تتر را فراهم می‌کند.

  • از استاندارد ERC-721 پشتیبانی کرده و می‌توان NFTهای مختلف را بر روی آن ذخیره کرد.

معایب مای اتر ولت (MyEtherWallet)

معایب این ولت عبارت‌اند از:


  • برای دسترسی به سایر بلاک چین‌ها، به «رمزنگاری نامتقارن» (Enkrypt) نیاز است.

  • با «کانکت ولت» سازگاری ندارد.

کیف پول اختصاصی اکسبیتو

کیف پول اختصاصی اکسبیتو

اگرچه کیف پول‌های خارجی مزایای مختلفی دارند، اما بسیاری از ابزارهای درونی آن‌ها در دسترس کاربران ایرانی قرار نمی‌گیرند. این محدودیت‌ها به‌خاطر تحریم‌ها و عدم امکان مبادله دلاری به‌وجود آمد‌ه‌اند. حالا تصور کنید که اگر یک کیف پول ایرانی، تمام این امکانات را در اختیار شما بگذارد، چقدر کار شما را راحت خواهد کرد. در همین راستا، کیف پول اکسبیتو به‌صورت یک ولت ایرانی به بازار کریپتو عرضه شده است و انواع امکانات مورد نیاز کاربران را فراهم می‌کند.


کیف پول اکسبیتو امنیت بسیار بالایی دارد و از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته برای ذخیره‌سازی دارایی‌های شما بهره می‌برد. شما به‌راحتی و به‌صورت رایگان، می‌توانید تترهای خود را بر روی این ولت ذخیره کنید. ارسال USDT نیز به اکسبیتو رایگان بوده و برای برداشت توکن‌ها هم هزینه ناچیزی را خواهید پرداخت.


کیف پول اکسبیتو به‌صورت دو نسخه مبتنی بر وب و موبایل ارائه شده است. برای استفاده از این ولت، فقط باید به سایت صرافی اکسبیتو مراجعه کرده و یا نرم افزار تلفن همراه آن را نصب کنید. سپس، می‌توانید در عرض 1 دقیقه، در اکسبیتو ثبت‌نام کرده و از این ولت تتر بهره‌مند شوید.


کیف پول اکسبیتو با یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته ادغام شده است. ازاین‌طریق، امکان معامله تتر با 3 روش «خرید و فروش محدود»، «خرید و فروش فوری» و «سواپ» در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ضمن، قابلیت خرید تتر با ریال نیز برای کاربران فراهم شده است و دیگر شما نیازی ندارید که برای جابه‌جایی USDT کارمزدی بپردازید.


مزایای کیف پول اکسبیتو

مزایای کیف پول اکسبیتو

مزایای این کیف پول تتر شامل موارد زیر هستند:


  • امکان خرید ریالی تتر برای شما فراهم شده است.

  • با 3 روش «خرید و فروش فوری»، «خرید و فروش محدود» و «سواپ» می‌توانید تتر را معامله کنید.

  • خرید، فروش و انتقال تتر در این کیف پول با کمترین قیمت و کارمزد انجام می‌شوند.

  • پردازش تراکنش‌ها در اکسبیتو سرعت بالایی دارد.

معایب کیف پول اکسبیتو

طبیعتاً پلتفرم‌های ایرانی، از نظر قانونی، با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستند. برای مثال، شما نمی‌توانید معاملات فیوچرز و مشتقات را در ایران انجام دهید. بااین‌حال، مزایای گسترده اکسبیتو رضایت کاربران را جلب می‌کنند و محدودیت‌های قانونی را پوشش می‌دهند.


سخن پایانی


تتر (USDT) محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که در زمینه‌های گوناگونی کاربرد دارد. ازاین‌رو، کاربران برای بهره بردن از مزایای USDT، به یک کیف پول سازگار با این رمز ارز نیاز خواهند داشت. دراین‌بین، ولت‌های نرم افزاری طرفداران زیادی دارند و به‌راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. به همین خاطر، در این مقاله، بهترین کیف پول‌های نرم افزاری تتر را به شما معرفی کردیم. در ضمن، کیف پول نرم افزاری اکسبیتو یکی از بهترین ولت‌های ایرانی تتر است که طیف وسیعی از امکانات را در دسترس شما قرار می‌دهد.