یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در دنیای کریپتوکارنسی، انتخاب کیف پولی است که بتوان ارزهای خود را در آن هولد کرد. توصیه غالب معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال این است که ارز‌ها را در صرافی‌ها نگهداری نکنید زیرا نگهداری ارز در صرافی‌ها به دلایل متعددی ایمن نیست و بهترین راه، ذخیره ارز در کیف پول‌های سخت افزاری است. با وجود امنیت بالای کیف‌پول‌های سخت افزاری، این کیف پول‌ها برای کسانی که می‌خواهند مدام دارایی‌شان را در دسترس داشته باشند گزینه مناسبی نیست. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتر مورد استفاده کسانی است که حجم بالایی ارز دیجیتال هولد کرده‌اند. کسانی که می‌خواهند دارایی در دسترس‌شان باشد به سراغ کیف پول‌های نرم‌افزاری غیرمتمرکز یا متمرکز می‌روند.


ویژگی این کیف پول‌ها این است که می‌توان ارزها را به راحتی از آن‌ها به صرافی‌ها منتقل کرد یا در همان کیف پول‌ها با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز به مبادله ارز پرداخت. تراست والت، اتومیک والت، اکسودوس و سامورایی، از معروف‌ترین کیف پول‌هایی هستند که کاربران برای ذخیره رمز ارزهای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مقاله قرار است به معرفی و بررسی کیف پول سامورایی بپردازیم.


کیف پول سامورایی (samurai) چیست؟

کیف پول سامورایی (samurai) چیست؟

کیف پول سامورایی، یک والت متن‌باز و رایگان است که کاربران می‌توانند از آن برای ذخیره و نگهداری بیت کوین استفاده کنند. این کیف پول با این هدف ارائه شد تا کاربران، خیالشان از امنیت بیت کوین ذخیره شده در کیف پول راحت باشد، ضمن این که به راحتی از آن استفاده کنند.


کیف پول سامورایی برای اندروید منتشر شده است و رابط کاربری آسان آن باعث شده کاربران گوشی هوشمند به راحتی بتوانند از این کیف پول استفاده کنند. قابلیت‌ها و ویژگی‌های این کیف پول برای تازه‌کارها عالی است. با توجه به ذات متن‌باز این برنامه، می‌توان آن را به صورت مستقل با یک هاست جداگانه اجرا کرد.


این کیف پول را می‌توان از پلی‌استور گوگل دانلود کرد و کاربران برای نصب و راه‌اندازی آن به دردسر نمی‌افتند. در کیف پول سامورایی ویژگی‌هایی خواهید دید که در کیف پول‌های مشابه دیگر نمی‌توانید مشاهده کنید. اگرچه تیم سازنده کیف پول سامورایی در تلاش هستند تا نسخه ios آن نیز به زودی وارد اپل‌استور شود، متاسفانه هنوز نسخه ios این برنامه منتشر نشده است. کیف پول سامورایی تاکنون بیش از 100 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده است.


از آن جایی که این کیف پول رایگان است، کاربران هیچ کارمزدی برای نگهداری بیت کوین موجود در آن نمی‌پردازند. با این حال برای کاربرانی که بخواهند از گزینه‌های خاص و اضافه برای امنیت بیشتر استفاده کنند باید مقدار بسیار کمی کارمزد پرداخت کرد. برای مثال، برای این که یک کانال خصوصی انتقال ارز بین دو کیف پول باز شود مبلغ 0.00015 برای اولین تراکنش کسر خواهد شد.


⚠️نظرات کاربران و منتقدین نسبت به این کیف پول بیت کوین مثبت است، به خصوص که از کیف پول‌های سخت افزاری نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع به عنوان یک امتیاز مثبت مهم برای کیف پول سامورایی در نظر گرفته می‌شود. حتی با وجود این که این کیف پول سخت افزاری نیست، ولی کاملا ایمن، خصوصی و قابل اعتماد است.

کیف پول سامورایی (samurai) چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول سامورایی (samurai) چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول سامورایی دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از دیگر والت‌های ذخیره ارز دیجیتال متمایز می‌کند. در کنار هم قرار گرفتن این ویژگی‌ها، کیف پول سامورایی را تبدیل به انتخابی مطمئن برای نگهداری بیت کوین می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.


  • محاسبه پویای کارمزد تراکنش‌ها

همانطور که می‌دانید تراکنش‌های بیت کوین بسته به مقدار کارمزدی که دارند ممکن است حتی یک روز کامل طول بکشند. چرا که ماینرها ابتدا به سراغ تکمیل تراکنش‌هایی می‌روند که کارمزد بیشتری دارند تا سود بیشتری دریافت کنند. کیف پول سامورایی این ویژگی را دارد که می‌توان با بالا بردن کارمزد، انجام تراکنش‌ها را سرعت بخشید. در واقع هنگام تراکنش، کارمزد در سطح استاندارد نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند آن را افزایش دهد.


  • تراکنش خصوصی

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، تاکید کیف پول سامورایی بر امنیت دارایی کاربران است. یکی از مواردی که این موضوع را اثبات می‌کند قابلیتی است که با استفاده از آن بعد از هر بار تراکنش بیت کوین، یک آدرس جدید برای شما خلق می‌شود تا دیگران نتوانند شما را شناسایی کنند و مقدار تراکنش و تعداد بیت کوین‌هایتان را تشخیص دهند.


  • پشتیبانی از Tor و VPN

Tor و VPN هر دو ابزارهایی هستند که برای تغییر IP استفاده می‌شوند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این کیف پول برای امنیت کاربران ارائه می‌دهد، پشتیبانی از ابزارهای تغییر آی‌پی است. این ابزارها کمک می‌کنند تا کاربران بتوانند به صورت ناشناس بیت کوین‌های خود را جابه‌جا و از دیگر قابلیت‌های این کیف پول استفاده کنند.


  • پشتیبانی از تراکنش‌های SegWit

Segwit نوعی آپدیت تراکنش‌هاست که در پروتکل بیت کوین اعمال شده و هزینه تراکنش کمتری برای کاربران در پی دارد. این شیوه تراکنش همچنین سرعت انجام بیشتری نسبت به تراکنش‌های عادی دارد. یکی از قابلیت‌های مفید دیگر کیف پول سامورایی پشتیبانی از این مدل تراکنش است.


  • BIP 47

یکی از پروتکل‌های جذاب انتقال بیت کوین که امنیت و سرعت بالایی دارد BIP 47 است. با استفاده از این روش، یک کانال خصوصی انتقال بیت کوین بین دو کیف پول ایجاد می‌شود. برای این کانال یک کد پرداخت عمومی به وجود می‌آید که نهایتا منجر به خلق یک تراکنش ویژه می‌شود، در طی این تراکنش به صورت ناشناس و محرمانه بیت کوین بین دو کیف پول جابه‌جا خواهد شد.


  • Ricochet

ریکوچت نیز یکی دیگر از روش‌های تراکنش بیت کوین است که به امنیت تراکنش تاکید دارد. این روش تراکنش‌ها را از هر گونه دنبال شدن حفظ می‌کند. این قابلیت زمانی به کار می‌آید که صرافی‌ها یا بانک‌ها تراکنش‌های مشکوک را مسدود می‌کنند.


  • انجام عملیات با SMS

یکی از ویژگی‌های خاص کیف پول سامورایی این است که کاربران می‌توانند با استفاده از اس‌ام‌اس، در کیف پول خود عملیات انجام دهند. این کار با استفاده از یک سری کدهای از پیش تعیین شده انجام می‌شود. کاربران حتی می‌توانند با استفاده از این کدها کیف پول را از یک گوشی حذف کنند. این کار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که گوشی دزدیده شده و دارایی‌ها در خطر باشند. علاوه بر این بازیابی کیف پول در گوشی‌های دیگر نیز ممکن است.


  • انجام تراکنش با گره مورد اعتماد کاربر

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که نظیر آن در کمتر کیف پولی پیدا می‌شود، قابلیت انجام تراکنش با گره (Node) قابل اعتماد کاربر است. کاربر می‌تواند با وارد کردن آدرس آی‌پی و پورت گره مورد نظر خود، تراکنش را با همان نود انجام دهد. اگرچه کیف پول سامورایی یک جزیره از گره‌های بیت کوین را برای انجام تراکنش‌ها در اختیار دارد.


کیف پول سامورایی (samurai) چه مزایا و معایبی دارد؟

کیف پول سامورایی (samurai) چه مزایا و معایبی دارد؟

کیف پول سامورایی هم مانند والت‌های دیگر ارز دیجیتال دارای یکسری مزایا و معایب است. شناخت این مزایا و معایب به کاربران کمک می‌کند تا درباره انتخاب این کیف پول تصمیم گیری کنند. در ادامه به بررسی این مزایا و معایب خواهیم پرداخت.


مزایا


  • اولین و مهم ترین مزیتی که این کیف پول نسبت به والت‌های دیگر دارد، امنیت بالای آن است. امنیت تقریبا مهم‌ترین اولویت برای تیم سازنده این کیف پول بوده است. این تیم با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله اتصال کیف پول به کیف پول‌های سخت افزاری، سعی کردند امنیت دارایی کاربران را تضمین کنند. همچنین این امنیت در انجام تراکنش‌ها نیز به شیوه‌های مختلفی تامین شده است.

  • یکی دیگر از مزایای کیف پول سامورایی این است که راه‌های مختلفی برای حفظ محرمانه بودن تراکنش‌ها پیش روی کاربر قرار می‌دهد. همانطور که در بالا اشاره کردیم روش‌های مختلف انجام تراکنشی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند چطور به محرمانه ماندن دارایی کاربر و آدرس کیف پول او کمک می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از کسانی که رقم‌های بالایی در کیف پول خود ذخیره کردند اهمیت دارد.

  • توانایی مدیریت تراکنش‌ها نیز یکی دیگر از مزایایی است که کیف پول سامورایی دارد. وقتی کیف پول مورد استفاده کاربر این قابلیت را نداشته باشد کاربر مجبور خواهد شد با پرداخت کارمزد پایین برای تراکنش بیت کوین خود، ساعت‌ها منتظر انجام شدن تراکنش بماند. در کیف پول سامورایی کاربر می‌تواند با بالا بردن کارمزد تراکنش سرعت انجام آن را بیشتر کند.

  • کلیدهای خصوصی کاملا در دستگاه تلفن اندروید کاربر قرار دارند و با هیچ کدام از سرورها به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. این کار نیز در جهت افزایش امنیت دارایی‌های کاربران انجام می‌شود.

معایب


  • اگرچه این والت، گزینه بسیار خوب و ایمنی است، اما ذخیره مقدار زیادی رمزارز در آن امکان‌پذیر نیست.

  • عیب دیگر این والت، عدم وجود نسخه‌های آیفون و دسکتاپ برای آن است. در حال حاضر تنها کاربران اندروید می‌توانند از این کیف پول بهره ببرند.

  • این کیف پول تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و هیچ ارز دیگری را نمی‌توان در آن ذخیره یا جابه‌جا کرد.

  • در این برنامه هیچ راهی برای مبادله رمز ارزها قرار داده نشده است. در کیف پول‌هایی مانند تراست والت به راحتی می‌توان به یک صرافی غیرمتمرکز متصل شد و به تبادل رمزارز پرداخت.

کارمزد‌ها در کیف پول سامورایی چگونه محاسبه می‌شود؟

هرکدام از روش‌های ارسال بیت کوین در کیف پول سامورایی مقدار کارمزد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر بخواهید یک کانال پرداخت خصوصی بین دو کیف پول ایجاد کنید، باید یک بار کارمزدی معادل 0.00015 بیت کوین بپردازید. این کارمزد علاوه بر کارمزد معمولی است که ماینرها دریافت می‌کنند.


یک مثال دیگر شیوه ارسال بیت کوین ریکوچت است، کیف پول سامورایی برای هر تراکنش ریکوچت مبلغ 0.002 بیت کوین از کاربر کسر می‌کند.


چه کسانی از کیف پول سامورایی (samurai) استفاده می‌کنند؟

چه کسانی از کیف پول سامورایی (samurai) استفاده می‌کنند؟

اغلب، کسانی به سراغ کیف پول سامورایی می‌روند که عمیقا به دنبال داشتن امنیت و علاوه بر آن ناشناس ماندن در کریپتوکارنسی هستند. نکته جالب توجه این است که گروهی که کیف پول سامورایی را طراحی و عرضه کرده‌اند نیز ناشناس هستند.


یکی گروه دیگر از افرادی که استفاده از این کیف پول برای آن‌ها مناسب است، شهروندان کشورهایی هستند که استفاده از بیت کوین را ممنوع کرده‌اند. از آن جایی که با قابلیت‌های کیف پول سامورایی نمی‌توان صاحبان کیف پول را شناسایی کرد، در نتیجه این افراد به صورت ناشناس می‌توانند بیت کوین‌های خود را ذخیره یا جابه‌جا کنند.


به طور کلی با توجه به غیرمتمرکز بودن کیف پول سامورایی و گزینه‌هایی که برای ناشناس نگه داشتن صاحب آن دارد، مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که حریم شخصی اهمیت فراوانی برای آن‌ها دارد. داشتن آزادی مالی یکی از اهداف کریپتوکارنسی است که کیف پول سامورایی برای رسیدن به این هدف کمک بسیاری به کاربران می‌کند.


آیا کیف پول سامورایی (samurai) امن است؟

اگر مطلب را تا به اینجا خوانده باشید، حتما متوجه خواهید شد که ویژگی اصلی کیف پول سامورایی امنیت آن است. نقد و بررسی‌ها نشان می‌دهد سامورایی، کیف پولی ایمن با درجه رمزگذاری در سطح بسیار عالی است. این کیف پول برای محافظت از داده‌های کاربران از رمزگذاری AES-256 استفاده می‌کند.


یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان دهنده امنیت این کیف پول است، کنترل کامل کاربر بر روی کلیدهای خصوصی خود است. این کلیدها رمزگذاری شده و در گوشی خود کاربر ذخیره می‌شوند و به هیچ عنوان به سرور خاصی منتقل نمی‌گردند.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟

برای نصب و راه‌اندازی کیف پول سامورایی کار سختی پیش رو ندارید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله نصب و راه‌اندازی آن را به شما آموزش خواهیم داد.


1_ به گوگل پلی بروید و Samurai wallet را دانلود کنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟

2_بعد از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کنید و در صفحه اول Get Started را بزنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (2)

3_ در صفحه بعدی برای انتخاب محل ذخیره‌سازی داده‌های کیف پول سامورایی باید یک فایل انتخاب کنید، برای این کار گزینه Choose را بزنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (3)

4_ یک فایل را به دلخواه انتخاب کنید و بعد از انتخاب، Allow را بزنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (4)

5_ حالا گزینه Create a new wallet را بزنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (5)

6_ یک کلمه عبور انتخاب کنید، تیک نوشته مورد نظر را زده و بعد next را بزنید.

مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (6)

7_ حالا یک رمز عبور انتخاب کنید و next را بزنید. در صفحه بعدی نیز دوباره رمز عبور را وارد و finish را بزنید.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (7)

8_ حالا برنامه به شما کلماتی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کیف پول را بازیابی کنید نمایش می‌دهد. اجازه عکس گرفتن از این صفحه به دلایل امنیتی توسط برنامه داده نمی‌شود. حتما این کلمات را یادداشت کنید تا در بازیابی کیف پول خود به مشکل برنخورید.


9_ کیف پول شما اماده است.


مراحل نصب کیف پول سامورایی (samurai) چگونه است؟ (8)

سخن پایانی


در این مقاله به نقد و بررسی کامل کیف پول سامورایی پرداختیم. اگرچه این کیف پول تنها برای نگهداری بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال دو مسئله ایمنی و حریم خصوصی باعث شده است که بسیاری از کاربران به سراغ استفاده از این کیف پول بروند. اگر شما هم پیش از این از کیف پول سامورایی استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


و اگر به دنبال یک کیف پول جایگزین برای سامورایی هستید، پیشنهاد ما، استفاده از کیف پول اکسبیتو است.