bitgo.png
ارزهای دیجیتال را به عنوان پول دیجیتال نیز می‌شناسند، اما این دارایی‌های دیجیتالی، مانند پول فیزیکی و قابل لمس نیستند. پول، طلا و برخی از اموال غیر نقدی را می‌توان در جایی مثل گاوصندوق پنهان کرد تا از سرقت آن‌ها جلوگیری شود. برای نگهداری از رمزارزها، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز است.

کیف پول ارزهای دیجیتال به دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شود. کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال، کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت‌افزاری امن ذخیره می‌کنند. در حقیقت کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کارت حافظه یا فلش مموری هستند.

برای آگاهی بیشتر درباره‌ی کیف پول نرم‌افزاری، مقاله کیف پول سخت‌افزاری چیست را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی کیف پول‌های نرم‌افزاری با شما صحبت کنیم، همچنین بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.


کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید ارز دیجیتال داشته باشید. برای خرید این ارزها می‌توانید از صرافی ایمن اکسبیتو استفاده کنید. تبلیغات در مورد ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، اما بسیاری از مردم راه‌های دسترسی به ارزهای دیجیتال را نمی‌دانند. کیف پول ارز دیجیتال راه‌حلی برای تعامل با شبکه بلاکچین ارائه می‌دهد.

با کمک کیف پول به‌راحتی می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. چگونه؟ اول‌ازهمه، به یاد داشته باشید که مالکیت ارز دیجیتال کاملاً با مالکیت ارز فیزیکی متفاوت است. درواقع، ارز دیجیتال مجموعه‌ای از کدها است که با یک آدرس خاص بر روی بلاکچین ذخیره می‌شوند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟.png

دارایی‌هایی که در بلاکچین ذخیره می‌کنید دارای یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی هستند. کلید عمومی به‌عنوان آدرس کیف پول شما عمل می‌کند که افراد می‌توانند از آن برای ارسال ارز برای شما استفاده کنند. از سوی دیگر، کلید خصوصی مانند رمز عبور کارت ‌بانکی است که به شما امکان می‌دهد به دارایی‌های رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید. کیف پول ارز دیجیتال، کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی دارایی‌های شما را ذخیره می‌کند.


معرفی کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال

کیف پول‌های نرم‌افزاری معمولاً به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. درحالی‌که استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای کاربران راحت‌تر است، اما همچنان یک خطر امنیتی را نشان می‌دهند، زیرا بدافزارها راحت‌تر به کامپیوتری که کیف پول نرم‌افزاری را اجرا می‌کند وارد شده و منجر به هک احتمالی و از دست دادن ارزهای دیجیتال می‌شوند. اگرچه کیف پول‌های نرم‌افزاری ایمنی هم وجود دارند که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.


انواع کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال

کیف پول‌های نرم‌افزاری همان‌طور که از نامشان پیداست، مانند تمام نرم‌افزارهای دیگر بر روی یک سیستم کامپیوتری نصب می‌شوند. این کیف پول‌ها آنلاین هستند و بنابراین به‌عنوان کیف پول‌های گرم شناخته می‌شوند. در ادامه برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری را معرفی می‌کنیم.

کیف پول‌های تحت وب

کیف پول‌های تحت وب، از طریق یک رابط مرورگر ساده بدون نیاز به دانلود یا نصب افزونه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. کیف پول‌های نرم‌افزاری تحت وب به‌راحتی در دسترس هستند. رایج‌ترین کیف پول‌های وب، شامل ارائه‌دهندگان کیف پول مبتنی بر مرورگر و کیف پول‌های صرافی هستند. شما می‌توانید با ایجاد یک کیف پول جدید و تنظیم رمز عبور قوی برای دسترسی به آن، از یک کیف پول نرم‌افزاری مبتنی بر وب استفاده کنید.


برخی از کیف پول‌های رمزارزی تحت وب، از امنیت بالایی برخوردارند، به‌عنوان‌مثال، بایننس اکسچنج عملکردهای مهمی مانند مدیریت دستگاه، مدیریت آدرس برداشت، احراز هویت چندعاملی و کد ضد فیشینگ را ارائه می‌دهد. با توجه به توصیف‌های موجود، پاسخ اصلی به سؤال «بهترین کیف پول نرم‌افزاری کدام است؟»، کیف پول‌های تحت وب خواهد بود.


کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ، به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های کیف پول نرم‌افزاری شناخته می‌شوند. کیف پول‌های دسکتاپ در اصل برنامه‌های نرم‌افزاری‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. کیف پول‌های دسکتاپ با کنترل کامل کاربر بر کلیدها و دارایی‌های خود، تفاوت قابل‌توجهی با کیف پول‌های نرم‌افزاری تحت وب دارند. بااین‌حال، کیف پول‌های دسکتاپ ممکن است در برابر خرابی فیزیکی، ویروس‌های کامپیوتری و بدافزارها آسیب‌پذیر باشند.

انواع کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال (2).png


کیف پول موبایل

کیف پول موبایل یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است. کیف پول‌های موبایل ازنظر عملکرد بسیار شبیه کیف پول‌های نرم‌افزاری مبتنی بر دسکتاپ هستند. بااین‌حال، کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایل در مقایسه با همتایان دسکتاپ خود، کاربری آسان‌تری دارند.

جالب اینجاست که کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایل چیزی جز اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند نیستند که می‌توانید به‌راحتی در دستگاه موردنظر خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایل ازنظر ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به‌خصوص با استفاده از QR کدها راحت‌تر و ایمن‌تر هستند.


یکی از نمونه‌های قابل‌توجه کیف پول ارز دیجیتال موبایل Trust Wallet است. البته کیف پول‌های موبایلی هم ممکن است در معرض خطر آلوده شدن به بدافزار یا نصب برنامه‌های مخرب باشند. بنابراین، کاربران کیف پول موبایل باید بهترین شیوه‌های لازم را برای رمزگذاری کیف پول موبایل خود با رمز عبورهای قوی انتخاب کنند. علاوه بر این، شما همچنین باید یک نسخه پشتیبان از عبارت اولیه یا کلیدهای خصوصی خود برای بازیابی دارایی‌های خود در صورت گم‌شدن یا آسیب رسیدن به گوشی هوشمند خود تهیه کنید.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال

همان‌طور که به‌وضوح متوجه شدید، کیف پول‌های نرم‌افزاری مزایای بسیار مهمی را برای تعامل با دارایی‌های رمزنگاری شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال خود را با بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری پیدا کنید. بااین‌حال، زمانی که گزینه‌های زیادی در اختیار دارید، انتخاب و تصمیم‌گیری کمی سخت می‌شود. اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین گزینه‌ها در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری بیندازیم تا شما بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

کیف پول Exodus

یکی از اولین کیف پول‌های نرم‌افزاری محبوب Exodus است. این کیف پول نرم‌افزاری یک انتخاب ایده آل برای ذخیره بیت کوین در کنار پشتیبانی از بیش از 110 ارز دیجیتال دیگر است. جالب اینجاست که تمامی پلتفرم‌های اصلی نرم‌افزار از Exodus پشتیبانی می‌کنند و کدهای آن تا حد زیادی منبع باز هستند.

کیف پول Exodus.png


کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی را بدون خروج از دستگاهی که کیف پول روی آن نصب شده کنترل کنند. مشارکت Exodus با شرکای صرافی مختلف، ارائه خدمات انتقال را برای انتخاب گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر می‌سازد. درحالی‌که Exodus به‌عنوان یک سرویس رایگان در دسترس است، از کاربران کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. هر چه مقدار تراکنش بیشتر باشد کارمزد آن هم بیشتر می‌شود.


کیف پول Atomic Wallet

کیف پول اتمیک یک کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال ایده آل در قالب کیف پول دسکتاپ است. این کیف پول امکان کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال شما را فراهم می‌کند. کیف پول اتمیک ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی و داده‌های تراکنش را در کامپیوتر کاربران تضمین می‌کند. این مزیت سازگاری با بسیاری از سیستم‌عامل‌های معروف را در کنار پشتیبانی از بیش از 300 نوع مختلف ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. می‌توانید از کیف پول اتمیک به‌صورت رایگان استفاده کنید، اما برخی از خدمات مانند تراکنش‌های ارز در کیف پول، خرید ارز دیجیتال با کیف پول، تراکنش‌ها از طریق ShapeShift و خرید ارز دیجیتال با کارت‌های اعتباری هزینه دارند.

کیف پول Atomic Wallet.png

کیف پول BitGo

کیف پول بیت‌گو (BitGo)، یکی از کیف پول‌های امیدوارکننده در میان بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است. این شرکت بلاکچین کیف پول بیت‌گو را با پشتیبانی جامع از تمامی ارزهای دیجیتال محبوب معرفی کرد. این کیف پول از طریق کامپیوتر، لپ‌تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه قابل‌دسترسی است.


جالب اینجاست که نسخه موبایل کیف پول بیت‌گو ذخیره کلیدها را در دستگاه‌های کاربر در کنار انعطاف‌پذیری برای انتقال کلید به دستگاه‌های دیگر امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، کیف پول بیت‌گو، دو نسخه مجزا را ارائه می‌دهد که یکی برای استفاده فردی و دیگری برای استفاده تجاری مناسب است. نکته جالب دیگر در مورد بیت‌گو این است که یک بستر ذخیره‌سازی قابل‌اعتماد برای سرمایه‌گذاران نهادی برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود ارائه می‌دهد.

bitgo.png

کیف پول Jaxx Liberty

جکس‌لیبرتی (Jaxx Liberty)، یکی دیگر از نمونه‌های برجسته کیف پول نرم‌افزاری محبوب به دلیل ویژگی‌های متمایز آن است. این کیف پول در تمام سیستم‌عامل‌های محبوب از جمله لینوکس (Linux)، مک (Mac OS)، ویندوز (Windows)، اندروید (Android) و iOS در دسترس است. علاوه بر این، افزونه‌ای را با مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) ارائه می‌دهد. کیف پول جکس (Jaxx)، با صرافی ShapeShift ادغام می‌شود تا تراکنش‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهد.


از سوی دیگر، کیف پول جکس از تراکنش‌های مبادله پول چند امضایی یا فیات پشتیبانی نمی‌کند. به‌غیراز رابط کاربری، بقیه کدهای جکس، منبع باز هستند. کاربران کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارند و هرگز کیف پول را ترک نمی‌کنند. کنترل‌های بصری در کیف پول Jaxx آن را به یک کیف پول نرم‌افزاری تبدیل می‌کند که همه دوست دارند از آن استفاده کنند.

کیف پول Jaxx Liberty.png

چگونه یک والت یا کیف پول بسازیم؟

برای ساخت یک کیف پول کریپتوکارنسی یا همان ولت، در ابتدا به وبسایت کیف پول بروید یا نام کیف پول را در اپ استورهای دستگاه‌های اندرویدی یا iOS جستجو کنید. سپس کیف پول را دانلود کرده و یک حساب کاربری در آن بسازید. فراموش نکنید در هنگام ساخت حساب کاربری کیف پول‌های مختلف گاهی به شما کدهای امنیتی برای ورود دوباره می‌دهند که باید آنها را در جایی نگهداری کنید.

آموزش ساخت کیف پول‌های مختلف در مقالات وبلاگ اکسبیتو قرار داده شده که با جستجو در وبلاگ اکسبیتو به آنها دسترسی خواهید داشت. در صورت سوال درباره هر بخش می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید تا به شما پاسخ داده شود.

چگونه با کیف پول ارز دیجیتال بخریم؟

شاید از خودتان بپرسید که آیا می‌توان با کیف پول ارز دیجیتال اقدام به خرید رمزارز کرد؟ پاسخ بله است. به عنوان مثال، اگر در صرافی کوین‌بیس حساب کاربری داشته باشید، می‌توانید حساب خود را به کیف پول کوین‌بیس‌تان متصل کنید. در این صورت می‌توانید هر ارز دیجیتال پشتیبانی شده در Coinbase.com را مستقیم از کیف پول کوین‌بیس خریداری کنید یا انتقال دهید.


کلام آخر

ارزهای دیجیتال و اکوسیستم آن‌ها به‌سرعت در حال گسترش است و این گسترش روزافزون تعداد رمزارزها، فرصت‌ها و شکست‌های زیادی را به‌طور هم‌زمان ایجاد می‌کند. اگر علاقه‌مند به کار با رمز ارزها هستید، بدیهی است که به یک کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال خود نیاز دارید.

بااین‌حال، درک کیف پول‌های نرم‌افزاری و عملکردهای اساسی آن‌ها در کنار راه‌های مختلف استفاده از آن‌ها بسیار مهم است. شما باید درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال بیشتر بیاموزید و نحوه شناسایی کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب برای نیازهای خود را بدانید. در این مقاله سعی کردیم شما را با کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال آشنا کنیم، امیدواریم که این مبحث برایتان مفید بوده باشد.