نگهداری از ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد و از آن‌جا که ارزهای دیجیتال را نمی‌توان مثل طلا یا پول در گاوصندوق نگه داشت، اهمیت بسیار زیادی دارد که شما به عنوان نگهدارنده‌ی ارزهای دیجیتال آن‌ها را در مکان امنی قرار دهید؛ یکی از امن‌ترین روش‌های نگهداری از ارز دیجیتال با کیف پول سخت افزاری است.


کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ذخیره ارزهای دیجیتال خریداری‌شده ایجاد شده‌اند. این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی شما را ایمن و قابل‌دسترس نگه می‌دارند. کیف پول رمزارزی به شما این امکان را می‌دهند که ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنید. اگر درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال اطلاعات کافی ندارید بیشتر بخوانید.


کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری جزء کلیدی اکوسیستم بلاکچین هستند. آن‌ها هنگام تعامل با بلاکچین‌های مختلف امنیت و کاربرد را فراهم می‌کنند. کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نوع خاصی از کیف پول است که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت‌افزاری امن شبیه به USB ذخیره می‌کند. این کیف پول‌ها از مهمترین و امن‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها به سختی قابل سرقت هستند و استفاده از آن‌ها برای نگهداری مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال مزیت‌های زیادی دارد.


مزایای کیف پول سخت افزاری

مزایای کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری مزایای زیادی نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری استاندارد دارند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای کیف پول سخت افزاری اشاره خواهیم کرد.

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده امن هستند.

شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول‌ها دارایی‌های خود را ایمن نگه‌دارید، حتی زمانی که کامپیوتر شما ایمن نیست. کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما یک لایه حفاظتی اضافی در برابر حملات سایبری، سایت‌های فیشینگ و بدافزار می‌دهند.


  • کیف پول‌های سخت‌افزاری جایی برای همه دارایی‌های دیجیتال شما هستند.

یک کیف پول سخت‌افزاری می‌تواند با چندین بلاکچین به‌طور هم‌زمان کار کند. این مزیت به شما امکان می‌دهد اتریوم، آلت کوین‌ها، بیت کوین، لومن و... را در یک دستگاه ذخیره کنید. از تمام این دارایی‌ها می‌توان به‌راحتی با یک عبارت بازیابی نسخه پشتیبان تهیه کرد.


  • استفاده آسان یک کیف پول سخت‌افزاری که اغلب یک دستگاه کوچک است، یک دستگاه قابل‌حمل برای دسترسی ایمن به دارایی‌های رمزنگاری شما از هر نقطه است. یک کیف پول سخت‌افزاری می‌تواند بدون نیاز به ایجاد حساب‌های جدید، شما را به بسیاری از dAppها وارد کند. حتی می‌توانید از آن‌ها برای ورود به برنامه‌های معمولی مانند گوگل و فیس‌بوک استفاده کنید.

  • معامله Wallet-to-Wallet

پلتفرم‌هایی مانند Radar Relay به شما امکان می‌دهند مستقیماً از کیف پول سخت‌افزاری خود معامله کنید. این روش امن‌ترین راه برای معامله دارایی‌های دیجیتال است، زیرا شما همیشه توکن‌های خود را در کیف پولتان دارید. دارایی‌ها مستقیماً از کیف پول شما معامله می‌شوند، نه اینکه به یک صرافی سپرده شوند. این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت و همچنین کاهش کارمزدها می‌شود.


کیف پول سخت افزاری چگونه کار میکند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری چگونه کار می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال هرگز در خود کیف پول سخت‌افزاری ذخیره نمی‌شوند، بلکه همیشه بر روی بلاکچین وجود دارند. کیف پول سخت‌افزاری فقط کلید خصوصی شما را ذخیره می‌کند. کلید خصوصی شما قفل آدرس شما را در بلاکچین که دارایی‌های شما در آن هستند باز می‌کند. ازآنجایی‌که بلاکچین در همه‌جا وجود دارد، تنها چیزی که برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خود به آن نیاز دارید یک کیف پول سخت‌افزاری است.


کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان کیف پول‌های سرد (آفلاین) شناخته می‌شوند، زیرا کلیدهای خصوصی شما را در حالت آفلاین ذخیره می‌کنند و خطر از دست دادن دارایی‌های شما را در یک حمله آنلاین کاهش می‌دهند. هنگامی‌که یک تراکنش بلاکچین ایجاد می‌کنید، یک پیام خاص را امضا می‌کنید. امضای شما مالکیت کلید خصوصی شما را اثبات می‌کند. جعل این امضا بدون کلید غیرممکن است، بنابراین هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند بدون این امضا از طرف شما معامله انجام دهد.


کلیدهای خصوصی ذخیره‌شده در کیف پول سخت‌افزاری با یک پین و یک عبارت عبور انتخابی محافظت می‌شوند. اگر دزد کیف پول سخت‌افزاری شما را در اختیار بگیرد، استخراج کلیدهای شما برای او تقریباً غیرممکن است. کلیدها هرگز در معرض اینترنت قرار نمی‌گیرند، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را دزدید. به همین دلیل کیف پول سخت‌افزاری به کیف پول سرد معروف است.

اگر کیف پول سخت‌افزاری شما گم شود، از دارایی‌ها با یک عبارت منفرد پشتیبان تهیه می‌شود. عبارت seed که به‌عنوان عبارت بازیابی نیز شناخته می‌شود، لیستی از کلماتی است که کلید خصوصی شما را دوباره تولید می‌کنند. می‌توانید از عبارت seed خود برای انتقال کلیدهای خود به کیف پول سخت‌افزاری دیگری نیز استفاده کنید.


نحوه استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری

درحالی‌که هر کیف پول سخت‌افزاری با دیگری کمی متفاوت است، اما استفاده از آن‌ها به‌طورکلی به هم شباهت دارند. برای راه‌اندازی یک کیف پول سخت‌افزاری مراحل زیر را دنبال کنید:


  1. دستگاه را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود وصل کرده و با پین قفل آن را باز کنید.
  2. یک تراکنش مانند معامله در Radar ایجاد کنید، سپس آن را در صفحه دستگاه تأیید کنید.
  3. مطمئن باشید که کلیدهای شما به خطر نمی‌افتند.

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول ارز دیجیتال جایی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در آنجا نگهدارند، پس چون پای سرمایه‌تان در میان است، باید بهترین کیف پول را برای خودتان انتخاب کنید. در اینجا تعدادی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم تا تصمیم‌گیری برایتان آسان‌تر شود.


کیف پول سخت‌افزاری Trezor One

کیف پول Trezor یک کیف پول امن بیت کوین و یک ابزار امضای تراکنش با سخت‌افزار و نرم‌افزار منبع باز است. کلیدهای خصوصی توسط دستگاه تولید می‌شوند و هرگز آن را ترک نمی‌کنند، بنابراین توسط یک بدافزار قابل‌دسترسی نیستند. ترزور از ساختار کیف پول بی‌نهایت استفاده می‌کند؛ یعنی می‌تواند تعداد نامحدودی کلید را در خود نگه دارد. هنگامی‌که دستگاه برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود یک seed بازیابی تولید می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزون

در صورت گم‌شدن یا دزدیده شدن Trezor، تمام محتویات آن را می‌توان با استفاده از این seed در یک دستگاه جدید یا کیف پول سازگار با ترزور بازیابی کرد. Trezor One تمام چیزهای موردنیاز برای محافظت از ارزهای دیجیتال را همراه با ویژگی‌های پیشرفته مانند مدیریت رمز عبور یا تأیید دومرحله‌ای U2F ارائه می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S

بهترین گزینه برای ذخیره، تجارت و انتقال مقادیر عظیمی از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین، اتریوم و ارز لایت کوین لجر نانو اس است. Ledger Nano S که در سال 2016 عرضه شد، از تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محبوب‌تر است. این کیف پول سخت‌افزاری نسبت به Trezor که در گذشته موارد نقض امنیتی داشته است ایمن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین ویژگی‌های کاملی دارد و برای معامله گران رمز ارز مبتدی و پیشرفته به‌طور یکسان مناسب است. این کیف پول دارای اتصال USB، رابط صفحه‌نمایش OLED و دو دکمه برای تأیید تراکنش‌ها است. Ledger Nano S از بیش از 1100 ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.


کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X

کیف پول Ledger Nano X یک کیف پول سخت‌افزاری امن است. این کیف پول دارای اتصال بلوتوث (BLE) است که امکان استفاده از آن را با دستگاه‌های اندروید یا iOS بدون نیاز به کابل فراهم می‌کند. Ledger Nano X ادعا می‌کند که بهترین کیف پول سخت‌افزاری موجود در بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر است. نانو اس یک کیف پول سخت‌افزاری پرکاربرد است که به دستگاه USB شباهت دارد و به اندازه یک فلش مموری کوچک جا می‌گیرد. وزن آن هم 34 گرم است. به نظر می‌رسد این کیف پول واقعاً خوب است. باتری آن هم در حالت آماده‌به‌کار 8 ساعت کار می‌کند.

کیف پول لجر

کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1

این کیف پول برای دارندگان ارز دیجیتال بایننس و توکن‌های مبتنی بر اتریوم (ERC-20) بسیار مناسب است. SafePal S1 مستقیماً از Binance Labs پشتیبانی می‌شود و دارای پین و کلیدهای خصوصی ایزوله شده است تا هک کردن آن را سخت‌تر کند. ایده اصلی که در سال 2021 معرفی شد، داشتن کیف پول سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه تر از Trezor و Ledger Nano S بود. این کیف پول با برنامه موبایل SafePal هماهنگ می‌شود.


کیف پول سخت افزاری سیف پل

برای مثال، زمانی که پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام می‌دهید، با استفاده از اسکن QR کد از طریق دوربین داخلی، تراکنش‌های آفلاین را امضا می‌کنید. همچنین دارای کارت حافظه‌ای است که می‌توانید کدهای اولیه و کلیدهای خصوصی را در آن ذخیره کنید. یک کابل USB هم دارد. این کیف پول دارای یک دکمه کنترل و یک صفحه‌نمایش برای کمک به تأیید تراکنش‌های آفلاین است. این کیف پول سخت‌افزاری از بیت کوین، بایننس کوین، توکن‌های BEP2، ارزهای مبتنی بر اتریوم و خود اتریوم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری D’CENT Biometric Wallet

همان‌طور که از نام این کیف پول مشخص است، تنها کیف پول دارای امنیت بیومتریک کارآمد است که آن را در امنیت درجه‌یک می‌کند. علاوه بر این، دارای اتصال بلوتوث و پشتیبانی از اتصال کابل USB است، اما از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول توسط IoTrust در کره تولید می‌شود و دارای صفحه‌نمایش 1.1 اینچی OLED و چهار دکمه فیزیکی، علاوه بر حسگر اثرانگشت مرکزی، برای کمک به تأیید تراکنش‌ها است. باتری 585 میلی‌آمپر ساعتی و پورت microUSB نیز در این کیف پول وجود دارد.


کیف پول سخت‌افزاری SecuX V20 Most Secure

شرکت SecuX در تایوان قرار دارد. اگرچه این شرکت خدمات مشاوره و حسابرسی امنیت بلاکچین را ارائه می‌دهد، اکنون یک کیف پول سخت‌افزاری V20 هم تولید کرده است. این کیف پول برخلاف کیف پول‌های دیگر دایره‌ای شکل با صفحه‌نمایش لمسی 2.8 اینچی است. این دستگاه می‌تواند به تلفن‌های همراه متصل شود، بنابراین قابل‌حمل است و برای اتصال به کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیاز ندارد. برای ارسال ارزهای دیجیتال نیازی به اتصال به اینترنت نیست. این کار را می‌توان با استفاده از QR کدهایی که برای فرستنده‌ها تعبیه‌شده انجام داد.


کلام آخر
این مقاله به شما کمک می‌کند بهترین کیف پول را برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید. توصیه می‌شود که برای امنیت ارزهای دیجیتال خود حتماً از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید، زیرا این کیف پول‌ها آفلاین هستند.