تتر یکی از محبوب‌ترین رمز ارز‌ها در بازار جذاب کریپتوکارنسی است که بسیاری از تریدرها در مبادلات خود از آن استفاده می‌کنند. با این وجود، برخی نگرانی‌ها در مورد این ارز دیجیتال شناخته‌شده وجود دارد که سبب کاهش اعتماد برخی افراد به این استیبل کوین جذاب شده است.


ما در این مقاله، در مورد علت محبوبیت ارزهای دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین‌ها، مثل Tether USDT، صحبت خواهیم کرد و در ادامه هم برخی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد آینده این رمز‌ ارز و تاثیر سقوط احتمالی آن در صنعت بزرگ کریپتوکارنسی را بیان می‌کنیم.


چرا افراد از استیبل کوین‌ها استقبال می‌کنند؟

چرا افراد از استیبل کوین‌ها استقبال می‌کنند؟

استیبل کوین‌ها به‌دلیل ویژگی‌های جذابی که دارند مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها قرار گرفته‌اند که ازجمله مهم‌ترین مزایای این نوع ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • این نوع رمز‌ ارزها به‌دلیل داشتن یک پشتوانه معتبر، از ثبات و پایداری زیادی برخوردار هستند و مثل سایر ارزهای دیجیتال، در نوسانات بازار دچار افت‌و‌خیز چندانی نمی‌شوند؛ برای مثال تتر به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها، دارای یک پشتوانه قوی دلاری است که سبب می‌شود ارزش آن همواره در حدود یک دلار آمریکا باشد.

  • استیبل کوین‌ها در هنگام ریزش بازار ارزهای دیجیتال ارزش خود را حفظ می‌کنند و حتی در مواردی ممکن است کمی صعودی هم باشند؛ به همین دلیل، وقتی قیمت رمز ارز‌ها نزولی است بسیاری از تریدرها دارایی دیجیتال خود را به استیبل کوین‌ها تبدیل خواهند کرد تا ارزش سرمایه خود را حفظ کنند.

  • با استفاده از رمز ارز‌های باثبات، امکان کسب درآمد منفعل با ریسک بسیار پایین، در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد. به‌عنوان مثال، با سپرده‌گذاری یا اصطلاحا استکینگ تتر می‌توانید به‌صورت دوره‌ای سود ارز دیجیتال به عنوان پاداش دریافت کنید و با توجه به ثبات قیمتی این استیبل کوین، نگران سقوط ارزش آن هم نباشید.

  • استیبل کوین‌ها قابلیت نقدشوندگی بسیار بالایی دارند و افراد، در صورت نیاز، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن دارایی دیجیتال خود را نقد کنند که این ویژگی برای بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

چه نگرانی‌هایی در رابطه با تتر (USDT) وجود دارد؟

چه نگرانی‌هایی در رابطه با تتر (USDT) وجود دارد؟

Tether به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی، با چالش‌های زیادی مواجه بوده که سبب نگرانی فعالان این حوزه شده است. در ادامه این بخش، برخی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی را که در مورد این ارز دیجیتال محبوب وجود دارد بیان می‌کنیم:


  • به گفته شرکت ارائه‌دهنده این رمز‌ ارز، به‌ازای هر تتر، یک دلار آمریکا پشتوانه نقدی وجود دارد؛ بااین‌حال، برخی از افراد نسبت به درستی این ادعا تردید دارند که همین موضوع سبب کاهش اعتماد تریدرها و نگرانی در مورد آینده این ارز دیجیتال شده است.

  • نقص‌ها و مشکلات امنیتی همواره یکی از چالش‌های مهم در حوزه کریپتوکارنسی بوده و یکی از دغدغه‌های مهم افراد در مورد تتر هم امنیت آن است. در سال 2017 شبکه این ارز دیجیتالی با یک حمله سایبری مواجه شد و بخشی از دارایی‌های افراد به سرقت رفت.

  • با توجه به اهمیت استیبل کوین Tether در بازار کریپتوکارنسی، با بروز مشکل برای این ارز دیجیتال، کل صنعت رمز ارزها دچار چالش می‌شوند که این موضوع یکی از نگرانی‌های جدی در مورد آینده این رمز‌ ارز تاثیرگذار است.

چه چیزی در مورد امور مالی تتر ناشناخته است؟

⚠️یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه کریپتوکارنسی شفافیت آن است که سبب اعتماد بیشتر مردم به آن می‌شود؛ بااین‌حال، برخی از موارد مبهم و ناشناخته در مورد Tether وجود دارند که به نگرانی‌ها در مورد این استیبل کوین دامن می‌زنند.

به‌طور کلی، اطلاعات شفافی در مورد میزان دلار پشتوانه‌ی این رمز ارز وجود ندارد. به گفته برخی از منابع، میزان کل تتر موجود در بازار، نسبت به پشتوانه دلاری آن کمتر است که همین عدم شفافیت در مورد امور مالی، یک نگرانی جدی برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.


تنظیم‌کننده‌های بازار چه نظری در مورد تتر USDT دارند؟

تنظیم‌کننده‌های بازار چه نظری در مورد تتر USDT دارند؟

مجموعه‌های تنظیم‌کننده، سازمان‌ها و مراجع ناظر در بازار کریپتوکارنسی هستند که تحولات این حوزه را به‌شکل جدی رصد می‌کنند؛ این سازمان‌ها به‌طور کلی نظرات یکسانی در مورد خرید تتر ندارند؛ با این وجود، این مراکز در برخی موارد با یکدیگر هم‌نظر هستند.


اغلب تنظیم‌کننده‌ها با توجه به تاثیر بالای Tether در کلیت بازار کریپتوکارنسی، در مورد تاثیرات مشکلات احتمالی این ارز دیجیتال به‌شدت نگران بوده و به همین دلیل، خواستار وضع قوانین موثر و پیشگیرانه در مورد مبادلات این رمز‌‌ارز محبوب هستند.


آیا طرح خرید بیت‌کوین توسط بنیاد تتر نگران کننده است؟

آیا طرح خرید بیت‌کوین توسط بنیاد تتر نگران کننده است؟

با توجه به عدم اعتماد به سیاست‌های پولی دولت آمریکا، بنیاد ارائه‌دهنده تتر قصد دارد وابستگی دارایی‌های خود به دلار را کاهش دهد و به همین دلیل، اقدام به خرید بیت کوین و طلا کرده است. این سازمان عنوان کرده که قصد دارد با بخشی از سود خود بیت کوین خریداری کند.


این موضوع تا زمانی که شرکت ارائه‌دهنده این ارز دیجیتال فقط بخشی از سودهای خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهد و پشتوانه یک دلاری برای هر Tether همچنان وجود دارد، نمی‌تواند چندان نگران‌کننده باشد.


بااین‌وجود، انتشار همین خبر می‌تواند سبب ایجاد نگرانی در مورد ثبات و آینده تتر شود؛ زیرا در گذشته هم گزارش‌هایی در مورد برداشت از پشتوانه دلاری این رمز‌ارز منتشر شده است و به همین دلیل، سرمایه‌گذاران نگران برداشت از پشتوانه دلاری این رمز‌ ارز برای خرید بیت کوین، به‌عنوان یک ذخیره ناپایدار و پرنوسان هستند.


چرا سقوط تتر برای ارزهای دیجیتال بد است؟

Tether به‌عنوان مهم‌ترین استیبل کوین در بازار پرنوسان کریپتوکارنسی نقش مهمی در مبادلات این مارکت جذاب دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی دیجیتال خود را به‌صورت تتر پس‌انداز می‌کنند و در بسیاری از مواقع از این رمز‌ ارز به‌عنوان یک واسطه برای مبادلات استفاده می‌شود.


با توجه به حجم مبادلات و اثرگذاری بالای tether، سقوط ارزش این رمز‌ ارز قطعا تاثیرات بسیار مخربی بر حوزه کریپتوکارنسی خواهد داشت و سبب از بین رفتن اعتماد عمومی به کلیت این مارکت می‌شود؛ در نتیجه، با سقوط تتر، به‌احتمال بسیار زیاد سایر رمز‌ ارزها هم دچار ریزش سنگین خواهند شد.


سخن پایانی


tether محبوب‌ترین استیبل‌ کوین در بازار جذاب ارزهای دیجیتال بوده که با توجه به وجود پشتوانه دلاری معتبر، ارزش آن همواره در حدود 1 دلار آمریکا است. به دلیل عدم شفافیت کامل امور مالی این رمز‌ ارز و ابراز تردید برخی از افراد در مورد میزان پشتوانه دلاری آن نگرانی‌هایی در مورد آینده Tether و تاثیر سقوط احتمالی آن در بازار پرنوسان کریپتوکارنسی وجود دارد که ما در این مقاله به‌طور کامل به این موضوعات پرداختیم.