تتر (USDT) بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا است که به‌طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که این استیبل کوین کاربردهای فراوانی دارد، روزانه تراکنش‌های زیادی برای آن ثبت می‌شوند. ازاین‌رو، برخی از کاربران علاقه‌مندند که بتوانند تراکنش‌های خود را پیگیری کنند. به همین منظور، وب‌سایت‌های گوناگونی مطرح شده‌اند که امکان پیگیری تراکنش تتر را به کاربران ارائه می‌دهند.


از طرفی، USDT بر روی شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است و برای جستجوی تراکنش تتر مبتنی بر هرکدام از این شبکه‌ها، باید از ابزارهای گوناگونی استفاده کرد. به‌خاطر همین، در این مقاله از اکسبیتو، وب‌سایت‌های کاربردی برای پیگیری تراکنش تتر را به شما معرفی کرده و توضیح می‌دهیم که برای جستجوی تراکنش هر شبکه، باید از کدام جستجوگر استفاده کنید.


آشنایی با استیبل کوین تتر USDT

آشنایی با استیبل کوین تتر USDT

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT، اولین و سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا است که قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. ازآنجایی‌که بازار رمز ارزها نوسانات قیمتی بسیار بالایی داشته و سرمایه‌های افراد را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد، تتر پایه‌گذاری شد تا ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌های کاربران باشد. این رمز ارز که در سال 2014 به بازار کریپتو آمد، کم‌کم شهرت بسیار زیادی کسب کرد و امروزه بیشترین حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. همچنین، این استیبل کوین، پس از خرید و فروش بیت کوین و اتریوم، در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.


در ابتدا، تتر با استفاده از لایه اومنی (Omni) بر روی بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی شد. بااین‌حال، وقتی بنیان‌گذاران این رمز ارز اشتیاق کاربران را مشاهده کردند، USDT را بر روی بلاک چین‌های دیگری نیز توسعه دادند؛ به‌طوری که امروزه تتر با شبکه‌های متعددی، مانند اتریوم، پالیگان، کاردانو، ترون و... ادغام شده است. درصورتی‌که شما هم به تتر علاقه‌مند هستید، به‌راحتی می‌توانید این رمز ارز را از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو خریداری کنید. صرافی اکسبیتو امکان خرید و فروش USDT را با کمترین قیمت و پایین‌ترین کارمزد برای شما فراهم کرده است.


برای پیگیری تراکنش تتر از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

برای پیگیری تراکنش تتر از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

برای پیگیری تراکنش تتر، شما باید از یک «بلاک چین اکسپلورر» یا «کاوشگر بلاک چین» (Blockchain Explorer) استفاده کنید. بلاک چین اکسپلورر ابزاری است که اطلاعات دقیقی را درباره تراکنش‌های رمز ارزها، از جمله تتر، به کاربران ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که تتر بر روی شبکه‌های گوناگونی قرار گرفته است، شما باید به‌سراغ کاوشگر مربوط به بلاک چین مورد نظرتان بروید.


بااین‌حال، یک بلاک چین اکسپلورر، علاوه‌بر پیگیری تراکنش‌ها، اطلاعات جامعی را درباره شبکه‌های مختلف، به شما ارائه می‌دهد. برای مثال، با استفاده از کاوشگر بلاک چین، شما می‌توانید مبلغ تراکنش، هزینه‌های پرداختی، نام فرستنده، آدرس عمومی گیرنده و... را مشاهده کنید.


پیگیری تراکنش تتر چه کاربردی دارد؟

پیگیری تراکنش تتر چه کاربردی دارد؟

کاربران با استفاده یک بلاک چین اکسپلورر می‌توانند تراکنش‌های تتر را پیگیری کنند. ابزارهایی که اطلاعات تراکنش‌ها را ارائه می‌دهند، برای سرمایه‌گذاران اهمیت فراوانی دارند. در واقع، این افراد در کاربردهای زیر، از یک کاوشگر بلاک چین استفاده می‌کنند:


  • کاربران با استفاده از کاوشکر بلاک چین، می‌توانند تاریخچه‌ی تراکنش‌های قراردادهای هوشمند مربوط به تتر را به دست آوردند.

  • یک بلاک چین اکسپلورر به کاربران اجازه می‌دهد تا صحت یک آدرس کیف پول تتر را پیش از انتقال، بررسی کنند.

  • این ابزارها مشخص خواهند کرد که آیا تتر ارسالی به مقصد رسیده است یا خیر. این فرایند با محاسبه موجودی کیف پول مقصد انجام می‌شود.

  • با استفاده از یک کاوشگر بلاک چین، می‌توانید تراکنش‌های خود را عیب‌یابی کرده و جلوی تأخیر در ارسال تترها را بگیرید.

  • درصورتی‌که کار با چنین ابزاری را به‌خوبی بلد باشید، می‌توانید آخرین اطلاعات مربوط به هزینه انتقال تتر را در شبکه‌های مختلف به دست آورید. ازاین‌طریق، قادر خواهید بود در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنید.

بهترین وب‌سایت‌های کاربردی برای پیگیری تراکنش تتر

حالا که با ابزارهای پیگیری تراکنش تتر آشنا شدید، باید بهترین نمونه‌های آن‌ها را نیز بشناسید. ازاین‌رو، در این بخش، سرشناس‌ترین کاوشگرهای بلاک چین را که برای پیگیری USDT کاربرد دارند، به شما معرفی خواهیم کرد.


توکن ویو (Tokenview)

توکن ویو (Tokenview)

کاوشگرهای اولیه‌ی بلاک چین بیشتر بر روی بیت کوین تمرکز داشتند و تراکنش‌های این رمز ارز را ردیابی می‌کردند. بااین‌حال، بلاک چین اکسپلوررهای جدیدتر طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را کاوش می‌کنند. یکی از جدیدترین ابزارهای پیگیری تراکنش تتر «توکن ویو» (Tokenview) است. این ابزار در بین کاربران محبوبیت زیادی دارد و امکان ردیابی چندین زنجیره بلوکی را فراهم می‌کند. ازآنجایی‌که توکن ویو توسط یک تیم چینی ارائه شده است، بیشتر در بین کاربران آسیای شرقی کاربرد دارد.


توکن ویو به شما کمک می‌کند که شبکه‌های اتریوم، مونرو، لایت کوین، آنتولوژی، ترون، زی کش، نئو و بسیاری از ارزهای دیجیتال سایر بلاک چین‌ها را مورد پیگیری قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید، تتر با استاندارد ERC-20 بر روی شبکه اتریوم و با استاندارد TRC-20 بر روی شبکه ترون حضور دارد. ازاین‌رو، شما به‌راحتی قادر هستید که تراکنش‌های USDT مبتنی بر این دو استاندارد را از طریق توکن ویو پیگیری کنید.


از طرفی، اطلاعات موجود در بلاک چین‌ها بسیار گسترده هستند و کار را برای کاوشگران دشوار می‌کنند؛ اما هنگام استفاده از توکن ویو، خواهید دید که این وب‌سایت سرعت بسیار بالایی دارد.


اتر اسکن (Etherscan)

شاید بتوان اتر اسکن را محبوب‌ترین کاوشگر بلاک چین در زمینه پیگیری تراکنش‌های تتر دانست. این ابزار برای بررسی دقیق اطلاعات بلاک چین اتریوم کاربرد دارد. ازآنجایی‌که یکی از محبوب‌ترین انواع USDT با استفاده از استاندارد ERC-20 و بر روی شبکه اتریوم صادر می‌شود، شما می‌توانید با استفاده از اتر اسکن تراکنش‌های تترهایتان را پیگیری کنید.


اتر اسکن با نام کامل "Etherscan Blockchain Explorer" منحصراً برای کاربران شبکه اتریوم طراحی شده است. برای استفاده از این ابزار، فقط باید مشخصات تراکنش خود را در نوار جستجو وارد کنید، تا اطلاعات کامل تراکنش خود را مانند مبدأ، مقصد، شرایط پردازش و... به دست آورید.


کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

احتمالاً بارها نام وب‌سایت کوین مارکت کپ را شنیده‌اید، اما ممکن است ندانید که این سایت هم یک بلاک چین اکسپلورر به حساب می‌آید. در واقع، کوین مارکت کپ اطلاعات دقیق و بلادرنگی را درباره انواع شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال به شما ارائه می‌دهد. همچنین، اگر شما به آدرس "blockchain.coinmarketcap.com" بروید، می‌توانید تراکنش‌های مربوط به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) را دریافت کنید.


ازآنجایی‌که یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تترها بر اساس BSC صادر می‌شود، کافی است که مشخصات مربوط به تراکنش تتر خود را در نوار جستجوی این سایت وارد کرده و اطلاعات دقیقی را درباره آن کسب کنید.


سول اسکن (Solscan)

سول اسکن یک بلاک چین اکسپلورر است که برای کاوش دقیق شبکه سولانا به کار می‌رود. از طرفی، تتر نیز بر روی این شبکه حضور دارد و می‌توان از سول اسکن برای پیگیری این نوع از USDT استفاده کرد. از طریق این ابزارِ پیگیریِ تراکنش، قادر خواهید بود که مقدار، مبدأ و مقصد انتقال را ردیابی کنید. همچنین، سول اسکن اطلاعاتی دقیقی را نیز در مورد قراردادهای هوشمند شبکه سولانا به شما ارائه می‌دهد.


کاردانو اسکن (CardanoScan)

کاردانو اسکن (CardanoScan)

کاردانو اسکن ابزاری برای جستجوی تراکنش‌های تتر مبتنی بر کاردانو به حساب می‌آید. علاوه‌بر USDT، با استفاده از این کاوشگر بلاک چین، شما می‌توانید اطلاعات کاملی را در مورد شبکه کاردانو به دست آورید. کاردانو اسکن کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به‌طور گسترده توسط توسعه‌دهندگان و کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


چگونه تراکنش تتر را پیگیری کنیم؟

اصولاً نحوه پیگیری تراکنش تتر به نوع USDT و بلاک چین آن بستگی دارد. همچنین، نحوه کار با انواع کاوشگر بلاک چین نیز متفاوت است. بااین‌حال، رویکردی کلی برای این فرایند وجود دارد که در ادامه، آن را برای شما شرح می‌دهیم:


چگونه تراکنش تتر را پیگیری کنیم؟

1_ کیف پول خود را باز کرده و تراکنش تتر را بیابید.


2_ شناسه تراکنش (transaction ID) را کپی کنید. در برخی از کیف پول‌ها، شناسه تراکنش با عنوان «هش تراکنش» (transaction hash) شناخته می‌شود.


3_ به کاوشگر بلاک چین مورد نظرتان بروید و شناسه تراکنش را در نوار جستجو قرار دهید.


4_ پس از جستجو، مشخصات، هزینه، آدرس‌ها و وضعیت تراکنش (تأییدشده یا تأییدنشده) را مشاهده خواهید کرد. در ضمن، احتمال دارد که برخی از بلاک چین اکسپلوررها اطلاعات بیشتری را به شما ارائه کنند.


سخن پایانی


تتر (USDT) پرکاربردترین ارز دیجیتال دنیا است. ازاین‌رو، بسیاری از کاربران نیاز دارند که تراکنش‌های این رمز ارز را ردیابی کنند. ازاین‌طریق، اطلاعات بسیار مفیدی درباره تراکنش USDT به دست می‌آیند. به همین منظور، برای پیگیری تراکنش تتر باید از بلاک چین اکسپلوررها استفاده کنید. این کاوشگرها انواع مختلفی دارند و هرکدام شبکه‌های گوناگونی را ردیابی می‌کنند. بنابراین، برای دریافت اطلاعات انتقال تتر شبکه‌های مختلف، باید به‌سراغ یک بلاک چین اکسپلورر منطبق با شبکه مورد نظرتان بروید.