سرمایه‌گذاران حوزه‌ی ارزهای دیجیتال با استفاده از تحلیل‌ قیمت و درست کردن واچ لیست‌هایی از رمزارزهای محبوبشان، بهتر تصمیم بگیرند. ما هم طبق روال هر هفته، واچ لیست هفتگی پنج ارز را از سایت کوین تلگراف ترجمه و منتشر می‌کنیم. امیدواریم این واچ‌لیست‌ها به شما کمک کنند تا سرمایه‌گذاری سودمندی را تجربه کنید.


در یک هفته اخیر، فشار خرید بیت‌کوین افزایش یافت و اولین ارز دیجیتال از کانال قیمتی ۲۰ هزار دلار عبور کرد. بیت کوین در روزهای گذشته با قیمتی نزدیک به میانگین‌ متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود یعنی ۲۲۰۷۰۵ دلار معامله می‌شود.


بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که خرید در سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیشتر شود، اما احتمال شکست قیمت وجود دارد. کیلب فرنزن (Caleb Franzen)، تحلیلگر مطرح ارزهای دیجیتال در این باره می‌گوید که بیت‌کوین از ماه می (اردیبهشت) تاکنون در منطقه تجمیع قرار دارد.


داده‌های شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، افزایش خروجی‌های اتر در ماه گذشته را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که ارزهای دیجیتال در طولانی مدت رشد خواهند داشت.


تحلیل قیمت بیت کوین

سرمایه‌گذارانی که به دنبال کاهش قیمت ارزهای دیجیتال هستند و به آن‌ها خرس می‌گویند، روز شنبه اول مرداد (۲۳ جولای) سعی کردند قیمت بیت کوین را کاهش دهند. با این حال، گاوها که قصد بالا بردن قیمت را دارند به خرس‌ها اجازه‌ی کاهش قیمت را ندادند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) بیت کوین در هفته گذشته افزایش یافته و به ۲۱۸۶۵ دلار رسیده است. شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز رشد داشته و نفع خریداران را نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت بیت کوین ۳ مرداد ۱۴۰۱-کوین تلگراف


اگر گاوها قیمت را بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یا ۲۲۳۸۴ دلار برسانند، جفت ارز بیت‌کوین/ تتر ممکن است یک رالی قیمتی را شروع کند. در صورتی که این رالی افزایشی شروع شود، مقاومت‌ها شکسته و قیمت به ۲۳۳۶۳ دلار و سپس ۲۴۲۷۶ دلار می‌رسد.


زمانی که قیمت بیت کوین از سطح ۲۴ هزار دلار بگذرد، قیمت این رمزارز افزایش بیشتری یافته و هدف بعدی قیمت ۲۸۱۷۱ دلار و در ادامه ۳۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

برخلاف این سناریوی صعودی، اگر قیمت این ارز دیجیتال کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه شود، احتمال بازگشت قیمت به محدوده ۲۰۵۰۰ دلار وجود دارد.


نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین ۳ مرداد۱۴۰۱

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، یک الگوی گُوِه یا Wedge را نشان می‌دهد. این الگو روند هم‌گرا در نمودار را با کشیدن دو خط مشخص می‌کند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از گُوِه نگه دارند، این رمزارز بار دیگر به قیمت ۲۴۲۷۶ دلار می‌رسد.


تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در محدوده قیمتی ۱۷۰۰ دلار معامله می‌شود که نشان می‌دهد خریداران رمزارزی این ارز دیجیتال را رها نکرده‌اند.

تحلیل قیمت اتریوم ۳ مرداد ۱۴۰۱- کوین تلگراف

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اتریوم در سطح ۱۳۸۴ دلار معامله می‌شود و شاخص مقاومت نسبی نشانه‌های مثبتی از رشد را نشان می‌دهد. اگر خریداران قیمت را در محدوده ۱۷۰۰ دلار نگه‌دارند، این احتمال وجود دارد که بازار گاوی شود.


در صورتی که قیمت اتریوم افرایش یابد، جفت ارز ETH/USDT تا ۲۰۰۰ دلار افزایش قیمت خواهد داشت و سپس به ۲۲۰۰ دلار می‌رسد. برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱۷۰۰ دلار کمتر شود، خرس‌ها سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را کاهش بدهند، اتریوم به قیمت ۱۲۸۰ دلار می‌رسد.


نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم۳ مرداد ۱۴۰۱

براساس سناریوی صعودی، در صورتی که فشار خرید افزایش یابد، قیمت اتریوم از ۱۷۰۰ دلار بیشتر می‌شود. جفت ارز ETH/USDT در محدوده‌ی مثبت قرار دارد و شاخص مقاومت نسبی نیز کمترین مقاومت را نشان می‌دهد.


اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۱۶۵۰ دلار یا ۱۷۰۰ دلار ببرند، شیب صعودی افزایش می‌یابد. در صورتی که خرس‌ها قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۴۵۰ دلار برسانند، شاهد سیری نزولی خواهد بود.


تحلیل قیمت بیت کوین کش

بیت‌کوین کش (BCH) یک روند نزولی را طی کرده است. قیمت این رمزارز در روزهای گذشته به ۱۳۵ دلار رسیده اما نشانه‌های مثبتی برای افزایش آن وجود دارد.

قیمت بیت کوین کش در ۳ مرداد ‍۱۴۰۱


قیمت بیت کوین کش در چند روز گذشته از الگوی بازگشت پیروی کرده و به قیمت ۱۳۵ دلار رسیده است. در صورتی که قیمت این رمزارز مسیری صعودی را طی کند به ۱۷۵ دلار و سپس ۲۰۰ دلار می‌رسد. اگر قیمت این رمزارز کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، خرس‌ها می‌توانند بازار را دست بگیرند.


نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین کش ۳ مرداد ۱۴۰۱

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین کش، گاوها فشار خرید را افزایش داده‌اند. طبق این نمودار، احتمال دارد گاوها قیمت را بالاتر از ۱۳۵ دلار برسانند. در صورتی که قیمت بیشتر از ۱۳۵ دلار شود، جفت ارز BCH/USDT ممکن است به ۱۵۷ دلار برسد. برخلاف این سناریو، اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، ممکن است قیمت بیت کوین کش به ۱۱۷ دلار برسد.


تحلیل قیمت اکسی اینفینیتی

ارز اکسی اینفینیتی (AXS)، در یک روند نزولی تثبیت شده است. با این حال، شاخص مقاومت نسبی نشانه‌های مثبتی از رشد قیمت دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این ارز دیجیتال در محدوده ۱۵/۵۵ دلار است.

تحلیل قیمت اکسی اینفینیتی در ۳ مرداد ۱۴۰۱


در صورتی که خریداران قیمت اکسی اینفینیتی را به بالاتر از مقاومت ۱۸/۵۳ دلار برسانند، تعادلی در روند صعودی ایجاد می‌شود. این تعادل ممکن است به نفع خریداران تمام شود و یک رالی صعودی از راه برسد. در صورت چنین رخدادی قیمت به ۲۵/۲۱ دلار و سپس ۲۸/۲۰ دلار خواهد رسید.


برخلاف این سناریوی صعودی،‌ یک سناریوی کاهشی قرار گرفته که طبق این فرضیه، اگر قیمت به ۱۸/۵۳ دلار برسد و کمتر از میانگین‌های متحرک شود، احتمال دارد قیمت تا ۱۱/۸۵ دلار سقوط کند.


نمودار ۴ ساعته قیمت اکسی اینفینیتی ۳ مرداد ۱۴۰۱

طبق نمودار ۴ ساعته قیمت اکسی، مقاومت در محدوده ۱۸/۵۳ دلار نشان‌دهنده افزایش فشار فروش توسط خرس‌ها است. فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت اکسی اینفینیتی را تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاورند. در صورتی که خریداران نتوانند قیمت را بالا ببرند، ممکن است در آینده نزدیک یک ریزش شدید قیمت را در این رمزارز ببینیم.


در نقطه‌ی مقابل،‌اگر قیمت از میانگین‌های متحرک نمایی و ساده ۲۰ و ۵۰ روزه بیشتر شود، احتمال صعود و رشد وجود دارد.


تحلیل ایاس

قیمت ایاس در روزهای اخیر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیشتر شده و به قیمت ۱/۰۵ دلار رسیده است.


تحلیل قیمت ایاس ۳ مرداد ۱۴۰۱

میانگین‌های متحرک ایاس نشان‌دهنده یک افزایش قیمت شدید است و شاخص مقاومت نسبی نیز فشار خرید را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد گاوها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که قیمت تا ۱/۴۶ دلار افزایش یابد. خرس‌ها مقاومت زیادی در محدوده قیمتی ۱/۴۶ دلار دارند.


اگر جفت ارز EOS/USDT تا قیمت ۱/۴۶دلار افزایش یابد، یعنی تریدرها تسلیم نشده‌اند و بازار را صعودی نگه می‌‌دارند. هرچند اگر قیمت از سطح فعلی و میانگین متحرک کمتر شود، ممکن است این دیدگاه مثبت باطل شود.


نمودار ۴ ساعته قیمت ایاس ۳ مرداد ۱۴۰۱

هر دو میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته قیمت ایاس شیب‌دار هستند و مقاومت نسبی در نزدیکی منطقه‌ی خرید زیاد قرار دارد. این جفت ارز در محدوده مقاومت ۱/۲۶ دلار قرار دارد و به نظر می‌رسد گاوها در حال خرید هستند. اگر قیمت ایاس بیشتر از ۱/۲۶ دلار شود، پیش‌بینی می‌شود که یک رالی افزایشی از راه برسد و قیمت را به ۱/۳۳ دلار و سپس ۱/۴۶ دلار برساند.


برخلاف این دیدگاه مثبت، اگر قیمت ایاس کمتر از ۱/۲۰ دلار شود، قیمت این رمزارز کاهش می‌یابد و ممکن است به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد.