تتر (Tether) مشهورترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. تتر برای مبادله توکن، خرید توکن‌های جدید و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که ذخیره ارزش در دوران رکود ارزهای دیجیتال توسط استیبل کوین‌هایی چون تتر انجام می‌شود. بنابراین مهم است که تترهای خود را در یک کیف پول امن نگهداری کنید. امن‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال پایه، کیف پول‌های سخت افزاری هستند. در این مطلب به بررسی برخی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری تتر خواهیم پرداخت.


کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟

برای اینکه بدانیم منظور از کیف پول‌ سخت افزاری چیست، باید با انواع اصلی کیف پول‌های دیجیتالی آشنا شویم. به‌صورت کلی دو نوع اصلی کیف پول رمز ارزی وجود دارند:


1_ کیف پول‌ نرم افزاری (Software Wallets)

به کیف پول‌های نرم افزاری «کیف پول گرم»، «کیف پول داغ» و «کیف پول آنلاین» هم گفته می‌شود. این نوع از کیف پول‌ها به‌صورت نرم افزار یا اپلیکیشن هستند. برخی دیگر از کیف پول‌های گرم نیز در بستر وب در دسترس قرار گرفته‌اند. معمولاً استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری رایگان است و می‌توان با نصب روی مرورگر، دسکتاپ یا موبایل از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کرد. کیف پول‌های نرم افزاری برای ارائه خدمات به کاربران به اتصال اینترنت نیاز دارند. این گروه از کیف پول‌ها به دلیل اتصال به اینترنت، در معرض هک شدن و خطرات سایبری قرار می‌گیرند.


2_ کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallets)

به کیف پول‌های سخت افزاری «کیف پول فیزیکی» یا «کیف پول سرد» هم گفته می‌شود. کیف پول‌های سخت‌ افزاری برای ارائه خدمات به کاربران به اتصال اینترنت نیاز ندارند. این کیف پول‌ها به‌صورت سخت ‌افزاری مانند یک فلش مموری هستند که برای استفاده از آن‌ها باید از اتصال بلوتوث یا USB استفاده کرد. کیف پول‌های سرد به‌دلیل اینکه مستقیم به اینترنت متصل نیستند، امنیت بسیار بالایی دارند. نمی‌توان به‌صورت رایگان از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کرد؛ چراکه باید آن‌ها را مانند موبایل یا فلش مموری، از فروشگاه‌ها خریداری کنید. استفاده از کیف پول‌های سرد، یکی از امن‌ترین راه‌ها برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است.


اگرچه استفاده از کیف پول‌های نرم فزاری آسان و رایگان می‌باشد، اما افرادی که سرمایه دیجیتالی بالایی دارند، دارایی‌های خود را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری می‌کنند. آن‌ها با این روش می‌توانند امنیت بالاتری را برای سرمایه رمز ارزی خود ایجاد نمایند.


چرا به کیف پول تتر USDT نیاز داریم؟

چرا به کیف پول تتر USDT نیاز داریم؟

تتر (Tether) که با نماد «USDT» به بازار کریپتو ارائه شده، سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین و اتریوم است. تتر به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین (Stablecoin) کریپتو، اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. همین امر سبب شده است تا افراد به‌دنبال کیف پول‌های مناسب برای نگهداری تتر باشند. از جمله دلایل نیاز به کیف پول تتر می‌توان موارد زیر را نام برد:


1_ امنیت توکن‌ها

یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز به کیف پول تتر، امنیت توکن‌های تتر است. در واقع، یک سرمایه‌گذار برای اینکه از ایمنی دارایی تتری خود مطمئن باشد، آن را به یک کیف پول رمز ارزی امن انتقال می‌دهد.


2_ کسب درآمد

برخی از کیف پول‌ها امکان سرمایه گذاری را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند؛ بنابراین با استفاده از چنین کیف پول‌هایی یا با اتصال آن‌ها به سایر پلتفرم‌ها می‌توان خرید و فروش تترهای خود را سرمایه گذاری کرده کنید و سود به‌دست آورد.


3_ معامله

برخی از کیف پول‌ها امکانات مربوط به معامله و سواپ ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین کاربران می‌توانند بدون نیاز به کارمزدهای انتقال، تترهای خود را با سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند. دلایل فوق سبب می‌شوند تا سرمایه‌گذاران یک کیف پول مشخص را برای نگهداری دارایی‌های خود انتخاب کنند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری تتر می‌پردازیم.


بهترین کیف پول‌های سخت افزاری تتر (USDT) کدامند؟

چندین نوع کیف پول سخت افزاری در دسترس قرار دارند که گزینه‌های خوبی برای نگهداری تتر هستند. هریک از این کیف پول‌ها را می‌توان به‌صورت زیر معرفی کرد:


کیف پول لجر (Ledger)

1_ کیف پول لجر (Ledger)

لجر (Ledger) یک شرکت ارائه‌دهنده کیف پول‌های سخت افزاری در پاریس است که چند مدل کیف پول سخت افزاری مختلف دارد. در سال 2014، گروهی متشکل از هشت متخصص امنیت، لجر را تأسیس کردند. ماموریت این شرکت توسعه برنامه‌های بلاک چین ایمن است. کیف پول‌های لجر تا حدی قابل اعتماد هستند که علی‌رغم قیمت نسبتاً بالایی که دارند، تا امروز بیش از یک میلیون نسخه از آن‌ها در دست کاربران قرار گرفته‌اند.


کیف پول‌های سخت افزاری چند ارزی لجر برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین استفاده می‌شوند. کلیدهای خصوصی برای انجام تراکنش با ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلیدها در کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌صورت آنلاین نگه‌داری می‌شوند، بنابراین همیشه در معرض هک قرار دارند؛ اما کلیدهای خصوصی کیف پول‌های سخت افزاری لجر به‌صورت آفلاین روی دستگاه فیزیکی لجر نگهداری می‌شوند و از خطرات هک و حملات سایبری در امان هستند. در ادامه دو مدل از کیف پول‌های محبوب برند لجر را بررسی می‌کنیم.


کیف پول لجر بلو (Ledger Blue)

کیف پول سخت افزاری لجر بلو، یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال است. این کیف پول در سال 2016 ارائه شده و از تمام ویژگی‌های امنیتی یک کیف پول سخت افزاری برخوردار است. مزایا و معایب این کیف پول را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:


کیف پول لجر بلو (Ledger Blue)

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

اولین محصول شرکت لجر، کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) بود که در سال 2016 معرفی شد. البته شرکت لجر تولید کیف پول لجر نانو اس را در ژوئن 2022 با محصول لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) جایگزین کرد که با نام «Nano S on steroids» نیز شناخته می‌شود. مزایا و معایب این کیف پول را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:


کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر دارای محصول دیگری تحت‌عنوان لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) است که بزرگتر بوده و دو برابر لجر نانو اس حافظه دارد؛ اما قیمت آن نیز دو برابر لجر نانو اس پلاس است.


کیف پول ترزور (Trezor)

3_ کیف پول ترزور (Trezor)

ترزور اولین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال است که در سال 2014 توسط یک شرکت ارز دیجیتال به نام «Satoshilabs» معرفی شد. ترزور را می‌توان اولین کیف پول سرد نامید که برای ذخیره ایمن بیت کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین، یعنی خارج از اتصال به اینترنت، اختراع شده است. این کیف پول با اتصال USB می‌تواند به هر نوع دستگاه دستی و کامپیوتری اعم از تلفن همراه، تبلت، دسکتاپ و... متصل شود. ویژگی‌های امنیتی بالای ترزور، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به‌سمت خود جذب کرده و به قابل اعتمادترین کیف پول سخت‌ افزاری ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌ است.


کیف پول‌های ترزور در دو مدل ترزور وان (Trezor One) و ترزور تی (Trezor T) ارائه شده‌اند. کیف پول ترزور مدل تی برای نگهداری تتر ایدئال به نظر می‌رسد. بنابراین در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.


کیف پول ترزور مدل تی (Terzor Model T)

کیف پول ترزور مدل تی (Terzor Model T)

ترزور مدل T، بهترین کیف پول ترزور است که به‌صورت 100 درصد امنیت ارزهای دیجیتال را تأمین می‌کند. این کیف پول ظاهر بسیار شیک و جمع‌و‌جوری دارد و می‌توان آن را به‌راحتی حمل کرد. با استفاده از کیف پول ترزور مدل تی می‌توان به مدیریت ارزهای دیجیتال از طریق ارسال، دریافت، تجارت و پیگیری آن‌ها پرداخت. مزایا و معایب این کیف پول را در جدول زیر می‌توان مشاهده کرد:



کیف پول ترزور تی کیفیت بالاتری به‌نسبت کیف پول ترزور وان دارد؛ به همین خاطر، بیشتر برای نگهداری تتر مورد توجه قرار می‌گیرد.


سخن پایانی


وقتی صحبت از کیف پول‌های سخت افزاری می‌شود، بیشتر کاربران به یاد کیف پول‌های ترزور و لجر می‌اُفتند؛ چراکه این دو کیف پول، مشهورترین و بهترین کیف پول‌های سخت‌ افزاری هستند که چند مدل مختلف را ارائه کرده‌اند. تمام این کیف پول‌ها می‌توانند امن‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری تتر باشند. اگر سرمایه خود را به تتر تبدیل کرده‌اید یا قصد دارید این کار را انجام دهید، آن‌ها را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری کنید؛ اما اگر با تترهای خود معامله می‌کنید و نمی‌توانید آن‌ها را برای درازمدت نگه دارید، می‌توانید تترها را روی کیف پول نرم‌افزاری خود ذخیره نمایید.