تتر (USDT) یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار در بازار کریپتوکارنسی‌ها است. استفاده از تتر یک راه فوق‌العاده برای شرکت در معاملات فوری و فرار از نوسانات بی‌شمار بازار محسوب می‌شود. به کمک تتر می‌توان هر نوع ارز دیجیتال دیگری را خریداری کرده یا از دارایی خود در برابر افزایش تورم محافظت کرد. تمام کیف پول‌ها از تتر پشتیبانی می‌کنند؛ اما در این مطلب به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که بتوانیم به کمک آن‌ها بهترین کیف پول تتر را انتخاب کنیم.


چگونه بهترین ولت تتر USDT را شناسایی کنیم؟

چگونه بهترین ولت تتر USDT را شناسایی کنیم؟

برخی از ویژگی‌های کلی کیف پول‌های کریپتو اهمیت زیادی داشته و باید در هنگام انتخاب یک ولت به آن‌ها دقت کنیم. در مورد انتخاب کیف پول مناسب برای تتر نیز باید موارد زیر را در نظر بگیریم:


1- ایمنی و امنیت (Safety and Security)

طبیعتاً تمام کیف پول‌های دیجیتالی با هدف ایمن نگه‌داشتن دارایی کاربران ارائه می‌شوند؛ با این وجود، هکرها قدرتمندتر از آن هستند که یک تدبیر امنیتی خاص بتواند برای همیشه جلوی نفوذ آن‌ها را بگیرد. بنابراین یک کیف پول‌ خوب برای خرید و فروش تتر، ولتی است که به‌صورت دوره‌ای امکانات امنیتی خود را به‌روز کند. اگر به‌دنبال یک کیف پول خوب برای نگهداری تتر هستید، کیف پولی را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد.


2- پشتیبانی از استانداردهای شبکه (Supported Network Standards)

متأسفانه تمام شبکه‌های بلاک چینی از یک استاندارد ثابت تبعیت نمی‌کنند؛ بلکه هر شبکه استاندارد خاص خود را دارد. برای نمونه شبکه اتریوم از توکن‌هایی با استاندارد «ERC-20»، شبکه ترون از توکن‌هایی با استاندارد «TRC-20» و شبکه بایننس اسمارت چین از استاندارد «BEP-20» پشتیبانی می‌کنند. تتر شبکه بلاک چین اختصاصی ندارد و بر بستر چندین شبکه بلاک چین دیگر ارائه می‌شود؛ بنابراین، باید کیف پولی که تتر را در آن قرار می‌دهید، از تمام استانداردهای شبکه‌های ارائه‌دهنده تتر پشتیبانی کند.


چگونه بهترین ولت تتر USDT را شناسایی کنیم؟

3- حضانت (Custodianship)

کیف پول‌های دیجیتالی دارای دو نوع حضانتی (Custodial) و غیرحضانتی (Non-Custodial) هستند. کیف پول‌های حضانتی که به کیف پول صرافی نیز شهرت دارند، از کلید خصوصی کاربران خود محافظت می‌کنند. این درحالی است که کیف پول‌های غیرحضانتی به کلید خصوصی کاربران دسترسی ندارند. در کیف پول‌های غیرحضانتی، کاربران باید مسئولیت نگهداری از کلیدهای خصوصی و دارایی‌های خود را بر عهده بگیرند؛ اما در کیف پول‌های حضانتی، کاربران برای تأمین امنیت کیف پول خود، به یک نهاد دیگر (مثلاً صرافی های معتبر ارز دیجیتال) اجازه دسترسی و نگهداری از کلیدهای خصوصی‌شان را می‌دهند. درصورتی‌که شما خود توانایی حفظ دارایی‌های دیجیتالی‌تان را دارید، می‌توانید از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده کنید؛ در غیر این صورت از کیف پول‌های حضانتی بهره بگیرید.


4- ویژگی‌ها و ابزارهای اضافه (Additional Features and Tools)

کار اصلی کیف پول‌های رمز ارزی، امکان ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال است؛ با این وجود، برخی از کیف پول‌ها علاوه‌بر وظیفه اصلی خود، امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ازجمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به امکان مبادله ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های چندامضایی، ارتباط و ادغام با سایر کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری و... اشاره کرد. هرچقدر کیف پولی که برای نگهداری تتر انتخاب می‌کنید، امکانات افزوده بیشتری داشته باشد، استفاده از آن برای شما بهتر خواهد بود.


موارد فوق را در هنگام انتخاب کیف پول تتر، بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بیشتر ویژگی‌های نامبرده در کیف پول انتخابی شما وجود دارند، بدون نگرانی تترهای خود را در آن ولت قرار دهید.


مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در کیف پول تتر USDT نیاز داریم کدامند؟

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در کیف پول تتر USDT نیاز داریم کدامند؟

مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که یک کیف پول تتر باید داشته باشد، می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:


1- حریم خصوصی و امنیت (Security and privacy)

حفظ حریم خصوصی کاربران و داشتن امنیت، مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول تتر محسوب می‌شوند. کیف پول‌های سخت افزاری به‌دلیل اینکه به اینترنت متصل نیستند، امنیت بسیار بالایی دارند؛ اما کاربرانی که امکان خرید کیف پول‌های سخت افزاری را نداشته باشند، می‌توانند از کیف پول‌های نرم افزاری با قابلیت‌های امنیتی بالا، مانند احراز هویت دوعاملی (2FA)، استفاده کنند.


2- کارمزدهای کم یا سفارشی تراکنش (Low or custom USDT transaction fees)

وقتی شما ارزهای دیجیتال خود را از طریق کیف پول انتقال می‌دهید، کیف پول از شما کارمزد دریافت می‌کند. مقدار کارمزد تراکنش در کیف پول‌های مختلف با هم تفاوت دارد. کیف پول تتر شما باید دارای کمترین کارمزد برای انتقال تتر باشد تا بتوانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.


احراز هویت دومرحله‌ای ((Two-factor authentication (2FA)

3- احراز هویت دومرحله‌ای ((Two-factor authentication (2FA)

احراز هویت دومرحله‌ای یا دوعاملی، یک سیستم امنیتی است که با دو روش مجزا، کاربر را شناسایی می‌کند. روش اول با وارد کردن رمز عبور شما انجام می‌شود؛ اما عامل دوم معمولاً شامل متنی با کد ارسال‌شده به تلفن هوشمند و یا به‌صورت بیومتریک با استفاده از اثر انگشت، چهره یا شبکیه چشم است. رایج‌ترین شکل احراز هویت دو عاملی، ارسال کد به برنامه «Google Authenticator» محسوب می‌شود؛‌ به‌طوری‌ که شما باید این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید و پس از وارد کردن رمز عبور اولیه، رمز ارسال‌شده به این اپلیکیشن را نیز وارد نمایید تا بتوانید وارد کیف پول خود شوید. اگر یک کیف پول نرم افزاری برای نگهداری تتر انتخاب کرده‌اید، احراز هویت دو عاملی آن را فعال نمایید.


4- آنرمپ و آفرمپ فیات (Fiat onramps and offramps)

آنرمپ روشی است که به کاربران کمک می‌کند تا ارز فیات خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. آفرمپ نیز به معنای تبدیل رمز ارز به پول فیات و نقد کردن آن است. یکی از ویژگی‌های کیف پول تتر، امکان آنرمپ و آفرمپ در آن محسوب می‌شود؛ یعنی شما به کمک کیف پول خود می‌توانید در هر زمان و بدون انتقال، ارزهای فیات را به تتر و تترهای خود را به فیات تبدیل نمایید.


5- حداقل مبلغ سپرده پایین (Low minimum deposit amount)

برای استفاده از برخی کیف پول‌ها یا پلتفرم‌های رمز ارزی، حداقل مبلغی وجود دارد که برای استفاده از آن باید مبلغ مورد نظر را در اختیار داشته باشید (مثلاً برای استفاده از یک کیف پول خاص باید حداقل 100 تتر به آن انتقال دهید). اگر حداقل مبلغ کیف پول انتخابی شما بالا باشد، در هنگام استفاده از آن، با چالش روبه‌رو خواهید شد. بنابراین کیف پولی که برای تتر انتخاب می‌کنید، باید حداقل مبلغ سپرده پایینی داشته باشد تا به‌راحتی بتوانید این مقدار تتر را فراهم نمایید.


امکان قفل و باز کردن برداشت‌ها به دلخواه (The ability to lock and unlock withdrawals at will)

6- امکان قفل و باز کردن برداشت‌ها به دلخواه (The ability to lock and unlock withdrawals at will)

در برخی از کیف پول‌ها می‌توان دارایی‌های خود را برای مدت‌زمان خاصی قفل کرد. کاربران از امکان قفل کردن دارایی‌ها برای اهداف شخصی و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. کیف پولی که برای تتر برمی‌گزینید، باید امکان قفل و باز کردن برداشت‌ها را به‌صورت دلخواه برای شما فراهم کند.


7- قابلیت‌های کامل تبادل کریپتو (Complete crypto exchange capabilities)

اغلب کیف پول‌های رمز ارزی، علی‌رغم اینکه امکان نگهداری ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند، می‌توانند برای مبادله توکن‌ها و کوین‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند؛ در این صورت، دیگر برای معاملات خود نیازی به انتقال ارزهای دیجیتال نخواهید داشت.


8- پشتیبانی مشتری (Customer support)

کیف پول‌ها باید دارای سیستم پشتیبانی قوی باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل، کاربران خود را از طریق تیکت، گفتگوی آنلاین یا ایمیل راهنمایی کنند. کیف پولی را برای تتر انتخاب کنید که پشتیبانی قوی داشته باشد و هر وقت که نیاز داشتید بتوانید به پشتیبانی آن مراجعه نمایید.


پشتیبانی از چند زنجیره (Multi-chain support)

9- پشتیبانی از چند زنجیره (Multi-chain support)

با توجه به استانداردهای متفاوتی که در شبکه‌های بلاک چینی مختلف وجود دارند، سعی کنید کیف پولی را انتخاب کنید که با چندین زنجیره اصلی سازگاری دارد.


10- چندامضایی (Multisig)

چندامضایی، شرط لازم برای داشتن دو یا چند امضا قبل از اجرای تراکنش است. خاصیت چندامضایی، امنیت بیشتری را نسبت به تراکنش‌های تک‌امضا فراهم می‌کند.


11- ویژگی‌های پاداش مانند حساب‌های پس‌انداز، ابزارهای معاملاتی و وام (Bonus features like savings accounts, trading tools, and loans)

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، یک کیف پول خوب، دارای ویژگی‌های اضافه است. بنابراین شما نیز کیف پولی را برای نگهداری تتر انتخاب کنید که خاصیت‌های افزوده‌ای همچون حساب‌های پس‌انداز، ابزارهای معاملاتی پیشرفته و همچنین، امکان دریافت وام را در اختیارتان قرار دهد.


ممکن است یافتن تمام ویژگی‌های فوق در یک کیف پول کار دشواری به نظر برسد، اما برخی از کیف پول‌ها تمام این امکانات را می‌توانند داشته باشند. با کمی جستجو و تحقیق می‌توانید کیف پول ایدئال خود را بیابید.


سخن پایانی


کیف پول‌های تتر، امکان استفاده از این استیبل کوین را به‌شیوه بهینه، برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین مهم است که کیف پول مناسبی را برای تتر انتخاب کنید. در این مطلب، به ویژگی‌های بسیاری اشاره کردیم که در هنگام انتخاب کیف پول تتر باید به آن‌ها دقت نمایید. با توجه به ویژگی‌های بیان‌شده، قادر خواهید بود که امنیت دارایی‌های خود را تأمین کنید.