اگر بخواهیم ارز مانا را بشناسیم، باید در ابتدا دنیای متاورس را بشناسیم. با گسترش دنیای متاورس، هر روزه شاهد بازی‌هایی هستیم که به این دنیا افزوده می‌شوند. با افزایش تعداد بازی‌ها، تعداد ارزهای دیجیتال هم افزایش می‌یابد، زیرا هر بازی ارز دیجیتال مخصوص به خودش را دارد که کاربران برای انجام بازی و خرید و فروش محصولات و خدمات باید از همان ارز دیجیتال استفاده کنند. یکی از بازی‌های پرطرفدار این روزها در دنیای متاورس، دیسنترالند نام دارد. در ادامه بیشتر در مورد این بازی و ارز دیجیتال اختصاصی آن، یعنی مانا برایتان توضیح می‌دهیم.


ارز مانا چیست؟

ارز دیجیتال مانا یک توکن اتریوم است که مبتنی بر استاندارد ERC-20 بوده و پلتفرم غیرمتمرکز و واقعیت مجازی دسنترالند را تقویت می‌کند. از ارز مانا می‌توان برای پرداخت قطعات زمین و ملک مجازی در دسنترالند و همچنین کالاها و خدمات داخلی استفاده کرد. همچنین با داشتن ارز مانا از حاکمیت در دسنترالند هم برخوردار می‌شوید. با داشتن حاکمیت می‌توانید در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کرده و برای بهبود دیسنترالند رأی دهید. البته میزان حاکمیت شما به تعداد ارز مانا برمی‌گردد.


دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم واقعیت مجازی سه‌بعدی است که در آن کاربران می‌توانند محتوا و برنامه‌های کاربردی ایجاد کرده و کسب درآمد کنند. این دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. این پلتفرم یک ابر جهان مشترک است که در آن کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی را خریداری کنند، همچنین در آن کاربران می‌توانند باهم معاشرت کنند، تعامل کنند، یاد بگیرند و بازی کنند. دسنترالند شامل زمین‌های 16 در 16 متری است که کاربران می‌توانند با استفاده از ارز مانا این زمین‌ها را خریداری کرده و در آن‌ها به فعالیت بپردازند.

what-is-decentraland

دسنترالند و ارز مانا در سال 2017 معرفی شدند. در آن زمان هر قطعه زمین در دیسنترالند به قیمت هزار مانا به فروش می‌رسید، اما با گذشت زمان و با ایجاد بازارهای ثانویه قیمت‌ها تغییر کرد. در حال حاضر، هر قطعه زمین با توجه به موقعیتی که دارد، قیمت متفاوتی نیز خواهد داشت. ارزان‌ترین قطعه زمین در دیسنترالند 11،750 مانا است. گران‌ترین زمین در ماه مارس 2018 با قیمت دو میلیون مانا معادل 175.578 دلار به فروش رسید. این مبلغ برای یک زمین مجازی بسیار بالا بوده و برای فروشنده آن بسیار سودآور بوده است.


امروزه، ازآنجایی‌که مردم زمان بیشتری را در دنیای مجازی برای کار و اوقات فراغت می‌گذرانند، سازمان‌های متمرکز بزرگ، قوانین شبکه و جریان محتوا را مدیریت می‌کنند. سازندگان و توسعه‌دهندگان درازای آن، دستمزد بسیار کمی می‌گیرند. برای حل این مشکل، دیسنترالند یک زیرساخت غیرمتمرکز فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند محتوای جمع‌آوری‌شده خود را به اشتراک بگذارند و در این فضا به بازی کردن بپردازند. در این پلتفرم، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برندهای خود را به نمایش بگذارند، هنرمندان می‌توانند گالری‌های مجازی را برای هنر دیجیتال خود راه‌اندازی کنند و همچنین سایر محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.


تحلیل قیمت ارز مانا

ارز مانا توکن درون بازی دیسنترالند است و همچنین به‌عنوان ارز دیجیتال این پلتفرم عمل می‌کند. MANA یک توکن ERC-20 است که به کاربران امکان خرید یا تجارت توکن LAND و پرداخت هزینه کالاها و خدمات در دنیای مجازی را می‌دهد. این توکن را می‌توان برای خرید املاک، آواتارها، لباس و... منحصربه‌فرد از طریق بازار Decentraland استفاده کرد. Decentraland بازار جامعی را ارائه می‌دهد که مکانی مناسب برای تجارت و مدیریت تمام دارایی‌های زنجیره‌ای است. درمجموع 2.19 میلیارد ارز مانا به بازار عرضه شده است. توکن مانا در چندین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز مانند Coinbase در دسترس است. برای اطلاع از قیمت ارز مانا در ادامه با ما همراه باشید.


روند رشد ارز مانا چگونه بوده است؟

قیمت ارز مانا تا ماه ژانویه 2018 تقریباً نزولی بود. مانا در هنگام عرضه به قیمت 0.023 به فروش رسید. رفته‌رفته قیمت مانا افزایش پیدا کرد و در ماه ژانویه 2018 به بالاترین قیمت خود یعنی 0.18 دلار رسید. پس از روندهای صعودی، در ماه ژوئن 2021 قیمت این ارز دیجیتال نزولی شد و به 0.5 دلار رسید. اما بعدازآن روند صعودی خود را آغاز کرد و همین‌طور پیش رفت تا در نوامبر سال 2021 به قیمت 5.47 دلار معامله شد. برای خرید ارز مانا ابتدا نمودار آن را از گذشته تا به امروز باهم مقایسه کنید تا آن را به قیمت به‌روز و مناسب خریداری کنید.

buy-decentraland-digital-currency

نحوه خرید رمز ارز مانا

خرید رمز ارز مانا کار بسیار آسانی است. شما می‌توانید برای خرید ارز مانا از صرافی‌های خارجی و صرافی ایرانی اکسبیتو استفاده کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:


مرحله اول باید یک حساب کاربری در صرافی‌هایی که از پول فیات پشتیبانی می‌کنند، ایجاد کنید. برای این کار باید ایمیل خود را وارد کنید و یک پسورد ایمن با کاراکترهای زیاد ایجاد کنید. در مرحله دوم باید ایمیل خود را تأیید کنید. وقتی ایمیل خو را وارد می‌کنید، یک لینک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تأیید کنید. سپس تأیید دومرحله‌ای را فعال کنید تا بتوانید تمام مراحل را با امنیت بالا انجام دهید.


در مرحله سوم باید احراز هویت را انجام دهید. برای این کار باید طبق روش صرافی که انتخاب کردید پیش بروید. مرحله آخر هم مرحله خرید ارز مانا است. در این مرحله پس‌ از اینکه هویت شما مورد تأیید قرار گرفت، می‌توانید حساب خود را شارژ کنید. بعد از انجام تمام این مراحل می‌توانید ارزهایی مانند USDT، USDC، BUSD یا هر ارز فیات دیگری را برای خرید ارز مانا انتخاب کرده و آن‌ها را خریداری کنید. سپس می‌توانید ارزهای خریداری‌ شده را به ارز دیجیتال مانا تبدیل کنید.


خرید ارز مانا از صرافی ایرانی

کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید ارز مانا از صرافی ایرانی استفاده کنند. انجام این کار از طریق صرافی ایرانی برای ایرانی‌ها بسیار راحت‌تر است. برای خرید ارز مانا می‌توانید از طریق صرافی اکسبیتو اقدام کنید. در این صرافی تمام مراحل احراز هویت و تاییدات دیگر به‌راحتی انجام می‌شود و مشکلات صرافی‌های خارجی را نخواهید داشت. برای این کار، بعد از ثبت‌ نام در صرافی اکسبیتو و ساخت اکانت، می‌توانید نسبت به خرید ارز مانا و هر ارز دیجیتال دیگری اقدام کنید.


خرید ارز Mana خوب است یا نه؟

ارز مانا یکی از ارزهای دیجیتال است که در بازی دیسنترالند مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال که ارز اختصاصی یکی از مشهورترین متاورس‌ها یعنی دسنترالند است، احتمالاً آینده خوبی داشته باشد، زیرا دنیای بازی‌های مجازی روزبه‌روز در حال گسترش است. این ارز دیجیتال که از ارزهای غیرقابل تعویض (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند، طرفداران زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. البته برای خرید ارز Mana باید بیشتر تحقیق کنید.


پیش‌بینی قیمت و خرید ارز دیجیتال مانا

همان‌طور که گفتیم، روند صعودی ارز دیجیتال مانا از سال 2018 آغاز شده و تا الان هم ادامه داشته است. اگر این روند صعودی تا پایان سال 2022 ادامه داشته باشد، احتمالاً قیمت ارز مانا به 5.2447 دلار خواهد رسید. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت خرید ارز دیجیتال مانا در آینده به 8 دلار هم برسد. البته این پیش‌بینی کمی دور از منطق به نظر می‌رسد، اما بازار ارزهای دیجیتال خیلی منطقی نیست!!


مزایای خرید ارز دیجیتال Mana

فعالیت در دنیای دیسنترالند و خرید ارز مانا مزایای زیادی دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


  • دیسنترالند یک دنیای مجازی برای بازی کردن است که شهرت زیادی دارد. دیسنترالند به کاربران امکان می‌دهد تا اشیا سه‌بعدی ایجاد کنند، روی آن‌ها صداگذاری کرده و به ماجراجویی در این دنیای مجازی بپردازند.

  • دیسنترالند بزرگ‌ترین پروژه فروش زمین مجازی به شمار می‌رود. در دیسنترالند زمین‌های زیادی وجود دارد که کاربران باید برای خرید آن‌ها از ارز مانا استفاده کنند. خریدوفروش این زمین‌ها در حال گسترش است و در آینده‌ای نزدیک شاهد معاملات بزرگی با ارز مانا در دیسنترالند خواهیم بود.

  • دیسنترالند و ارز مانا از NFT پشتیبانی می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اگر قیمت ارز مانا به بیش از 5 دلار برسد، سهم بزرگی از بازار NFT را به دست خواهد آورد. اگر در این بازار سرمایه‌گذاری کنید و ارز مانا بخرید، احتمالاً تا پایان سال 2022 حدود 97 درصد سود خواهید کرد.

  • دیسنترالند بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی به‌حساب می‌آید. روند صعودی ارز مانا نشان می‌دهد که تیم پشت این ارز بسیار قوی هستند.

  • دیسنترالند در سال 2021 بازدهی فوق‌العاده‌ای داشته است. در سال 2021 ارز مانا و پروژه دیسنترالند حدود 600 درصد سود داده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال برای کاربران و سرمایه‌گذاران ارزش زیادی قائل است.

معایب خرید رمز ارز Mana

حالا که با مزایای رمز ارز مانا آشنا شدید، باید بدانید که این ارز معایبی هم دارد. پس بااطلاع از معایب و مزایای این رمز ارز، نسبت به خرید آن اقدام نمایید.


  • پروژه دیسنترالند یک پروژه نو پا است که هنوز توسعه زیادی پیدا نکرده است. این پروژه در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا با کاهش سرمایه‌گذاران و کاربران مواجه شد و باعث شد که روند ارز مانا هم نزولی شود، اما پس‌ازآن توانست بازار را به دست بگیرد و به سوددهی خوبی برسد. با توجه به اینکه زمان زیادی از عرضه این ارز به بازار نمی‌گذرد، برای خرید آن باید بسیار دقت کنید.

  • افراد زیادی هستند که هنوز با مفهوم ارزهای غیرقابل تعویض (NFT) آشنایی ندارند. به‌غیراز افرادی که به حوزه بلاک‌چین علاقه دارند، تعداد کمی از مردم در مورد NFTها و بازار ارز دیجیتال اطلاعات دارند. وقتی این افراد بدون دانش قبلی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، باعث می‌شوند که بازار از حالت عادی خود خارج شده و با خریدوفروش غیرمتعارف مواجه شود. این موضوع روند کلی بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ارز مانا هم از این قاعده مستثنا نیست.

  • در دنیای متاورس رقابتی سنگین حاکم است. این روزها و با گسترش دنیای متاورس، پروژه‌ها و بازی‌های زیادی به این دنیای مجازی وارد می‌شوند که همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند. برای اینکه پروژه‌های مختلف ازجمله دیسنترالند بتوانند در این رقابت باقی بماند، کار سختی پیش رو دارند.
Advantages-and-disadvantages-of-Mana-(decentraland)-digital-currency

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند

برای اینکه از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال اطلاع پیدا کنید، باید به سایت‌های معتبر که در این زمینه فعالیت می‌کنند سر بزنید. ارز دیجیتال دیسنترالند در یک بازه زمانی کوچک روند صعودی داشت، اما پس‌ازآن نزولی شد. در طی 30 روز گذشته قیمت ارز دیجیتال دسنترالند صعودی بوده و 12.7 درصد افزایش داشته است. اگر این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد، ارز مانا می‌تواند مقاومت 3.9860 دلار را بشکند. اگر بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 روند صعودی داشته باشد، قیمت ارز مانا می‌تواند به 5.2647 دلار برسد.


ارز دیجیتال دیسنترالند در سال 2022

خرید ارز دیجیتال دیسنترالند در سال 2022 می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد، البته برای این کار باید بازار ارزهای دیجیتال را به‌طورکلی موردبررسی قرار داده و با تحلیل نمودارهای ارز دیجیتال مانا برای خرید آن تصمیم‌گیری کنید.


کلام پایانی

ارز مانا در سال 2022 احتمالاً صعودی خواهد بود. این ارز که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت زیادی دارد و توسط کاربران زیادی در دیسنترالند مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند در آینده به سطوح بالایی دست پیدا کند. علاوه بر این، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت ارز مانا در سال 2022 صعودی خواهد بود. بازهم می‌گوییم که برای خرید ارزهای دیجیتال عجله نکنید و در ابتدا تحقیق کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. اگر بررسی‌های لازم را انجام داده‌اید و به خرید ارز دیجیتال مانا تمایل دارید، بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید.