صنعت بازی در حال سرمایه‌گذاری بیشتری بر ارائه پروژه‌های خود در بلاک چین است. متاورس دنیایی است که در آنجا می‌توان به بازی و کسب درآمد پرداخت. پس از تغییر نام فیس‌بوک به متا در اکتبر 2021، محبوبیت بازی متاورس افزایش یافت. متاورس در بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهد و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را تعریف می‌کند. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاک چین که تجربه مجازی منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، Sandbox است. این بازی خلاقیت بازیکنان را افزایش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در ساخت آیتم‌های بازی و سرزمین مجازی مشارکت کنند.

what is sandbox

سندباکس Sandbox چیست؟

سندباکس Sandbox یک بازی برای کسب درآمد است که فناوری بلاک چین، DeFi و NFTها را در یک متاورس سه‌بعدی ترکیب می‌کند. این دنیای مجازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان ایجاد و سفارشی کنند. سپس کالاهای مجازی ایجادشده را می‌توان به‌عنوان NFT به فروش رساند و درآمد کسب کرد. ارز دیجیتال مخصوص این پروژه هم ارز سند نام دارد که با این ارز می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیگر مختلف بپردازید. کاربران گرامی برای شروع معامله ارزهای دیجیتال به خصوص ارز دیجیتال سندباکس می توانید از اپلیکیشن اندروید اکسبیتو، iOS و یا نسخه وب آن استفاده نمایید. برای راهنمای نصب ائلیکیشن اکسبیتو بر روی لینک آموزش نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن اکسبیتو کلیک نمایید. در ادامه بیشتر با این ارز و کاربردهای آن آشنا می‌شویم.

ارز دیجیتال Sand چیست؟

همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال Sand توکن اصلی The Sandbox است. این ارز به‌عنوان پایه تمام تراکنش‌ها و معاملات در بازی استفاده می‌شود. Sand را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات در The Sandbox به دست‌آورد و یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند صرافی ایرانی اکسبیتو خریداری کرد. این ارز دیجیتال یک توکن ERC-20 است که تعداد 3 میلیارد از آن در کل جهان وجود دارد. تعداد با 1.12 میلیارد از این ارز در بازار در حال گردش است. ارزش بازار این توکن به بیش از 3.15 میلیارد دلار رسید و از 10 مارس 2022 در رتبه سی و هفتمین بازار ارز دیجیتال توسط CoinMarketCap قرار گرفته است.

The Sandbox Marketplace که در آوریل 2021 راه‌اندازی شد، یک بازار NFT برای کاربران است تا دارایی‌های درون بازی (ASSETS) را با Sand که ارز دیجیتال بومی The Sandbox است معامله کنند. دارایی‌های به‌دست‌آمده را می‌توان با استفاده از Game Maker برای ایجاد بازی‌های منحصربه‌فرد در LAND گنجاند. این NFTها می‌توانند اشخاص، ساختمان‌ها، لباس‌ها و ... باشند که همگی می‌توانند در The Sandbox مورداستفاده قرار بگیرند.

کاربرد ارز دیجیتال Sand

ارز دیجیتال Sand چندین کاربرد کلیدی در داخل و خارج از اکوسیستم Sandbox دارد.

what is sand crypto currency

- بازی کردن: اول از همه، بازیکنان برای انجام بازی‌های مختلف موجود در جهان باید ارز Sand داشته باشند. کمبود بودجه ارز سند به‌طور خودکار مانع از ورود بازیکنان به بازی‌های توسعه‌یافته توسط سایر اعضای پلتفرم می‌شود.

- خرید کردن: ارز سند همچنین برای خرید اقلام مختلف و سفارشی کردن آواتارها ضروری است.

- تبدیل دارایی‌ها: همان‌طور که قبلاً ذکر شد، بدون Sand بازیکنان به‌سادگی نمی‌توانند زمین و دارایی‌ها که ارزشمندترین عناصر پلتفرم هستند و قیمت‌های متفاوتی دارند را دریافت کنند. علاوه بر این، برای آپلود دارایی‌ها در بازار، بازیکنان ابتدا باید ارز سند را خرج کنند.

- حکومت: ارز دیجیتال Sand به‌عنوان یک توکن کاربردی حقوق حاکمیتی را برای صاحبان خود فراهم می‌کند. افرادی که ارز سند را در کیف پول خود نگه می‌دارند این فرصت را دارند که برای تغییرات پلتفرم رأی دهند و در مورد آن تصمیمی بگیرند. ارز Sand همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا حق رأی خود را به دیگران واگذار کنند.

- استیکینگ: ارز سند را می‌توان برای نگهداری به‌منظور دریافت Sand بیشتر در آینده استفاده کرد. 2.5 درصد از هر تراکنش شامل Sand به‌طور خودکار به استخر سهام به‌عنوان پاداش به همه کاربرانی که توکن¬های خود را به اشتراک می‌گذارند اختصاص می‌یابد. 2.5 درصد دیگر از هر تراکنش Sand هم به بنیاد داده می‌شود، نهادی که وظیفه نظارت بر توسعه پلت فرم Sandbox را بر عهده دارد.

- تبادل: مانند هر ارز دیجیتال، ارز Sand نیز می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مبادله استفاده شود. اساساً هر شخص یا کسب‌وکاری می‌تواند توکن¬های سند را بپذیرد یا با آن‌ها پرداخت خود را انجام دهد و همچنین آن‌ها را معامله کند.

ازآنجایی‌که Sandbox یک دنیای دیجیتال محبوب است که روزانه صدها بازیکن در آن حضور دارند، افراد زیادی هستند که ارز Sand را نگه می‌دارند و از آن برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند صاحبان رمز ارز را هدف قرار دهند، می‌توانند با پرداخت با ارز سند توجه سرمایه‌گذاران Sand را جلب کنند. NOWPayments چندین ابزار برای پذیرش ارز دیجیتال Sand به‌عنوان پرداخت یا کمک طراحی کرده است.

تجار می‌توانند فاکتورهای رمزنگاری را ایجاد کنند یا آن‌ها را برای هر مشتری به‌صورت جداگانه با کمک یک رمز ارز پایه صادر کنند. صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی که در PrestaShop، WooCommerce، Magento 2، WHMCS، OpenCart، Ecwid، Zen Cart، Shopify و Shopware میزبانی می‌شوند، می‌توانند ارز سند را با استفاده از افزونه‌های کریپتو بپذیرند. مؤسسات خیریه و وبلاگ نویسان می‌توانند با ابزارها، دکمه‌ها و پیوندهای مناسب، کمک‌های مالی ارز سند را از اهداکنندگان و اعضای مخاطب خود جمع‌آوری کنند. ارز دیجیتال Sand فرصتی عالی برای کسب‌وکارها برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است.

نحوه استفاده از ارز دیجیتال Sand در متاورس

Sandbox یک بازی بلاک چین غیرمتمرکز با مدل بازی همتا به همتا است. NFTها تقریبا تمام دارایی‌های بازی را تشکیل می‌دهند. هرکسی می‌تواند یک NFT بخرد و مالک آن شی یا مکان در Sandbox شود. انیموکا پلتفرمی ایجاد کرده است که به افراد، گروه‌ها و حتی کسب‌وکارها امکان خرید و ساخت در این پلتفرم را ارائه می‌دهد. تا زمانی که شخصی دارای Sandbox NFT باشد، درون بازی است. جدا از اینکه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دارایی دیجیتالی در بازی خود داشته باشند، The Sandbox همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا جهان خود را به‌طور کامل سفارشی و طراحی کنند.

application-of-sandbox-digital-currency

این ویژگی به نسل جدیدی از محتوای تولیدشده توسط کاربر اجازه می‌دهد که هم توسط تیم The Sandbox و هم برای سایرین مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، برندهای مطرح در حال آزمایش بازاریابی محتوا هستند. به‌عنوان‌مثال، معروف‌ترین شرکت کفش جهان، آدیداس، با The Sandbox برای ایجاد متاورس خود با نام تجاری آدیداس همکاری کرده است.

برای انجام بازی در دنیای سندباکس باید به صفحه رسمی آن به آدرس sandbox.game/en مراجعه کرده و در آن ثبت‌ نام کنید. بعدازآن با خرید ارز سند از صرافی‌های مختلف می‌توانید این بازی را اجرا کرده و شروع به ایجاد اقلام مختلف کنید. بعدازآن هم می‌توانید کالاهای خود را به فروش برسانید و ارز سند دریافت کنید. شما می‌توانید رمز ارز سند را در صرافی اکسبیتو به فروش برسانید. برای این کار باید وارد حساب کاربری خود در سایت اکسبیتو شوید و پس از انتخاب تعداد ارزهایی که می‌خواهید بفروشید، دکمه تأیید را انتخاب کنید. البته باید بدانید که کارمزد فروش ارز از حساب شما کسر می‌شود.

کلام پایانی

ارز دیجیتال Sand یک ارز قدرتمند است که برای اکوسیستم Sandbox اهمیت زیادی دارد. Sand ارزی است که به بازیکنان Sandbox دسترسی به پلتفرم موردعلاقه خود را میدهد تا بتوانند در این فضا بازی کرده و درآمد داشته باشند. سرمایه‌گذاران می‌توانند ارز دیجیتال Sand را به اشتراک بگذارند و برای آن پاداش دریافت کنند، اما قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری و خرید ارز فکر کنید تا سرمایه‌تان به باد نرود. اگر قصد خرید ارز سند را دارید و قیمت این ارز را نمی‌دانید، قیمت لحظه‌ای ارز سندباکس را در سایت اکسبیتو برای شما قرار داده‌ایم.