از اولین روزی که صنعت ارزهای دیجیتال به دنیا معرفی شد مدت زمان زیادی می‌گذرد. اگر صادقانه بگوییم، این صنعت با جذب سرمایه‌گذاران خوب از سرتاسر جهان موفق شده تا نامی برای خود دست‌وپا کند. این بازار اخیراً رشد و محبوبیت کلی خود را افزایش داده است، بنابراین می‌تواند به ارتفاعات بالاتری صعود کند! ارزهای دیجیتال همان‌طور که از نامشان پیداست چیزی نیستند جز شکلی از ارزهای آنلاین یا مجازی که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها برای اهداف مختلفی ازجمله خریدوفروش کالا و خدمات و همچنین تجارت و مبادله استفاده کرد. یکی از ارزهای آینده دار در بازار ارز دیجیتال STEPN نام دارد. این ارز دیجیتال را باید از صرافی خرید. صرافی آنلاین ایرانی اکسبیتو گزینه خوبی برای خرید ارزهای دیجیتال است.

STEPN چیست و از کجا آمده؟

استپن یا Stepn یک برنامه Web3 در سبک لایف استایل (سبک زندگی) است. این برنامه به دلیل طراحی سرگرم‌کننده، گیمیفیکیشن (مبتنی بر بازی) و عناصر مختلف دیگر معروف شده است. Stepn با هدف تناسب‌اندام به بازار آمده و به شما می‌گوید که قدم‌هایتان هم ارزشمند هستند! این برنامه طوری طراحی شده که شما می‌توانید با قدم زدن ارز دیجیتال پاداش بگیرید. درواقع این بازی از دسته بازی‌های P2E (بازی برای کسب درآمد) است.

پلتفرم STEPN از زمان راه‌اندازی نسخه عمومی خود در دسامبر سال 2021 خیلی محبوب شده و افراد زیادی این برنامه را دانلود کرده‌اند. این برنامه یا بهتر است بگوییم بازی توسط یک استودیوی فین تک مستقر در استرالیا به نام فایند ساتوشی لب (Find Satoshi Lab) و بر روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده است. برنامه STEPN در حال حاضر برنامه شماره 29 در فروشگاه App Store است. این برنامه در دسته سلامتی و تناسب‌اندام قرار دارد.

STEPN چیست و از کجا آمده؟

آیا برنامه Stepn ارز دیجیتال دارد؟

در برنامه Stepn ارزهای دیجیتالی وجود دارد که کاربران به‌راحتی با آن‌ها پاداش می‌گیرند. این پروژه دو ارز اصلی دارد. توکن حاکمیتی (GMT) و همچنین توکن بازی (GST). تمام این ارزهای دیجیتال به‌راحتی می‌توانند در بازی مورداستفاده قرار بگیرند یا برای سود واقعی مبادله شوند. کاربران می‌توانند از ارزهای اختصاصی این بازی برای اهداف مختلفی در خود پلتفرم استفاده کنند. STEPN یک پروژه Move-to-Earn است که واقعاً هم موفق شده نیاز کلی افراد در حوزه ورزش را برآورده کند. وقتی شما بدانید درازای ورزش کردن به شما ارز دیجیتال می‌دهند مطمئناً تشویق خواهید شد.


روش دیگری که می‌توانید از Stepn استفاده کنید خرید کفش‌های کتانی این برنامه به‌عنوان NFT و سپس راه رفتن با آن‌ها در فضای باز است. البته به‌طور مجازی! با این کار ارز دیجیتال GST پاداش می‌گیرید. می‌توانید از این توکن برای بالا بردن سطح بازی و همچنین خرید کفش‌های کتانی جدید استفاده کنید. همچنین این توکن برای مبادله یو اس دی سی (USDC) نیز استفاده می‌شود. بازیکنان می‌توانند کفش‌های ورزشی NFT خود را در بازار درون برنامه مبادله یا اجاره کنند. تمام درآمدهای کاربران در کیف پول درون همین برنامه ذخیره می‌شود. مدیرعامل این شرکت بیان کرد: "ما از سود حاصله در این برنامه برای خرید مجدد ارز GMT و سوزاندن آن به‌صورت زنجیره‌ای از بازار ثانویه استفاده خواهیم کرد."

ویژگی‌های منحصربه‌فرد STEPN

در اینجا به تعدادی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه stepn اشاره می‌کنیم:

مکانیسم سوزاندن توکن

در دسترس بودن توکن‌ها به‌صورت محدود باعث می‌شود تا شرکت توسعه‌دهنده توکن‌ها را بسوزاند. این فرآیند برای کاهش توکن‌های GMT و GST در گردش از طریق فعالیت‌های درون برنامه‌ای مختلف استفاده می‌شود.


مدل توکن دوگانه

اکوسیستم STEPN بر اساس یک مدل اقتصاد دوگانه اجرا می‌شود. این مدل نیاز به جمع‌آوری سرمایه و سودمندی را برطرف می‌کند. در این مورد، دو توکن وجود دارد که هر دو برای کسب درآمد از طریق روش‌های مختلف در دسترس کاربران هستند:

  • توکن گرین متاورس (GMT)
  • توکن ساتوشی سبز (GST)
ارز دیجیتال GMT

ارز دیجیتال GMT

ارز دیجیتال Green Metaverse Token با نماد اختصاری GMT در بازار معامله می‌شود و با ارزش بازار حدود ۶۶٫۰۹ میلیون دلار، در رتبه ۴۶۲ بازار قرار گرفته است. درمجموع 10 میلیارد ارز GMT در جهان وجود دارد که از این تعداد 263.581.000 عدد از آن در بازار ارزهای دیجیتال در حال گردش است. به نظر می‌رسد که گزارش درآمد اخیر برنامه stepn یکی از دلایل اصلی روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال است. طبق بیانیه رسمی شرکت stepn، این شرکت مبلغ 26.81 میلیون دلار از مبادلات بازار NFT و هزینه‌های حق امتیاز خود در سه‌ماهه اول سال 2022 به دست‌آورد.

ارز دیجیتال GST

پلتفرم STEPN از زمان راه‌اندازی نسخه عمومی خود در دسامبر سال 2021 خیلی محبوب شده و افراد زیادی این برنامه را دانلود کرده‌اند. این برنامه یا بهتر است بگوییم بازی توسط یک استودیوی فین تک مستقر در استرالیا به نام فایند ساتوشی لب (Find Satoshi Lab) و بر روی بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده است. برنامه STEPN در حال حاضر برنامه شماره 29 در فروشگاه App Store است. این برنامه در دسته سلامتی و تناسب‌اندام قرار دارد.


فواید برنامه stepn چیست؟

وایت پیپر پروژه stepn این برنامه را به‌عنوان یک اپلیکیشن سبک زندگی Web3 معرفی کرده است که از Social-Fi داخلی و همچنین عناصر GameFi استفاده می‌کند. طبق این وایت پیپر، Stepn با Game-Fi خود میلیون‌ها نفر را به سمت یک سبک زندگی نسبتاً سالم‌تر، اتصال به وب 3.0 و همچنین مبارزه با تغییرات آب و هوایی تشویق می‌کند. ویژگی Social-Fi هم برای ایجاد یک زندگی طولانی‌مدت و باکیفیت طراحی شده است.


آیا سرمایه‌گذاری بر روی ارز stepn (GMT) خوب است؟

برنامه stepn سه عنصر پرطرفدار در دنیای بلاکچین را باهم ترکیب می‌کند و این موضوع آن را در بین کاربران ارزهای دیجیتال محبوب کرده است. اسکات دانلپ به تیم مشاوران stepn اضافه شده است. او همچنین معاون آدیداس یکی از تولیدکنندگان برجسته کفش در جهان است. اضافه شدن چنین اعضایی به تیم stepn مطمئناً پیامی مثبت برای سرمایه‌گذاران نهادی این ارز دیجیتال خواهد بود. البته همکاری آدیداس با stepn در آینده نیز دور از ذهن نخواهد بود. پرطرفدارترین ارز دیجیتال در حال حاضر در سه‌ماهه دوم سال 2022 STEPN (GMT) است.

آیا سرمایه‌گذاری بر روی ارز stepn (GMT) خوب است؟

در دو هفته گذشته، قیمت توکن GMT افزایش سهم مانندی را تجربه کرده است. قیمت این ارز دیجیتال بیش از 2378.6 درصد از پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.100826 دلار افزایش یافته و به بالاترین حد خود یعنی 3.11 دلار رسیده است. به گفته کارشناسان بازار ارز دیجیتال قیمت GMT افزایش خواهد یافت و هدف کوتاه‌مدت بعدی شکست 5 دلار است. بااین‌حال، با توجه به اینکه بیت کوین هنوز در سطح قیمتی 45 هزار دلاری معامله می‌شود، هیچ‌کس واقعاً نمی‌تواند به‌طورقطع بگوید که چه زمانی قیمت GMT به 5 دلار خواهد رسید. همچنین، ازآنجایی‌که ارزش بازار GMT در مقایسه با سایر پروژه‌های ارز دیجیتال پایین است، می‌توان انتظار افزایش یا کاهش شدید قیمت این ارز را داشت. یکی از بنیان‌گذاران این برنامه به نام Yawn Rong گفته است:


"اگرچه برنامه ما در چند ماه گذشته 100 برابر رشد کرده، اما این تازه شروع سفر ماست. ما اهداف هیجان‌انگیز زیادی در نقشه راه خود داریم، مانند پشتیبانی چند زنجیره‌ای، مشارکت برند و کاربردهای جدید GMT".


کلام آخر

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار بی‌ثبات است و قیمت ارزهای دیجیتال را نمی‌توان حدس زد. بنابراین، درک این واقعیت بسیار مهم است که stepn هم مانند هر ارز دیگری در بازار کریپتو، ریسک‌های خاص خود را دارد و تنها در صورتی باید در این ارز سرمایه‌گذاری کنید که بخواهید این ریسک‌ها را بپذیرید. در حال حاضر STEPN در تمام صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال در دسترس است، اما کاربران ایرانی می‌توانند این ارز دیجیتال را از صرافی آنلاین اکسبیتو خریداری کنند.