با محبوبیت کریپتو کارنسی و اعمال قوانین جدید برای آن، کاربران موظف هستند که برای درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال مالیات پرداخت کنند. زمانی که تعداد معاملات و تراکنش‌ها انگشت‌شمار باشد، محاسبه مالیات رمزنگاری کار چندان سختی نخواهد بود؛ اما زمانی که از صرافی‌های مختلفی استفاده کنید و تعداد معاملات خود را افزایش دهید، تهیه گزارش مالیاتی کاملا دشوار خواهد شد. برای راحتی کار خود، می‌توانید از پلتفرم‌هایی همچون کوین لجر (CoinLedger) کمک بگیرید. این پلتفرم آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به نرم‌افزارهای مختلف متصل شوید و گزارش‌های مالیاتی خود را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید. در این مقاله از صرافی اکسبیتو، بررسی خواهیم کرد که پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چیست چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه کار می‌کند.


پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

کوین لجر (CoinLedger) یک پلتفرم آنلاین برای آسان کردن فرآیند محاسبه مالیات ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم در سال 2018 با نام CryptoTrader.Tax راه‌اندازی شد و سپس نام آن به کوین لجر تغییر پیدا کرد. کوین لجر با صرافی‌های مختلفی ادغام شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تاریخچه تراکنش‌های خود را به‌صورت مستقیم وارد پلتفرم کنند. همچنین، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را در قالب فایل CSV یا به‌صورت دستی به کوین لجر اضافه نمایند.


CoinLedger یکی از بهترین نرم‌افزارها برای معامله‌گران روزانه است. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند اطلاعات بارگذاری‌شده و داده‌های صادرشده را آنالیز کرده و گزارش‌های مالیاتی دقیقی را تولید کنند. کوین لجر در ابتدا تنها با نرم‌افزار ثبت مالیات TurboTax یکپارچه شده بود؛ اما درحال‌حاضر، پلتفرم کوین لجر با نرم‌افزارهایی همچون TaxACT، TaxSlayer و H&R Block نیز ادغام شده است. شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید سبد ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید و از بهترین حسابداران برای تولید داده‌های مالیاتی استفاده نمایید.


مشاهده قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال


پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چگونه کار می‌کند؟

کوین لجر (CoinLedger) یک پلتفرم قدرتمند است که ردیابی و محاسبه‌ داده‌های تراکنش را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد تا کاربران بتوانند گزارش‌های مالی خود را به‌راحتی تولید کنند. کوین لجر رابط کاربری جذابی دارد و استفاده از آن کاملا راحت است. نحوه عملکرد کوین لجر بدین صورت است که کاربران ابتدا باید حساب‌های خود را همگام‌سازی کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند apiهای ارائه‌شده توسط پلتفرم‌ها و آدرس کیف پول‌های خود را به پلتفرم ارائه دهند.


پس از وارد کردن حساب‌ها و طبقه‌بندی تراکنش‌ها، داده‌های ورودی توسط کوین لجر بررسی می‌شوند تا شما بتوانید از طریق آن‌ها، گزارش مالیاتی مورد نیاز خود را ایجاد کنید. این کار به‌صورت خودکار انجام می‌شود و شما می‌توانید سود، زیان و درآمد خود را محاسبه کنید. سپس این پلتفرم شرایط لازم برای دریافت گزارش مالیاتی یا ارسال مستقیم آن به مقامات نظارتی را برای شما فراهم می‌کند. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید انتخاب کنید که گزارش نهایی به چه صورت در اختیارتان قرار بگیرد.


ویژگی‌های کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

ویژگی‌های کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

کوین لجر یک پلتفرم قدرتمند است که طیف وسیعی از قابلیت‌ها را برای راحتی کاربران ارائه می‌دهد. این پلتفرم ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تراکنش‌های ارز دیجیتال خود را ردیابی کنید و گزارش‌های مالیاتی دقیق تهیه نمایید. شناخت ویژگی‌های کلیدی CoinLedger به شما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به این پلتفرم داشته باشید و به‌شکل بهتری از آن استفاده کنید. به‌طور کلی ویژگی‌های کوین لجر (CoinLedger) عبارت‌اند از:


گزارش‌های مالیاتی (Tax Reports)

تولید گزارش‌های مالیاتی یکی از ویژگی‌های اصلی کوین لجر است. کاربران به لطف این ویژگی می‌توانند داده‌های تراکنش موجود در صرافی‌ها و کیف پول‌های خود را داخل پلتفرم ثبت کنند. کوین لجر سود، زیان و درآمد کاربران را محاسبه کرده و گزارش‌های مالیاتی را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. گزارش‌های مالیاتی این پلتفرم در انواع مختلفی همچون گزارش سود و زیان، گزارش‌های درآمد ارزهای دیجیتال، گزارش پیگیری حسابرسی و فرم 8949 IRS ارائه می‌شوند. شما می‌توانید گزارش‌های مالیاتی تولیدشده را به نرم‌افزارهای مالیاتی یا مقامات نظارتی ارسال کنید.


اطلاع از اخرین وضعیت خرید و فروش تتر در صرافی اکسبیتو



ردیاب پورتفولیو (Portfolio Tracker)

کوین لجر یک ابزار رایگان برای ردیابی پورتفولیو به کاربران ارائه می‌کند. کاربران با استفاده از این ویژگی کوین لجر می‌توانند نظارت کافی بر دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود داشته باشند و عملکرد پورتفولیوی خود را بررسی کنند. تمام تراکنش‌های موجود در صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف در یک داشبورد جمع‌آوری می‌شوند و شما می‌توانید دیدگاهی کلی نسبت به دارایی‌های رمزنگاری خود به دست آورید.


به عبارت ساده‌تر، کاربران به‌وسیله پورتفولیو ترکر می‌توانند داده‌های مربوط به ارزش پرتفوی، درآمد، وضعیت وام‌دهی، استخراج نقدینگی و معاملات رمزنگاری را کنار هم جمع کرده و بر آن‌ها نظارت کنند. ردیاب پورتفولیو هم برای کاربران عادی و هم برای کاربران پرمیوم قابل دسترس است. اگر می‌خواهید دیدی کلی نسبت به عملکرد سرمایه‌گذاری رمزنگاری خود داشته باشید، ردیاب پورتفولیو بهترین گزینه برای شما خواهد بود.


نرم‌ افزار ان اف تی تاکس (NFT Tax Software)

امروزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) از محبوبیت زیادی برخوردارند و توجه مخاطبان را به دست آورده‌اند. با توجه به این موضوع، پلتفرم کوین لجر قابلیتی را تحت‌عنوان نرم‌افزار NFT tax معرفی کرده است تا کاربران بتوانند گزارش‌های مالیاتی مربوط به دارایی‌های خود را ردیابی کنند. کاربران می‌توانند به کمک این ویژگی سود و زیان ناشی از معاملات ان اف تی را ردیابی کرده و گزارش‌های جامعی از عملکرد خود تهیه نمایند.


مالیات های رمزنگاری شده 101 (Crypto Taxes 101)

قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال درحال تغییر هستند و این موضوع باعث می‌شود که پیامدهای مالیاتی آن گیج‌کننده باشند. کوین لجر منابع آموزشی جامع و کاربردی‌ای را در زمینه راهنمایی مالیاتی و کمک به درک بهتر پیچیدگی‌های مالیاتی کریپتو ارائه می‌دهد. چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، استفاده از منابع آموزشی کوین لجر به شما کمک خواهد کرد که شناخت کافی درباره قوانین مالیاتی داشته باشید و خودتان را با آن وفق دهید.


سوئیت حرفه ای مالیاتی (Tax Professionals Suite)

پلتفرم CoinLedger مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف را برای متخصصان مالیاتی ارائه می‌دهد. متخصصان مالیاتی می‌توانند با استفاده از کوین لجر به مشتریان مالیاتی دسترسی داشته و در زمینه وارد کردن داده‌های تراکنش و تولید گزارش‌های مالیاتی آن‌ها را راهنمایی کنند. کوین لجر به متخصصان مالیاتی این امکان را می‌دهد که بتوانند با مشتریان مختلفی کار کنند. علاوه‌بر این متخصصان با استفاده از Tax Professionals Suite می‌توانند دقت و انطباق خود را بهبود ببخشند.


برای اطلاع از اخرین قیمت بیت کوین کلیک کنید


پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) مناسب استفاده چه کسانی است؟

پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) مناسب استفاده چه کسانی است؟

کوین لجر یک پلتفرم آنلاین است که استفاده از آن هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. به همین جهت، همه افراد از جمله معامله‌گران مبتدی می‌توانند برای تهیه گزارش‌های مالیاتی از آن استفاده کنند. در واقع، شما با استفاده از کوین لجر (CoinLedger) می‌توانید گزارش‌های جامعی از تراکنش‌ها و درآمدهای رمزنگاری به دست آورده و سپس گزارش مالیاتی دقیقی را تهیه کنید. این ویژگی سبب شده است که کوین لجر محبوبیت زیادی بین کاربران داشته باشد.


این پلتفرم با نرم‌افزارهای قدرتمندی همچون TurboTax ادغام شده است؛ به همین جهت، شما می‌توانید فرآیند تهیه گزارش مالیاتی را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. تفاوتی ندارد که در چه سطحی از معامله‌گری قرار دارید، کوین لجر به شما کمک می‌کند که درباره تراکنش‌ها و درآمدتان اطلاعات کافی داشته باشید تا از وضعیت مالیاتی خود مطلع شوید. پس، با خیال راحت می‌توانید از CoinLedger استفاده کنید و نیازهای خود را برطرف نمایید.


هزینه استفاده از پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چگونه است؟

کوین لجر یک پلتفرم کاربردی برای وارد کردن تراکنش‌ها، ردیابی نمونه کارها و تولید گزارش‌های مالیاتی است. این پلتفرم دارای یک نسخه رایگان بوده که به کمک آن می‌توانید به محیط کوین لجر دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. بااین‌حال، نسخه رایگان CoinLedger دارای محدودیت زیادی است و نمی‌توانید به امکانات پیشرفته آن دسترسی داشته باشید. در حالت کلی، پلتفرم کوین لجر قیمت‌‌گذاری منصفانه‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، به خدمات آن دسترسی پیدا کنید. به‌ همین منظور، هزینه استفاده از پلتفرم کوین لجر بر اساس چهار سطح زیر محاسبه می‌شود:


  • هابیست (Hobbyist): این سطح کاربری با هزینه سالانه 49 دلار قابل اجرا است و به شما این امکان را می‌دهد که حداکثر 100 تراکنش را وارد پلتفرم کنید. این سطح کاربری برای کاربرانی که تعداد تراکنش‌های کمی دارند مناسب است.

  • ترید روزانه (Day Trader): شما با پرداخت سالانه 99 دلار می‌توانید سطح کاربری خود را به ترید روزانه ارتقا دهید. در این سطح کاربری، شما امکان ثبت 1500 تراکنش را خواهید داشت.

  • حجم بالا (High Volume): اگر جزء افرادی هستید که تعداد تراکنش‌های بالایی دارید، سطح کاربری حجم بالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این سطح کاربری دارای هزینه سالانه 159 دلار است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تا 5000 تراکنش را ثبت کنید.

  • نامحدود (Unlimited): سطح چهارم که با عنوان نامحدود ارائه می‌شود هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و برای معامله‌گرانی که روزانه تعداد تراکنش‌های قابل توجهی دارند مناسب است. این طرح 299 دلار در سال هزینه دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی نیازهای خود را برطرف کنید.

مزایا و معایب پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

کوین لجر یکی از پلتفرم‌های محبوب و پرطرف‌دار است که مزایای بسیار زیادی دارد؛ با‌این‌حال، بدون عیب هم نیست. بنابراین، اگر قصد استفاده از CoinLedger را دارید باید مزایا و معایب آن را به‌خوبی بشناسید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به کوین لجر داشته باشید و با خیال راحت از آن استفاده کنید. مزایا و معایب پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) را در قالب جدول برای شما شرح می‌دهیم.


مزایا و معایب پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) چیست؟

سخن پایانی


محاسبه مالیات تراکنش‌ها و معاملات رمزنگاری کار پیچیده‌ای است؛ چون‌که شما باید مبنای هزینه تراکنش‌ها را به دست آورید و ساعت‌های زیادی را صرف پیدا کردن تراکنش‌ها کنید. با استفاده از پلتفرم کوین لجر (CoinLedger) تمام این فرایندها به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شوند. کوین لجر از صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید گزارش‌های مالیاتی خود را به‌راحتی تنظیم کنید. استفاده از این پلتفرم کاملا ساده است و همه معامله‌گران فعال در کریپتو می‌توانند از آن برای تهیه و ارسال گزارش‌های مالیاتی رمزنگاری خود کمک بگیرند.