ماهیت نوسانی رمز ارزها، آن‌ها را به یکی از پرریسک‌ترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. اگر امروز نگاهی به اکثر ارزهای دیجیتال بیندازید، متوجه می‌شوید که نوسانات بسیار شدیدی دارند. در واقع، بسیاری از منتقدان ارزهای دیجیتال از این استدلال علیه پذیرش این ارزها استفاده می‌کنند؛ اما تتر به‌عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین راه‌حل‌ها ظهور کرد تا این مشکل را برای همیشه حل کند.


تتر یک استیبل کوین است که قیمت دلار آمریکا را دنبال کرده و به همین دلیل ثبات قیمتی دارد؛ اما قبل از خرید تتر، ملاحظات مهمی وجود داشته که باید در نظر بگیرید. به همین خاطر، در این مقاله شش نکته را که باید قبل از خرید تتر به آن‌ها توجه داشته باشید، برایتان آورده‌ایم. ازاین‌رو، ابتدا بیایید ببینیم که تتر چیست و چه تاریخچه‌ای پشت آن نهفته است.


تتر (USDT) چگونه رمز ارزی است؟

تتر (USDT) چگونه رمز ارزی است؟

تتر (USDT) ارز دیجیتالی است که تحت‌عنوان استیبل کوین (Stablecoin) شناخته می‌شود. استیبل کوین به رمز ارزهایی می‌گوییم که قیمت آن‌ها همیشه ثابت است. استیبل کوین USDT توسط شرکت تتر Tether Limited)) ایجاد شد تا به‌عنوان دلار دیجیتال عمل کند، هر USDT به ارزش 1.00 دلار آمریکا و با پشتوانه 1.00 دلار در ذخایر فیزیکی عمل می‌کند. تتر روزانه توسط میلیون‌ها کاربر بلاک چین برای ترید، مدیریت ریسک و تراکنش در شبکه‌های مختلف، بدون نیاز به واسطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تتر که در ابتدا رییِل کوین (Realcoin) نام داشت، تاریخچه نسبتاً بحث‌برانگیزی از زمان آغاز به کار خود داشت. معاملات تتر برای اولین‌بار در سال 2015 در صرافی بیت فینکس (Bitfinex) آغاز شد و حجم معاملات آن تا سال 2017 به‌شدت افزایش یافت. بااین‌حال، بانک‌های ایالات متحده در آوریل 2017 نقل و انتقالات بین‌المللی USDT را به‌دلیل اتهامات متعدد مسدود کردند. در بیشتر موارد، نگرانی‌های مربوط به شفافیت و اینکه آیا تتر واقعاً دارای ذخایر ارزی است یا خیر، در تاریخ تتر غالب بود. علاوه‌بر این، تعلیق موقت برداشت‌های تتر در سال 2017 نیز منجر به نوسانات شدید این رمز ارز شد؛ یک پدیده غیرمعمول برای یک استیبل کوین! بااین‌حال، بیت فینکس و تتر در مورد پرداخت جریمه به مبلغ 18.5 میلیون دلار به توافق رسیدند و توانستند محدودیت‌های پیش‌آمده را برطرف کنند.


هنگام خرید تتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید تتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که در مقدمه گفتیم،‌ قبل از خرید تتر، باید یک‌سری تحقیقات انجام دهید تا در هنگام سرمایه‌گذاری، انتخاب‌های درستی داشته باشید. بنابراین، در ادامه ۵ نکته را که قبل از خرید تتر باید به آن‌ها توجه کنید، آورده‌ایم:


انتخاب پلتفرم یا بازار مناسب برای خرید تتر مهم است

هنگام خرید ارز دیجیتال، پلتفرم‌های مختلف زیادی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را امتحان کرد و مشخصاً بسیاری از آن‌ها تتر را برای خرید و فروش در دسترس دارند. هنگامی که USDT می‌خرید، باید ببینید که کدام پلتفرم‌ها و بازارهای آنلاین بهترین گزینه‌ها و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند. قطعاً متوجه خواهید شد که برخی از آن‌ها محبوب‌تر از بقیه هستند.


تتر از اکثر رمزارزها پایدارتر است

تتر از اکثر رمزارزها پایدارتر است

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، تتر یک استیبل کوین است که به دلار آمریکا پیونده خورده و در نتیجه، می‌توانید به آن به‌راحتی اعتماد کنید. وقتی دلار افزایش می‌یابد، ارزش تتر نیز افزایش یافته و زمانی که دلار کاهش می‌یابد، ارزش تتر نیز کمتر می‌شود. درحالی که هیچ ضمانتی برای کسب سود از خرید تتر وجود ندارد (مثل تمام سرمایه‌گذاری‌های دیگر)، اما گزینه مطمئنی است که بیشتر سرمایه‌گذاران به‌سراغ آن می‌روند. این به‌ویژه در سرمایه‌گذاران ایرانی صدق می‌کند که می‌خواهند از ارزش پول خود در برابر تورم اقتصادی محافظت کنند.


از تتر می‌توان برای مبادلات استفاده کرد

شما می‌توانید از تتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر و انتقال پول استفاده کنید. این رمز ارز ارزش دلار را پشتیبانی کرده و ابزار خوبی برای انتقال ارزش به حساب می‌آید.


تتر در بازار کریپتو در جایگاه برتر قرار دارد.

تتر در بازار کریپتو در جایگاه برتر قرار دارد

بسیاری از کسانی که به‌تازگی وارد دنیای کریپتو شده‌اند به لیست برترین ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنند. سایت‌های متعددی وجود دارند که داده‌های دقیقی را در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند. تتر با وجود برخی شایعاتی که پیرامون ذخایر آن مطرح است، همچنان در جایگاه اول لیست استیبل کوین‌ها قرار دارد. همچنین این ارز دیجیتال درست پس از بیت کوین و اتریوم در رتبه سوم رتبه‌بندی کلی بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است.


گذشته مبهم شرکت تتر

گذشته مبهم شرکت تتر

در سال‌های اخیر، مشکلاتی درخصوص شرکت Tether Limited که مالک تتر است گزارش شده که ارزش توجه دارد. یکی از این موضوعات حمایت دلاری این استیبل کوین بوده که به‌ نظر می‌رسد در حسابرسی برای بررسی ذخایر آن، پشتوانه دقیق دلاری مشاهده نشده است. به همین دلیل، همیشه باید نگاهی به شرکت یا تاریخچه یک ارز دیجیتال بیندازید تا به قابل اعتماد بودن آن پی ببرید.


جنجال بر سر اتهامات دست‌کاری بیت کوین

در یکی دو سال اخیر برخی ادعاها مبنی بر استفاده از تتر برای دست‌کاری قیمت بیت کوین مطرح شده‌اند. برخی معتقدند که از این استیبل کوین برای افزایش ارزش بیت کوین استفاده شده است. البته هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد، اما عدم شفافیت در نحوه عملکرد و ذخایر تتر به این موضوع دامن می‌زند.


بهترین وقت برای خرید USDT چه زمانی است؟

بهترین وقت برای خرید USDT چه زمانی است؟

در سال‌های اخیر، تتر پس از تجربه یک محبوبیت غیرمنتظره، به یکی از برترین استیبل کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. بنابراین، هم‌اکنون فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری در تتر فراهم می‌باشد.


ارزهای فیات از جمله دلار آمریکا، ین و یورو، برای پشتیبانی از تتر استفاده می‌شوند. همچنین به‌دلیل شفافیت بالا و قیمت پایدار در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، تتر به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری هوشمند برای آینده به حساب می‌آید. هدف از طراحی تتر پر کردن شکاف بین پول فیات و ارزهای دیجیتال و همچنین ایجاد یک محیط پایدار، شفاف و کاربرپسند بوده است.


همچنین این امکان وجود دارد که USDT به‌طور گسترده‌تری در تراکنش‌های آنلاین پذیرفته شود. علاوه‌بر این، ممکن است این رمز ارز محبوبیت بیشتری در میان معامله‌گران در صرافی‌های ارزهای دیجیتال به دست آورد.


در مقایسه با بانک‌ها و مؤسسات مالی سنتی، انتقال تتر را می‌توان به میزان قابل توجهی سریع‌تر و با هزینه کمتر انجام داد. به‌دلیل نوسانات قابل توجه آن‌ها، اکثر مردم از خرید و فروش بیت کوین یا اتریوم برای تراکنش‌های روزمره استفاده نمی‌کنند، اما استفاده از تتر کاملاً منطقی است.


تتر به دلایل مختلف، معمولاً به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در نظر گرفته می‌شود. این رمز ارز انتقال از دارایی‌های سنتی به سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای دلار استفاده شود.


شهرت تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال نسبتاً امن یکی از جذابیت‌های اصلی آن برای کاربران است. ازآنجایی‌که تتر به دلار آمریکا وابسته می‌باشد، ارزش آن کاملاً ثابت است. بنابراین شما می‌توانید با خرید تتر از ارزش پول خود در برابر تورم افسارگسیخته محافظت کنید.


چرا باید در تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟

چرا باید در تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، تتر یکی از منحصربه‌فردترین و خاص‌ترین دارایی‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه قیمتش برخلاف دیگر رمز ارزها همیشه ثابت است. قیمت تتر تقریباً معادل یک دلار آمریکا بوده و علت اصلی شهرت و محبوبیت آن هم همین محسوب می‌شود. این یک رمز ارز همه‌کاره بوده که برای انواع تراکنش‌ها از جمله مبادلات، سرمایه‌گذاری و ترید به‌ خوبی کار می‌کند.


اکثر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذارانی را جذب کرده‌اند که روی افزایش قیمت در آینده شرط‌بندی می‌کنند. پس چه چیزی تتر را منحصربه‌فرد کرده، با توجه به اینکه قیمت آن به دلار آمریکا گره خورده است؟


نقدینگی تتر نسبت به هر دارایی دیجیتال دیگری بیشتر بوده و ارزش آن نسبتاً ثابت است؛ زیرا به دلار آمریکا گره خورده که توضیح می‌دهد که چرا این‌قدر در معاملات استفاده می‌شود.


تقریباً تمام ارزهای دیجیتال دیگر دارای نوسانات قابل توجهی در قیمت هستند. از سوی دیگر، تتر نوسانات کمی را نشان می‌دهد که آن را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که خواهان یک سبد سرمایه‌گذاری امن و پایدار هستند.


تتر

تتر فکر می‌کند که موفقیت تنها زمانی حاصل می‌شود که ارتباط شرکت با سرمایه‌گذارانش بر اساس صداقت و اعتماد باشد. این شرکت تحت ممیزی‌های منظم قرار دارد و بلاک چین آن به کاربران اجازه می‌دهد تا جزئیات هر تراکنش را مشاهده نمایند. کسب‌وکارها اغلب برای انتقال دارایی‌های دیجیتال کارمزدهای بسیار گرانی دریافت می‌کنند. در نتیجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کمتر به آن دارایی خاص علاقه‌مند می‌شوند. به همین خاطر، تتر کارمزد تراکنش بالایی را به کاربران خود تحمیل نمی‌کند. تتر انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال دارایی‌هایی با کارمزد معاملاتی ارزان هستند.


هنگامی که به سرمایه‌گذاری در یک رمز ارز فکر می‌کنید، آینده آن احتمالاً مهم‌ترین جنبه‌ای است که باید در نظر داشته باشید. به جرئت می‌توان گفت که تتر آینده امیدوارکننده‌ای دارد. یکی از ارزهای دیجیتال که چندین سال است به‌طور قابل اطمینان عمل کرده است. درحال‌حاضر USDT موثرترین استیبل کوین بازار بوده و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده نیز به عملکرد خوب خود ادامه دهد.


همه ما از ناپایداری بازار ارزهای دیجیتال آگاه هستیم. به دلیل نوسانات مداوم قیمت‌ها، ممکن است در عرض چند ثانیه پول خود را از دست بدهیم، اما تتر یک استیل کوین است که در برابر نوسانات قیمتی قوی می‌ایستد و می‌توان به آن اعتماد کرد.


سخن پایانی


رمز ارزها اخیراً به یک فرصت سرمایه‌گذاری محبوب برای کسانی تبدیل شده‌اند که به‌دنبال تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود هستند. تتر یکی از آن ارزهای دیجیتال است که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. در این مقاله به ذکر نکات مهمی که باید قبل از خرید تتر به آن‌ها توجه داشته باشید، پرداختیم.