طبق روال هر هفته، واچ لیست هفتگی پنج ارز دیجیتال مهم هفته را برایتان تهیه کردیم که در راس آن‌ها بیت کوین قرار دارد. این ۵ ارز دیجیتال که بهتر است در این هفته آن‌ها را زیرنظر بگیرید، BTC ، FTT ، XTZ ،KCS و HNT هستند. بیت‌کوین یکی از بدترین هفته‌هایش را سپری می‌کند. این رمزارز ریزش شدیدی داشته و در وضعیت خوبی قرار ندارد.


بیت‌کوین در وضعیت ریزشی است که باعث شده یکی از بدترین هفته‌های خود را از زمان سقوط قیمتش در دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون تجربه کند. ریزش قیمت بیت کوین بازارهای کریپتو را به شدت تحت تاثیر قرار داده و پس از آن‌که گزارش تورم بالاتر از حد انتظار دهم ماه ژوئن در ایالات متحده منتشر شد، فروش بیت کوین را بیشتر کرد.


در هفته‌های اخیر تنها بازار ارز دیجیتال با بیشترین ضربه مواجه نشده، حتی بازارهای سهام ایالات متحده نیز هفته منتهی به ۱۰ ژوئن را با ضررهای شدید مالی به پایان رساندند. دارایی‌های پرریسک در آمریکا ممکن است در کوتاه مدت بی‌ثبات بمانند چون معامله‌گران منتظر نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده در ۱۴ و ۱۵ ژوئن هستند.

واچ لیست هفتگی بیت کوین، اف‌تی‌ایکس،‌ تزوس، کوکوین و هلیوم

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ در زمینه ارزهای دیجیتال، هشدار داد که اگر بازار رمزارزها همچنان به ریزش خود ادامه دهند، احتمالا بسیاری از دارایی‌ها به اوج قیمت خود در دو سال گذشته می‌رسند.


سوال اصلی این است که آیا بیت کوین می‌تواند در سطوح پایین‌تر حمایت شود؟ و آیا خریداران را برای خرید آلت‌کوین‌های موجود و منتخب جذب می‌کند؟ در ادامه برای مشاهده نمودارهای ۵ رمزارزی که باید در این هفته چشم از آن‌ها برندارید، با ما همراه شوید. احتمال دارد این دارایی‌های دیجیتال پس از بهبود بازار و افزایش تمایل خریداران رمزارزی به سمت بالا حرکت کنند و رشد روزافزون آن‌ها را مشاهده کنیم.


تحلیل قیمت بیت کوین / تتر

قیمت بیت کوین در روز ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) کمتر از خط روند (Trendline) شد؛ خطی که از بالاترین یا پایین‌ترین قیمت کشیده می‌شود تا مسیر غالب قیمت را مشخص کند. این کاهش قیمت، الگوی مثلث صعودی در حال توسعه را منفی کرد. خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت را به زیر سطح حمایتی قوی ۲۸،۶۳۰ دلار در ۱۱ ژوئن رساندند.

تحلیل قیمت بیت کوین / تتر

دم بلند انتهای کندل ۱۲ ژوئن نشان میدهد که گاوها یا همان حمایتگران بازار در تلاش برای دفاع از سطوح حمایتی ۲۶،۷۰۰ دلار بوده‌اند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از ۲۸،۶۳۰ دلار که ریزش از آن‌جا شروع شده برگردانند، این احتمال وجود دارد که جفت ارز BTC/USDT برای مدتی در محدوده قیمتی ۳۲،۶۵۹ تا ۲۶،۷۰۰ دلار بماند.


شیب نزولی ۲۰-EMA و RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که خرسها قدرت را به دست گرفته‌اند. در صورت کاهش قیمت بیت کوین و رسیدن به ۲۸،۶۳۰ دلار خرس‌ها یک بار دیگر سعی خواهند کرد تا اولین ارز دیجیتال بازار را به کمتر از قیمت۲۶۷۰۰ دلار برسانند و روند نزولی را از سر گیرند.

تحلیل قیمت بیت کوین / تتر

تحلیل قیمت اف‌تی‌تی / تتر

توکن FTX یا (FTT) در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است، اما شاخص مقاومت نسبی (RSI)، واگرایی مثبتی را ایجاد کرده که نشان‌دهنده رشد آهسته حرکت نزولی است. سرمایه‌گذارانی که به دنبال بازار صعودی گاوی هستند، قیمت را در تاریخ ۱۹ ژوئن به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹ دلار) رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

تحلیل قیمت اف‌تی‌تی / تتر

افرادی که اعتقادشان بازار نزولی خرسی است قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگرداندند، اما گاوها نتوانستند موقعیت زیادی را رها کنند. خرید پایدار این رمزارز، روز گذشته قیمت را به بالای سطح مقاومتی آن رساند.


جفت ارز FTT/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۲ دلار) صعود کند و در صورت عبور از این سطح، حرکت صعودی ممکن است به ۳۵ دلار برسد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۵ دلار برسد، پیش‌بینی می‌شود که این دیدگاه مثبت باطل شود. چنین حرکتی شروع مرحله بعدی روند نزولی را نشان می‌دهد.

تحلیل قیمت اف‌تی‌تی / تتر

نمودار ۴ ساعته شکل‌گیری یک الگوی سر و شانه معکوس را نشان می‌دهد که در یک شکست کامل و بالای خط گردن بسته می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، FTT حرکت صعودی جدیدی را به سمت هدف الگوی ۳۴ دلار آغاز می‌کند.


براساس سناریوی نزولی، اگر قیمت نتواند بالاتر از خط گردن ثابت بماند، این نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به کنار گذاشتن مزیت خود ندارند. سپس فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به کمتر از ۲۶ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می‌تواند به ۲۵ دلار کاهش یابد.


تحلیل قیمت تزوس / تتر

تزوس (xtz) در ۹ ژوئن به بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲٫۱۴ دلار) رسید، اما گاوها نتوانستند بر این قدرت تکیه کنند. ریزش قیمت تزوس به معنای آن است که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

تحلیل قیمت تزوس / تتر

افزایش فروش تزوس، قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین‌های متحرک کشاند و جفت ارز XTZ/USDT به منطقه حمایت حیاتی ۱٫۶۱ دلار به ۱٫۴۵ دلار سقوط کرد. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند و مقاومت سربار را در ۲٫۳۶ دلار به چالش بکشند.


این دیدگاه مثبت در صورتی که قیمت به زیر منطقه حمایتی سقوط کند، بی‌اعتبار می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، تزوس روند نزولی خود را از سر می‌گیرد و به سطح روانی یک دلار سقوط می‌کند.

تحلیل قیمت تزوس / تتر

طبق نمودار ۴ ساعته این ارز دیجیتال، قیمت در محدوده بین ۲٫۳۰ تا ۱٫۶۱ دلار گیر کرده است. معمولاً وقتی قیمت در یک محدوده ثابت می‌شود، معمولا تریدرها ارز دیجیتال مورد نظر خود را با قیمتی نزدیک به سطوح حمایتی می‌خرند و با قیمتی می‌فروشند که نزدیک به سطوح مقاومت است. این همان چیزی است که از بازگشت به ۱٫۶۱ دلار دیده می‌شود.


ممکن است خرس‌ها سعی کنند تزوس را در رالی قیمتی به قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بفروشند، اما اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، احتمال افزایش قیمت تا ۲٫۳۰ دلار بیشتر می‌شود. برای بی اعتبار کردن این دیدگاه، خرس ها باید غرق شوند و قیمت را زیر ۱٫۶۱ دلار حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ارزها ممکن است به ۱٫۴۵ دلار کاهش پیدا کنند.


تحلیل قیمت کوکوین / تتر

توکن کوکوین KCS از پایین‌ترین سطح روزانه ۹٫۵۰ دلاری خود در ۱۲ می به شدت افزایش یافت و در ۳۱ می به ۱۸ دلار رسید. این افزایش شدید ممکن است معامله‌گران کوتاه مدت را وسوسه کند که سود خود را ثبت کنند، که همینطور هم شد و اصلاح فعلی را آغاز کردند.

تحلیل قیمت کوکوین / تتر

خریداران سعی می‌کنند از منطقه بین سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد ۱۳٫۷۵ دلار و سطح اصلاحی ۶۱.۸ درصد ۱۲٫۷۵ دلار حمایت کنند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد جفت ارز KCS/USDT را بالاتر از میانگین های متحرک هدایت کنند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، نشان‌دهنده پایان اصلاحات است. سپس این دو ارز می‌تواند مقاومت بحرانی را در ۱۸ دلار دوباره آزمایش کند.


از طرف دیگر، اگر قیمت پایین‌تر ادامه یابد و به زیر ۱۲٫۷۵ دلار برسد، نشان‌دهنده این است که شاید معامله‌گران برای خروج عجله دارند. این موضوع می‌تواند احتمال اصلاح 100 درصدی را به ۹٫۵۰ دلار افزایش دهد.

تحلیل قیمت کوکوین / تتر

گاوها سعی کردند کاهش را نزدیک به ۱۵ دلار متوقف کنند، اما خرس‌ها به فروش ارز دیجیتال کوکوین خود ادامه دادند و قیمت کوکوین را به زیر سطح حمایت رساندند. اگرچه قیمت زیر ۱۵ دلار معامله می‌شود، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها به خرس‌ها اجازه ادامه کاهش را نداده‌اند.


خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۱۵ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خرید قوی را جذب می کنند. این می تواند قیمت را به ۱۶٫۳۰ دلار و نزدیک به ۱۷ دلار برساند. برعکس، اگر قیمت از ۱۵ دلار کاهش یابد، یعنی خرس ها سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند. این می تواند درها را برای کاهش بیشتر به منطقه ۱۴ تا ۱۳٫۵۰ دلار باز کند.


تحلیل قیمت هلیوم / تتر

هلیوم (HNT) در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است به گونه‌ای که خریداران برای بهبودی تلاش کردند و قیمت را به بالای SMA ۵۰ روزه (۱۰٫۸۶ دلار) در ۹ ژوئن رساندند، اما معامله گران نزولی یا همان bearish برنامه‌های دیگری داشتند. خرس ها در ۱۰ ژوئن با قیمت ۱۲٫۵۰ دلار فروختند و معامله گران صعودی یا همان bullish تهاجمی را به دام انداختند. این منجر به انحلال طولانی مدت شد که قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹٫۶۹ دلار) در ۱۱ ژوئن کشید.

تحلیل قیمت هلیوم / تتر

اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت HNT/USDT دوباره تلاش خواهد کرد تا بالاتر از میانگین‌های متحرک صعود کند و مقاومت ۱۲٫۵۰ دلاری را به چالش بکشد. البته باید بدانید که در صورتی که قیمت کمتر از ۸ دلار شود، سناریوی صعودی باطل شده و این رمزارز به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۱۲ ماه می یعنی ۶٫۵۴ دلار کاهش می‌یابد.

تحلیل قیمت هلیوم / تتر

این ریزش قیمت از سرگیری روند نزولی را نشان می‌دهد. همچنین میانگین‌های متحرک یک متقاطع نزولی را تکمیل کرده‌اند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خرس‌ها است.


در محدوده قیمتی ۹٫۵۰ دلار مقاومت زیادی وجود دارد و اگر قیمت ارز هلیوم به بالاتر از این سطح قیمتی برسد، فشار فروش کاهش می‌یابد. از طرف دیگر، طبق سناریوی نزولی، اگر قیمت کمتر از ۸٫۵۰ دلار شود، HNT به سطح حمایتی ۸ دلار سقوط می‌کند.


این تحلیل ترجمه‌ای از کوین‌تلگراف است و پیش‌بینی‌های صورت گرفته منعکس کننده نظرات تحلیلگران اکسبیتو نیست. هر حرکتی در سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.