بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر نوسان است که فراز و نشیب‌های زیادی به همراه دارد. در این بازار افرادی موفق‌تر هستند و سودهای قابل توجه به دست می‌آورند که دید بلند مدت داشته باشند و روی ارزهای مستعد رشد سرمایه‌گذاری کنند. این افراد که اصطلاحا دست الماسی نامیده می‌شوند تخصص زیادی دارند و تحت تاثیر شرایط بازار قرار نمی‌گیرند. دست‌های الماسی به‌صورت قاطعانه تصمیم می‌گیرند و به جای کسب درآمد از نوسانات ناچیز بازار روی سود بلند مدت تمرکز می‌کنند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که دست الماسی (Diamond Hands) چیست و به چه افرادی گفته می‌شود. پس اگر قصد آشنایی با این اصطلاح جذاب را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی اکسبیتو همراه باشید.


دست الماسی (Diamond Hands) در کریپتو به چه معناست؟

دست الماسی (Diamond Hands) در کریپتو به چه معناست؟

دست الماسی (Diamond Hands) یک اصطلاح عامیانه است که در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این اصطلاح به معامله‌گرانی اشاره دارد که تحمل ریسک بالایی دارند و هنگام نوسانات شدید بازار، دارایی‌های خود را بر اثر ترس و وحشت نمی‌فروشند بلکه آن را تا زمانی نگه می‌دارند که به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. این یک ویژگی مثبت در بازار پر نوسان ارز دیجیتال است چرا که دست‌های الماسی دید بهتری نسبت به بازار دارند و با هر افت قیمتی دچار شک و تردید نمی‌شوند. در نهایت این دست‌های الماسی هستند که سود واقعی را از بازار کریپتو به دست می‌آورند.


اصطلاح دست‌های الماسی یا Diamond Hands از کجا آمد؟

اصطلاح دست‌های الماسی یا Diamond Hands از کجا آمد؟

داده‌های موجود در سطح اینترنت نشان می‌دهد که اصطلاح دست الماسی (Diamond Hands) برای اولین بار در شبکه اجتماعی ردیت به کار برده شده است. این اصطلاح در سال 2018 و در مجله WallStreetBets شبکه ردیت و برای توصیف افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال روی میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند استفاده شد.


اصطلاح دست الماسی تا سال 2021 چندان محبوب نبود تا این که به افزایش سهام Gamespot کمک کرد. پس از این بازه زمانی دست الماسی (Diamond Hands) بین کاربران کریپتو به محبوبیت رسید و هم اکنون به‌عنوان یک مهارت مهم برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. دست الماسی ایموجی خاص خود را نیز دارد که شامل دو دست باز و یک الماس بزرگ است.


مزایای دست الماسی (Diamond Hands) بودن برای معامله‌گران چیست؟

مزایای دست الماسی (Diamond Hands) بودن برای معامله‌گران چیست؟

داشتن دست الماسی (Diamond Hands) یک مهارت فوق‌العاده برای فعالان حوزه کریپتو است. داشتن این مهارت به شما این فرصت را می‌دهد که درک بهتری از بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید و بدون این که تحت تاثیر ترس، هیجان و استرس قرار بگیرید روی ارزهای مستعد رشد سرمایه‌گذاری کنید. در واقع شما با داشتن این مهارت می‌توانید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به‌صورت هوشمندانه تشخیص دهید و حاشیه سود بالایی داشته باشید.


از طرفی دست الماسی بودن به شما این امکان را می‌دهد که ثبات بیشتری داشته باشید. به عبارت ساده‌تر زمانی که شما بتوانید در زمان رکود بازار یک سبد با ارزش ایجاد کنید، می‌توانید از دارایی‌های خود در برابر ضرر شدید محافظت کنید. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما دست الماسی باشید و بتوانید بدون وحشت کردن در طول زمان سودهای خود را به حداقل برسانید.


صبور بودن یکی از دیگر مزایای دست الماسی (Diamond Hands) بودن است. زمانی که شما این مهارت را به خوبی یاد بگیرید دیگر عجولانه رفتار نمی‌کنید و تحت تاثیر شرایط خاص بازار قرار نمی‌گیرید. بلکه با دید بهتری نسبت به بازار نگاه می‌کنید تا بتوانید ارزهای مستعد رشد در بلند مدت را پیدا کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا شما بتوانید وضعیت سبد دارایی خود را آنالیز کنید و از رویدادهای خاص برای بهبود آینده آن استفاده کنید.


چگونه تشخیص دهیم دست الماسی (Diamond Hands) هستیم یا نه؟

چگونه تشخیص دهیم دست الماسی (Diamond Hands) هستیم یا نه؟

دست الماسی بودن جزو ویژگی‌های خاصی است که در همه سرمایه‌گذاران دیده نمی‌شود. به همین جهت تشخیص این که دست الماسی هستید یا نه کار آسانی نیست. با این حال شما با بررسی عملکرد خود در شرایط حساس بازار و همچنین نوع سرمایه‌گذاری خود می‌توانید به این مهم پی ببرید. دارایی‌های موجود در بازار کریپتو در بلند مدت رشد فوق‌العاده‌ای دارند و شما را به سودهای رویایی می‌رسانند.


با توجه به این قضیه اگر شما جزو افرادی هستید که روی یک ارز مستعد رشد سرمایه‌گذاری می‌کنید و آن را برای بلند مدت هولد می‌کنید تا رشد قیمت بیشتری داشته باشد به احتمال زیاد یک دست الماسی هستید. در واقع شما زمانی می‌توانید از دست الماسی (Diamond Hands) بودن خود اطمینان حاصل کنید که آمادگی لازم برای تحمل هرگونه کاهش قیمت در کوتاه مدت را داشته باشید. اما اگر جزو افرادی هستید که سودهای جزئی و کوتاه مدت را ترجیح می‌دهید باید بگوییم که شما دست الماسی نیستید. این گونه افراد دید بلند مدت ندارند و از این که دچار ضرر شوند واهمه دارند. با توجه به این تفاسیر شما باید ترجیحات شخصی خود در بازار و همچنین استراتژی‌های خود را بررسی کنید تا به دست الماسی بودن خود پی ببرید.


چگونه می‌توان مهارت دست الماسی بودن را در کریپتو گسترش داد؟

چگونه می‌توان مهارت دست الماسی بودن را در کریپتو گسترش داد؟

دست الماسی (Diamond Hands) بودن یکی از مهارت‌های کاربردی است که نقش مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. با تقویت این مهارت می‌توانید سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید و حاشیه سود خود را بالا ببرید. اما باید به این نکته توجه کنید که دست الماسی شدن نیاز به صبر و تمرین زیادی دارد. پس نباید زود ناامید شوید. برای تقویت این مهارت لازم است که نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

یک استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید

کریپتو یک بازار پر نوسان است و این موضوع باعث می‌شود که غیر قابل پیش‌بینی باشد. بنابراین برای دست الماسی شدن باید از یک استراتژی ثابت پیروی کنید و نسبت به نوسانات کوتاه مدت بازار بی توجه باشید. این بازار همیشه در بلند مدت سودآور است پس بهتر است که به اهداف بلند مدت خود متعهد بمانید.


از نوسانات شدید بازار وحشت نکنید

بازارهای مالی با نوسان قیمتی همراه هستند و طی بازه‌های زمانی مختلف دچار ریزش می‌شوند. در چنین شرایطی باید کاملاً خونسرد باشید و وحشت‌زده نشوید. در صورتی که به برنامه بلند مدت خود پایبند باشید و از روی ترس تصمیم نگیرید سود اصلی متعلق به شما خواهد بود.


روی تحقیق و آموزش مداوم تمرکز کنید

کریپتو یک دنیای عمیق از ارزهای متنوع است که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری موفق هستید و می‌خواهید سود قابل توجهی به دست آورید باید همیشه در حال تحقیق و آموزش دیدن باشید. شما باید وقت بگذارید تا بتوانید ارزها و پروژه‌های ایده‌آل را پیدا کنید و به‌صورت آگاهانه روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.


با حوصله تصمیم بگیرید

شما تحت هیچ شرایطی نباید عجولانه تصمیم بگیرید چون این کار باعث ضرر دیدن شما می‌شود. قبل از این که روی یک پروژه یا ارز دیجیتال خاص سرمایه‌گذاری کنید باید به‌صورت کامل درباره پروژه تحقیق کنید و آن را تحلیل نمایید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌صورت هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده روی ارز مورد نظر سرمایه‌گذاری کنید و سود قابل توجهی به دست آورید.


دنبال کسب سودهای کوتاه مدت نباشید

شما نباید تحت تاثیر سودهای موقت و تبلیغات قرار بگیرید. شما باید این موضوع را درک کنید که سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما سودآور است و ارزش زیادی دارد. پس با انجام این کار می‌توانید به یک دست الماسی (Diamond Hands) موفق تبدیل شوید.


دست الماسی (Diamond Hands) و دست کاغذی (Paper Hands) چه تفاوتی با هم دارند؟

دست الماسی (Diamond Hands) و دست کاغذی (Paper Hands) چه تفاوتی با هم دارند؟

دست الماسی (Diamond Hands) و دست کاغذی (Paper Hands) دو اصطلاح رایج در دنیای ارزهای دیجیتال هستند که به سرمایه‌گذاران دلالت دارند. دست‌های الماسی به افرادی گفته می‌شود که آستانه تحمل زیادی دارند و روی کسب سود در بلند مدت تمرکز می‌کنند. این سرمایه‌گذاران از ضرب‌المثل بخر و نگه دار استفاده می‌کنند تا بتوانند به سود دلخواه خود برسند. دست‌های الماسی تحمل ریسک بالایی دارند و در نهایت سود قابل توجهی از بازار کریپتو به دست می‌آورند.


در مقابل دست‌های کاغذی به سرمایه‌گذارانی گفته می‌شود که که اصلاً تحمل ضرر کردن را ندارند. این افراد در صورت مشاهده کوچکترین ریزش در بازار، دارایی‌های خود را می‌فروشند. دست‌های کاغذی به سودهای کوتاه مدت فکر می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که فرصت‌های سوددهی زیادی را از دست بدهند. در واقع این افراد فقط هزینه‌های تراکنش زیادی پرداخت می‌کنند و هیچ وقت لذت سرمایه‌گذاری بلند مدت و سود به دست آمده از طریق آن را نخواهند چشید.


سخن پایانی


دست الماسی (Diamond Hands) یک اصطلاح عامیانه در دنیای ارزهای دیجیتال است که برای سرمایه‌گذاران بلند مدت و صبور به کار برده می‌شود. دست الماسی بودن یک ویژگی جذاب و کاربردی است چون به سرمایه‌گذاران این فرصت را می‌دهد که دید بازتری درباره بازار کریپتو داشته باشند و عجولانه تصمیم نگیرند. افرادی که این مهارت را دارند به‌صورت بلند مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند و چشم به نوسانات ناچیز و کوتاه مدت بازار ندوخته‌اند. در واقع دست الماسی‌ها انقدر صبر می‌کنند تا سود قابل توجهی از دل بازار ارزهای دیجیتال بیرون بکشند. در این مقاله از اکسبیتو بررسی کردیم که دست الماسی (Diamond Hands) چیست چه مزایایی دارد و چگونه می‌توان این مهارت را تقویت کرد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.